Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 30, 2024 3:10 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2014 2:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Citeer:
Foto tijger zet Frans dorp op stelten

Afbeelding

Berichten over een loslopende tijger veroorzaken paniek in het Franse dorp Montévrain, in de buurt van Parijs. Politie en brandweer jagen op het dier. Ze kwamen in actie toen er een melding kwam van een buurtbewoner die het dier in het park had gefotografeerd.
Ondersteund door een politiehelikopter lopen brandweerlieden met tasers door het dorp, dat niet ver van Disneyland Parijs ligt. Bewoners krijgen het advies binnen te blijven of met de auto op pad te gaan.
Circus
De autoriteiten hebben nog geen idee waar het dier vandaan komt, en of er echt een tijger rondloopt. De suggestie dat de tijger ontsnapt is uit het circus dat vorige week het dorp aandeed, wordt door de gemeente van de hand gewezen. "Het circus is al bijna een week weg en bij de officiële inspectie van het circus hebben we geen tijger gezien."


http://nos.nl/artikel/721008-foto-tijge ... elten.html

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2014 4:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 21, 2014 6:45 pm
Berichten: 164
Hopelijk heeft het circus er niks mee te maken, ik hoor de discussies alweer losbarsten.
Ze zeggen nu:
Citeer:
More details on potential age and weight
French authorities have now clarified the estimated weight and age of the animal - and it's bigger than they thought.

According to the mayor's office, the tiger weighs nearly 150 kilos - 23 stone - and is approximately one and a half year old.

Though the mayor's office originally claimed that the circus wasn't involved, they are now saying that it may have abandoned the animal before leaving the town on Saturday.

A spokesman also confessed that they had no idea what they would be doing with the tiger, if they manage to capture it alive.


Bron: http://www.mirror.co.uk/news/world-news ... ce-4620644
Updates zijn daar ook te volgen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2014 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En ook vandaag gaat de jacht gewoon door zoals te volgen is op: http://www.mirror.co.uk/news/world-news ... ed-4626081

Afbeelding

De ME is al ingezet, een helicopter, honderden mensen zoeken, Circus Pinder gaf al advies, Finse honden die getraind zijn in het jagen op beren en elanden, het houdt niet op!
Een burgemeester die vertelde dat een tijger 'Totaal niet gevaarlijk was', maar dat was verkeerd verstaan, hij had gezegd dat een tijger 'Niet totaal gevaarlijk is'.
Een kwestie van nuance.....
Dat baseert hij dan weer op het feit dat roofdieren dagen zonder eten kunnen en echt niet alles wat maar beweegt zo maar zullen pakken....
Er zijn pootafdrukken gevonden en mogelijk een hoop. Geen valse hoop, maar ontlasting.....

Ja, en dan gaat het net als bij ons een flink aantal jaren geleden op de Veluwe: er wordt inmiddels verondersteld dat het ook wel eens om een Europese lynx zou kunnen gaan, al ligt voor die dieren Parijs en omgeving niet echt op de route. Of om een flink uit de kluiten gewassen huiskat van een kilootje of tien. Want ook die bestaan....
Ha, en bij mij in de buurt ken ik een langharige kater, een schitterend dier met prachtige kleuren. Als je hem ziet zeker een keer of vier zo groot als een doorsnee poes en met echte puntjes aan zijn oren! Maar verder: braaf, superbraaf.
Zal eens vragen of die ook een keer naar Disneyland wil.....

Ha, via die Engelse nieuwssite kom je dan weer -onderaan- bij het Kerstcircus in Ahoy terecht: een aanbieding op Marktplaats met kaarten voor veel voorstellingen voor maar € 16,-. Dat betekent € 9,- korting!
Klein wereldje, dat van het circus.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 16, 2014 2:44 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Was gisteren in Duitsland waar ik in een regionale krant -die hebben ze daar nog net als vroeger bij ons!- een uitgebreid verhaal las over de mogelijk loslopende tijger.
Met in grote lijnen dezelfde conclusies als die ik in het vorige bericht al samenvatte.
Wat hier nog wel onvermeld bleef -en ik wel aardig leuk vond- waren de adviezen die de man van Circus Pinder, en dan hebben we het, voor kenners vanzelfsprekend, over Frédéric Edelstein, desgevraagd gaf. Die werden in de krant uitgebreid beschreven. Leerzaam ook voor ons, want je weet tenslotte maar nooit.....
Edelstein liet weten dat wanneer je een tijger tegenkomt je vooral niet op de vlucht moet slaan. Dat lijkt logisch en dat is het ook want net als bij bijvoorbeeld een valse hond ruikt hij dan zijn kans om je te pakken.
In plaats daarvan drie keer diep ademhalen en je zo groot mogelijk maken. Het dier gewoon aan blijven kijken en zo hard mogelijk gaan schreeuwen. Tien tegen één dat het daar zo van schrikt dat het op de vlucht slaat.....
Nog wel een tamelijk bijzonder advies gaf de geroutineerde dompteur: wanneer je het dier toespreekt (of -schreeuwt) doe dat dan bij voorkeur altijd in het Duits!
Kijk, zoiets vinden onze oosterburen altijd wel leuk om te lezen, chauvinistisch als ze maar al te dikwijls zijn!
De reden is niet omdat heel veel (circus-)tijgers in Duitsland geboren zijn of Duitse trainers gewend zijn maar omdat die taal nu eenmaal veel hardere klanken kent dan bijvoorbeeld het meer romantische Frans. En het daardoor dus harder zal schrikken..... Lijkt me heel logisch......
Daarnaast werd er verteld dat het dier waarschijnlijk al lang ver uit de buurt is van waar hij in eerste instantie werd waargenomen. Waarbij gezegd werd dat een tijger gemakkelijk 1.000 km per dag kan afleggen.
Dat laatste lijkt me heel erg overdreven, want waarom zou een van nature tamelijk lui dier dat doen?
Mocht het al waar zijn dan bestaat de mogelijkheid dat het Frankrijk al lang verlaten heeft en mogen ze bijvoorbeeld in Zuid-Zweden wel op gaan passen... En in alle tussengelegen landen, dus ook in Nederland!
Maar dit geldt uiteraard uitsluitend wanneer hij voor een noordelijke richting heeft gekozen.....

Nog een tip van mij: ziet u de tijger dan onmiddellijk Edelstein bellen: die pakt ze gewoon met zijn blote handen!

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 16, 2014 3:17 pm 
Offline

Lid geworden op: wo sep 05, 2012 9:57 pm
Berichten: 347
Locatie: Rotterdam
ben afgelopen dagen in disney geweest waar het dier in de omgeving rond wandelden en vrij wel niets van de zoektocht gemerkt was ook niet minder druk dan normaal zelfs niet bij de auchan supermarkt waar het dier gezien is


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 16, 2014 3:20 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Waaruit we dan wel weer kunnen concluderen dat jij de enige hier bent die op zoek was naar het èchte avontuur!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.