Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 23, 2024 1:52 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 23, 2016 5:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afgelopen dinsdagavond heeft nabij Hierges in het noordelijkste puntje van de Franse Ardennen kort bij de grens met België een chauffeur van een dierentrailer van Cirque Medrano bij het nemen van een rotonde de macht over het stuur verloren waardoor de combinatie door de vangrail is geschoten en is gekanteld. De trailer met daarin kamelen, dromedarissen, lama's en zeboes gleed van het talud terwijl de trekker op de rand bleef hangen. De chauffeur bleef zo goed als ongedeerd, maar zowel een kameel als een dromedaris kwam bij het ongeval om het leven, terwijl een andere kameel behoorlijk gewond raakte. Ook die heeft men naar alle waarschijnlijkheid inmiddels laten inslapen.

Afbeelding

Beelden van de berging van de trailer: https://www.youtube.com/watch?v=BvYiQ6qwcBY

en de volgende fase: https://www.youtube.com/watch?v=f5B9S8rhp10


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di sep 27, 2016 3:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Voor wie dit circus en dan met name de voorstelling Aladin niet kent: Friedrich Klawiter ging kortgeleden kijken in Metz en maakte een prachtige fotoreportage. Mag hun materiaal er aan de buitenkant dan een beetje Fransachtig uitzien, de voorstelling klinkt naar mijn mening als een klok!
Hij was er voordat het voor enkele dieren fatale ongeval plaatsvond, dus die zijn nog in de piste te zien. Zie dat maar als een hommage.
Een opvallende verschijning signaleerde ik ook, naar ik aanneem een kruising tussen een zebra en een ezel. Waarschijnlijk nog meer bijzonder dan een zebroïd. Kan het geen naam geven zolang ik het geslacht niet ken, want dat is bepalend voor de volgorde.
Na het ongeval is het circus zelfs als ik mij niet vergis nog te gast geweest in België.
Maar ook dat is inmiddels verleden tijd, ze zakken weer in rap tempo zuidwaarts af.
Deze week onder meer te zien in Montbard, en dat ligt al op de hoogte van het Zwitserse Zürich.

De link: https://photos.google.com/share/AF1QipN ... lMSTViMWxn

Geen fotokeuze dit keer, met uitzondering van genoemde kruising. Grijs als een ezel, maar met kenmerken van een zebra. Waar het ook bij leeft en mee optreedt.

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 28, 2016 12:50 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5433
Locatie: Belgie
Met al die dieren in je trailer, moet je toch wat rustiger rijden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 28, 2016 2:37 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
De verongelukte truck is een Renault Magnum: berucht vanwege het volstrekte gebrek aan gevoel met wat er achter je gebeurt.
De (sterk) luchtgeveerde cabine is daar de voornaamste oorzaak van. Na de introductie van dit model destijds bleken er in het Rotterdamse havengebied opeens meer gekantelde trailers voor te komen: voornamelijk een Renault Magnum als trekker.
Bij Franse circussen is dit een geliefd model vanwege de indrukwekkende grootte.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo sep 28, 2016 3:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Na het ongeval is het circus zelfs als ik mij niet vergis nog te gast geweest in België.


En hier ging ik de fout in en vergiste me dus wel. Ik zag op hun agenda dat ze afgelopen maandag in Neufchâteau stonden, en dat vond ik op de kaart in Belgisch Luxemburg, niet ver van de plaats van het ongeluk. Dus dat leek me logisch, al dacht ik later wel waar ze de tijgers zo lang gelaten zouden hebben...
Niet in de laatste plaats daarop geattendeerd door een welhaast professionele circuskenner (uit het buitenland) bestaat er echter ook een plaats met die naam in het Franse Lotharingen. En daar waren ze dus.
Naar verluidt is dit circus zelfs nog nooit in België geweest. Wat dat betreft had ik toch wel een leuke primeur bedacht......

Ja, en over de oorzaak van zo'n tragisch ongeval kun je in feite alleen maar speculeren. Tenzij je naast de bestuurder in de cabine zat en precies weet wat er op dat fatale moment gebeurde..... Hoe dan ook, hij deed het vast niet met opzet....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.