Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 1:40 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2017 5:08 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Aanstaande zaterdag 13 mei komen in Krefeld naar verwachting veel kermis- en circusmensen bijeen voor een grote gezamelijke demonstratie tegen de immer oprukkende dierenactivisten. Aanleiding was het lastig vallen van bezoekers aan een ponycarrousel die daar op de kermis staat. Over dat laatste zijn de meningen verdeeld, maar het ongefundeerd activisme (waar de plaatselijke politie naar het schijnt daar niet tegen opgetreden had), was nu reden om in actie te komen vanuit de Duitse kermis- en circuswereld.
Zaterdagmiddag is niet de handigste tijd daarvoor, maar er worden desondanks heel wat deelnemers verwacht.
De oproep is vandaag ook uitgegaan naar de circusvrienden in het algemeen, vandaar dat ik het hier vermeld:
Zaterdag 14.00u, Krefeld, Konrad Adenauer Platz. Naar wat ik zo vernomen heb wordt het een kleurrijke parade door de stad, een parade van trucks, artiesten en medewerkers, en wie weet ook nog paarden.

Afbeelding

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Laatst gewijzigd door Tijger op do mei 11, 2017 5:27 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mei 11, 2017 5:11 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
En voor degenen die wat minder thuis zijn in de geografie bij de buren: Krefeld ligt over de grens ter hoogte van Venlo, vanuit midden-Nederland makkelijk te bereiken via de Duitse A57 (grens Gennep). Limburgers nemen uiteraard een andere route.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 12, 2017 5:00 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Het is een goede zaak dat men nu eindelijk in beweging lijkt te komen.
En volgens de berichten zal sprake zijn van een grote opkomst van zowel Kermis- als Circusmensen.
Ook liefhebbers cq sympathisanten van de Kermis en Circus cultuur worden opgeroepen, hoe meer volk op straat, hoe beter voor ons allen.
Dat gedoe met die militante activisten, manipulatieve mensjes die ook nog eens liegen dat zij barsten, duurt inmiddels lang genoeg, het moet nu maar eens een halt worden toegeroepen.

De tamtam doet ook haar werk, de RP waagt er een artikel aan.
http://www.rp-online.de/nrw/staedte/kre ... -1.6811218

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 12, 2017 5:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
En nog een aankondiging: https://www.waz.de/region/rhein-und-ruh ... 28393.html

en nog een, met afbeelding: http://www.wz.de/lokales/krefeld/streit ... -1.2433597

Afbeelding

Prachtige pony, veel ruimte, klein kindje en blije moeder...... Wat wil je nog meer?

En de meest actuele maar even helemaal: http://www.mein-krefeld.de/die-stadt/po ... -1.6815597

Met daarbij onderstaande foto, die al helemaal niets met een kermis te maken heeft.....
Wel met een perfecte accommodatie trouwens, en met drie blije gezichten!

Bundesweite Schausteller-Demo in Krefeld
"Ponyreiten ist keine Tierquälerei"


Afbeelding

Krefeld. Sobald bei einem Zirkus oder auf einer Kirmes lebende Tiere auftreten, müssen die Schausteller mit Protestaktionen rechnen.
Am Samstag wollen nun rund 75 Schausteller aus ganz Deutschland ihre Sicht der Dinge zeigen - bei einer Demo in Krefeld.

Der Zug der Schausteller bewegt sich am Samstag um 14 Uhr von der Girmesgath zur Kirmes auf dem Sprödentalplatz.
Motto der Schausteller-Demo: "Für die Sicherung der Gewerbefreiheit unseres Berufsstandes".

Der Zug bewegt sich von der Girmesgath über Westparkstraße, Nordwall, Ostwall, Rheinstraße und die Uerdinger Straße zur Sprödentalstraße und dort zum Eingang der Kirmes.

Die Polizei weist darauf hin, das es durch den Zug zu Verkehrsproblemen kommen kann.

