Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 11:49 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circus wonderland
BerichtGeplaatst: di jul 31, 2018 11:42 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Op 26 juli bezocht ik Wonderland Circus in Shoreham – by – sea. Het is altijd fijn om een nieuw circus te bezoeken. Veel wist ik er op voorhand niet over. Enkel dat ze (zoals de meeste circussen in Engeland) zonder dieren reisden en dat ze een gekend clownsduo hadden.
Dankzij het drukke verkeer en een fout in de GPS kwamen we maar net op tijd aan. Een kaartje was snel gekocht want de publieke belangstelling leek beperkt. Bij binnenkomst bleek de tent voor zo’n vierde gevuld te zitten. Gezien het in Engeland de warmste dag van het jaar was, vond ik het al bij al nog meevallen. Tegen al mijn verwachtingen in was de temperatuur in de tent een pak aangenamer dan daarbuiten.

Circus Wonderland heeft een verzorgde tweemaster met klapstoeltjestribune. Binnenin de tent vind je ook de verzorgde buffetwagen. Ticketprijzen variëren tussen de 12 en 16 pond. Op de website kan je echter een kortingbon vinden van 2 pond en op de openingsdag zijn alle plaatsen verkrijgbaar voor 7 pond.

Het circus brengt elk jaar een volledig nieuw programma en dit jaar stond alles in het teken van 250 jaar circus in Engeland. De voorstelling begint met een filmprojectie waarbij Kakehole en Mr. Popol in zwart-wit beelden een oud boek over de circusgeschiedenis openen. Op dat moment komen de artiesten de piste binnen en kan de show starten.

Het clownsduo Kakehole en Mr. Popol zijn de rode draad van de voorstelling. Mr. Popol is de enige whiteface in Engeland. Hij heeft zeker aandacht voor zijn kostuums, want die wisselen voortdurend en zien er echt prachtig uit. Ze hadden, zeker bij hun laatste nummer het publiek in de tent wel mee, maar ikzelf vond ze eerder matig. Het blijft bijzonder moeilijk om clowns te vinden die ook volwassenen weten te boeien.

Verder in de show kwamen volgende artiesten aan bod:
Grace Olivia met een combinatie van hoela hoep en voetjonglage.
Het duo Arlanov met een Cyr wheel en aan de elastieken. Perfect opgebouwde nummers waarbij heel goed gebruik gemaakt werd van de muziek. Eindelijk ook een cyr wheel nummer dat me kan boeien. Meestal vind ik dit één van de saaiere onderdelen, maar nu zat er een goed tempo in en de combinatie met de goed gekozen muziek maakte het af. Het nummer aan de elastieken kon op veel bijval rekenen bij het Engelse publiek.
Duo Persis verzorgde maar liefst drie nummers in de voorstelling: een lasso – nummer, een luchtnummer aan het verticale touw en een rolschaatsact. Drie leuke nummers, maar het was vooral het enthousiasme van de artiesten die hun acts een meerwaarde gaven. Enthousiasme werkt aanstekelijk en dat was hier meer dan duidelijk.
De topper was Alfio Macaggi. Deze Spanjaard is nog maar 21 jaar oud maar haalde zowel bij zijn jonglage als bij zijn handenstand/paalnummer een uitstekend niveau.
Het circus had overigens ook nog een mooi, groot souvenirboekje.

Circus Wonderland is een klein circus dat met een beperkte cast (8 mensen) toch een leuke show weet neer te zetten. De prijs/kwaliteitverhouding is prima. Het is geen circus waarvoor je speciaal het kanaal over moet steken, maar als je in de buurt bent, zal een bezoekje zeker niet teleurstellen.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus wonderland
BerichtGeplaatst: di jul 31, 2018 12:30 pm 
Offline

Lid geworden op: vr aug 18, 2017 7:48 pm
Berichten: 277
Dank je voor dit aangename verslag


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus wonderland
BerichtGeplaatst: do aug 09, 2018 2:21 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 20, 2012 5:41 pm
Berichten: 239
Ik heb ook nog enkele foto's van circus Wonderland.
Meer informatie over dit circus vind je trouwens op volgende website:
http://www.circuswonderland.com/


Bijlagen:
DSC07898.JPG
DSC07898.JPG [ 214.49 KiB | 2854 keer bekeken ]
DSC07896.JPG
DSC07896.JPG [ 277.33 KiB | 2854 keer bekeken ]
DSC07889.JPG
DSC07889.JPG [ 389.13 KiB | 2854 keer bekeken ]
DSC07888.JPG
DSC07888.JPG [ 268.7 KiB | 2854 keer bekeken ]
DSC07887.JPG
DSC07887.JPG [ 402.93 KiB | 2854 keer bekeken ]
DSC07886.JPG
DSC07886.JPG [ 445.51 KiB | 2854 keer bekeken ]
DSC07884.JPG
DSC07884.JPG [ 327.18 KiB | 2854 keer bekeken ]
Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circus wonderland
BerichtGeplaatst: do aug 09, 2018 4:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Leuk!
-Klik op de foto's om ze te vergroten!
Nog een klik en ze zijn weer klein...-


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.