Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel ma jun 17, 2024 7:45 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2016 3:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De foto's zijn klaar, denk dat de tekst ook nog wel komt.....
Friedrich Klawiter van www.circus-online.de nam een kijkje bij het Wintercircus van Circus Probst, eind januari in Krefeld.
Het resultaat mag er ook dit keer weer wezen, maar daar raken we al aan gewend!
Voor het album: https://photos.google.com/share/AF1QipM ... x5bmt3SVVn
En een selectie daarvan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, dat viel niet mee! Want dit is lang niet alles, niet eens alle acts. Dus wel even naar het album linken om al het moois te zien!
Veel kijkgenoegen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 02, 2016 10:24 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 274
Didier schreef:
De foto's zijn klaar, denk dat de tekst ook nog wel komt.....



besuch, samstag......fotos, sonntag.....text, mittwochs..... :idea: http://www.circus-online.de


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2016 2:23 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Inderdaad, Grosse Klasse! Of heet dat hochwertig? Nou ja, jullie begrijpen het wel!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 04, 2016 3:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En zie daar, de tekst van de voorstelling van het betreffende circus: http://www.circus-online.de/krefeld_16.html
Uitgebreid, lovend en gedetailleerd als altijd!
Wie gesagt: Grosse Klasse!

En Irada Stoliarova (dat is in het Russisch de vrouwelijke verbuiging van Stoliariov) vierde afgelopen zondag 31 januari haar zoveelste verjaardag!
Zoveelste betekent niet dat het er zoveel waren, dat valt heel erg mee zelfs, maar een aantal werd niet genoemd.....
Ze vierde haar verjaardag zoals het hoort: door die dag tweemaal op te treden!
En zij is het in dat wonderschone kostuum op een van de foto's, onderdeel van de meest humoristische quick-change die je je voor kunt stellen!
Op onderstaande foto, gemaakt op haar verjaardag, ziet u haar in geschenkverpakking:

Afbeelding
Pozdravlyayem ! Oftewel: Поздравляем !

(Nu maar duimen dat de vertaalmachine de juiste vertaling gaf, anders kan ik van het jaar dus niet naar Probst!)
(En hopen dat ze een beetje in de buurt komen.......)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 04, 2016 4:48 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Benieuwd of de Stoliarovs nog wat nieuwe nummers laten zien, hoewel hun oude nummers niet snel vervelen. Heb ze heel veel gezien bij Althoff en vooral ook bij het Staatscircus van Moskou. Al weer een paar jaartjes geleden.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 04, 2016 4:57 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
heuvels schreef:
Benieuwd of de Stoliarovs nog wat nieuwe nummers laten zien, hoewel hun oude nummers niet snel vervelen. Heb ze heel veel gezien bij Althoff en vooral ook bij het Staatscircus van Moskou. Al weer een paar jaartjes geleden.


De stoel en de paardenreprise had ik nog niet eerder van ze gezien.
Wasmachine en Quick Change zijn bekend..... maar wel leuke acts en origineel op de eigen manier van ze.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 04, 2016 5:01 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
(Er kwam een bericht van Martijn tussendoor, ik reageer hier op Heuvels!)

Ze hebben een heel uitgebreid repertoire dat ik niet helemaal ken.
Zijn de nummers op bovenstaande foto's in Krefeld voor jou oude nummers? Inclusief die fraaie quick-change?
Voor mij niet, twee jaar geleden zag ik ze met onder meer dat hilarische trapezenummer!
Dat mogen ze van mij rustig tot het einde der tijden blijven spelen!
Evenals dat mooie marionettennummer trouwens.
En de 'zingende' kikkers.....

Nog één opmerking over de foto's.
Iemand vroeg mij waarom ik twee foto's uit de voortent had geselecteerd en sommige nummers helemaal niet.
Nou is het haast onbegonnen werk om uit het werk van Klawiter te selecteren. Alle foto's zijn meestal de moeite waard!
Van de voorstelling probeer ik een zo compleet mogelijk beeld te geven, maar ook dat lukt vaak niet.
Mijn voorliefde voor dieren is een bijkomende handicap, die ontbreken niet snel.
Dat er twee foto's vanuit die bijzonder sfeervolle voortent -hun tweede tent- bij stonden was eigenlijk een reactie op de eerdere discussie hier over geconstateerde sfeerloosheid en gebrek aan decoratie bij diverse kerstcircussen.
Ter leering ende vermaeck, zogezegd.....
Want dit is natuurlijk zoals dat hoort te zijn!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 04, 2016 6:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het circus zelf meldt dat er rond de 20.000 bezoekers kwamen in Krefeld en is daarover meer dan tevreden.
Ze worden overladen met enthousiaste mails, brieven en andere vormen van waardering.
Een geslaagde move dus, wintercircus in januari!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr feb 05, 2016 10:02 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Ik heb mijn archief nagestruind en kon onderstaande foto's vinden

