Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 1:43 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 01, 2014 3:54 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Bedankt voor deze aanvulling van iets dat (ver) voor mijn tijd gebeurde!
Wel schreef ik dat het circus tot 1991 bestond, dat vond ik wel terug.
Weet je ook de link met de familie Urban? Werkte hij er soms omdat hij er zo nadrukkelijk naar vroeg?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr aug 01, 2014 4:04 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Een ander circus ontdekt, ook al heel kort over de grens. Wanneer je tenminste in Tegelen of Venlo (of omgeving) woont of daar op vakantie bent.
Maar 15 tot 20 minuten over de grens....

Vanaf vandaag staat Circus Traber in de volgende plaats:
(De eerste voorstelling begint over een minuut....)

DÜLKEN - Melcherstiege
vr 01 aug - 16.00
za 02 aug - 16.00
zo 03 aug - 14.00
ma 04 aug - 14.00


Vervolgens gaan ze naar het iets oostelijker gelegen Viersen, waar ze zelfs twee weken blijven:

VIERSEN - Schützenplatz (nabij REAL)
vr 08 aug - 16.00
za 09 aug - 16.00
zo 10 aug - 14.00
ma 11 t/m wo 13 aug - geen voorstelling
do 14 aug - 16.00
vr 15 aug - 16.00
za 17 aug - 16.00
zo 18 aug - 14.00

En daarna verkassen ze naar Düsseldorf.

Afbeelding

Verdere informatie met heel wat foto's en video's alsmede kortingsbonnen op hun site: http://www.circustraber.de.
Leuke site overigens....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 02, 2014 9:20 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1148
Wat betreft Circus Aladdin zie mijn bericht in de rubriek Nostalgie.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 02, 2014 3:11 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Circus Salino blijft volhouden dicht over de grens:

MEPPEN - Bij het Ferienhof/-hotel Brüning, Landwehr 64
wo 06 aug - 15.00
do 07 aug - 15.00
vr 08 aug - 15.00
za 09 aug - 11.00 + 14.00
zo 10 aug - 11.00 + 14.00


En Meppen ligt minder dan 20 minuten per auto over de grens bij Klazienaveen. En ietsje verder vanaf Coevorden.
Gewijzigde aanvangstijden, want ook in Duitsland is nu de vakantie begonnen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 05, 2014 4:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En de volgende speelplaats van Circus Salino is:

DALUM - Wietmarscher Damm 20
di 12 aug - 17.00
wo 13 aug - 15.00


Een halfuurtje rijden vanaf de zuidoostpunt van Drenthe in de buurt van Schoonebeek.
En dat wietmarsen niet al te letterlijk nemen, dus laat die zak wiet maar thuis! Voor je het weet ben je aan de beurt bij onze Duitse vrienden.... En die zijn zoals bekend minder tolerant dan hun Nederlandse collega's.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 05, 2014 4:41 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En een nieuwe eend in de bijt: Circus Verona. Let wel: met een V, want met een W bestaat ook.
Vanaf aanstaande donderdag staan ze in Münster en dat is een uurtje over de grens vanaf Enschede.
Jammer dat we ze niet eerder vonden, want ze stonden een poosje terug ook al in Gronau en dat is echt kort aan de grens.
Een beetje moeizaam om informatie te krijgen, aanvangstijden kan ik bijvoorbeeld nog niet vinden.
Het circus van de familie Tränkler speelt doorgaans 's middags om 16.00 uur en op zondagen om 14.00 uur.
Maar dat kan in de Duitse vakantietijd best anders zijn.
Wil je meer weten dan kijk maar op hun facebooksite: https://nl-nl.facebook.com/CircusVerona
Wellicht dat het daar op komt te staan en anders staat daar wel een telefoonnummer.
Ze komen dus in:

MÜNSTER (Gievenbeck) - Rüschhausweg 8
van donderdag 7 t/m zondag 17 augustus.


Een paar plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo aug 06, 2014 4:04 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Voor de liefhebbers van familiecircussen is het zelfs mogelijk (denk ik) een 'dubbel' te maken in dezelfde stad.
Daar staat in het tot Münster behorende Hiltrup het Circus Colani van Alexandra en Kevin Köllner.
Naar verluidt staan ze daar van 31 juli t/m 10 augustus.
Verdere informatie als juiste speelplaats en aanvangstijden ontbreken, want een site kan ik niet vinden.
Wel zijn ze actief op facebook, maar dat opent in dit geval bij mij niet.

Plaatjes vond ik wel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Foto's Andreas Krüskemper, Westfalische Nachrichten, mei 2014)

alsmede een fotoreportage van Atze Lubach van eerder dit jaar:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 868&type=3


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za aug 09, 2014 3:15 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
En Circus Salino gaat nog even door:

LOHNE (zonder umlaut!) bij Wietmarschen - Jahnstrasse, bij de Sport- en Mehrzweckhalle
vr 15 aug - 17.00
za 16 aug - 11.00 + 14.00
zo 17 aug - 11.00


En dat ligt een kilometer of 21 en evenveel autominuten over de grens bij Denekamp.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2014 3:21 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
In Noord-Frankrijk waart Zavatta momenteel rond:


Bijlagen:
foto.JPG
foto.JPG [ 172.95 KiB | 5897 keer bekeken ]

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....
Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2014 3:29 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Amper is onze ontdekkingsreiziger weer behouden aan wal gestapt of we gaan onze grenzen drastisch verleggen!

