Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di mei 07, 2024 9:16 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 19, 2015 11:13 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
De voorbije week bracht ik een bezoek aan de 'Hippodrome circus' in Great Yarmouth (UK). Een bezoek die ik iedereen hier kan aanbevelen. Niet alleen omwille van de show maar evenzeer omwille van het gebouw. De Hippodrome is het enige totale overgebleven circusgebouw in Engeland. Het werd gebouwd in 1903 en bevat nog steeds de waterpiste die toen gebruikt werd. (Nog maar drie dergelijke in de wereld). Het gebouw brengt je dan ook direct in een nostalgische sfeer. Bovendien bevat het ook een circusmuseum die na de voorstellingen bezocht kan worden (1 pond extra). Het museumpje bevindt zich in de backstage van het circus en dat mag je vrij letterlijk nemen want tijdens ons bezoek liepen een aantal artiesten nog door het museum naar de kleedkamers. Waar vroeger de dierenverblijven waren zie je nu heel wat foto's, oude posters, attributen,... Het geheel ligt allemaal wel wat op elkaar gesmeten waardoor je soms meer de indruk hebt om door een opslagloods te lopen dan een museum maar toch heeft de plaats een bepaalde charme en zeg nu zelf, voor slechts 1 pond kun je moeilijk teleurgesteld zijn.
Ook de show zelf was meer dan de moeite waard, niet zozeer door de artiesten op zich maar wel door de gehele aanpak. Peter Jay vertelde ons dat hij een show wou die verschilde van de klassieke circusvoorstelling en die een mengeling moest zijn van showbizz, comedy en circusacts. Hij is daar erg goed in geslaagd. Clowns blijven een moeilijk aspect in heel wat circussen. De meesten zijn echt op kinderen gericht en als volwassene blijf je vaak op je honger zitten. Hier had je de presentator (Jack Jay) die eigenlijk een beetje de rol van 'pierrot' op zich nam terwijl Johnny Mac de 'august' was. Er werd echter helemaal geen grimme gebruikt en de gags hielden het midden van een klassiek clownsduo en een stand up comedian. Een erg geslaagde zet die van mij gerust door heel wat meer circussen mag gevolgd worden.
Het showbizzgehalte zat in het gebruik van een groot ballet. Niet alleen waren ze de bindsteen tussen heel wat acts, soms waren ze er ook een onderdeeltje van. Ook het waterballet was erg knap uitgevoerd en dit alles gaf de show een hedendaagse look met veel tempo.
Als circusartiesten kwamen de 'Flying Maltese' twee maal in de piste. Eén maal met een act op de Russische schommel en één maal aan de trapeze. Roberto Carlos was zowel jongleur als laserman. Als jongleur vond ik hem een erg leuk nummer brengen Hij maakte gebruik van kegels, hoeden maar vooral zijn jonglage met pingpongballen vond ik indrukwekkend. Als laserman was hij minder overtuigend. Het kan ook wel gelegen hebben aan het feit dat hij hier niet in het midden van de piste stond maar boven de artiesteningang. Mikal bracht zowel handenstandacrobatiek als de Washingtontrapeze. Beiden waren sterke nummers. Ook de Togni Brothers uit Italië en de Ionesco familie zorgden voor acrobatische toetsen in de voorstelling.
De Hippodrome brengt tegenwoordig vier voorstellingen per jaar. Nog tot midden september loopt hun zomershow, maar eind oktober/begin november brengen ze een Halloweencircus, in de donkere wintermaanden een kerstcircus en met Pasen een piratenshow. Wie in de buurt is of zin heeft in een tripje Engeland kan ik deze omweg zeker aanraden. Een fijne show, fantastisch gebouw, leuk museumpje, schappelijke prijzen en heel vriendelijke mensen. Wat moet je meer hebben.
Meer info vind je op: http://www.hippodromecircus.co.uk/


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.