Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 20, 2024 3:17 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2016 4:10 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zoals geschreven, alleen voor Namen kwam de razende circusverslaggever Friedrich Klawiter deze kant niet uit.
Op dezelfde dag (!) dat hij het Circusfestival van Namen bezocht stak hij ook de grens van Frankrijk over voor de 30e uitvoering van Het Grote Circusfeest in het Noord-Franse Lille of Rijsel.
(De reisvolgorde kan ook andersom plaats hebben gevonden, maar dat doet niet echt ter zake.)

Aanstaande vrijdag 11 t/m zondag 13 november aldaar voor het laatst te zien, en er zijn nog kaarten. Zie: http://www.lagrandefetelilloiseducirque ... cirque.htm

De foto's zijn inmiddels te bewonderen op http://www.circus-online.de of rechtstreeks: https://photos.google.com/share/AF1QipO ... dmdk5vQzVB

Een selectie, maar met zo'n topprogramma al helemaal geen eenvoudige zaak.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een fantastisch programma!
Goed, er zijn wat meer foto's, ook van dezelfde nummers, te zien dan normaal. Maar dat is mijn schuld niet!
De schuldvraag ligt in dit geval uitsluitend bij de uitstekende artiesten en de uitmuntende fotograaf!
Zo, dat pleit mij vrij.......!

O, en er is in de reportage echt nog veel meer moois te zien dan hier te zien is!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 09, 2016 7:16 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Geweldig programma.... was er zondag, duurt 3 uur en 10 minuten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 12, 2016 1:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En ook hiervan is het geschreven verslag inmiddels te bewonderen.
Op www.circus-online.de of rechtstreeks: http://www.circus-online.de/lille_16.html


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 12, 2016 9:59 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Vandaag nog de 30ste editie gezien van dit fantastische circusfeest. Wat een voorstelling zeg! Het is elk jaar weer een plezier om hier heen te gaan. Opnieuw een goed volgelopen tent, leuke sfeer, een echt orkest en vooral steengoede nummers. De show bood niet de grootste hoeveelheid dieren maar wel erg leuke nummers: een leuke combi met ezels een honden, een fijn apennummer, een vlotte olifantendressuur en een leuke vrijheidsdressuur. Ik kijk nu al uit naar volgend jaar! Ik sta er trouwens steeds van te kijken dat de organisator zo'n klasseprogramma op de been kan krijgen voor zo'n prijs. (tickets tussen 10 en 27 euro)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 3:07 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Eens met de goeie recensies. Al had ik iets meer van Bello Nock verwacht die zich nu vnl. beperkte tot zijn clownsfunctie. In Carré tijdens het Winterkerstcircus kan ik mij herinneren dat hij zich als een ware stuntman ontpopte. Die kant van hem heb ik hier gemist.

Ik ben duidelijk niet de enige Nederlander die hier naartoe afgereisd is. Al ontdekte ik dat afgelopen vrijdag tijdens mijn bezoek aan de namiddag voorstelling al toen ik achter Sjoukje Dijkstra (en volgens mij tevens enkele van haar kinderen) kwam te zitten. Zij heeft duidelijk nog contacten in de circuswereld en dronk in de pauze champagne met enkele artiesten, waaronder de paardenman Sacha Houcke. Een kijkje bij La Grande Fête Lilloise du Cirque in Lille laat zich overigens prima combineren met een bezoek aan Cirque Arlette Gruss in het naast gelegen Villeneuve D'asc. Dat heb ik, net als in 2014 trouwens, dan ook gedaan. Ik moet zeggen dat Arlette Gruss het wint. Waarom ik dat vind zal ik later vandaag proberen toe te lichten in een nieuw topic.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 7:39 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Lodewijk schreef:
Eens met de goeie recensies. Al had ik iets meer van Bello Nock verwacht die zich nu vnl. beperkte tot zijn clownsfunctie. In Carré tijdens het Winterkerstcircus kan ik mij herinneren dat hij zich als een ware stuntman ontpopte. Die kant van hem heb ik hier gemist.