Die Kirmes als Endpunkt des Zuges ist bewusst gewählt, da es hier aktuell Proteste gegen das Ponyreiten gibt.
Tierrechtsaktivisten kritisieren, dass es eine Quälerei sei, die Tiere stundenlang im Kreis zu führen.

Die Schausteller weisen daraufhin, dass das Ponyreiten legal und nie von Behörden beanstandet worden sei.
Sie meinen: "Ponyreiten ist keine Tierquälerei".

Der auf dem Sprödentalplatz gastierende Weihnachtscircus zieht auch regelmäßig Demonstranten an, die den Circusleuten Tierquälerei vorwerfen, da sie auch mit Tieren arbeiten und diese nicht artgerecht halten könnten.




Over dat laatste weet ik nog wel wat. Maar helaas nu geen tijd meer...... Morgen beter.
Veel succes in Krefeld! Hoop dat het niet uit de hand loopt, want daar schiet niemand iets mee op.....
Maar begrijp evengoed dat de verleiding heel groot is.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 12, 2017 5:52 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Volgens www.circus-online.de :

Die große Demo der Schausteller
am Samstag, 13. Mai in Krefeld auf
Grund der wiederholten Angriffe von
Tierrechtlern gegen Ponyreitbahnen
auf Jahrmärkten wird auch von ver-
schiedenen Circusunternehmen unter-
stützt. Teilnehmen werden mit einer
Abordnung u.a. der Circus Krone,
der Circus Reinhard Probst und
auch der Lacey Fund wird
vertreten sein.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2017 2:59 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
De demonstraties van de activisten gaan (ook) gewoon door, dus dat kan vanmiddag nog gezellig worden bij de ponycarrousel!

Zelf melden ze daarover:

Krefeld: Frühjahrskirmes - Demo vor dem Ponykarussell
https://www.facebook.com/events/228382360920479/
Veranstalterin: Adrienne Kneis
fürs Navi: Sprödentalstraße, 47799 Krefeld
Der Sprödentalplatz und der Parkplatz der Kirmes liegen direkt nahe der Sprödentalstraße.
Sa, 13.05. von 15 - 18 Uhr
So, 14.05. von 15 - 18 Uhr
Sa, 20.05. von 15 - 18 Uhr
So, 21.05. von 15 - 18 Uhr
Die Anmeldung ist am 27.10.2016 bei der Polizei erfolgt.
Da die Stadt Krefeld im Rahmen der diesjährigen Kirmes meine Anfragen zunächst mehrmals ignorierte und erst beantwortete, nachdem ich mich an den Oberbürgermeister wandte, selbst dann jedoch nicht vollständig, sehe ich davon ab, erneut Versuche zu starten, eine Antwort zu erhalten, ob der Ponykarusselbetreiber an der Frühjahrskirmes erneut teilnehmen wird.
Ich gehe davon aus, dass er erneut teilnehmen wird, andernfalls können wir uns freuen und die VA kann dann als gegenstandslos betrachtet werden.


Goed, je kunt er niet vroeg genoeg bij wezen! Demonstratie aangemeld in oktober vorig jaar!
Dat ze daar tijd voor vinden tussen alle vega-brunches en vega-stammtischen door! O, en niet te vergeten de Kochkurs Vegan Einfach. De curcus Eenvoudig Veganistisch Koken. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Tussendoor ook nog een uitje naar Düsseldorf, want daar protesteren ze de 19e bij en tegen Circus Traber.

Citeer:
Der auf dem Sprödentalplatz gastierende Weihnachtscircus zieht auch regelmäßig Demonstranten an, die den Circusleuten Tierquälerei vorwerfen, da sie auch mit Tieren arbeiten und diese nicht artgerecht halten könnten.


