Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 9:14 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2018 3:13 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
.


Laatst gewijzigd door MartijnH op do mar 01, 2018 4:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2018 3:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Jammer dat je geen eigen circusforum meer hebt waar je zonder enig succes zelf de regels mocht bepalen!
Dat waren nog eens tijden!

In mijn koninkrijk is het wachten tot jij een diepe buiging maakt.
Weet je antwoord al: kan ik lang wachten!
Maar ach, mijn geduld is oneindig.....

Citeer:
Ik ben het voor een groot stuk eens met Maro. Er reizen helaas een aantal circussen rond die veel schade berokkenen aan de circusbranche. Ik kan persoonlijk evenveel genieten van grote als kleine circussen, zolang ik een verzorgde show krijg en ik de indruk heb waar voor mijn geld te krijgen. Kleinere circussen hebben soms zelfs een bepaalde charme waar de grotere versies niet altijd aan kunnen tippen. Ze moeten vooral waar maken wat ze zelf verkondigen. Slagen ze hierin, dan gaat het grote publiek tevreden naar huis, verspreiden ze positieve reclame, en zullen ze ook de volgende keer een ticketje kopen voor een voorstelling. Het grote probleem is dat de meeste mensen maar heel sporadisch een circus bezoeken, wanneer zo'n bezoek dan tegenvalt, zullen ze zich maar heel zelden aan een nieuwe poging wagen.

Ik begrijp Didier zeker wanneer hij zegt dat smaken verschillen, maar er toeren toch een aantal ondernemingen rond waarvan ik vrij zeker ben dat we er allemaal van overtuigd zijn dat ze een slechte zaak zijn voor de circuswereld.


Gelukkig ben je het hier helemaal mee eens, zoals je zelf verklaarde.
Het ergens mee eens zijn en je ernaar gedragen zijn kennelijk twee totaal verschillende zaken in jouw perceptie....

Vraag me af wat erger is, een zielige vent of een mislukte tourmanager....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2018 4:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een klaagzang van Circus Altona in Düsseldorf: https://www.nrz.de/staedte/duesseldorf/ ... 76955.html

Ein Zirkus kämpft in Düsseldorf ums Überleben

Afbeelding
Silvano Neigert (15) führt in der Manege des Zirkus Altano als Jongleur eine beeindruckende Nummern auf. Der Zirkus ist bis Sonntag, 4. März, auf dem Schützenplatz an der Gerresheimer Landtraße in Unterbach zu Gast.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2018 4:45 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Steeds vaker zien we dit soort berichten. Elke bedrijfstak dient zijn eigen broek te kunnen ophouden maar het circus, vooral in Duitsland, strand regelmatig om een bedelactie op gang te krijgen. Triest en slechte reclame voor het circus in het algemeen. Mensen willen met het succes en niet met de mislukten. Niet voor niets luid er een gezegde" de geslaagde heeft vele vaders en de mislukkeling is een wees' .

De discussie over wie wel en wie niet, welk circus wel en welke niet vermeld mag worden vindt ik totaal zinloos. Maar Düsseldorf is NIET dicht over de grens. Maar flink over de grens. :shock:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2018 5:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wat dan weer minder uitmaakt wanneer iets ècht de moeite waard is!
Dat was mijn gedachtekronkel.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2018 6:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Inderdaad. Hoe meer de moeite waard hoe meer kilometers ik er voor over heb.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2018 6:36 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Maro schreef:
Inderdaad. Hoe meer de moeite waard hoe meer kilometers ik er voor over heb.


Ja, hetzelfde geldt voor mij.
En verder moet eenieder maar voor zichzelf bepalen wat hij of zij de moeite waard acht - daar is niemands schrijverij voor nodig.
Ik zie, en ik scheef dat onlangs elders ook al hier op het forum, helemaal niet op tegen een ritje van meerdere uren en honderden kilometers.
Duitsland, Denemarken, Engeland, honderden kilometers over de Franse grens - allemaal geen enkel probleem en heel goed te doen.

Düsseldorf is een eitje, je bent er in een oogwenk. Wat WEL een obstakel vormt, ook in de genoemde stad, zijn de vele ''milieuzones'' en de voortdurende uitbreiding daarvan - het is je reinste symboolpolitiek (net als dat waardeloze verbod op ''wilde dieren''). Zo bezien is alleen de enorme afstand waarop onze grote geliefde 'volksvertegenwoordigers' (kuch) zich van het volk plaatsten een probleem.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do mar 01, 2018 6:43 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Zo is dat. Als iemand voor 2 eenden door een hekje en een kind met een hoepel naar het einde van de wereld wil reizen is dat zijn of haar eigen zaak. Maar wel eerst even naar de dokter voor er nakomelingen komen :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 02, 2018 3:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Zoals bovenstaand blijkt heeft Martijn H. een aantal berichten teruggetrokken en vervangen door een paar puntjes.
Dat zou ik nu ook (nog) kunnen doen, maar dat is mijn eer te na.
Wanneer je iets uitlokt moet je maar tegen een reactie kunnen, ook al is die soms iets feller dan je zou wensen.
Uitsluitend zoete broodjes bakken doe je maar in een bakkerij.....

