Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:17 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 3:06 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een uiterst triest ongeval afgelopen maandag in de Spaanse regio Castille-La Mancha.
Een trailer van de bekende Familie Gärtner crashte en sloeg om, waarbij één van de prachtige olifanten om het leven kwam en twee andere gewond raakten.

Het verslag: http://www.straitstimes.com/world/europ ... ruck-crash

Elephant killed in Spanish circus truck crash

Afbeelding
Elephants and a damaged truck on the road following the accident on a highway near Pozo Canada in the central region of Castilla-La Mancha, Spain, on April 2, 2018.

MADRID (AFP) - An elephant died and two others were injured when a circus truck carrying them crashed on a Spanish highway on Monday (April 2), prompting an elaborate rescue after the animals tipped onto the road.

The truck was overtaking a slow vehicle on the highway near Pozo Canada in the central region of Castilla-La Mancha when it suddenly overturned, said a spokeswoman for the DGT, the government department that oversees Spain's road network.

The highway was closed to traffic for around two hours as authorities sent cranes to lift the injured elephants onto other vehicles and move them from the road.

One video showed an elephant being lifted as firefighters stabilised it by holding its big feet, one of which appeared to be wrapped in a bandage.

There were five elephants in the truck and another video showed the two uninjured elephants being led away from the scene.

Photos of the accident showed the truck lying on its side across the highway, with some of the elephants standing nearby.


Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 4:34 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Ik zag het inderdaad en ik ben geschokt.
Ik snap de vermelding hier en weet dat dit de gewone pers niet voorbij gaat.
Toch door dit soort dingen zal de publieke opinie steeds meer in het voordeel van de dierenactivisten zijn.
Maar het kan ook met mensen gebeuren he. Daar staan ze dan even niet bij stil.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2018 5:21 pm 
Offline

Lid geworden op: di nov 01, 2016 5:51 pm
Berichten: 348
Maro schreef:
Ik zag het inderdaad en ik ben geschokt.
Ik snap de vermelding hier en weet dat dit de gewone pers niet voorbij gaat.
Toch door dit soort dingen zal de publieke opinie steeds meer in het voordeel van de dierenactivisten zijn.
Maar het kan ook met mensen gebeuren he. Daar staan ze dan even niet bij stil.


Sterker nog: de opportunistische smeerlappen maken gretig misbruik van deze ellendige situatie.
De ''strijd'' verliep kennelijk dermate hevig dat de familie de circusliefhebbers (en daar zijn er nogal wat van - WIJ zijn in de meerderheid!) opriep om vooral niet deel te nemen aan ''discussies''.
Waarvan akte.

_________________
Zand, Zaagsel, Mensen, Dieren en Sensaties: wat een heerlijkheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 06, 2018 11:09 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Zeer triest nieuws van dit ongeval. :(


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr apr 06, 2018 5:05 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Mooie analyse, Maro!

Als dierenliefhebber ben ik er een paar dagen behoorlijk door van slag geweest!
Leefde erg mee met de familie, en met name met de olifanten die de crash overleefden, al dan niet ernstig gewond.
Want voor die met zijn beschadigde poot vrees ik ook het ergste.....
De totale verwarring na afloop (ter plaatse), de dieren die weggevoerd worden door politiemensen terwijl ze afscheid zouden moeten kunnen nemen van hun overleden soortgenoot.
Het is te hopen dat de familie dat elders alsnog heeft geregeld, anders komt het misschien wel nooit meer goed.....

Iedereen die begaan is met het lot van deze dieren is niet bij voorbaat een opportunistische smeerlap, Frank!
Enige nuancering zou wel op zijn plaats zijn.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.