Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 1:15 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 8:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Zoals ik elders al schreef zonder toeschouwers is er geen bestaansrecht voor een circus. Wij circusliefhebbers of circusvrienden vullen met zijn allen de tent niet. Onder ons zijn er die genieten van elk circus maar er zijn er ook die kritisch zijn.
De vraag is of het publiek tevreden de tent verlaat en of zij terugkomen als er een volgend circus verschijnt. De prijs - kwaliteit verhouding speelt daar vanzelfsprekend een rol bij.
Zoals ik de recensie van Martijn lees zou ik mij knap belazerd voelen als ik met 4 man naar Constanze Busch ga en ruim €120,- betaal voor vier logeplaatsen.
Heb dat zeker weleens meegemaakt. Voor mij maakt dit niet uit masr voor de 3 die ik meegenomen heb helaas wel.
Het begint ermee dat je als circus je klanten serieus neemt. Anno 2018 kan je je echt wel afvragen of de bezoeker die gelokt wordt met leeuwen, tijgers, olifanten en wellicht nog een neushoorn en drie pony's en een kameel te zien krijgt serieus genomen wordt. Ik vind van niet.
Het vervelende van dit alles is dat het image van alle circussen hiermee beschadigd wordt.
Dit komt helaas met name voor bij de zogenaamde komediantencircussen of familie circussen. Geldt het voor allemaal, zeker niet. Ook ik kan genieten van circussen uit de kleinere categorieën. Feit is ook dat er in met name Frankrijk en Duitsland circussen zin waar ik niet naar toe zal gaan. Net zo goed als dat ik dit jaar zeker wel naar bijvoorbeeld Sijm en Freiwaldzal gaan en mij voorgenomen heb om Saltho te bezoeken. Dit zijn mijns inziens voorbeelden van circussen die waar maken wat zij beloven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 10:01 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Hugo, ik ben het helemaal met je eens. Ik vindt dat een circusliefhebber wel degelijk kritisch mag zijn en niet alle gerechten hoeft te proeven laat staan lekker te vinden. Ook ik ben van mening dat alleen circussen met een redelijk of goed programma in combinatie met sociaal goed gedrag en nette uitstraling de circuswereld goed doen. De circussen die er met de pet naar gooien mogen van mij verdwijnen. Zij zorgen voor de terugloop van de bezoekersaantallen. Een programma hoeft niet altijd top te zijn, dat is voor enkelen weggelegd. Maar het moet wel een zeker niveau hebben en niet uitsluitend bestaan uit zaken wat elke toeschouwer na 2,5 uur oefenen ook kan doen. Zeker nu er veel dieren zijn vertrokken zal de artistieke prestatie het em moeten doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 3:34 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Kijk eens aan, veel zinvolle informatie over dit onderwerp!
Met name het verhaal in Der Spiegel, ook al is het niet van vandaag of gisteren, is erg interessant om te lezen.
Hetgeen dan bevestigt dat zelfs het grote circus Carl Busch als het er op aankomt geen poot heeft om op te staan.
Terwijl er geruchten gaan dat ze wel plannen hebben iets op dit gebied te gaan ondernemen......

(Deze reactie sloeg op het bericht van Georg, de latere twee had ik nog niet gezien....)


Laatst gewijzigd door Didier op wo feb 28, 2018 3:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 5:58 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
carl busch wird diese sommersaison nicht reisen. familie wille versucht ihr glück mit "Yakari und Kleiner Donner"

http://www.yakari-show.de/


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo feb 28, 2018 4:00 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een soortement nieuw paardencircus, als ik het goed begrijp. Dat een verhaal vertelt.
Over de ook bij ons wel bekende Yakari en Kleine Bliksem, zijn paard met gele manen.
Gebaseerd op het gelijknamige stripverhaal, maar hier ook al op tv te zien.

Yakari is een jonge Sioux-indiaan die de kunst verstaat om met dieren te kunnen praten. In de verhalen komen ook wel eens wilde dieren voor, dus dat wordt dan afwachten......

Ze beginnen op 23 maart in Wiesbaden en staan overal redelijk lang.
Zo komt Hamburg aan de beurt van 14 juni t/m 1 juli.

Blanken komen in het verhaal niet voor, nu maar hopen dat dat ook met cowboys het geval is.
Anders komen de activisten van De Grauwe Eeuw ook hiertegen in opstand!
Voor wie dit niet begrijpt: Vredenburg in Utrecht hield vorig jaar een themafeest over cowboys en Indianen.
Groot protest, dat had niet gemogen, want cowboys waren ooit degenen die de oorspronkelijke bevolking van Noord-Amerika uitroeiden.
Veel opleiding hebben die blaaskaken kennelijk niet ondervonden, want cowboys waren van oorsprong veedrijvers en soldaten zorgden voor de meeste grote afslachtingen.
Ook scholen en andere instellingen wordt geadviseerd niets meer onder dit thema te organiseren, anders konden ze wel eens problemen krijgen.
Dat kan er heftig aan toe gaan, denk maar aan de doodsbedreiging aan het adres van Sinterklaas tijdens de intocht.
Welgemeend, want zelfs en ook op de persoon die die rol speelde toegesneden..... Was die gelijk ook mooi opgeruimd, die zoon Kees uit Ma Flodder......

En dat allemaal terwijl hele volksstammen in ons land groot zijn geworden met het spelen van cowboy en indiaantje....

Las al een ingezonden brief met een treffende reactie. De schrijver stelt voor themafeesten te gaan organiseren onder de noemer Zwarte Piet en de Indianen en/of Sinterklaas en de Cowboys.
Want daar kan geschiedkundig geen enkel bezwaar tegen bestaan.....

Een eerste kennismaking: https://www.youtube.com/watch?v=KSrwqSz9tkk

Afbeelding

Mijn kinderhart klopt al aardig sneller.....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.