Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel wo mei 01, 2024 12:15 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 03, 2014 6:28 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Na drie circussen in Nederland (in één weekend!) werd het voor onze razende circusreporter Friedrich Klawiter van http://www.circus-online.de weer eens tijd voor een bezoekje aan Frankrijk. Aan Metz om precies te zijn, want daar stond het bekende en al 160 jaar bestaande Cirque Pinder. Het resultaat is uiteraard weer zeer de moeite waard!

De foto's, 178 om precies te zijn: https://plus.google.com/photos/10185153 ... 1742044369

en de tekst: http://www.circus-online.de/pinder_14.html

Een paar voorbeeldjes:

tijd voor een middagdutje.....
Afbeelding

maar andersom kan natuurlijk ook!
Afbeelding

of met wat meer dek.....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jul 04, 2014 10:54 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
ook dit is weer práchtig.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 05, 2014 11:33 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Nik Boris schreef:
ook dit is weer práchtig.

Met uitzondering van de olifanten die aan de ketting liggen...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 05, 2014 12:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Het heeft geen enkele zin daar steeds weer op terug te komen: het gebeurt overal en kan eenvoudigweg niet anders.
Wel is het zo dat je daar misschien maar beter geen foto van kunt maken, dat is wat anders.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 05, 2014 5:06 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Het kan wèl andres circusmeisje, bij Knie staan de olifanten niet aan de kettingen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 05, 2014 9:56 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
apirama schreef:
Nik Boris schreef:
ook dit is weer práchtig.

Met uitzondering van de olifanten die aan de ketting liggen...


die elefanten waren ca. 20 minuten an der kette zum putzen. danach konnten sie sich wieder frei im gehege bewegen. wenn man nicht selbst etwas anschaut, sollte man mit kommentaren vorsichtig sein :shock: :roll:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 05, 2014 10:24 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Danke Georg!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 07, 2014 5:51 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
De waarheid ligt zoals zo vaak weer in het midden. Want dat de olifanten na het poetsen weer hun gang konden gaan geloof ik ook geen snars van, beste Georg! Het risico dat ze dan bijvoorbeeld weer in hun uitwerpselen gaan rollen is immers veel te groot!

Citeer:
bij Knie staan de olifanten niet aan de kettingen


Dat moet ik nog zien, ook 's nachts niet? Dat gebeurt zo goed als overal hoor! Want, zoals ik al eerder schreef, anders staat er de volgende dag misschien geen staltent meer.... Klein kunstje voor ze!
Stel dat het inderdaad niet gebeurt bij Krone. Herinner je je de waarnemingen van een forumlid hoe ze tijdens de voorstelling daar behandeld werden? Nog geen twee weken geleden.....

En dan nog maar een (gratis) advies aan Pinder: probeer eens een minder opvallende ketting, gegarandeerd hetzelfde effect!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 07, 2014 7:14 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
circusmeisje schreef:
De waarheid ligt zoals zo vaak weer in het midden. Want dat de olifanten na het poetsen weer hun gang konden gaan geloof ik ook geen snars van, beste Georg! Het risico dat ze dan bijvoorbeeld weer in hun uitwerpselen gaan rollen is immers veel te groot!



beste circusmeisje, ich habe schon oft in den letzten jahren mehrere stunden während der nachmittagsvorstellung in der tierschau des cirque pinder verbracht :!: :idea: und dann genau das gesehen was ich geschrieben habe :!: wer es nicht glaubt, bitte hinfahren und selbst sich ein bild machen :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2014 11:02 am 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
circusmeisje schreef:
De waarheid ligt zoals zo vaak weer in het midden. Want dat de olifanten na het poetsen weer hun gang konden gaan geloof ik ook geen snars van, beste Georg! Het risico dat ze dan bijvoorbeeld weer in hun uitwerpselen gaan rollen is immers veel te groot!

Citeer:
bij Knie staan de olifanten niet aan de kettingen


Dat moet ik nog zien, ook 's nachts niet? Dat gebeurt zo goed als overal hoor! Want, zoals ik al eerder schreef, anders staat er de volgende dag misschien geen staltent meer.... Klein kunstje voor ze!

Hier staat het ergens, ik weet overigens niet of dat nog steeds zo is. viewtopic.php?f=28&t=2634


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2014 1:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Sorry Nik, ik verwarde Knie met Krone. Daar heb ik wel vaker last van.....
Het mooie verhaal waar je naar verwijst gaat dan wel over het Zwitserse Circus Knie.
Geheel toevallig zag ik bij Charles Knie (Elvis Errani) laatst in Oldenburg ook in het geheel geen kettingen.

En beste Georg, ik twijfel heus niet aan je waarnemingsvermogen! Maar je beschrijft wat er 's middags gebeurde. Was je er ook al eens 's nachts? Wie weet hebben we allebei gelijk, dat zou gezellig zijn!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2014 4:24 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Elvis Errani heeft er (net als het Zwitserse circus Knie) 'maar' drie. Bij Krone hebben ze er volgens mij 6, dus dan is het minder makkelijk om te zeggen, wij delen de tent in 6 stukken. Maar overdag aan de kettingen, daar ben ik ook zèker tegen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2014 5:16 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Dat laatste is dan weer een beetje in strijd met wat Georg schreef: 20 minuten aan de ketting om gepoetst te worden. Overdags.
Dat hoeft geen ramp te zijn, maar sommigen vinden dat geen gezicht..... Activisten denken al snel dat dit altijd zo is.
En dan zeker niet aan van die zware kettingen, alsof het ernstige criminelen betreft....

En Knie maar drie? Bíj zich misschien, maar ze hebben er echt veel meer, kijk maar eens bij viewtopic.php?f=28&t=5075&hilit=olifantje+geboren#p41929

Wat je daarvoor vindt was de geboorte van dat kleine olifantje, hun elfde!
Dat een deel daarvan 's zomers in de dierentuin blijft is bekend. Maar buiten het seizoen leven ze allemaal samen en worden hetzelfde getraind. Dus allemaal klaar voor de piste als het er op aankomt.....
Verrek, als je het zo bekijkt had die mevrouw van Circusweb toch (ook wel) gelijk: er was een klein circusolifantje geboren!

Plaatje van Circus Knie:

Afbeelding

en ook van hun site:

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2014 6:01 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
inderdaad, ze hebben er drie bij zich. En als ze samen getraind worden kunnen dat er in het vervolg misschien wel weer meer worden dat lijkt me mooi. En, je hebt gelijk het: is niet heel erg als de olifanten heel even aan de kettingen staan overdag, maar dan moet het wel zijn om dat de dieren onderzocht of gewassen worden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jul 09, 2014 1:27 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2012 3:46 pm
Berichten: 2441
Jawel, maar mooi veel in hun dierentuin is natuurlijk ook wel leuk.
Hier nog een foto uit die serie tijdens de ochtendgymnastiek:

Afbeelding

Zouden ze in Emmen (bijvoorbeeld) ook eens moeten doen! Leuk voor de dieren en goed voor hun conditie!

Het is inmiddels wel gedateerd, maar de fotoserie van die Zwitserse krant is wel uitgebreid vergeleken met de vorige keer:

http://www.blick.ch/life/erster-auftrit ... 05965.html

Zeer de moeite waard als je van olifanten houdt!
Bovendien een erg leuk filmpje!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.