Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:04 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 12, 2017 8:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 12, 2017 7:38 pm
Berichten: 20
Bij een brand in het staatscircus van Roemenië is veel verwoest en 11 dieren zijn om het leven gekomen, waaronder 2 tijgers.
Het blussen werd bemoeilijkt door bevroren waterleidingen.

http://m.adevarul.ro/news/eveniment/incendiu-puternic-cladire-afla-lei-tigri-circul-globus-capitala-1_58770d715ab6550cb85e0e71/index.html


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 2:20 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Dat is wel zeer triest nieuws! :cry:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 13, 2017 3:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Voor wie het Roemeens niet geheel machtig is hier een ongecorrigeerde vertaling door Google:

https://translate.google.nl/translate?h ... rev=search

Nederlands is anders, maar hier en daar maakt het toch wel iets duidelijk.

Ramp na een brand verwoest een gebouw van de Globus Circus in Boekarest, waar veel wilde dieren werden gehouden.
Twee Siberische tijgers zijn omgekomen in de vlammen, maar ook honden, katten en varkens Vietnamese.


Afbeelding

Zo te zien gaat het alleen om een stalgebouw, maar wel juist de plek waar deze dieren waren gehuisvest.

Afbeelding

Nog een site: http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ ... ala-648262
met een filmpje (2 zelfs) waar je echt niet blij van wordt.
Je ziet de stallen branden, maar de brandweer kan er gewoon niet bij komen en dus ook weinig uitrichten.

De eerste ophef is er ook.
Het schijnt een stalling te zijn ver weg van het circus zelf, in een dorpje. In een gebied van troosteloze armoede dat momenteel geteisterd wordt door zeer zware winterse omstandigheden.
Er wordt al gesuggereerd -door dierenactivisten die al langere tijd verbeten strijd voeren- dat de boel wel in brand zal zijn gestoken omdat er geen geld meer was om voer te kopen.
Naar verluidt werd het onderkomen verwarmd met een paar elektrische radiotoren en waren er vier mensen die ze moesten verzorgen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 31, 2017 8:13 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 12, 2017 7:38 pm
Berichten: 20
http://circusarchiv.blogspot.dk/2017/01/verbot-von-tierdarbietungen-im-circus.html?m=1

Circus Globus heeft een totaal verbod gekregen op dierenacts.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 01, 2017 4:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Niet alleen Globus, maar alle circussen in de hoofdstad Boekarest. Naar het lijkt....

Verbot von Tiervorstellungen in Zirkus

BUKAREST. Die Stadtverwaltung von Bukarest hat am Montag verfügt, dass ab sofort Tier-Dressurvorstellungen im Zirkus der rumänischen Hauptstadt verboten sind.

Vor zwei Wochen war es in einem Stall des Stadtzirkus "Globus" zu einem schweren Brand gekommen, bei dem elf Tiere - darunter zwei Tiger - getötet wurden.
Mehr als 60.000 Rumänen verlangten nun in einer Petition, Tiere als Zirkusakteure zu verbieten.

Die Bukarester Zirkustiere sollen mit Unterstützung der deutsch-österreichischen Tierschutzorganisation Vier Pfoten in die freie Wildbahn oder in Reservate gebracht werden.
Bürgermeisterin Gabriela Firea will zudem im gesamten Stadtgebiet Tierdressur-Vorstellungen verbieten.
Der Bukarester Zoo solle aber erhalten bleiben.




Koren op de molen uiteraard voor Vier Poten, die dubieuze dierenbeschermingsorganisatie die in ons land niet eens erkend is als 'goed doel'.
Onder andere omdat ze geen inzage geven in hun boekhouding.

Jammer dat de (eventueel) betere circussen nu moeten lijden onder het wanbeleid van Globus.
Zoals het er staat gaat het om een totaalverbod op dierendressuren, dus ook zogenaamde boerderijdieren en bijvoorbeeld paarden.
Nog een gelukje dat de dierentuin mag blijven bestaan......

De verantwoordelijke manager van het circus -Victor Coman- werd al kort na de fatale brand ontslagen.
Globus Circus is een vast circusgebouw met een capaciteit van 3.500 zitplaatsen dat ook gebruikt wordt voor concerten en dergelijke.

Afbeelding

Hoe groot de invloed van Vier Poten is blijkt ook uit dit artikel: https://www.nineoclock.ro/animal-perfor ... y-company/

Animal performances removed from activity scope of Bucharest’s ‘Globus’ Circus & Variety Company

Afbeelding

Wel mogen de dieren hun verzorgers ter afscheid nog een hand geven vooraleer ze door VierVoeters (zoals de organisatie in ons land heet) worden afgevoerd......

