Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 2:15 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 18, 2019 9:08 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Dit najaar is het jubilerende Franse circus Arlette Gruss met haar tournee "Bêtes de Cirque 35 ans" gestart, waarvan het programma doorloopt tot aan (in elk geval) de zomer van 2020. Ik heb ze afgelopen zaterdagavond bezocht in het Noord Franse Villeneuve D'asc dat gelegen is tegen de stad Lille aan. Arlette Gruss wist mij met hun laatste programma wederom in vervoering te brengen, waarbij opvalt dat ze met de tijd meegaan. Zo is de elegante dompteuse Sarah Houcke haar 6 Leeuwen op een heel andere manier de baas dan haar mannelijke evenknieën, wat verfrissend is om te zien en de act een geheel andere dynamiek geeft. De techniek (licht en projectie, geluid, tentencomplex en materieel) is op zijn Gruss: sfeervol en de perfectie naderend. Ik bezocht dit circus pakweg 12 jaar geleden voor het eerst en bezoek ze sindsdien bijna jaarlijks. Het aardige daarvan is dat je niet alleen terugkomt voor de voorstelling zelf, maar ook om te kijken hoe het de familie vergaat. Zo was ik er dit keer getuige van dat de jongste telg inmiddels als meer dan volwaardig deelneemster meedoet aan de voorstelling met minstens evenzoveel passie als de rest.

Hierbij enkele sfeerbeelden van afgelopen zaterdagavond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arlette Gruss doet in de eerste helft van 2020 de grens met België weer aan met ditzelfde programma. Namelijk Lille (12-18 maart) en Dunkerque (11-19 april). Voor meer info:
https://www.cirque-gruss.com/tournee/

JE T'AIME ARLETTE GRUSS!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 19, 2019 1:33 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Een topzaak op ieder vlak, absoluut! Dat bewijzen je foto's nog maar eens.
En nog steeds met wilde dieren, mooi zo! Opmerkelijk dat men reeds met hun nieuwe show op tournee is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 19, 2019 1:55 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1143
Dat doen zij elk jaar Circusboy


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 19, 2019 3:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Bedankt voor de mooie foto's en de leuke tekst Lodewijk!
Ook vanuit Lille zelf.

Is dit de enige periode in het jaar dat je circussen bezoekt, of kunnen/mogen we daarnaast wel vaker berichten over jouw bezoeken verwachten?
Dat zou fijn zijn!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 19, 2019 7:05 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Ik was in de veronderstelling dat Arlette Gruss gebruikelijk hun nieuwe show midden januari in Bordeaux aanvatte hoor.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 19, 2019 8:28 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Circusboy schreef:
Ik was in de veronderstelling dat Arlette Gruss gebruikelijk hun nieuwe show midden januari in Bordeaux aanvatte hoor.


Klopt wat je zegt Circusboy. Zo ook dit jaar, waarbij de voorstelling "l'Etoile en héritage" begin januari het licht zag in Bordeaux en wonderlijk genoeg stopte halverwege het voorjaar. Ik had mij al verheugd op met name de deelnemende Pinguïns en Zeeleeuwen voor later in het jaar maar kreeg uiteindelijk dus wat anders te zien afgelopen weekend in Villeneuve D'asc. Na een lange pauze (tot aan oktober meen ik) werd dus verder getourd met dit programma bêtes de cirque. De reden hiervan is mij onduidelijk overigens en ook die van het vertrek van de charismatische spreekstalmeester Kévin Sagau. Positief bezien: gelukkig kunnen ze verder!


Laatst gewijzigd door Lodewijk op di nov 19, 2019 9:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di nov 19, 2019 8:54 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2011 9:00 pm
Berichten: 85
Didier schreef:
Bedankt voor de mooie foto's en de leuke tekst Lodewijk!
Ook vanuit Lille zelf.

Is dit de enige periode in het jaar dat je circussen bezoekt, of kunnen/mogen we daarnaast wel vaker berichten over jouw bezoeken verwachten?
Dat zou fijn zijn!


Dankzij de aanmoedigingen als uitsmijter aanvullend nog enkele foto's van Lille met respectievelijk afgebeeld:

Het winkelcentrum Westfield Euralille (door de Nederlandse architect Remco Koolhaas ontworpen), het stadhuis met belfort toren (ooit het hoogste gebouw van de Benelux), museum Palais de Beaux Arts (het tweede nationale museum van Frankrijk), Gare de Lille Flandres, La Grand Place, Parc de la Citadelle en speciale aandacht voor het laatste exemplaar, een kunstwerk in Metro station "Mitterie"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 20, 2019 12:05 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5361
Locatie: Belgie
Nog een fijn toeristisch tochtje met uitleg erbij, super!
Gelukkig gaat Arlette Gruss opnieuw verder, inderdaad!
Die spreekstalmeester deed het steeds wel goed.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo nov 20, 2019 3:23 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Haha, en dat kunstwerk, gemaakt door die beroemdere Didier, is hier op herhaling!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.