Graag iets meer duidelijkheid, want het plaatje van dat reclamebord zegt verder maar weinig!
Er op staat 'Chateau d'O'.
Nou daar vind ik er drie van in Frankrijk, maar allemaal ten zuiden van Parijs. De meeste links gaan naar Montrée.
Gezocht bij Zavatta (welke trouwens?) en daar vind ik er één in deze periode staan in Le Chateau d'Olonne.
Maar dat ligt in de Vendée aan de westkust. Op zo'n 850 km van Breda!

Wie het weet mag het zeggen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2014 5:27 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Tsja,

deze foto kreeg ik toegestuurd van Maurice Veldkamp, die hem ook weer ergens vandaan had gekregen.
ik had het idee dat het kasteel ergens in Normandië staat, maar weet niets zeker. dus gooi ik de foto maar in de groep. wie het weet mag het zeggen.. ik zie dat het Magic weer bij me in de buurt komt trouwens...

nog bij Freiwald geweest? en het bijzondere scheepstransport nog voorbij zien komen?
http://www.rijnmond.nl/inzaken/08-08-20 ... trum-fotos

groetjes Sjaak

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma aug 11, 2014 5:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Jaja, lekker makkelijk! Overigens valt Normandië ook al niet onder 'dicht over de grens'.....

Antwoorden op de volgende vragen, zij het dat die eigenlijk in een pb thuishoren: Ja ik ben vrijdag heerlijk bij Freiwald's geweest!
Niet alleen vanwege eerdere foto's wilde ik dit circusterrein wel eens met eigen ogen zien.
Nou ik kan je verzekeren dat ik dit met veel genoegen toevoeg aan mijn lijstje 'schitterende en zeer geschikte terreinen'!
Erg mooi terrein, prachtig gelegen. Alleen niet centraal in de stad. Maar de mensen wisten de weg wel te vinden, want het was behoorlijk druk op vrijdagmiddag om 17.00 uur. Wat ik dan weer een vreemde tijd vind, want vanuit Hollands oogpunt altijd wel onder het eten! Maar er zal over nagedacht zijn!
Zo goed als op hetzelfde terrein een kinderboerderij met daarnaast een speeltuin. Waar de komst van Buba al heel lang werd aangekondigd, want er stond een levensgrote grijze olifant! Waarschijnlijk om te voorkomen dat de Schiedamse jeugd een trauma op zou lopen bij het zien van een èchte!
Maar het allerleukste (in de omgeving dan) was wel het naast de ingang van het circus gelegen Eetcafé Barney Beer!
Zelfs als je daar niet in de buurt woont moet je er maar eens gaan eten, liefst met kinderen! Niet alleen een paradijs voor berenliefhebbers, werkelijk over alles daar is nagedacht! Tot en met de uitstekende menukaart en de wijze van servering.
In een soort van scheepskajuit met een prachtig uitzicht over het water. Zodat het haast lijkt of je vaart terwijl je op dat gebied de voeten droog en de portemonnee gesloten kunt houden!
Dus ook een prima bestemming wanneer er geen circus staat in Schiedam!

Heb bovendien nog een oude kennis in de grote flat pal naast het circus wonen, maar dat ontdekte ik pas ter plaatse!

Nee, het bijzondere scheepstransport heb ik helaas gemist.
Het gerucht wilde dat de Dockwise onderweg was richting Haastrecht ter berging van de SS Staatsie.
Maar dat was niet meer dan een gerucht hoor!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di aug 12, 2014 4:40 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Eerst even een herinnering, Martijn meldde het al een poos geleden: vanaf (aanstaande) vrijdag 15 t/m zondag 31 augustus staat Circus Carl Busch in Düsseldorf op de Oberkasseler Rheinwiesen. In drie kwartier te doen vanuit Venlo.
Voorstellingen zijn er op de eerste dag uitsluitend om 20.00 uur, van dinsdag t/m zaterdag om 15.30 en 20.00 uur en op zondag om 15.00 en 18.30 uur.
Op de laatste speeldag, zondag 31 augustus, alleen om 15.00 uur. Geen voorstellingen op maandag.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Circus Colani houdt het nog even vol in Münster, al staan ze vanaf donderdag 14 augustus wel op een andere plaats.
Nu in het stadsdeel Sankt Mauritz en dat is aan de oostkant, op de Wiese aan de Warendorferstrasse.
Ze staan daar t/m zondag 24 augustus. Aanvangstijden kunnen we ook dit keer niet vinden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2014 3:50 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Circus Traber is binnenkort in Düsseldorf te zien.
In Düsseldorf - Eller om precies te zijn, op de Schützenplatz aan de Heidelberger Strasse.

Voorstellingen:
vr 22 aug - 16.00
za 23 aug - 16.00
zo 24 aug - 14.00
ma 25 t/m wo 27 aug - geen voorstelling
do 28 aug - 16.00
vr 29 aug - 16.00
za 30 aug - 16.00
zo 31 aug - 14.00


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do aug 28, 2014 10:01 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
ingezonden mededeling:

Citeer:
Voor de landgenoten die naar Carl Busch willen in Keulen -van vrijdag 5 t/m maandag 22 sept op het feestterrein aan de Gummerbacher Strasse- : het circus meldt zelf op de site dat aldaar GEEN olifanten zullen optreden.
Bij de volgende speelplaatsen als Bonn ontbreekt die vermelding, dus zullen ze wel weer van de partij zijn.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.