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 01, 2017 7:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 12, 2017 7:38 pm
Berichten: 20
Ik geloof dat er in de media veel misverstanden zijn rondom het verbod. Via een vriend die met de directeur van Globus heeft gesproken zei dat het verbod alleen hun betreft. In de komende maanden wordt er wel gekeken naar een mogelijk verbod in heel boekarest.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2017 2:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En dan wel of niet voor àlle dieren, of uitsluitend voor 'wilde dieren'. Dat onderscheid lees je namelijk ook nergens!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2017 4:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 12, 2017 7:38 pm
Berichten: 20
Volgende week wordt er gestemd voor een totaal verbod op dieren in circussen in Boekarest. Hier vallen ook honden en katten onder.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2017 5:06 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Vera schreef:
Volgende week wordt er gestemd voor een totaal verbod op dieren in circussen in Boekarest. Hier vallen ook honden en katten onder.

Vreemde zaak, Roemenië staat bekend om de vele straathonden en -katten.. in het circus hebben ze het vele malen beter..
Maar ja die principes hè?

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do feb 02, 2017 5:15 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Vandaar dat ook VierVoeters (of Vier Pfoten zoals ze daar heten) er als de kippen bij waren om de dieren van Globus naar elders te gaan verplaatsen: ze zijn in dat land al geruime tijd actief met de zwerfhonden en zaten dus dicht bij het vuur! (letterlijk en figuurlijk in dit geval....).
Aan de andere kant: als je las hoe de dieren van dit circus abominabel waren gehuisvest kun je bij dat betere leven ook je vraagtekens plaatsen.....
En dat midden in één van de heftigste winters ooit......
Het blijft bovendien wel Roemenië, en dat is op veel gebieden bepaald geen paradijs.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2017 4:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En dat allemaal kort voor het internationale circusfestival van Boekarest:

Afbeelding

Ben benieuwd wat daar nog van terecht komt....
Van al die aangekondigde dieren vast niet veel.
Hoewel, in een land waar de bevolking al dagenlang niet veel meer doet dan demonstreren tegen de corruptie, een soortement van nationale ziekte.....
Daar moet dan toch wel iets te ritselen zijn......

Belachelijk brede poster, trouwens......


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2017 4:50 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Even langs gaan via postimage.org kan al veel helpen...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo feb 05, 2017 4:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Niks hoor, weer een nieuwe organisatie die meekijkt in je bestanden! Het is wel goed.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2017 11:33 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Circusboy schreef:
Even langs gaan via postimage.org kan al veel helpen...

Ik heb die site even bekeken.
Eerlijk is eerlijk, volgens mij is dit een goede keuze om foto's van internet op een forum te plaatsen.
Als het formaat van de foto eigenlijk te groot is moet je de foto eerst opslaan op je eigen computer, en daarna uploaden naar postimage.org, je kunt kiezen naar welk formaat de foto verkleind gaat worden. Tenslotte simpelweg de nieuwe link plakken in je bericht. Bijkomend voordeel is dat de foto niet onverwacht verdwijnt, je kunt trouwens kiezen hoe lang de foto beschikbaar blijft.
Ik zag dat het ook mogelijk is deze site in het forum te integreren, ik moet dat even onderzoeken. Jullie horen er nog van.
En circusboy bedankt voor de tip :wink: !

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2017 2:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het lijkt me een stuk eenvoudiger wanneer je de eerdere instelling wat de grootte van foto's betreft opnieuw instelt. Dat ging altijd probleemloos, maar is verdwenen na de laatste crash.
Nog even en je wordt ook al enthousiast over facebook! Je moet er namelijk wel eerst lid van worden (dan hebben ze dus je gegevens) en pas daarna kun je een foto plaatsen. Op dat moment hebben ze dus (opnieuw) verbinding!

Het lijkt misschien heel makkelijk en duidelijk voor een insider, voor een leek is dat het niet.
Om te beginnen: wanneer ik ergens een foto vind die ik wil plaatsen zie ik op dat moment niet hoe groot die is.
Maar stel dat ik bij voorbaat alle foto's voor de zekerheid dat ze op het forum passen ga 'behandelen' of verkleinen.
Dat is veel en extra werk en bovendien heb ik geen idee welk formaat het dan zou moeten worden.
Dus op wat voor omweg dan ook zit ik bepaald niet te wachten.......
Gewoon en eenvoudig zoals het eerder was, wat is het bezwaar?

Wanneer het me te ingewikkeld wordt stop ik hoogstens met het plaatsen van afbeeldingen.
Misschien zijn er wel leden die dat op prijs zouden stellen......


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.