Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 7:47 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 12, 2017 9:33 am 
Offline

Lid geworden op: di jan 05, 2010 8:47 pm
Berichten: 388
BREAKING NEWS: The last-ever Ringling Bros, Barnum & Bailey show will be broadcast LIVE on Facebook, in its entirety, on Sunday, May 21 at 7:00 pm ET/4:00 pm PT. Tune in and watch with the world as The Greatest Show On Earth takes its final bow!

Waarbij vermeld dat ET staat voor Eastern Time en dat loopt 5 uur achter op hier, PT staat voor Pacific Time, en dat is acht uur later dan UTC hier.

_________________
Echt circus ruikt naar paarden en houtkrullen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 12, 2017 3:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wanneer iemand de juiste tijd uit kan rekenen (bij ons) en een link waar wordt uitgezonden is het helemaal fijn!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 12, 2017 3:33 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Op uw wenken 1
https://www.facebook.com/RinglingBros/? ... NE&fref=nf

Op uw wenken 2
RBBB zegt: 7pm
Het tijdsverschil met de Oostkust (want: Long Island) is (momenteel) zes uur.
Je moet dus iets voor 3 uur in de ochtend (!) klaarzitten en inloggen.
Wekkertje zetten :)

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 12, 2017 3:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Uitzending gemist? Of hebben ze dat niet op facebook?
Of blijft het er gewoon op staan?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 12, 2017 4:02 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Didier schreef:
Uitzending gemist? Of hebben ze dat niet op facebook?
Of blijft het er gewoon op staan?


Hahaha, ''Uitzending Gemist''. Nee, daar doet men niet aan.
Hoewel.
Dat laatste is soms het geval, dan wordt de livestream een video. En dan is natuurlijk weer wel sprake van een ''soort'' Uitzending Gemist. :clown

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 12, 2017 4:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kijk eens aan.
Dus als ik het goed begrijp neemt Frank Circ de uitzending op en plaatst die op YouTube.
Zoiets bedoel je?

Bij voorbaat dank namens alle circusmedelanders die hechten aan hun nachtrust!!
Hoe ernstig de aanleiding dan ook is!
We zullen je niet snel vergeten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mei 12, 2017 5:07 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Didier schreef:
Kijk eens aan.
Dus als ik het goed begrijp neemt Frank Circ de uitzending op en plaatst die op YouTube.
Zoiets bedoel je?

Bij voorbaat dank namens alle circusmedelanders die hechten aan hun nachtrust!!
Hoe ernstig de aanleiding dan ook is!
We zullen je niet snel vergeten!


Korte antwoorden op hierboven:
Nee, nee, niet mijn probleem, jazeker!, en anders maar wel.

Tuurlijk ''neem ik andermans werk niet op'' om het daarna doodleuk ongewijzigd te publiceren.
Ik baal van dat soort schaamteloos gedrag - beelden stelen is niet mijn ding. :wink:
Bah.
Zet zelf maar een wekkertje :lol:

Met een beetje mazzel komt RBBB zelf met een fraaie compilatie. Sterker nog: Feld een beetje Kennende komt er vast zo'n beeldverslag.
Commercieel als zij zijn liften zij maar wat graag opportunistisch mee op de sentimenten.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2017 2:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ja, ja, ja en nog eens ja!

De hele laatste voorstelling van 2:38:35 staat al op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KGkHv8dsPsE

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ongekend mooie en zeer uitgebreide reportage (ook met filmbeelden en de meest mooie foto's) op de site van de BBC: http://www.bbc.co.uk/news/resources/idt ... e=facebook

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zo kwam de trein tot stlstand op het laatste station na een ongekende reis ter ere van het publiek.
Helaas........


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2017 3:18 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
De voorbije nacht heb ik de Voorstelling helemaal uitgezeten.
En daarin was ik bepaald niet alleen, want de kijkcijfers die ik op Facebook en YouTube een beetje in de gaten hield, logen er niet om.
Het hoogtepunt werd zo ongeveer bereikt toen Alexander Lacey met zijn big cats ten tonele verscheen.
Terecht, wat een geweldige act!

Zoals gebruikelijk schrijf ik geen verslag over hetgeen de kijker zag.
Ik beperk mij tot de mededeling dat ik over de hele linie ''te weinig Circus zie'' en teveel ''Disney cq Hollywood-on-Ice-achtige shit''.
Het zit goed in elkaar, en is met passie gemaakt, maar het is niet waarvoor ik naar het Circus ga. Genoeg gezeurd!

