Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mei 02, 2024 2:14 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za nov 14, 2015 3:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Uiterst trieste gebeurtenissen, gisteravond in Parijs. Heel veel ophef er over -en terecht- want het komt zo dicht bij!
Gebeurt zoiets in Irak of Afghanistan (bijna dagelijks, soms met nog meer slachtoffers) dan ligt er hier nauwelijks iemand wakker van, want het is (te) ver van ons bed! Nu naderen ze Amsterdam, ja en dan worden we wakker!
De noodtoestand is uitgeroepen in de Franse hoofdstad en het leger (nog meer) ingezet. Alle publieke en openbare gebouwen blijven vandaag gesloten en alle publieke evenementen en manifestaties moeten met onmiddellijke ingang worden beëindigd.
Dat geldt ongetwijfeld ook voor de wintercircussen voor zover ze al van start zijn gegaan.
Zoals Circus Pinder dat vorig weekend opende op de Pelouse de Reuilly in het 12e arrondissement. De tent staat op circa drie kilometer van het restaurant aan de Rue de Charonne waar een van de aanslagen plaats vond en vijf kilometer van de concertzaal Bataclan aan de Boulevard Voltaire, een andere plek waar veel doden vielen.
Nog een geluk dat ze het circus niet hadden uitgekozen......

Ik was al een paar dagen van plan om over Cirque Pinder te schrijven en kom daar wellicht op terug wanneer de situatie aldaar weer enigszins genormaliseerd is. Niemand heeft waarschijnlijk een vermoeden hoelang het uitgevaardigde verbod gaat duren.
Het is/was de bedoeling dat ze daar tot en met 24 januari blijven staan.

Afbeelding


Laatst gewijzigd door Didier op za nov 14, 2015 3:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 14, 2015 3:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook Cirque Bouglione heeft zijn maatregelen getroffen.
De voorstellingen het Wintercursus in Marseille voor vandaag gaan wel door, maar onder strenge veiligheidsmaatregelen.
De voor vandaag (14 november) geplande voorstellingen in Parijs zijn welk afgelast, zie ook http://www.cirquedhiver.com/information ... mbre-2015/

Waar staat:

Informations – 14 Novembre 2015

Suite aux événements
Les séances du 14 novembre à Marseille sont maintenues avec un service de sécurité renforcé.
Toutes les séances du 14 novembre à Paris sont annulées et les places seront reportées.

Nos standards sont surchargés, merci de votre patience et compréhension. N’hésitez pas à reporter vos appels à demain ou plus tard dans la semaine même pour les séances de ce jour.

Nous prendrons en compte toutes les demandes.




gevolgd door deze uiterst toepasselijke vredesafbeelding:

Afbeelding



En dan is er nog het Kerstcircus van Christiane Bouglione dat vanavond zijn première zou beleven. Zie: http://www.lecirquedenoel-paris.com/
Maar dat gaat vast ook niet door....

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 17, 2015 1:10 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5453
Locatie: Belgie
Ook Arlette Gruss is er reeds aan het opbouwen.

Alles afgelasten, is net wat de terroristen willen.

