Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di jun 17, 2025 1:20 am

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mar 12, 2014 9:52 pm 

Terwijl dit najaar het Circus Roncalli op Oostenrijktournee gaat, komt er een 2e Circus Roncalli naar diverse middelgrote steden in Duitsland.

Met het Programma Salto Vitale ziet men ex-roncalli sterren en moderne circuskunstenaars aan het werk.
Inzet zijn korte gastoptredens van +/- 10 dagen per stad.
Speciaal voor dit 2e Roncalli Circus zullen diverse gerestaureerde Roncalliwagens de loods weer uitkomen.

De tournee

Tourneedaten:

28. August bis 7. September Gütersloh

11. bis 21. September Göttingen

25. September bis 5. Oktober Paderborn

9. bis 19. Oktober Celle

6. bis 15. November Wolfsburg

20. bis 30. November Hildesheim

4. bis 14. Dezember Hameln

BerichtGeplaatst: do mar 13, 2014 9:31 am 

Wat een slim idee om gewoon met een tweede circus door te gaan. Als ze ooit weer een keer naar Nederland komen ga ik er zeker heen. Heb laatst via bol.com een prachtige dvd van dit circus gekocht. Prachtige kwaliteit en het geluid is geweldig. Dus voor de liefhebber: http://www.bol.com/nl/p/circus-roncalli ... 005505890/

BerichtGeplaatst: do mar 13, 2014 10:12 am 
Site Admin

Yoshi Berends schreef:
Wat een slim idee
Dat dachten de vissers ook toen ze grotere en meer vissersschepen kochten. Nu zijn ze zeeën praktisch leeg...

BerichtGeplaatst: do mar 13, 2014 3:06 pm 

Ja, ja, maar daar ging het alleen maar groot, groter, grootst! Tot er hele fabrieken op zee verschenen....
Terwijl het hier, naar ik begrijp, juist om een 'kleiner' kwaliteitscircus zal gaan. Voor in de minder grote steden.
Op alle niveaus is de strijd (ook) in Duitsland hard. Las laatst van de onderlinge strijd tussen Roncalli en Krone over het recht op een circusplaats in Keulen, als ik me niet vergis. Compleet met rechtszaken en eisen tot schadevergoeding....

En wat de vis betreft, die nooit zo duur wordt betaald of er zit wel een graatje in, vandaag in de krant dat er ontdekt is dat er enorme hoeveelheden vis zijn ontdekt in dieper water.
Maar misschien wel geen eetbare vis....
Anders doet het haast denken aan de wonderbare spijziging....
En ik hoop dat dit geen vrijbrief wordt maar flink door te gaan met dat leegvissen!

BerichtGeplaatst: vr mar 14, 2014 8:51 pm 

Circus Roncalli gaat naar amerikaans voorbeeld op pad met een Blauwe editie en een Rode Editie.
De website is inmiddels aangepast met een aparte pagina voor de Rode editie.

BerichtGeplaatst: zo mar 16, 2014 3:48 pm 

Nog een paar aanvullingen.
Volgens het circus wordt dit geen permanente constructie maar eenmalig tot en met 2015.
In alle gevallen gaat het om steden waar Roncalli nog niet eerder kwam.
De artiesten van het rode programma Salto Vitale zijn op dit moment nog niet bekend gemaakt. Dat kan nog zat, ze beginnen immmers pas op 28 augustus.
En wat we al wel lazen is dat het blauwe programma, het geprolongeerde Time is Honey, vorige week vrijdag begonnen is in Mönchengladbach en daar staat tot en met 6 april.
Daarna volgt Keulen van 11 april t/m 11 mei en daarmee is de Duitse koek op!
De rest van het jaar zullen ze permanent in Paul's geboorteland Oostenrijk reizen.

Afbeelding

BerichtGeplaatst: wo mar 19, 2014 10:03 pm 

In de Duitse krant de Bild bevestigd dhr. Paul de komst van het Duo Sorellas aan de Trapeze alsmede Livemuziek door een circusband.

De tour trekt tot eind 2015 door diverse middelgrote steden in Duitsland.
De Blauwe Eenheid en de rode Eenheid is de onderscheiding tussen beide zaken.

BerichtGeplaatst: do mar 20, 2014 4:32 pm 

Het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is of het ook per trein of 'gewoon' over de weg gaat.
En dan bedoel ik het tweede circus uiteraard.
Weet je dat ook?

BerichtGeplaatst: vr mar 21, 2014 11:51 am 
Site Admin

circusmeisje schreef:
Het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is of het ook per trein of 'gewoon' over de weg gaat.
En dan bedoel ik het tweede circus uiteraard.
Weet je dat ook?
Ik gok dat het over de weg gaat. Zeker als ze flexibeler willen zijn en van de DB onafhankelijk.