Goed, dat is geen geheim want er komen altijd veel Nederlanders, dat betreft Circus Probst.
Doordat ik daar mensen ken, en dan bedoel ik niet direct een landgenoot, weet ik dat het circus een soortement band opbouwt met die activisten.
Geen goede band en ook niet een van begrip over en weer. Maar je ziet elkaar een paar jaar achtereen en dan leer je de andere partij toch kennen.
Daardoor wist genoemd circus in Leer met Pasen dat de handvol demonstranten recht tegenover de circuskassa (op de eerste dag) de harde kern uit Krefeld was. Op Paaszondag waren ze er weer, nu een paar man meer.
Zo'n clubje kiest dus een circus en volgt dat gewoon, waarschijnlijk wel binnen bepaalde grenzen wat de afstand betreft.
Waar ze stonden te schreeuwen -in een microfoon en versterkt door een flinke geluidsbox- mochten ze niet staan.
De plaatselijke overheid had een 'vak' toegewezen aan de zijkant, waar ze minder opvallen. Ondanks de aanwezigheid van een (1) agent met auto werden ze niet weggestuurd.
Zelf had ik het wel geweten: je mocht waar ze stonden parkeren en ik had een flinke circusbus voor hun neus gezet. Ook de mensen waar ze pal voor de deur stonden klaagden, het hielp niet.
Een vrouwelijke demonstrant kwam met haar smartphone mensen in de rij voor de kassa filmen als ware dat criminelen.
Helaas kon ik me geen nacht in een politiecel permitteren (dat gaat in Duitsland vaak heel gemakkelijk....) want anders was dat toestel of stukgegooid of in een put verdwenen....
Op aandrang van een circusmedewerker keerde ze terug naar de overkant van de straat.

Onder de demonstranten was ook ....... een baby in een klassieke kinderwagen! Typisch Peta, die inzet van kinderen. Maar zo jong zag ik ze nog niet eerder.
Dat ze maar oppassen vandaag in Krefeld, want als de kleine daar ook is en daar gebeurt iets mee zijn de rapen uiteraard zeer gaar!
De baby kreeg zelfs de borst, en dat is uiteraard volkomen verwerpelijk vanuit veganistisch oogpunt. Want moedermelk is vanzelfsprekend een uitermate dierlijk product!
Vraag me overigens af hoe je baby's zonder toepassing van melk groot kunt brengen. Gestampte doperwten misschien?
Zo zie je maar, zo einfach is dat vegan-kochen nu ook weer niet!

Toen ze er een paar dagen later weer waren zag ik verschillende keren mensen, waaronder Nederlanders, met hen in discussie gaan.
Op zich volkomen zinloos. Of dacht je echt dat je zo'n vega-gekkie van het tegendeel kon overtuigen? Kom nou, dit is voor hen een nieuw soort geloof en dat geloof is rotsvast.
Volslagen negeren, is in mijn optiek het beste. Dan erger je jezelf niet en zij hebben er geen plezier aan.
Dat geldt ook voor bijvoorbeeld de (dure) advertenties die Circus Krone plaatste teneinde het eigen gelijk -Dieren horen in het Circus- te bewijzen. Volledig weggegooid geld!
De activisten zijn er zelfs blij mee, hoe vaker iemand over die dieren aan het denken wordt gezet hoe groter de kans op nieuw gezonnen zieltjes! En daar hebben ze ook nog eens gelijk in!
In feite maakt Krone dus gratis reclame voor de activisten!

Dat ze alles wat ze doen in anonimiteit verrichten is ook al niet meer waar. Steevast werd er ontkend dat zij posters vernielden of overplakten. Om zodoende geen claims aan de broek te krijgen.
In Leer plakten ze stickers -als balkjes- over de gezichten van de circusartiesten op de grote reclamedoeken rond het terrein. Criminaliseren heet dat.
Geen anonieme stickers zoals eerder, maar compleet met het internetadres er op! Van de door mij verwijderde exemplaren ligt er een voor me.....

