Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 6:27 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus in Noord-frankrijk
BerichtGeplaatst: za nov 08, 2014 9:11 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De volgende circussen zijn aankomende week in Noord-Frankrijk te zien.
Vanuit het zuiden in Nederland al in ruim 2 uur te bereiken.

Circus Maximum - Lomme
Hier ga ik waarschijnlijk zelf even kijken aangezien ze ook op maandag en dinsdag spelen en dat mijn vrije dagen zijn

Parking Centre commercial Carrefour

- MARDI 4 NOVEMBRE : 19H30
- MERCREDI 5 NOVEMBRE : 18H00
- VENDREDI 7 NOVEMBRE : 20H30
- SAMEDI 8 NOVEMBRE : 15H-18H
- DIMANCHE 9 NOVEMBRE : 15H30
- LUNDI 10 NOVEMBRE : 20H30
- MARDI 11 NOVEMBRE : 15H30
- MERCREDI 12 NOVEMBRE : 18H00

WATTRELOS
59150, Parking des Basanos

-VENDREDI 14 NOVEMBRE : 20H30
-SAMEDI 15 NOVEMBRE : 15H00-18H00
-DIMANCHE 16 NOVEMBRE : 15H00
-MARDI 18 NOVEMBRE : 19H30
-MERCREDI 19 NOVEMBRE : 15H30

www.cirque-maximum.com

Cirque Sur L'eau - Duinkerken
Parking du magasin Carrefour - St Pol
59140 Dunkerque

Nadat Circus Maximum onlangs in Duinkerken gasteerde speelt er gelijk het volgende circus.

14 November
18h00
20h30

15 November
14h30
17h30
20h30

16 November
10h30
14h30
17h30

http://www.cirquesurleau.com


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus in Noord-frankrijk
BerichtGeplaatst: zo nov 09, 2014 11:26 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
In navolging op de suggestie van Martijn wil ik circus Arlette Gruss noemen. Zij staan van 15 tm 19 november in Villeneuve D'ascq. Dat grenst aan de Noord Franse stad Lille.

Voor speeltijden:

http://www.cirque-gruss.com/tournee/vil ... q/history/

Zelf heb ik al een e-ticket gekocht op hun website. Toch wel lekker om wat zekerheid te hebben over een goeie tribuneplaats aangezien ik uit het noorden des lands kom.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus in Noord-frankrijk
BerichtGeplaatst: ma nov 10, 2014 5:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ten oosten van Lille, om precies te zijn. Het lijkt er aardig op dat je in die stad pas echt in het circusparadijs woont!
Na, en deels nog gelijk met dat fantastische festival zomaar drie toch niet al te kleine circussen voor de deur!

Een paar kleine toevoegingen bij het door Martijn genoemde Circus Maximum: Lomme ligt aan de westelijke stadsrand van Lille.
Wattrelos nog dichterbij voor ons, pal over de grens bij Moeskroen (Mouscron) bij Tourcoing en Roubaix.
Daarna gaat dat circus onder meer naar Longwy en Villerupt sur Moselle en dat ligt allebei niet ver ten zuiden van Luxemburg.
En dat Cirque sur l'Eau gaat na Duinkerken naar Béthune, en dat ligt dan weer een kleine 40 km ten zuidwesten van Lille.
Zoals gezegd: Lille, het magische centrum van de circuswereld! Zij het (helaas) tijdelijk, anders ging ik daar wonen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus in Noord-frankrijk
BerichtGeplaatst: ma nov 10, 2014 8:21 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Ik ben wel nieuwsgierig naar dat "fantastische festival." Gezien de afwijkende data zal niet gaan om het circus festival in Luik of Antwerpen, dus volgens mij heb ik wat gemist.

Verhuizen zou ik inderdaad niet doen Didier, want niet zolang geleden zaten we hier in het Noorden precies goed met diverse circussen net over de Duitse grens.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus in Noord-frankrijk
BerichtGeplaatst: ma nov 10, 2014 8:27 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Lodewijk schreef:
Ik ben wel nieuwsgierig naar dat "fantastische festival." Gezien de afwijkende data zal niet gaan om het circus festival in Luik of Antwerpen, dus volgens mij heb ik wat gemist.

Verhuizen zou ik inderdaad niet doen Didier, want niet zolang geleden zaten we hier in het Noorden precies goed met diverse circussen net over de Duitse grens.