Marionet 2009
Afbeelding

Stoel 2008
Afbeelding

Jonglage 2008
Afbeelding

hoepels 2009
Afbeelding

wasmachine 2009
Afbeelding

Fotograaf 2009
Afbeelding

Rola 2010
Afbeelding

Messen 2010
Afbeelding

Verkleden 2010
Afbeelding

Hoepel 2011
Afbeelding

In de kooi
Bijlage:
SH100123.JPG
SH100123.JPG [ 173 KiB | 6046 keer bekeken ]


Sterke man
Bijlage:
clowns5.JPG
clowns5.JPG [ 338.22 KiB | 6046 keer bekeken ]


Kikkers
Bijlage:
SH100280.JPG
SH100280.JPG [ 155.61 KiB | 6046 keer bekeken ]


Ik herinner me van lang geleden ook een komisch trapezenummer, moeder hing toen ook nog in de trapeze, ik kan er zo gauw geen foto van vinden. En ook heb ik ze wel eens met stokpaardjes in de weer gezien.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2016 8:24 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
https://youtu.be/A0yUa0RJKFQ

de trapeze, in Monte Carlo

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2016 1:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Over veelzijdigheid gesproken!
Leuk die foto's en dat filmpje. Bij mij gevolgd door de filmpjes van de andere verrichtingen toen in Monte Carlo, de marionet en de kikkers.
Dat trapezenummer blijf ik hilarisch vinden en bovendien van hoge technische kwaliteit.
Eigenlijk een schande dat ze in 2005 geen goud wonnen -zelfs helemaal geen clown!- en met een troostprijs(je) naar huis werden gestuurd!
Maar misschien waren ze wel niet 'in competitie'....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za feb 06, 2016 4:30 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
De concurentie is hoog Didier......
Persoonlijk vind ik ze op die filmpjes ze wel goed hoor, maar niet de aller beste clowns die er zijn.
Maar dat is smaak hé?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 07, 2016 12:50 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7479
Locatie: Maassluis
Nik Boris schreef:
De concurentie is hoog Didier......
Persoonlijk vind ik ze op die filmpjes ze wel goed hoor, maar niet de aller beste clowns die er zijn.
Maar dat is smaak hé?
In ieder geval veelzijdige clowns die de circusnummers zeer goed beheersen en daarnaast een hele goede mimiek hebben. Vooral zoontje Dennis is een echte alleskunner. Vervelen nooit.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 07, 2016 1:37 pm 
Offline

Lid geworden op: za mei 17, 2014 8:38 pm
Berichten: 744
Zo te zien zijn ze inderdaad veelzijdig. Na nog een paar filmpjes te hebben bekeken moet ik zeggen dat het heel goede clowns zijn, met bovendien originele acts die je niet vaak of nooit ziet, en dat is tegenwoordig toch wel bijzonder...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 07, 2016 3:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
De concurentie is hoog Didier......
Persoonlijk vind ik ze op die filmpjes ze wel goed hoor, maar niet de aller beste clowns die er zijn.
Maar dat is smaak hé?


Op het moment dat ze deelnamen aan het Circusfestival van Monte Carlo waren ze de enigen in deze categorie, dus geen kwestie van concurrentie.
Over persoonlijke smaak ga ik niet met je twisten.
Gelukkig draai je in je volgende bericht al een beetje bij:

Citeer:
Zo te zien zijn ze inderdaad veelzijdig. Na nog een paar filmpjes te hebben bekeken moet ik zeggen dat het heel goede clowns zijn, met bovendien originele acts die je niet vaak of nooit ziet, en dat is tegenwoordig toch wel bijzonder...


Inderdaad, heel goede clowns met bijzonder originele acts. Maar dat schreef ik al.....
Bovendien veelzijdig, zoals Heuvels terecht opmerkte.
En Nederlands, dat willen we ook nog wel eens vergeten. Iets om trots op te zijn dus!

Van oorsprong komt vader en inmiddels tevens opa Vladimir uit Novosibirsk in Siberië.
Hij leerde Irada, die oorspronkelijk uit Azerbeidzjan komt, kennen tijdens de clownsopleiding in Moskou.
Ze reisden over de hele wereld, van Groenland tot aan Zuid-Afrika en ontmoetten onder meer de paus en Nelson Mandela.
Denis (met één n) is hun zoon en inmiddels 32 jaar. Dus groot genoeg om geen verkleinwoord meer te gebruiken....
De kleine versie uit de wasmachine is Antonio, die er trots op is nu al minimaal vijftallig te zijn.
Hij is de Zoon van Denis en Carmen, een voormalig Olympisch sportster uit Roemenië.

Diverse familieleden zijn of waren verbonden aan Codarts in Rotterdam, zoals bekend de internationale kunstvakhogeschool die onder meer een circusopleiding kent.

In 2003 is er een documentaire over hen gemaakt die de titel Send in the Clowns kreeg. Wat verwarrend, want er zijn zelfs meerdere documentaires die zo heten, afgezien nog van de bekende song met dezelfde titel.

Wonnen ze geen hoofdprijs in Monte Carlo, wel deden ze dat tijdens een editie van het Festival Mondial du Cirque de Demain - het Wereldcircusfestival van de Toekomst - in Parijs, waar ze met zilver naar huis gingen.

Hier zoontje Denis -als ieder van ons regelmatig- in gevecht met zichzelf:

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.