Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 3:06 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mar 26, 2017 3:06 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Op het Facebook van Commissie Klassiek Circus staat de volgende oproep .....

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar...
Nadat dierenrechtenactivisten de Facebookaccount van een dierenverzorger bij Circus Krone hebben gerapporteerd, is zijn account door Facebook geblokkeerd.

Dan kan en mag niet waar zijn. Omgekeerd worden accounts van dierenrechtenactivisten toch ook niet geblokkeerd?
Zelfs niet wanneer de dierenrechtenactivisten zich schuldig maken aan haatzaaien en het verspreiden van dreigementen aan dierverzorgers.

Het betreft het Facebook-account van Pietro Bento (Stallmeister, Einlasschef und Tierschutzgruppe Circus Krone).
Kom op mensen, help het account weer in de lucht te krijgen, teken de Petitie!
https://www.openpetition.de/…/fuer-die-wider-oeffnung-des-f…

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Laatst gewijzigd door FrankCirc op zo mar 26, 2017 3:11 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 26, 2017 3:09 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Het heeft niets met de bovenstaande Petitie zelf van doen, laat je daardoor dus niet op het verkeerde been zetten - hier nog wat aanvullend leesvoer (2015)...
Pietro Bento Stallmeister, Einlasschef und Tierschutzgruppe Circus Krone

Die gefährliche Macht der Tierrechtssekten

http://www.huffingtonpost.de/pietro-ben ... 19348.html

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Laatst gewijzigd door FrankCirc op zo mar 26, 2017 6:03 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 26, 2017 4:47 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja hoor, volop oude meuk!
Om te beginnen is facebook van deze zogenaamde organisatie niet voor de gewone man bereikbaar, ook niet via de site.
En inderdaad, een bericht uit 2015.
Want daarna gebeurde daar niets meer......
Geschrokken als men kennelijk was dat het wildedierenverbod er 'zomaar' kwam....
Volg je de link naar de petitie, dan kom je die in eerste instantie dan ook niet tegen.
En in tweede instantie ook al niet: petities kennen maar en beperkte looptijd.
Zoals dat trouwens hoort!

Dat was inderdaad de veelgehoorde kreet: Teken de Petitie!
Volkomen zinloos, naar later bleek!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 26, 2017 5:40 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Bovenstaande reply kan genegeerd worden inzake het onderwerp, want de petitie is zo actueel als het maar kan: Facebookvrienden van Pietro annex Wildschwein Fritzi kregen afgelopen week het verzoek binnen, en de juiste link naar de dus actuele petitie is deze:
https://www.openpetition.de/petition/on ... etro-bento

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 27, 2017 9:21 am 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Enfin, die hierboven, in de opening van dit topic, geplaatste link functioneert niet - en nu kan ik het bericht niet meer wijzigen.
Daarom hier nogmaals de bedoelde link (er zijn er kennelijk TWEE, de door Tijger geplaatste is voor hetzelfde doel, maar anders).
Bedankt, Tijger, voor het bijspringen :D

https://www.openpetition.de/petition/on ... etro-bento

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 27, 2017 11:09 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Wat jammer dat ook Facebook de dierenactivisten al bij gaat treden... :x


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 27, 2017 3:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Bovenstaande reply kan genegeerd worden inzake het onderwerp, want de petitie is zo actueel als het maar kan


Heel betrekkelijk allemaal. Want het is wel zoals ik concludeerde oud nieuws waarvoor nu een nieuwe petitie loopt. Twee zelfs!
De Commissie voor Klassiek Circus heeft hier dan ook niets mee te maken, de oproep daar betreft een eerdere petitie.
Van voor de tijd dat de site van deze 'commissie' tot stilstand werd gebracht.....

Hetgeen wordt bevestigd door de data bij het bericht in The Huffington Post:

Pietro Bento Stallmeister, Einlasschef und Tierschutzgruppe Circus Krone

Die gefährliche Macht der Tierrechtssekten

Veröffentlicht: 20/06/2015 17:11 CEST Aktualisiert: 20/06/2016 11:12 CEST


Een ander punt, wat hier al wel eerder aan de orde kwam, is of facebook wel deugt. Niet dus, blijkt maar weer eens!
U werd hier ook al eens gewezen op de gevaren daarvan.

Wanneer je besluit facebook te gaan gebruiken sta je voor de keus aan bepaalde regels te voldoen.
Doe je dat niet dan loop je het risico wat nu Pietro Bento overkwam.
Dat lijkt me het risico van het vak.
Vrijheid van meningsuiting is prachtig, maar het kent wel zijn beperkingen.
Natuurlijk ben ik persoonlijk fel tegen dierenactivisten. Wanneer ik lees hoe die malloten tekeer gaan bij de meest geweldige circussen dan begint me het bloed te koken en zou ik het liefst met een knokploeg die kant uit gaan.
Maar om dat tuig te vergelijken met Bruinhemden -en de opkomst van het Nazisme- en Circusdieren te vergelijken met Joden -en ze de Nieuwe Joden te noemen- gaat me net een slag te ver.
Dat deed Pietro Bento wel in zijn in circuskringen geprezen film. Het werd 'een fijne film' genoemd, maar dat is het zeker niet!
Het staat iedereen vrij dit te doen, maar dat het vervolgens mogelijk consequenties heeft moet je daarbij incalculeren.
Dat facebook daarop ingreep is hun recht.
Het verbaast me dat de film nog steeds op YouTube staat, daar verwijderde men wel filmpjes om veel minder ingrijpende redenen!

Er bestaan op dit moment zelfs twee verschillende petities, de links in de laatste berichten van Tijger en FrankCirc leiden allebei naar een andere.
Om de verwarring te vergroten....

De ene is gestart door Anett Bento, heeft op dit moment 152 ondertekenaars waarvan 139 uit Duitsland. Streefdoel is 110.000 handtekeningen.
De andere is het initiatief van Hanspeter Kyburz van de organisatie Für den Zirkus mit Tieren. Zijn score is op dit moment 82 met als einddoel 5.000.
De looptijd van beide petities bedraagt nog 59 dagen, en dat is tot 24 mei 2017.

U mag uiteraard doen wat u wilt, maar ik betwijfel of het veel zin heeft.

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.