Le Grand Fete Lilloise du Cirque wat nog tot en met aanstaande zondag in Lille te beleven is.
Het valt morgen niet te combineren dus ik rijd morgen waarschijnlijk richting Lomme voor Cirque Maximum


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus in Noord-frankrijk
BerichtGeplaatst: ma nov 10, 2014 11:30 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Wat ben ik blij dat ik van jullie net op tijd van dit festival hoor! De website (http://www.lagrandefetelilloiseducirque ... cirque.htm) eens bekeken en dit wil ik graag meemaken. Ik ga komend weekend mijn bezoek aan Arlette Gruss combineren met dit festival.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus in Noord-frankrijk
BerichtGeplaatst: di nov 11, 2014 2:10 pm 
Offline

Lid geworden op: wo aug 15, 2012 4:00 pm
Berichten: 786
Het La Grand Fete Lilloise du Cirque is zeker de moeite waard om te bezoeken Lodewijk! Ik ben er eind oktober geweest en het is werkelijk fantastisch!!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus in Noord-frankrijk
BerichtGeplaatst: di nov 11, 2014 2:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Speciaal voor Lodewijk (die toen kennelijk te druk was met Belly Wien...) en andere verdachten ter herinnering en verduidelijking:
viewtopic.php?f=28&t=5608#p44646
Inderdaad een kans die je, als het binnen de mogelijkheden ligt, niet mag missen!

Foutje bij die foto's: ik schreef dat je er tot en met 18 november terecht kon en dat moet 16 november zijn!
En Lodewijk: kijk maar snel op hun site! Je kunt op dit moment via internet nog kaarten kopen voor alle drie de voorstellingen op zaterdag de 15e en voor zondagmiddag om 17.30 uur.
Ik ben wel heel jaloers.......
Veel plezier gewenst!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus in Noord-frankrijk
BerichtGeplaatst: di nov 11, 2014 6:34 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5450
Locatie: Belgie
Lodewijk schreef:
Zelf heb ik al een e-ticket gekocht op hun website. Toch wel lekker om wat zekerheid te hebben over een goeie tribuneplaats aangezien ik uit het noorden des lands kom.


Is een erg fijne voorstelling 'History'.
Ik zag deze in het voorjaar te Duinkerke.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus in Noord-frankrijk
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 12:33 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Leuk om er alvast wat over te lezen. Ik had de post over het festival inderdaad gemist. Door jullie enthousiasme zijn de verwachtingen voor zowel Arlette Gruss als La Grand Fete Lilloise du Cirque hooggespannen in elk geval. Het bevordert tevens de voorpret. Makkelijk is dat ook voor dit festival de tickets online te koop zijn. Met een beetje hulp van de vertaaloptie in Google was het bestellen kinderspel. Voor het geboden programma vallen de prijzen mij mee (EUR 25 max.)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus in Noord-frankrijk
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 3:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ha, dan zit je zelfs chique! Want ik zie zojuist dat er voor een paar voorstellingen zelfs nog kaarten te koop zijn voor maar € 10,-!!!!
En dat voor zo'n geweldig programma!
Of zou alles in ons land veel duurder zijn dan in Frankrijk?
Daar zie je zelfs bij de grotere circussen tijdens een familiedag weleens een (algemene) entreeprijs van € 5,-!!! Of € 7,-
(En dan mag ik € 40,- voor een goedkopere rang tijdens het Kerstcircus in Den Haag niet duur vinden.....)


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus in Noord-frankrijk
BerichtGeplaatst: wo nov 12, 2014 7:22 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Lodewijk schreef:
Leuk om er alvast wat over te lezen. Ik had de post over het festival inderdaad gemist. Door jullie enthousiasme zijn de verwachtingen voor zowel Arlette Gruss als La Grand Fete Lilloise du Cirque hooggespannen in elk geval. Het bevordert tevens de voorpret. Makkelijk is dat ook voor dit festival de tickets online te koop zijn. Met een beetje hulp van de vertaaloptie in Google was het bestellen kinderspel. Voor het geboden programma vallen de prijzen mij mee (EUR 25 max.)


