Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 12:00 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Staatscircus van Belarus
BerichtGeplaatst: ma nov 18, 2019 9:30 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 06, 2008 10:02 pm
Berichten: 1147
Afgelopen weekend was Minsk, de hoofdstad van Wit - Rusland, het toneel van de Wereldbeker Schaatsen. Dit heeft natuurlijk niets met circus te maken maar ik was erbij en voor de wedstrijden van de zondagmiddag ben ik met een groepje naar het Staatscircus van Belarus geweest. Belarus is de lokale naam voor Wit - Rusland dat een zelfstandige staat geworden is na het uiteenvallen van de Sovjet Unie.
In tegenstelling tot een aantal andere voormalige Sovjet republieken is Wit - Rusland nog steeds gestoeld op het communisme en wordt het ook wel de laatste dictatuur van Europa genoemd. President Loekasjenko geeft de circa 10 miljoen inwoners brood en spelen. Dat wil zeggen fantastische sportfaciliteiten, goedkope muziek- en theatervoorstellingen en circus.
Zondagmiddag om 12.00 uur was de matineevoorstelling van het Staatscircus van Belarus in het circusgebouw van Minsk. Verrassend genoeg niet alleen artiesten uit het voormalig oostblok. Geopend werd er door het 11 man sterke orkest en een ballet van 6 vrouwen waarna de openingsparade begon. In het programma was de Mexicaanse jongleur Pablo Martinez vervangen door een Russische collega wiens naam ik niet onthouden heb. Verrassend de paardenvrijheid van de bij ons ook bekende Adriana Folco. Andere dierennummers de beren van Tatiana en Andrey Yaroyov en de witte tijgers van Sergei Nestorov. Berennummers had ik jaren niet gezien omdat deze al jaren niet meer in West Europa optreden. De Yaroyovs maken er een volt optreden van waarbij de beren fietsen, op een skateboard staan, over een balk lopen en traditioneel in het zijspan van een motor plaatsnemen.
Artistiek was er ook veel te beleven. Een fantastisch draadnummer uit Noord Korea, een quick change van Daniel Benjamin en partner uit Israël, de perche act van Sergei Eftode uit Moldavië en voor mij het hoogtepunt het luchtnummer Secret of my soul uit de Oekraïne. Van Carré bekend het luchtballet van Skokov en de Chinees Li Wei op het slappe koord.
Al met al een fantastisch circusprogramma dat zondagmiddag om 12.00 uur een volle bak trok.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Staatscircus van Belarus
BerichtGeplaatst: di nov 19, 2019 4:39 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Wauw! Zo kom je tenminste nog eens ergens! Leuk hoor!

Vond dit als openingsact, de vertaling is niet voor mijn rekening:

Jongleur met grote ballen - Dmitry Chernov (Rusland)

Wie ze verder nog aankondigen zijn:

Clowns - Victor en Anton Franke (Rusland) - speciale gasten, laureaten van het eerste internationale circuskunstfestival in Minsk



Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Staatscircus van Belarus
BerichtGeplaatst: di nov 19, 2019 7:02 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Mooi gebouw ook!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.