Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 30, 2024 10:45 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2014 5:04 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Begin juni 2014: Circus Krone bijna in de achtertuin bij Friedrich Klawiter!
In ieder geval in zijn woonplaats Koblenz, en dus konden de fraaie beelden niet lang uitblijven!
Twee fotoreportages, te zien op http://www.circus-online.de
De eerste van de opbouw en de zoo, 149 schitterende foto's. Zó achter de schermen bij dit circus zag je ze nog nooit!
Met onder meer een privé-demonstratie door niemand minder dan Martin Lacey!
Kijk maar mee:
https://plus.google.com/photos/10185153 ... 9382151505
Waarvan de volgende teasers, ik kan het niet laten:
Afbeelding
...onder het motto; 'stoeien met de baas.....'
De titel van de volgende afbeelding zou 'Jeuk' kunnen zijn, al vraag ik me af of Martin op de juiste plek kriebelt....
Afbeelding
Maar ook dit soort prachtige sfeerfoto's:
Afbeelding
Gemaakt van 2 t/m 8 juni. (En tussendoor zelfs nog tijd over om 'even' op en neer naar Belly Wien in Oss te rijden....!)

Op 8 juni fotografeerde hij vervolgens ook de voorstelling, wederom van hoge klasse, dit keer 127 plaatjes:
https://plus.google.com/photos/10185153 ... 2659012305
Daarvan maar één voorbeeld, en dat kost me erg veel moeite! Niet om die ene te vinden, maar om me in te houden!
Dus kijk zelf maar snel......
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jun 17, 2014 6:10 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
hé, hé, ik dacht al. wanner zal het er van komen. Nou, érg mooie foto's (alweer) =o= =o=


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jun 18, 2014 4:11 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Ja, en ik heb me natuurlijk schromelijk vergist, dacht ik later.
De titel van de tweede foto is niet 'Jeuk', maar 'Man met ballen......'!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jun 18, 2014 8:46 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Ik heb vandaag een bezoek gebracht aan Circus Kone te Neuss. De middagvoorstelling werd bezocht door ongeveer 200 mensen.

Over het algemeen was het een heel mooi programma, met veel topacts. De leeuwen van Martin Lacey, Crazy Wilson (dodenrad) en de Flying Zuniga waren wat mij betreft de top 3.

Echter schrok ik wel van het olifantennummer. Ik heb zelden zo'n slechte trainer gezien. De olifantenhaak werd bij bijna ieder onderdeel veelvuldig gebruikt; achter de oren, achter de knieën etc. Ze hebben de olifanten daar echt niet onder controle. Ik had ook nog nooit eerder een trainer een olifant rechtstreeks met een zweep zien slaan. Dat gebeurde vandaag wel, op het moment dat een van de olifanten te vroeg wilde opstaan. Er ging een "ooooh" door de tent. Niet slim Circus Krone...

Ik vraag me echt af waarom ze dit doen. Langzaam begint de wilde dieren discussie Duitsland ook te bereiken. Circus Krone heeft fantastische dierenverblijven en zou zich moeten profileren als voorbeeld circus op het gebied van diervriendelijkheid. Bij Martin Lacey en de zeeleeuwen trainers Duss zie je dat wel; zowel in de show als achter de schermen zie je de liefde en zorg voor hun dieren. Jammer van deze olifantentrainer. Die zouden ze er meteen uit moeten knikkeren. Hij is een schande voor de circuswereld. Op deze manier graven ze hun eigen graf... Voor je het weet wordt dit opgepikt door de politiek en dan heb je het hangen...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 19, 2014 9:45 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Tja, die olifanten hebben ruime verblijven maar ik zie op foto's en filmpjes vaker gebruik(!) van een olifantenhaak. Het is wel een grote groep, misschien niet in de hand te houden voor James Puyedebois. maar hij is (volgens mij) de partner van Jana mandana dus ik denk dat ze hem er niet snel uit zullen gooien. Maar James heeft wel Jana om te helpen bij de olifanten dus hij is dan denk ik niet een tóp trainer. Verder denk ik wel een topprogramma maar hoe is de sfeer in de tent, en hoe is het licht?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 19, 2014 5:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Tsjongejonge Nik, wat weet je er toch weer veel van voor een knulletje van 11 jaar! En van al die relaties, geweldig!
Ben je soms gereïncarneerd?