Dan zou ik eerder de kerstmarkt in Parijs centrum afgelasten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 17, 2015 4:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Weet je wel hoeveel evenementen er dagelijks in zo'n wereldstad plaatsvinden? Afgelasten is onbegonnen werk!
Dat geldt niet voor de 'oorlog' tegen de IS, waar wij dankzij meneer Rutte nu ook ineens in verwikkeld zijn!
Moet je vooral goed doen, wil je de strijd ook hier in huis halen!
Want je kunt er wel stoer wat op losbombarderen (omdat je bondgenoten dat graag willen....), oplossen doe je daar maar weinig of niets mee.
Je praat inmiddels over een immens gebied en meer dan 10 miljoen mensen, waarvan de meesten helemaal geen nietsontziende strijders zijn.
Die overigens weer gesteund worden door een van de westerse bondgenoten, Saoedi Arabië. Een land dat wij te vriend houden vanwege de olie en omdat ze westerse wapens kopen, maar waar je verder net zo min als Nederlander vrij rond kunt reizen als in het Kalifaat!
Dus om IS weg te krijgen zou je (op de grond, maar dat willen ze -gelukkig- nog steeds niet) een genocide moeten plegen van een ongekende omvang.
En dan nog bestaat de kans dat het elders weer oplaait.
Er zijn landen in de wereld waar aanslagen zoals in Parijs aan de orde van de dag zijn. Zoals in Irak (waar wij ons zo nodig met het regime moesten bemoeien, om eerdergenoemde redenen) of Afghanistan. Waar wij ook al bijdroegen aan een poging de bevolking wat meer van ons fatsoen (lees: interesse in onze belangen) bij te brengen. Dat soort aanslagen, deels door onze allesomvattende economische belangen en bemoeizucht veroorzaakt, met evenveel of vaak zelfs meer doden dan in Parijs, haalt hier amper nog de pers.
Te ver van ons bed, ik schreef het al....
Las zojuist dat de aanslagen van afgelopen vrijdag mogelijk toch minder onwillekeurig zijn geweest dan eerder werd aangenomen. Het muziektheater waar de meeste doden vielen is namelijk eigendom van hetzelfde bedrijf dat de jachtbommenwerpers en de raketten voor het Franse leger bouwt. Die sinds vrijdag in het Midden-Oosten actiever zijn dan ooit. Een escalatie dus, waarop het antwoord hier vast ook niet uit zal blijven.....

Lees vooral ook de brief die de Belgische schrijver David Van Reybrouck aan de Franse president schreef naar aanleiding van zijn toespraak: http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islamiti ... ring.dhtml


Was het leven alleen maar circus.......
Zelfs dan was het al ingewikkeld genoeg....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2015 5:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Circus Pinder, ik schreef het al op een steenworp van de plaats van de aanslagen in Parijs, houdt morgenmiddag om 17.30 een speciale herdenkingsvoorstelling ter gelegenheid van de verschrikkelijke gebeurtenissen die zich 14 dagen geleden in de Franse hoofdstad afspeelden.

Bijlage:
1séance%20patriotique.jpg
1séance%20patriotique.jpg [ 390.99 KiB | 5182 keer bekeken ]


Ze staan er nog even, tot en met 24 januari om precies te zijn.

Afbeelding

En hebben een actie waarbij je een derde kaart gratis krijgt bij aankoop van twee. Verdere informatie op hun site: http://cirquepinder.com/#


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2015 9:43 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5453
Locatie: Belgie
Wat een lange periode zeg!
Maar Parijs is ook een zeer grote stad natuurlijk!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2015 2:25 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja en ze zijn natuurlijk ook nog niet de enige!
Daarbij gokken ze denk ik ook op de toeristen, die wisselen daar sneller dan bij ons zomers aan de Zeeuwse kust!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 28, 2015 7:03 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5453
Locatie: Belgie
Didier schreef:
Ja en ze zijn natuurlijk ook nog niet de enige!
Daarbij gokken ze denk ik ook op de toeristen, die wisselen daar sneller dan bij ons zomers aan de Zeeuwse kust!


Dat is zeker waar!
Door die terreurdreiging zal het komende periode helaas allicht iets minder zijn op dat vlak denk ik.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2015 3:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat Pinder niet de enige is, ik schreef het al. Niet eens de enige daar ter plaatse.
Want niet eens ver daarvandaan, op hetzelfde Pelouse de Reuilly, staat het Cirque Phenix. Van 15 november t/m 10 januari in, naar eigen zeggen, de grootste tent ter wereld.
Maar dat lazen we meer..... Groot is de tent wel, met een capaciteit van 5.500 bezoekers in circusopstelling en maximaal 8.000 in een andere opstelling. Dan denk ik aan theatervorm met een toneel.