De voorbije periode, maar zeker ook vannacht, dwaalde mijn gedachten nogal eens af naar de vrienden en kennissen die ooit voor RBBB werkten, of daar nog actief zijn. Daaronder mensen die op enig moment de reis vanuit Europa richting USA maakten.
Ook moest ik denken aan hen die inmiddels terugkeerden - waaronder mensen in mijn eigen stad. Ieder met zijn of haar eigen verhaal, en zoveel mooie herinneringen. Last but not least dacht ik aan wat vrienden, die deze laatste Voorstelling live meemaakten en $400.00 voor een kaartje betaalden (...).

Ieder is het er wel over eens dat het vertrek van de Olifanten de doodsteek is gebleken te zijn - en velen hebben daar vooraf voor gewaarschuwd.
Het Feld management maakte evenwel haar afwegingen, en hakte de knoop door.
Met name de jeugd -Kenneth Feld laat veel aan zijn kinderen over- is van mening dat het ''beter is te stoppen met RBBB''. Het zal allemaal wel.

Hoewel Feld de boel toch ruim vijftig jaar in exploitatie heeft (gehad), zie je ook hier wat zich bij veel andere bedrijven manifesteert.
Feld is een groot concern, en was bepaald niet afhankelijk van RBBB.
Zij konden, kunnen en zullen zich op andere activiteiten richten. Dat is een luxe optie die familiebedrijven in de circuswereld niet hebben.
Alles wat zij doen, kunnen en kennen, hun hele hebben en houwen, is besloten in dat ene ding: Circus.
Dat is hun zwakte maar ontegenzeglijk ook hun kracht. De wil (en noodzaak) om door te gaan, ook als het eens wat minder goed loopt.
Mede daarom heb ik het niet op die grote concerns. Doe mij maar een familiezaak.

Het ontbreken van de Olifanten, en het gezeik over ''wilde dieren'' die in de verste verte helemaal niet ''wild'' zijn, deed de deur dicht.

Ook dichterbij huis, zowel hier in eigen land als elders in Europa, speelt dit gedoe met teruglopende bezoekers. Het gemis aan- cq het verbod op ''wilde'' (kuch) dieren is daar zonder enige twijfel debet aan. We zijn verneukt door een buitengewoon klein groepje manipulatieve vega-mensjes (echt een minderheid) en vervolgens keihard genaaid en verraden, zoals te doen gebruikelijk, door onze laffe ''volksvertegenwoordigers''.

De speech en oproep van Alexander Lacey is uit het hart gegrepen, correct en treffend.
Circus is nog lang niet dood, mensen willen dieren (''wild'' en ''domesticated'') zien.
Steun daarom ''het Circus''.

May all your days be Circus days!

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Laatst gewijzigd door FrankCirc op ma mei 22, 2017 5:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2017 4:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mooi verhaal en bijna helemaal waar.
Dat bijna slaat dan op die beruchte behandeling van hun olifanten die indertijd echt beneden alle peil was.
Waardoor ze uiteindelijk zelf de basis hebben gelegd voor hun ondergang.....
Jammer maar helaas.
Soms moet je zo realistisch zijn niet uitsluitend anderen de schuld ergens van te geven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2017 5:10 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Hoi, Didier.
Wellicht was het allemaal wat te onduidelijk.
Ik maakte pardoes een sprong van de USA naar eigen continent, en heb het stukje daarom aangepast.
Neemt verder niet weg dat ik die activisten, met hun achterlijke opdringerige agenda (inclusief de vele zakkenvullende ''goede doelen'') niet meer kan luchten of zien.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mei 22, 2017 5:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Correct.
Maar er is en was weinig verschil tussen die activisten hier en daar.
Al helemaal niet in een tijd met zoveel communicatiemogelijkheden als vandaag de dag.
Volkomen eens met je slotzin. Maar we zullen het er mee moeten doen!
Denk niet dat alleen maar negatief benoemen veel zoden aan de dijk zet.
Misschien moeten we maar eens gaan nadenken over een andere en meer effectieve tactiek.
Want zoals overal heb je ook in die wereld goeden en slechten. Praat met die goeden in de hoop dat zij invloed op die slechten krijgen!
En scheer niet alles over één kam, daar vergroot je alleen maar de tegenstand mee!

Toevallig heb ik me gisteren nog behoorlijk sufgelobbyd in een aanverwant gebied.
Want zoals we wel weten liggen niet alleen de circussen onder vuur.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.