Bello Nock was vorig jaar natuurlijk ook aanwezig op dit circusfeest en toen presenteerde hij onder meer zijn 'rad des doods'. Vandaar dat het nu misschien iets minder spectaculair was. Ik vond zijn inbreng anders wel geslaagd.
Lodewijk schreef:
Ik moet zeggen dat Arlette Gruss het wint. Waarom ik dat vind zal ik later vandaag proberen toe te lichten in een nieuw topic.
Ik ben benieuwd naar de redenen. Ik heb ze gezien in Duinkerke en voor mij wint La grande fête Lilloise. Ik miste dit jaar toch wel een grote artiestengroep bij Arlette. En ook de terugkeer van de free style motorrijders vond ik niet geslaagd. Het jaar ervoor was dit verrassend en spectaculair, zeker in combinatie met de bol. De stuntrijders alleen vond ik een pak minder. Volgend jaar trouwens opnieuw motorrijders in een bol bij Arlette Gruss. Voor mij jammer genoeg iets van het goede teveel. (wat niet wegneemt dat ze nog steeds een topprogramma aanbieden natuurlijk) Daarnaast is de tribune in Lille veel comfortabeler, daar heb je tenminste wat beenruimte. Als je groot bent, echt wel belangrijk :wink:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 8:21 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ik ben vorig jaar helaas niet geweest en vond Bello Nock dit jaar meer repriseclown dan de bekende stuntclown.... blijkbaar had hij eerder ook een reprise op de hoogdraad maar doordat het programma in het begin bijna 3 uur 45 minuten duurde is deze eruit gehaald.
Van mij hadden ze deze er in gehouden en de stoeltjes dan maar weggelaten.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 16, 2016 8:28 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
nichts gegen arlette gruss, jeder hat ja einen anderen geschmack, aber alleine sacha houcke und seine pferde sind um welten besser als das was die damen biassini bei gruss präsentieren. der circus arlette gruss entfernt sich seit dem tod von madame arlette gruss immer weiter weg vom klassischen circus in richtung soleil.

georg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2016 10:05 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
@apirama: Een iets royalere beenruimte en langere rugleuning mag dan wel fijn zijn, maar ik sluit mij aan bij de onlangs hier gemaakte opmerking (ik meen van Didier) dat je zoiets al gauw vergeet bij een goed programma. Omdat ik ruim twee meter ben en ik mijn benen toch ergens kwijt moet, probeer ik altijd wel een stoel te uit te kiezen die grenst aan aan het gangpad. Dat zelf uitkiezen is hier in Lille helaas niet mogelijk.

@MartijnH: Jammer dat we zijn hogedraadnummer niet te zien kregen. Met dat stoeltjesnummer kreeg ik een flashback naar een gemiddeld dorpscircus. Niet dat daar iets mis mee is, maar van Bello Nock, de man die bekend staat als de grootste (stunt)clown ter wereld, mag je meer verwachten. Zijn mimiek is gelukkig wel dusdanig goed, dat hij er wellicht bij velen toch mee wegkomt. Maar hij kan zoveel meer!

@Georg: Eens dat La Grande Fête Lilloise du Cirque meer naar klassiek circus neigt. Smaken verschillen inderdaad. Ikzelf houd van een combinatie van klassiek met moderne accenten zoals meer snelheid, een goede belichting en zuiver geluid. Hierin blijft dit circusfestival wat achter helaas. Al vond ik het nog steeds zeer de moeite waard.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 17, 2016 12:50 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
was für ein gejammer, nichts gegen ramon kathriner auf dem hochseil über dem zentralkäfig.... oder das bello nock fast nur "normale" reprisen gezeigt hat (ein stunt am bungeetrapez war schon dabei :wink: )... aber es gab eine siebener pyramide auf dem hochseil ohne sicherung zusehen :!: :!: . das gibt es in europa nicht alle tage und ist eine sensation an sich :!: wer hier meint über punkte des progamms von lille sich kritisch äussern zu müssen hat von richtigem circus sehr sehr wenig ahnung. ich glaube nicht das viele forumsmitglieder solch eine programmstärke wie sie terry ferrie seit jahren regelmässig aufbietet überhaupt anderswo live gesehen hat. ich schaue im jahr schon mehr als 3-4 programme und weiss wo von ich rede.....