Afbeelding

De tent hangt als het ware aan metalen bogen.

Afbeelding

http://cirquephenix.com/

In deze tent vinden overigens ook andere voorstellingen en evenementen plaats, zoals van 28 t/m 31 januari 2016 het 37e Wereldfestival van het Circus van Morgen.

Afbeelding
De site: http://www.cirquededemain.com/


Eveneens op de Pelouse de Reuilly staat Arlette Gruss van 29 november t/m 13 december.

Waanzinnig mooie foto's van de voorstelling vindt u op: https://www.flickr.com/photos/cirquegruss
Deze hoort daar niet bij maar is gemaakt tijdens een voorstelling in Parijs:
Afbeelding

http://www.cirque-gruss.com/
met het programma en de tourneeplaatsen voor de eerste helft van 2016!


Dan het Wintercircus in Cirque d'Hiver van Bouglione. Het oorspronkelijke in 1852 geopende Cirque Napoléon aan de Rue Amelot 110. De naam werd in 1870 gewijzigd in Cirque d'Hiver.
Waarvan de oorspronkelijke capaciteit van 4.000 wegens brandweervoorschriften momenteel is teruggebracht tot 2.090.
Afbeelding
Pas nu ontdekte ik dat ze daar echt door het oog van de naald zijn gekropen tijdens de aanslagen. Want hemelsbreed..... vlakbij muziektheater Bataclan waar de meeste slachtoffers vielen.
Ga je de hoofdingang uit en linksaf en vervolgens de tweede straat links dan sta je na 5 minuten lopen naast dat muziektheater. De zijkant van die beelden met die uit het raam hangende zwangere mevrouw en die we wel nooit zullen vergeten!
Je moet er niet aan denken..... Dat moet je natuurlijk nooit en op geen enkele plek, maar stel dat ze anders waren gereden en bij dit circus uitgekomen. Waar de voorstelling Rire (Lachen) aan de gang was. Dat lachen was de aanwezigen dan snel vergaan..... En behalve mensen om indruk te maken wellicht ook wat dieren afgeknald...... Brrrr!
Aldaar te zien vanaf 10 oktober t/m 6 maart 2016!
Afbeelding
Op de site http://www.cirquedhiver.com/ ook de eerste informatie over de latere zomertournee, die Bravo gaat heten.
Afbeelding
Alle artiesten kon ik nog niet vinden, maar de nieuwe poster belooft in ieder geval veel moois!


Naar de andere kant van de Seine, het Bois de Boulogne.
Daar staat aan de Carrefour des Cascades, een zijweg of het verlengde van de Avenue de l´Hippodrome, vanaf 17 oktober t/m 6 maart volgend jaar het Circus Alexis Gruss.
Nadere inlichtingen: http://www.alexis-gruss.com/
Vooral het openingsfilmpje even bekijken, zeer indrukwekkend!
De voorstelling heet Pegase & Icare, en dat is in goed Nederlands Pegasus en Icarus. Twee grootheden uit de Griekse mythologie.
Pegasus was het vliegende paard en Icarus een vliegende man. Waar het minder goed mee afliep, maar dat zullen we in de voorstelling wel niet te zien krijgen....
Afbeelding

Er is zelfs een pendeldienst vanaf het dichtstbijzijnde metrostation met deze fraaie touringcar:
Afbeelding
Dat is METRO Lijn 10 - station Porte d'Auteuil - Sortie(uitgang) n°2 : Hippodrome d'Auteuil
De bus rijdt vanaf een uur voor aanvang iedere tien minuten.