BerichtGeplaatst: vr mar 21, 2014 3:23 pm 

Ja, ik ook. Want bovendien kunnen ze dan in steden komen die per trein niet of moeilijker bereikbaar waren.
Maar alleen van gokken is nog niemand rijk geworden..... Dus wachten we op antwoord van iemand die het weten kan....

BerichtGeplaatst: zo mar 23, 2014 10:33 am 

Via http://www.ticketveiling.nl zijn er nu kaarten beschikbaar voor Roncalli in Monchengladbach voor 2 of 3 april.
Ik heb net 2 tickets 'gewonnen' voor 1 euro. Daar komt 5 euro administratie kosten bij. Dus voor 6 euro ga ik woensdag 2 april om 20 uur de voorstelling zien :)

BerichtGeplaatst: do apr 03, 2014 12:22 pm 

Gisteren in Monchengladbach de Roncalli show Time is Honey gezien.
Op een parkeerplaats onder de Basiliek, op loopafstand van de beelden tuin en het centrum stond het circus opgebouwd.
Vanwege de beperkte plaats is het geheel wat krap opgebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf het plein voor de Basiliek heb je een heel mooi uitzicht op het circus.

Buiten, voor de ingang staat de bradwurst kraam, die een uur voor de voorstelling al goede zaken doet.

Afbeelding

En ook het Cafe des Artistes heet het publiek ruim voor de voorstelling welkom.

Afbeelding

http://s582.photobucket.com/user/burggr ... /2014-04-2

de rest van de foto's vind je in de slide show. Ik heb geen foto's van de voorstelling, dat lukte met mijn camera niet.

Bij de einslass worden we verwelkomd door de portiers, maar ook door het orkest en de artiesten. De confetti dwarrelt neer over onze hoofden, de dames krijgen een hartje op de wang geschminkt, en er is voor iedereen een snoepje.
De tent is helaas maar ongeveer 60% bezet. En de loge is zelfs maar half vol. Hier weten ze wel wat op, want van de tribune wordt een groep 'bijzondere' mensen uitgenodigd om samen met hun begeleiders vooraan te gaan zitten.

De show begint met een lasershow, waarbij Sergi Bulka het laserlicht manipuleert vanaf een podium midden in de piste.
Daarna zien we , in willekeurige volgorde, clowns (naar mijn smaak te veel, na ieder nummer) ponys en groot en klein van Karl Trunk, circustheater Bingo met een groepsnummer en een duo trapeze, goudmensen van trio Laruss, ring jonglage / hoola hoop van Geraldine Philedelphia, Les Paul ( de kinderen van) met Rollerskate, duo Viro aan de verticale doeken en tango op de rekstok van Roskashkovs. De laatste twee waren voor mijn echt de top nummers van de show.
Het laatste nummer van de show was een act waarbij Andreis Jacobs Rigolo 18 duindoorntakken of bladeren balanceert. Een vreemde act, heel lang, heel traag, en voor mijn persoonlijk had het niet gehoeven.
Daarna is de finale, komen alle artiesten nog een keer terug en gaat iedereen huiswaarts.

Afbeelding

N.B. Het programmaboek was nog van vorig jaar, met daarin een los blad met het huidige programma. In het programma stonden nog twee nummers vermeld, n.l. een jonglage en een schaduw act, maar die hebben we niet gezien.

BerichtGeplaatst: do apr 03, 2014 4:19 pm 

Erg leuk en mooie sfeervolle foto's!
Iedereen moet ook wel even de niet geplaatste plaatjes bekijken, zeker de moeite waard!

Wat het programmaboek betreft: het is inderdaad de doorlopende show van vorig jaar met een paar wijzigingen.
Denk inderdaad dat ze wel eens een beter programma hebben gehad, niet eens zo lang geleden.
Opvallend dat zich dat nu al vertaalt in een verminderende publieke belangstelling.
Kan me de tijd herinneren dat iedere voorstelling uitverkocht (of zo goed als...) was!

Deze week staan ze hier voor het laatst, daarna komen ze naar Keulen van 11 april t/m 11 mei.
Op een unieke plaats: de Neumarkt, midden in het centrum!

Voorstellingen op de woensdagen, donderdagen en vrijdagen om 16.00 en 20.00 uur, op de zaterdagen om 15.00 en 20.00 uur en op zon- en feestdagen om 14.00 en 18.00 uur. Geen voorstellingen op maan- en dinsdagen.

BerichtGeplaatst: do apr 03, 2014 7:03 pm 

Dat is ook wel organisatiewerk geweest,
Alles op dat plein krijgen ! :)

En ook in Keulen zal het zoiets worden,
Als ik hoor dat dit midden in de stad is.

BerichtGeplaatst: do apr 03, 2014 7:40 pm 

Ja, is midden in de stad. Stonden ze een paar jaar terug ook. Is nog kleiner als hier.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00