Dan wat Paul betreft. Ja, ik word nu toch wel een beetje benieuwd! Terwijl ik net dacht er maar niet heen te gaan. Want dat het zó slecht is kan ik haast niet geloven voor een dergelijk circus.....

Iemand schreef laatst dat er 5.000 mensen in de tent kunnen. Nou, dan vind je die 200 niet eens meer terug! Echt maar zo weinig?

Even over die zogenaamde olifantshaak. Die is echt op veel plaatsen nog in gebruik, het zal wel moeten ook!
De benaming is pas beladen geworden, net als 'aan de ketting' trouwens, dankzij de dierenactivisten!
Het valt niet te ontkennen dat een olifant 'gestuurd' moet worden. Ja, en dat gebeurde en gebeurt dus met een olifantshaak.
Niet met, zoals die activisten ons willen doen geloven, een scherpe haak of punt teneinde de olifanten te kunnen pijnigen of verwonden, maar met een stompe haak om ze de weg te wijzen of te activeren.
Je kunt zo'n dier tenslotte maar niet z'n eigen gang laten gaan, dan gebeuren er rare dingen! Sturing blijft noodzakelijk!
Het is hetzelfde als een zweep bij een paard. Vroeger inderdaad wel gebruikt om een dier harder te laten lopen of trekken.
Maar al een hele tijd uitsluitend bedoeld om een dier te sturen, aanwijzingen te geven en zelfs om het te belonen!
Ermee slaan wordt in de paardensport zelfs bestraft!
En alle olifanten, zelfs die van de algemeen bewonderde Sonni Frankello, staan 's nachts aan de ketting. Al is het maar om de eenvoudige reden dat er anders 's morgens geen staltent meer staat!

Wat ik dan wel vreemd vind is dat je op de foto's van Friedrich Klawiter die haak niet of amper ziet. Heeft hij die vermeden of soms weggeretoucheerd?

Iets wat zeker niet waar is in je bericht is dat 'langzaam de wilde-dieren-discussie Duitsland begint te bereiken'.
Die is daar al langere tijd, zelfs langer dan hier, zéér actief! Ik durf zelfs te zeggen: actiever dan bij ons!
Sommige circussen, ook waar de dieren op meer dan uitstekende wijze gehouden worden (zoals bijvoorbeeld Probst en Knie) liggen constant onder vuur en genieten zelfs regelmatig politiebescherming.
Krone vindt zichzelf voorloper op het gebied van juiste en correcte dierenbehandeling en -verzorging.
Jouw bevindingen zijn daar wel heel erg mee in strijd.

Zelf zeggen ze daarover op hun site: http://www.circus-krone.com/de/krone-zo ... ltung.html

En meer specifiek over de olifanten, met een filmpje van onder meer het laden: http://www.circus-krone.com/de/krone-zoo/elefanten.html


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 19, 2014 5:30 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Ja, je hebt gelijk over die olifantenhaak, ik weet niet of deze goed of slecht gebruikt wordt maar punt blijft dat er ook wel 'slechte' olifantenhaken gebruikt worden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 19, 2014 5:59 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Mooi verhaal over de leerzame werking van het trainen van dieren uit Zwitserland: http://www.bzbasel.ch/basel/basel-stadt ... -128085178
Met een mooie serie foto's erbij, met name de training van de paarden is interessant. Nooit eerder gezien hoe ze een paard leren steigeren, bijvoorbeeld!
Afbeelding
Compleet ook met de leermiddelen bij de training van de olifanten.....
Afbeelding
En deze is woest mooi:
Afbeelding

(met dank aan http://www.circus-online.de)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 19, 2014 6:24 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Een heel ander verhaal over die van oorsprong Belgische olifantenman James Puydebois van Krone: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 100807_001
Wel gedateerd, Colonel Joe is zoals jullie weten inmiddels helaas niet meer onder ons.
Dit verhaal was vier jaar geleden ook al op het forum te lezen.
Let op die ene zin:
Citeer:
Haken, zwepen of stokken komen er niet aan te pas.

Ook dat lijkt me dus sterk....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 19, 2014 6:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
circusmeisje schreef:
Een heel ander verhaal over die van oorsprong Belgische olifantenman James Puydebois van Krone: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 100807_001
Wel gedateerd, Colonel Joe is zoals jullie weten inmiddels helaas niet meer onder ons.
Dit verhaal was vier jaar geleden ook al op het forum te lezen.
Let op die ene zin:
Citeer:
Haken, zwepen of stokken komen er niet aan te pas.

Ook dat lijkt me dus sterk....