Het ontvangstcomité in Krefeld (actuele foto) is er klaar voor:

Afbeelding

Dit keer geen baby maar wel een hondje ingezet:

Afbeelding

Nog een opmerking naar aanleiding van het eerste bericht hierboven. Daarin staat onder meer
Citeer:
Over dat laatste zijn de meningen verdeeld
en dat begrijp ik niet goed.
Want ik kan me niet voorstellen dat iemand die voor dieren in het circus is tegen dieren op de kermis is.
Uiteraard uitgaande van optimale behandeling, dat geldt in beide gevallen.
Geheel toevallig heb ik zelf een paar keer overwogen een dergelijke attractie in Nederland te gaan realiseren. Het is er nooit van gekomen.....

Van pony's weet ik wel iets af. En ook hoe leuk ze het vinden om met een kind op de rug te lopen.
Als voorbeeld noem ik een rasecht shetlandhengstje van me waar ik veel mee wandelde, vooral door het bos. Het 'Oh meneer, wat heeft u een grote hond', was na verloop van tijd niet meer te tellen....
Regelmatig gingen er kinderen mee of kwamen we die tegen. Uiteraard wilden die vaak maar al te graag een stukje op zijn rug zitten.
Zonder daarvoor opgeleid te zijn -beleerd heet dat in peerdekringen- gebeurde dat dan ook dikwijls.
Altijd eerst aan hem vragen of hij het goed vond: hij ging er klaar voor staan!
Zijn hele houding veranderde, en met een kind op zijn rug liep hij trots als een pauw met zeven staarten!

En dan te bedenken dat er aan de Universiteit Utrecht een docent de Nederlandse studenten leert dat een paard niet gemaakt en gebouwd is om op te zitten!
De beste man krijgt bovendien met enige regelmaat een podium in kwaliteitskranten als Trouw en de NRC.
Met onderwerpen als: 'Een dier heeft geen behoefte aan menselijke liefde' en meer van die onzin.
Hij staat mede aan de basis van de waanzin op het gebied van dieren in het verkiezingsprogramma van de Partij voor de Dieren.
Zoals dierentuinen sluiten, kinderboerderijen dicht en dat soort onzin.

Zo iemand doceert dus aan een universiteit op kosten van de gemeenschap. Waarmee hij een nieuwe generatie studenten op onze kosten indoctrineert.
Dáár zou wel eens tegen gedemonstreerd mogen worden.....!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mei 13, 2017 8:05 pm 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
Een verslag in de Rheinische Post (voor meerdere foto's op de pijltjes ter rechterzijde van de foto klikken):
http://www.rp-online.de/nrw/staedte/kre ... -1.6817983
Let vooral op het feit dat de dieren-activisten pal voor de ponybaan mogen staan. Heel merkwaardig.
In Nederland is dat gelukkig anders geregeld; in activisten-bolwerk Zeist zijn ze er altijd als er een circus staat, maar mogen dan absoluut niet op het terrein komen van de politie. Er is uitsluitend aanwezigheid toegestaan aan de overzijde van de weg naast het (grote) terrein. Dus wel vrijheid van meningsuiting, maar een verbod om dat op het circusterrein te doen.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 15, 2017 3:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dat laatste is niet meer dan volkomen logisch: het terrein is gehuurd en daarmee bepaald de huurder wie er wel of niet op wordt toegelaten.
Hetzelfde geldt voor een huis, maar ook bijvoorbeeld voor een tuin. Zelfs zonder dat er een bordje 'verboden toegang' staat of er een schutting omheen staat.
Het verschil ontstaat wellicht doordat het kermisterrein openbare weg blijft.

Gelukkig gaat dat met anti-circusdemonstranten in Duitsland meestal dan ook zo: de plaatselijke autoriteiten wijzen een 'vak' aan waar zij mogen demonstreren.
Het loopt pas uit de hand wanneer zij zich daar niet aan houden, onaangekondigd komen opdagen, of daadwerkelijk bezoekers intimideren (en dan bij voorkeur kinderen!) en die verhinderen om de kassa te bereiken en kaartjes te kopen. Het gevolg daarvan zagen we vorig jaar in Ierland en laatst weer met die neo-nazi's in Zuid-Duitsland.