georg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2016 11:56 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
georg schreef:
was für ein gejammer, nichts gegen ramon kathriner auf dem hochseil über dem zentralkäfig.... oder das bello nock fast nur "normale" reprisen gezeigt hat (ein stunt am bungeetrapez war schon dabei :wink: )... aber es gab eine siebener pyramide auf dem hochseil ohne sicherung zusehen :!: :!: . das gibt es in europa nicht alle tage und ist eine sensation an sich :!: wer hier meint über punkte des progamms von lille sich kritisch äussern zu müssen hat von richtigem circus sehr sehr wenig ahnung. ich glaube nicht das viele forumsmitglieder solch eine programmstärke wie sie terry ferrie seit jahren regelmässig aufbietet überhaupt anderswo live gesehen hat. ich schaue im jahr schon mehr als 3-4 programme und weiss wo von ich rede.....

georg


Uw plassertje is nogal gevoelig begrijp ik. Op het door mij gestarte topic over Arlette Gruss heeft u kunnen lezen waarom ik Arlette Gruss verkies boven La Grande Fête Lilloise du Cirque.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2016 12:13 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
[quote .......door mij gestarte topic over Arlette Gruss heeft u kunnen lezen waarom ik Arlette Gruss verkies boven La Grande Fête Lilloise du Cirque.[/quote]

und in meiner antwort können sie lesen, warum sie ein qualitativ hochstehendes programm, leider nicht von einem nicht ganz so gutem unterscheiden können |o|


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 18, 2016 3:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja, en zo zal het wel altijd blijven: de een houdt van de moeder en de ander van de dochter.......
Maar goed ook, anders zou er maar één circus overblijven dat onvoldoende plaats te bieden had aan de honderdduizenden belangstellenden!
Over smaak valt niet te twisten, al is het best leuk dat het hier toch gebeurt!
Het was ook niet zo dat Lodewijk het ene circus waardeloos vond en het andere subliem. Hij vond ze allebei geweldig, had een prachtig weekend, en voelde zich zelfs even de zeer verwende Friedrich Klawiter! Ook al scoorde die er vijf in een weekend.......
En vervolgens koos Lodewijk de voorstelling die hem het meeste aansprak. Mag dat alstublieft?
Heel veel factoren zijn van invloed om tot een dergelijke conclusie te komen. Zelfs wel dingen die hier mogelijk nooit ter sprake komen, nou ja, tot op heden dan.
Als de reis er heen, het weer, de ontvangst, de kwaliteit van de popcorn, de belachelijke prijs van de consumpties (hoog of laag...), de verwarming in de tent, het leuke publiek bij jou in de buurt, de beenruimte (ha, die hadden we al!), het licht en geluid (die ook....!), en zo kan ik nog wel een poosje doorfantaseren. Oja, artiesten spelen ook een rol, een hele grote zelfs. Maar op dat gebied vergelijken is al heel snel appels met peren, tenzij het programma exact identiek is van samenstelling. En dat komt zo goed als nooit voor......
Het feit dat iemand 100 keer per jaar naar het circus gaat maakt hem wel een groot kenner, maar rechtvaardigt nog niet dat zijn mening alleenzaligmakend is!
Want geen mens is hetzelfde, en ieder mens heeft een eigen waarneming, eigen gevoel en eigen behoefte. Het circus dat die het beste bevredigt is de winnaar!

O, en nog bedankt voor de gratis extra reclame voor Sacha Houcke!
Binnenkort te zien, zoals de liefhebbers weten, tijdens het Kerstcircus in Ahoy!
Komt dat allen zien!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2016 12:49 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Mooi gesproken Didier. Hier kan ik mij helemaal in vinden en al die ongrijpbare factoren zorgen voor de magie in het circus waar we allemaal zo van houden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 19, 2016 5:37 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Didier schreef:
O, en nog bedankt voor de gratis extra reclame voor Sacha Houcke!
Binnenkort te zien, zoals de liefhebbers weten, tijdens het Kerstcircus in Ahoy!
Komt dat allen zien!

Eindelijk paardendressuur die me helemaal wist te boeien! Sterke act voor Ahoy!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.