Ja helaas was de werkelijkheid anders...
Geloof me, ik ben een echte liefhebber van circusdieren en ik ging er met een open blik naartoe. Het vreemdste is nog dat de leeuwen en zeeleeuwen er echt goed uitzagen. Heel gezond, veel fitter dan in menige dierentuin. De verblijven zijn ook groter dan welk circus dan ook, tenminste waar ik geweest ben. Maar de olifanten waren dus een heel ander verhaal. Ze stonden ook aan de ketting op het moment dat ik de zoo bezocht (overdag rond een uur of 14:30).
Een olifantenhaak is niet persé nodig. Ik heb regelmatig circussen bezocht waar de olifanten zonder haak onder controle waren. Maar tijdens de voorstelling bij Krone was het duidelijk te zien. En toen ik er eenmaal op ging letten, zag ik dat de haak heel veel gebruikt werd, bijna constant. Hoewel circus krone er natuurlijk wel heel veel heeft, misschien speelt dat mee. Hoe dan ook, ik denk dat ze er snel iets aan moeten doen!

@Nik: Ondanks dat er slechts weinig bezoekers waren (middagvoorstelling...) was de sfeer in de tent goed. Er zit een goede opbouw in het programma. Vooral de 2de helft is echt de moeite waard. Het zijn bijna alleen maar topacts. Vaak zie je in een circus wat nummers ter opvulling, maar niet bij Krone! Alleen als er weer iets opgebouwd/afgebouwd moet worden natuurlijk. Mooi showballet ook trouwens. Verlichting is ok, maar niet zo mooi als bij Herman renz bijvoorbeeld. Het geluid was (nog) niet goed afgestemd, maar het was ook de eerste voorstelling op die locatie. De gigantische tent en de tribunes zijn eigenlijk aan vervanging toe, maarja dat ouderwetse heeft ook wel iets. Het hoeft niet allemaal Arlette Gruss te zijn.

Circus Krone is nog even aan de grens voordat ze weer verder Duitsland ingaan. Ik zou zeggen: ga absoluut kijken! Het is de reis waard. Alleen blijft het jammer van die olifanten.... oordeel zelf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 19, 2014 8:54 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Wat een heerlijk gesprek hier op ons forum daar kan ik natuurlijk niet bij ontbreken, Wat circusmeisje vertelt klopt helemaal natuurlijk staan olifanten wel is aan de ketting dat het is bijna niet mogelijk en vooral s'nachts niet lijkt mij.

Gelukkig is het wel veel minder geworden en en veder sluit ik me graag aan bij het verhaal van circusmeisje want hoe zij het uitlegt zo zie ik het ook...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jun 19, 2014 9:22 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Aan de foto's te zien dacht ik al dat het licht en de sfeer minder zijn dan bijv. Herman Renz. Het gaat volgens mij voor al om een grootse show met grootse artiesten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2014 4:51 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
circusmeisje schreef:
Mooi verhaal over de leerzame werking van het trainen van dieren uit Zwitserland: http://www.bzbasel.ch/basel/basel-stadt ... -128085178
Met een mooie serie foto's erbij, met name de training van de paarden is interessant. Nooit eerder gezien hoe ze een paard leren steigeren, bijvoorbeeld!
Afbeelding
Compleet ook met de leermiddelen bij de training van de olifanten.....
Afbeelding
En deze is woest mooi:
Afbeelding

(met dank aan http://www.circus-online.de)

Misschien ook leuk http://www.youtube.com/watch?v=6XCDYlCNcKI
en http://www.youtube.com/watch?v=dgE7Uq4JysU


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2014 5:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Nik Boris schreef:
Aan de foto's te zien dacht ik al dat het licht en de sfeer minder zijn dan bijv. Herman Renz. Het gaat volgens mij voor al om een grootse show met grootse artiesten.


Gelukkig liegen de foto's van meneer Klawiter niet!
En wie schreef er dat de sfeer niet goed was?
Nou, dan maar een keer tegen het zere been: van mij hoeft dat overdreven kitscherige licht van bijvoorbeeld Herman Renz helemaal niet! Ik vind dat teveel van het goede en té gelikt. Doe mij maar een beetje puur....
Maar gelukkig voor iedereen: smaken verschillen!

En wat is er mis aan een grootse show met grootse artiesten? Behalve het prijskaartje?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jun 20, 2014 5:19 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Dat er minder aandacht is voor het licht en geluid, maar je zij al smaken verschillen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.