Het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=HNSnAxPQv8U

En nog een, zelfs langer: https://www.youtube.com/watch?v=fXGByUpua5M#t=0.8600001

Ruim 17 minuten toespraak -wat zal die spreker 's avonds schor zijn geweest- en de 'Einzug der Gladiatoren'.
'Geen politieke propaganda op het kermisterrein', was een duidelijk en steeds terugkerend thema. En: 'Demonstratie: Ja, Blokkade: Nee!'.
Hier lijkt het alsof de wagens niet mee mochten in de optocht, uit latere foto's blijkt het tegendeel. Ik denk dat ze hier aan het eind van de demonstratie worden afgeleid naar een parkeerplaats.
Veel vaandels in de optocht, dat kennen wij helemaal niet meer in Nederland.
Veel begeleiders in blauwe hesjes, prima georganiseerd.

Niet veel circuswagens hier te zien, op de laatste trailer na dan.

Weer een wat andere conclusie wanneer je de foto's bekijkt: de wagens reden pal langs de kermis en op zichtafstand van de demonstranten.
Daartussen stond het podium met de spreker uit het laatste filmpje.
De demonstratie van de kermismensen kende een langere route, die uiteindelijk ook over de kermis voerde.
Pal voor de ponycarrousel moesten ze linksaf van de politie, die met een aantal agenten de groepen gescheiden hielden.
Een raar idee: de anti-dierenactivisten mochten staan waar zij wilden, de kermisdemonstranten mochten dat niet!

Afbeelding

Nog een verslag, in de Westdeutsche Zeitung: http://www.wz.de/lokales/krefeld/ponys- ... -1.2435028
Met daarbij 24 foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di mei 16, 2017 4:12 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Zie voor meer informatie de begeleidende tekst op YouTube - te vinden onderaan het videovenster.

Na afloop van deze succesvol verlopen protestmars vond een aantal meerijdende voertuigen (ruim 100 in aantal) een plekje op een ''parkeerterrein'' naast de kermis, weer anderen parkeerden, op aanwijzing van aanwezige Politieagenten, hun trucks aan de weg -die daartoe aan beide zijden werd gebruikt.
Daardoor ontstond een door trucks omzoomde weg :)

De hierboven al door Didier genoemde speech zat goed in elkaar, en werd gebracht door de Voorzitter van de overkoepelende ''kermisbond'' (laat ik het zo maar even noemen). Er waren ongeveer acht Circussen of daaraan gerelateerde groepen (bijvoorbeeld Geschwister Weisheit en Lacey Fund) aanwezig.
De video toont Krone, Probst, Max RENZ en Freiwald maar er waren er dus meer (zij hadden zich onder de lopers gevoegd).

De Vaandeldragers liepen, zoals voorafgaand aan de start van deze Parade op de vertrekplaats afgesproken, niet voor de Pony-rijbaan langs (en dus niet tussen de activisten, die op tamelijk onbeschaamde wijze -zeg maar gerust hondsbrutaal- aan twee kanten, als was het een haag, pal voor de attractie de boel verstoorden).
Wel heeft een delegatie, samen met de Voorzitter, enige tijd met wat Vaandeldragers op de baan gestaan. Dat leverde fijne foto's op.
Het publiek was duidelijk op de hand van de kermis- en circusmensen.

Langs de route stonden hier en daar wat activisten -of met hen sympathiserende figuren- te fotograferen, filmen en telefoneren.
Kennelijk stond men in contact met de grote geliefde roerganger. Men bekeek de boel gelaten met het gezicht op huilie-huilie.
Het was dan ook, in ieder geval tot mijn grote vreugde, een groots opgezette parade die veel aandacht trok en nogal wat applaus in ontvangst nam.

