Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 17, 2024 2:31 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 25, 2016 10:33 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Belachelijk wat er in Krefeld gebeurd is , tijdens mijn bezoek stonden deze personen ook al luidkeels te schreeuwen (bij elk circus wat ik op de sprödentalplatz bezocht heb nog het geval geweest)
Tijdens mijn bezoek mochten ze niet in de buurt van het circus komen van de politie en stonden ze aan één zijde van de sprödentalplatz te demonstreren.

http://www.wz.de/lokales/krefeld/junge- ... -1.2107017


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 26, 2016 2:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inderdaad, schandalig!
Een deel van de betreffende tekst:

Dabei sprechen die Demonstranten nach Angaben von Marc Monderkamp auch gezielt seine beiden Kinder an. „Wir sollten uns vorstellen, wir würden von unseren Familien weggenommen oder würden misshandelt werden“, erzählt Joanna.
Für ihren kleinen Bruder Gianluca wird die Situation zu stressig. Der Junge ist verängstigt. „Dann bin ich mit ihm ins Zelt gegangen, weil ich dachte, wenn er die Gruppe nicht mehr sieht, wird er sich wieder beruhigen“, erklärt Marc Monderkamp.
Doch sein Sohn lässt sich nicht wieder beruhigen. Er schreit und weint.

Glücklicherweise ist sein Vater ausgebildeter Sanitäter und bewahrt die Ruhe. Er entscheidet, nicht in die Zirkusvorstellung zu gehen.
Direktor Reinhard Probst erstattet der Familie das Geld zurück (65 Euro) und entschuldigt sich mehrfach für die Vorfälle.
Als die Familie an den Kassen steht, um die Karten umzutauschen, kommt es zwischen Joanna und einigen Demonstranten zu Wortgefechten.
In dessen Folge werden der Neunjährigen und ihrem Bruder von vereinzelten Demonstranten Mittelfinger gezeigt.

Marc Monderkamp ist entsetzt, seine Kinder verstört.
Er verlässt das Gelände und erstattet daraufhin Anzeige wegen Beleidigung und Körperverletzung bei der Polizei, die die Vorfälle und Anzeige gegen die Gruppe bestätigt.
Marc Monderkamp entschied sich dann dazu, am Sonntagvormittag den Zirkus mit seinen Kindern zu besuchen.
Die Karte dazu spendete Reinhard Probst selbst. „Wir haben aber vorher geschaut, ob nicht wieder protestiert wird“, so Monderkamp.
Die Demonstranten hatten sich dann um 16 Uhr wieder auf dem Sprödentalplatz eingefunden.


en de betrokkenen met directeur Reinhard Probst:

Afbeelding

Dus de demonstranten draaiden door in Krefeld. Op zich eigenlijk geen nieuws, want dat doen ze in veel meer plaatsen en zeer regelmatig.
Ik zag zelfs al beelden van een tegendemonstratie bij Circus Belly.
Het is de vraag of je daar iets mee opschiet. Want je kunt er op wachten dat beide partijen elkaar vervolgens daadwerkelijk in de haren vliegen.
Dan zijn de gevolgen amper nog te overzien......
Aangifte doen en laten veroordelen is nog het beste.
Maar kwijtraken, die fanatici, dat lukt denk ik niet meer.....

Hun ongelijk bewijzen, lukt (soms) nog wel! Zoals bij Circus Las Vegas, waar een paar jaar geleden roofdieren en olifanten in beslag werden genomen.
Er ligt sinds kort een gerechtelijke uitspraak in hoger beroep waaruit blijkt dat die inbeslagname toen volkomen onterecht was en het betreffende circus een aanzienlijke schadevergoeding wordt toegezegd.
Te betalen door de georganiseerde activisten, naar ik aanneem. Maar daar zijn doorgaans maar weinig centjes te halen, dus de rest moet de overheid en dus de belastingbetaler bijpassen!
Denk nu niet dat dit soort taferelen zich alleen maar in Duitsland afspelen, ook in Frankrijk worden ze steeds agressiever.
Zo zeer zelfs dat er van de week in Parijs een heuse tegendemonstratie wordt georganiseerd door mensen die vinden dat dieren in circussen moeten blijven!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 26, 2016 4:30 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5546
Locatie: Belgie
Hebben die mensen geen leven vraag ik mij af, altijd maar staan te demonstreren en klagen....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 27, 2016 2:12 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat is hun leven, en ze hebben nog een overtuiging ook! Alleen niet de juiste in onze opinie!!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.