Op oogafstand - ze moeten elkaar kunnen zien- staat het circus van Christiane Bouglione, waar ik eerder al over schreef. Waarvan de première op de dag na de aanslagen niet door kon gaan.
Cirque de Noel, ook hier. Van 14 november -en dus iets later- t/m 13 december. Zie: http://www.lecirquedenoel-paris.com/
Misschien wat kleinschaliger, maar dat kan altijd nog heel sfeervol zijn!
Afbeelding


En dan, in datzelfde Bois de Boulogne, maar aan de Plaine de Jeux de Bagatelle - en dat is op ongeveer drie kilometer van Alexis Gruss, staat de grote witte tent van Cirque du Soleil.
Volgend jaar van maart tot mei bij ons in Amsterdam, nu eerst vanaf 5 november t/m 3 januari in Parijs!
Met dezelfde voorstelling: AmaLuna.
https://www.cirquedusoleil.com/amaluna
Afbeelding

Afbeelding

De voorstellingen in Parijs van Cirque du Soleil waren afgelast van 14 t/m 19 november.

Vond een mooie reportage over de echte kinderen van Cirque du Soleil. Niets te maken met AmaLuna. Maar wel met schitterende foto's, zoals deze:
Afbeelding



Ach ja, en dan staan er links en rechts nog wel wat circussen verspreid over de stad.
Zoals bijvoorbeeld het Cirque Diana Moreno Bormann op de Place Skanderbeg 1.

Afbeelding
Afbeelding
Op bepaalde avonden ook als diner-voorstelling, met een aangepaste variété-piste.
Kan nergens vinden vanaf wanneer tot wanneer, misschien wel het hele jaar door!
Van buiten wel heel anders dan binnen:
Afbeelding



En tot slot (voorlopig....?) het Cirque Romanès aan de Square Parodi bij de Boulevard de l'Admiral-Bruix. En dat is richting Bois de Boulogne, maar aan de overkant van de Périphérique.
Begonnen op 17 oktober en aldaar tot en met ....... 5 mei! http://www.cirqueromanes.com/
Ze noemen zich het enige echte zigeunercircus ter wereld.
En dat heeft, zelfs in Parijs, gevolgen! Ze worden namelijk veelvuldig lastig gevallen en uitgescholden vanwege hun zigeunerbloed.
Er is dan ook een petitie gestart door mensen die daar iets aan willen doen. Die noteerden al meer dan 12.000 handtekeningen waaronder van bekende Fransen! https://blogs.mediapart.fr/edition/les- ... ne-romanes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dat allemaal begeleid door onvervalste zigeunermuziek!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 01, 2015 7:19 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5453
Locatie: Belgie
Wat een hoop circusplezier in één stad zeg, en zo'n lange speelperiodes van sommige circussen!
Ongelofelijk is het! :clown

En muziektheater Bataclan was een bewuste keuze hoor, niet zomaar uitgekozen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2015 4:46 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat laatste schreef ik ook al toen ik hier nog een politieke column verzorgde.....
Maar die andere 'doelen' waren toch geheel willekeurig, omdat ze op de route lagen, of zo.....
Dus voor hetzelfde geld......
En misschien is IS zelfs wel tegen dieren in het circus, ze zijn tenslotte tegen de meest normale dingen op aarde!
Dus je weet (wist) maar nooit!

Ja, dat opspeuren van al die circussen in de Lichtstad was nog een aardig klusje. En vast ook niet compleet....
Aanvullingen zijn dan ook welkom!
Ik had er nog vette pech mee ook. Een dag eerder had ik bijna alles in het bericht klaar -best veel werk met al die linken en foto's- toen ik het, zonder het te hebben bevestigd, per ongeluk wegklikte!
Wat zullen mijn vijanden gelachen hebben toen ze me hoorden vloeken! NET GOED, zongen ze in koor!
Maar ik vond het te leuk om het een dag later niet opnieuw te doen, nu zelfs nog uitgebreider. Want Cirque du Soleil had ik nog niet eens ontdekt en ook dat èchte zigeunercircus niet!
Dat laatste lijkt me overigens een heel aparte belevenis, alleen al vanwege de originele zigeunermuziek!
Met de jaarwisseling hebben ze een speciale voorstelling -een soort Franse Sylvester party- waarvoor de kaartjes € 150,- kosten. Maar daar zal dan ook alles wel bij inzitten......