Er was veel Politie op de been. Men hechtte er waarde aan te vermelden dat die enorme Politiemacht op de been was om de Kermis- en Circusmensen tegen de activisten te beschermen (...). De voorzitter drukte de mensen op het hart om niet zelf op te treden, mochten zij door activisten worden lastiggevallen, maar pas op de plaats te maken en de Politie in te schakelen. Het was allemaal niet nodig, maar als ''blikken konden doden'' .... anyway, bijgaand een zusammenschnitt van het verloop van deze middag.

Link naar de video:
https://www.youtube.com/watch?v=VVCSi4tEmZQ

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2017 3:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Citeer:
Onder de demonstranten was ook ....... een baby in een klassieke kinderwagen! Typisch Peta, die inzet van kinderen. Maar zo jong zag ik ze nog niet eerder.
Dat ze maar oppassen vandaag in Krefeld, want als de kleine daar ook is en daar gebeurt iets mee zijn de rapen uiteraard zeer gaar!
De baby kreeg zelfs de borst, en dat is uiteraard volkomen verwerpelijk vanuit veganistisch oogpunt. Want moedermelk is vanzelfsprekend een uitermate dierlijk product!
Vraag me overigens af hoe je baby's zonder toepassing van melk groot kunt brengen. Gestampte doperwten misschien?
Zo zie je maar, zo einfach is dat vegan-kochen nu ook weer niet!


Een antwoord in de kranten van vandaag: Belgische ouders van een baby die in juni 2014 overleed aan ondervoeding en uitdroging staan op dit moment voor de rechter.
De moeder snapt er niks van: ze stond wel vier keer per nacht op om het kind te voeden. Maar dat gebeurde uitsluitend met rijstmelk, graanmelk en havermelk.
Terwijl bijvoorbeeld vetten extreem belangrijk zijn bij de ontwikkeling van de hersenen. Maar ook andere stoffen als eiwitten zijn onontbeerlijk, aldus deskundigen.
Ook in de jaren '70 en '80 ging het regelmatig mis door de macrobiotische levensstijl die toen in de mode was.
Het onderhavige geval valt onder mishandeling en tegen de ouders kan 18 maanden gevangenisstraf worden geëist.
In de vegangenis door te brengen, uiteraard!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mei 17, 2017 3:57 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Nou, dan toch nog een wat overzichtelijkere film en bijhorende uitleg! Bedankt Frank!

Want de beeldvorming naar aanleiding van eerdere video's moest worden gebaseerd op fantasie.....
Ruim 100 trucks, het lijkt heel wat. Maar wanneer je rekent dat er vele tienduizenden kermisexploitanten in Duitsland zijn is dat weer niet zo heel veel.
Die honderd stonden haast alleen al in Krefeld!
Vooraf was er al enige discussie over het gekozen tijdstip. Maar de zaterdag was het meest geschikte. Want dan staan de attracties er doorgaans.
Tijdens op- of afbouwdagen was de deelname ongetwijfeld geringer geweest.

Wat mij volledig ontgaat in het geheel is de permanente vergelijking met de demonstraties tegen de uitbreiding van het vliegveld bij Frankfort.
De spreker blijft dat herhalen. Ik zie geen enkel vergelijk. Of vindt hij dat wel gerechtvaardigd omdat het om iets veel groters gaat?
Nee, ik vind het een heel vreemde en kromme redenering. Maar dat ligt misschien aan mij.....

De trots aangekondigde circusdeelname bleef in mijn ogen uiterst beperkt. Frank zegt er zeker vijf te hebben gezien.
Probst was prominent aanwezig, zelfs met een colonne voetvolk. Waarvan iemand die ik persoonlijk ken naar de camera zwaaide.
Hun aanwezigheid is logisch, de Sprödentalplatz waar nu die mooie kermis staat, is de plek van hun kerst- of wintercircus.
Een 'thuisplaats' als het ware.
Verder zag ik een truck van Max Renz, een zelfgemaakt T-shirt van het Lacey Fund en een trailer van Freiwald.
Waarmee ook ons land dan toch enigszins aanwezig was. Want formeel is dat een Nederlandse onderneming.
Nee, die circussolidariteit had ook best wat beter gekund!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.