Niet alleen heeft hij besloten niets meer in deze rubriek te plaatsen -zoals hij in zijn laatste reactie aankondigde,- kennelijk heeft hij (opnieuw!) afscheid genomen van ons en dit forum.
Voor hoelang is niet bekend, Heintje H. deed dat immers al bijna ontelbare malen in de afgelopen jaren.
Misschien moet ik eerst wel overlijden voor hij terugkomt, ik zal overwegen of dat het waard is.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr mar 02, 2018 5:19 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kreeg een pb-tje van mijn fanclub met de volgende mededeling:

De vlag kan uit, dat je nog lang mag leven!

(Publicatie uiteraard met toestemming en na overleg).


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za mar 03, 2018 3:21 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het was al gemeld door Martijn, maar is helaas weer (door hemzelf) verwijderd.
Voor wie Circus Constanze Busch toch met eigen ogen wil zien, niet komende week maar een week later staan ze opnieuw dicht bij de Nederlandse grens en wel in

JÜLICH - Festplatz in het Brückenkopf-Park aan de Rurauenstrasse
vr 16 mrt - 17.00
za 18 mrt - 16.00 + 19.00
zo 19 mrt - 14.00


En dat is vanaf de grens bij Kerkrade tot Schinveld minder dan een half uur.

Mocht het circus echt tegenvallen en verlaat u voortijdig de tent dan kunt u altijd nog naar de naastgelegen dierentuin.
Ja, die van het circus, maar ook een echte, ook al zijn er grotere. Ze hebben er 400 dieren verdeeld over 98 soorten.
Dagelijks geopend van 9.00 tot 18.00 uur. Mits de Russische Beer ons de komende week verlaat, want vandaag

Witterungsbedingt bleibt der Park heute (03.03.2018) geschlossen.
en
Hunde sind im Park nicht gestattet.

Bij het circus hebben ze onder meer een mooie ezel, in de dierentuin zelfs een dit jaar geboren veulen:

Afbeelding

Keurige entreeprijzen (maar die zijn over het algemeen in Duitsland toch een stuk lager dan bij ons....):

volwassenen € 8,-
kinderen tot 1 meter - gratis
kinderen tot 18 jaar - € 5,-
senioren € 6,50


En dat zijn de zomerprijzen, 's winters is het nog een stuk goedkoper!

Let wel: het betreft hier de dierentuin en niet het circus!

Ook de kosten van het circus kunt u drukken:

Afbeelding

Ook al is deze kortingsbon alleen maar op zaterdag geldig en dan ook nog niet op de goedkoopste plaatsen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 07, 2018 4:37 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
CIRCUS ALADIN staat deze en volgende week pal over de grens ter hoogte van Kerkrade en wel in

WÜRSELEN - Bij de Sporthal, Bardenberger Strasse 1
do 08 mrt - 15.30
vr 09 mrt - 15.30
za 10 mrt - 15.30
zo 11 mrt - 14.00
ma 12 t/m wo 14 mrt - geen voorstelling
do 15 mrt - 15.30
vr 16 mrt - 15.30
za 17 mrt - 15.30
zo 18 mrt - 14.00


En dat is tien minuten tot een kwartiertje over de grens.

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo mar 11, 2018 4:29 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook CIRCUS AMANY van de Familie Neigert is sinds begin maart weer op tournee en wel pal tegenover de Limburgse grens.
Ze openden vorige week in Kohlscheid en staan deze week in Eschweiler.
Dat is kort over de grens vanaf bijvoorbeeld Bleijerheide.
Helaas te laat om de gegevens te melden, de allerlaatste voorstelling in de tweede speelplaats is al aan de gang.....

Zal proberen ze in de gaten te houden.....

Op facebook meldden ze wel nog vol trots dat de allerkleinste al aardig groot begint te worden.
Ach ja, zo gaat dat in een heus familiecircus....
Compleet met foto die tevens getuigt van een aardige opkomst:

Afbeelding

Opvallend is het aantal voorstellingen in Eschweiler. Vandaag (zondag) twee en gisteren behalve een middag- zelfs een avondvoorstelling.
Ach ja, dat kan nu de kindertjes groot beginnen te worden.....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo mar 14, 2018 5:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Ook CIRCUS MAX RENZ gaat weer van start en de eerste speelplaats is:

GOCH - Friedensplatz aan de Thielenstrasse (1)
do 15 mrt - 16.00
vr 16 mrt - 16.00
za 17 mrt - 16.00
zo 18 mrt - 14.00


Aanvangstijden zijn bij benadering bij gebrek aan vermelding op de site.

Ze zijn er klaar voor:

Afbeelding

Afbeelding

Voor de regenboog namen ze even pauze!
Daarna snel op jacht naar de pot met goud........


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma mar 19, 2018 5:32 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
CIRCUS ALADIN staat deze week in

INDEN / ALTDORF
do 22 mrt - 15.30
vr 23 mrt - 15.30
za 24 mrt - 15.30
zo 25 mrt - 14.00


Exacte locatie wordt niet vermeld, maar zo groot is Inden /Altdorf nu ook weer niet.
Vermoedelijk in de omgeving van of aan de Geuenicher Strasse, tegenover de kerk.
Minder dan een half uur over de grens vanaf bijvoorbeeld Bocholtz.

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 57 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.