Van de overige voorstellingen was ik het meest onder de indruk van ALEXIS Gruss, het filmpje op de site doet me watertanden!
Dus als ik er echt maar één van mocht uitkiezen wist ik het wel!
Gelukkig verschillen smaken en daardoor hebben ze allemaal wat te doen.
Maar heel matig, hoorde ik al uit Parijs, met name het toerisme is met 40% gedaald na de aanslagen!
Wat weer niet gold voor regeringsleiders, die wisten de weg weer prima te vinden.
Ook een heel circus, nu graag nog wat serieuze oplossingen!
En zo eindigen we toch weer in de politiek, wat eigenlijk niet mag.....
Maar een beetje ondeugend moet kunnen......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 02, 2015 5:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
*** Donderdag 31 december, 2015 vanaf 21h00- Tzigane Eve 2015 *****

"ZIGEUNER ZOTHEID IN ALLE VRIJHEID! "

Unieke Prijs: 150 € per persoon
Diner-up-show Dancing Dawn ...! Dresscode: Zigeuner stijl!
(-soirée niet geschikt voor jonger dan 12 jaar)
Hebt u al uw Oudejaarsavond gepland?
In Roemenië denkt men dat het starten van een jaar met Zigeuners geluk brengt! En of dat ook het geval is in Frankrijk?
Donderdag 31 december, 2015 vanaf 21:00 uur: De Familie Romanes op volle sterkte met tal van andere kunstenaars,
organiseert de Grote Zigeuneravond "ZIGEUNERZOTHEID IN ALLE VRIJHEID! ".
Deze mythische avond belooft een van de niet te missen evenementen in de hoofdstad te worden!
Deze uitzonderlijke avond wordt gepresenteerd door Delia en Alexander Romanes.
Alexander zei met een glimlach: "In de Gypsy wereld alle vrouwen zijn koninginnen."
Na de voorstelling van de show "The Gypsy maan zal meer schijnen dan de zon!"
De hele nacht kunt u schapenvlees-karbonades eten van de barbecue, gevulde kool uit de Balkan, plus een breed scala aan wijnen en gerechten ... onbeperkte drankjes !!!
Een nacht met de Familie Romanes en het Music Ensemble Tzigane Balkan, dat u zal laten dansen zoals gewoonlijk tot de dageraad.
Vele gastartiesten zullen deelnemen aan de pret: dansers uit de Gypsy wereld, buikdanseressen, flamenco dansers, zigeuner brassband uit Oost-Europa, zangers ...
Zoals altijd, vele andere verrassingen zullen u te wachten staan! ...
Gezien het eerdere succes, is het noodzakelijk om te reserveren!
Niet te missen "Gypsy Madness Free Zone" uniek in Europa en alleen onder de Chapiteau van de familie Romanes!!!


Evenement onder de Chapiteau Cirque Romanes
Square Parodi, Bd de l'Amiral-BRUIX - 75016 Paris
Metro: Porte Maillot (lijn 1 - Afrit 5) of de metro: Porte Dauphine (lijn 2 - Output 3)
Informatie en reserveringen: 01 40 09 24 20/06 99 19 49 59.
E-mail: cirque.romanes@wanadoo



Vertaald uit het Frans en flink gecorrigeerd!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 03, 2015 5:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dacht nog even na over de vertaling. Die kon hier en daar wel wat beter!
Zigeunerzotheid vond ik een aardig woord.
Maar: EEN WAANZINNIGE ZIGEUNERNACHT WAAR ALLES KAN! klinkt al wat meer overtuigend.
Kan en mag, dat zou nog mooier zijn!
Want wie heeft er nooit van gedroomd door de piste te zweven met het huilende zigeunermeisje in zijn armen?
Om maar eens een dwarsstraat te noemen......
Misschien mag je voor die prijs wel blijven slapen......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en mooie opnames op een video van begin dit jaar:

https://www.youtube.com/watch?v=dVifbu4EbJ4


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.