Als de site je niet verder helpt is een mailtje naar de organisator ook een optie om kaarten (op naam!) te reserveren.
Zelf 2 jaar terug gedaan en kreeg netjes op verzoek een plaats in de 1e rij.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus in Noord-frankrijk
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2014 3:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Volgens mij schreef Lodewijk dat het bestellen van tickets kinderspel was....
En plekjes op de eerste rij zijn uiteraard niet voor iedereen weggelegd!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus in Noord-frankrijk
BerichtGeplaatst: di nov 18, 2014 9:56 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Na een lang circusweekend in Lille hierbij een paar sfeerfoto's. Omdat ik tijdens een voorstelling altijd oren en ogen tekort lijk te komen, alleen van het exterieur helaas. Speciale aandacht voor de laatste foto. Bij het betreden van het eerste metrostation onderweg naar het circusfestival was Didier er opeens ook een beetje bij.

Hoewel ik onder de indruk was van de geboden kwaliteit van zowel La Grande Fete Lilloise du Cirque als de voorstelling History van Arlette Gruss, stijgt eerstgenoemde er wat mij betreft uit. Het festival bood acts die voor mij geheel nieuw waren. Ook de manier waarop de werkwijze van de vrouwelijke dompteur afwijkt van de mannelijke collega's, trok mijn aandacht. Waar de man vaak dominantie uitstraalt in de kooi, bleek vrouwe CARMEN ZANDER een hoog knuffelgehalte te hebben voor haar 5 tijgers. Hierbij vraag ik mij af in hoeverre deze aanpak extra gevaar oplevert. Over gevaar gesproken kom ik bij het DUO GARCIA uit welke uit een slingerende raket tevoorschijn kwamen en op enorme hoogte hun capriolen toonden. Daarnaast was het nummer met de apen bijzonder vermakelijk, deels ook door de aantrekkelijke presentatie en mimiek van MAIKE and JORG PROBST. Ik moest even goed kijken toen ik een ezel zag met daarop een bok, waarop een aap plaatsnam die op zijn beurt een kip op zijn kop had... Verder sprong de papegaaien act van ALESSIO FOCHESATO eruit die ontzettend sierlijk werd gepresenteerd.

Pluspunten van Arlette Gruss zijn wat mij betreft de licht en geluidsshow die nog steeds beter lijkt te worden. Het orkest telt geloof ik 11 leden. History was hun derde voorstelling die ik heb gezien. Heel sterk is ook dat zij hun programma steeds in een verhaalvorm vertellen. Bij geen enkel ander circus zie ik zo sterk een thema/rooie draad terug. De acts die mij het meest konden bekoren waren de dubbele trapeze van Flying Reggio (8 deelnemers!), het tijgernummer van Alfredo Beautour waarbij enkele tijgers hun eigen applaus verzorgen terwijl ze rechtop staan en tenslotte een knap staaltje acrobatiek op een fiets door het duo Lyd.

Wat betreft de stad Lille wil ik nog noemen dat deze beschikt over een gratis zoo van een heel behoorlijke omvang (zowat naast het circusfestival) alwaar ik trouwens een straatnaambordje aantrof met de naam "Arlette Gruss." Ze hebben het circus daar duidelijk hoog in het vaandel staan. Het centrum van Lille ziet er opgeruimd uit inclusief de twee goed functionerend metrolijnen. Met een wandeling door de kleine straatjes in Vieux Lille waan je je enkele eeuwen terug in de tijd. Kortom kan ik een bezoek warm aanbevelen, zeker wanneer je één of enkele van deze circusvoorstellingen mee kunt nemen. Ik denk haast dat de data in 2015 deels wel weer samen zullen vallen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus in Noord-frankrijk
BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2014 2:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Leuk verslag en mooie foto's! Een tip aan andere bezoekers: ze lijken wat klein hier maar je kunt ze giga-vergroten door erop te klikken! Dat gaat per stuk, want je komt niet in een album. Maar zeer de moeite waard!

Altijd goed te weten dat er iemand aan je denkt, al had ik in dit geval liever gewild dat ik er ook ooggetuige van was geweest!
Niet persé van dat metrostation -ook al geldt OV als een andere passie- maar van de voorstellingen!
Dat je mijn naam tegenkwam is op zich in Franstalige landen geen wonder: met name in Frankrijk heten meer inwoners zo dan bij ons Lodewijk!
De kunstenaar Didier Patte heb ik niet kunnen vinden, wel een bekende Normandiër van die naam. Journalist, politicus en als ik het goed begrijp zelfs separatist!
Maar Lille ligt niet in Normandië, dus zal het om iemand anders gaan....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.