Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 4:32 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Charles Knie terug in het vak!
BerichtGeplaatst: di jun 21, 2016 3:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het verhaal is bekend: je drijft een succesvol circus maar wordt een dagje ouder.
In je achterhoofd heb je al levenslang maar één droom: een eigen dierentuin beginnen in een land waar het zo goed als altijd mooi weer is.
Iemand die je goed kent en vertrouwt neemt het bedrijf over. Dat vertrouwen is in de loop der jaren bepaald niet beschaamd.
In een mooi deel van Australië realiseer je samen met je vrouw (het begin van) die droom. Parrot Garden gaat het heten, ondanks dat er meer dieren dan alleen maar papegaaien te zien zijn.
Tot zover het levensverhaal van Charles Knie, het mag bekend zijn. En het staat nog altijd keurig vermeld in het 72-pagina's dikke glossy programmaboek, ook van de huidige tournee EuphoRie.
Het gebeurde, als ik me niet vergis, allemaal in 2007.
We zijn inmiddels goed acht jaar verder.
Ja hoor, de natuur ter plekke is prachtig. Het weer eveneens. En de dieren leuk.
Maar.....het is wel altijd en eeuwig op exact dezelfde plaats. En dus was je droom wel mooi, maar niet compleet. Want het reizen, dat je van jongsafaan gedaan had, zat ook nog in je bloed.
Het komt meer voor bij rechtgeaarde circusmensen, op een gegeven moment kun je dat dan niet meer missen.
Ik sprak laatst nog iemand op internationaal niveau waarvan ik veronderstelde dat hij volledig voor het circus leefde. ´Nee hoor, eigenlijk vind ik helemaal niks aan het circus. Alleen het reizen, ja, dat zou ik niet graag willen missen´, luidde zijn ontboezeming.
Zo ook dus bij Charles Knie. Hij verkocht zijn dierentuin in wording en vertrok. Op reis met The Australian Circus Spectacular, AUSSIE voor de insiders. Op dit moment op tournee door Zuid-Afrika, ook al zo'n prachtig land met zo goed als altijd mooi weer.....
Hij traint er de paarden en mogelijk ook andere dieren. Van zelf optreden is op dit moment nog geen sprake, maar het zou me niets verbazen wanneer dat binnenkort wel het geval zou zijn.
Want waar het bloed kruipt.......

Afbeelding

Afbeelding
archieffoto http://www.chapiteau.de


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.