Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:31 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 20, 2009 11:47 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
heuvels schreef:
Volgens mij klaagt Martijn niet. Het is alleen jammer dat zijn zitplaats niet ideaal was, maar desondanks zijn zijn foto's wel om over naar huis te schrijven...


Inderdaad, ik wil het geen klagen noemen want ik was al lang blij dat ik een gratis kaartje gekregen heb.
bij het Draadnummer zat ik trouwens prima!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 12:54 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:53 am
Berichten: 44
Vrijdag 19-12 naar de avondvoorstelling geweest.

De organisatoren hadden flink uitgepakt en alles was dan ook "mega" opgezet. Bij aankomst werd je netjes, door verkeersregelaars een plek toegewezen, om de auto te parkeren. De houten "facade" nodigde uit, om naar binnen te komen.

Een grote speeltent, diende als restauratietent, met 2 zijtenten met toiletten en apart feestzaaltje. Diverse kraampjes voor de inwendige mens en een draaimolen maakte het geheel af.

De grote speeltent was enkel voorzien van kuipstoelen en tevens een balkonloge. Geluid en licht waren dik in orde.
Helaas was de opkomst deze avond gering, wat gelukkig door het enthousiasme van het wel aanwezige publiek, werd gecompanseerd. Echter was wel het nadeel van zo'n grote speeltent, hierdoor duidelijk zichtbaar.

Dan het programma zelf. Kenmerkend was de snelheid en temperament in de nummers. De vaart zat er overal flink in en werden met veel gevoel voor show gebracht. Het publiek genoot en liet dit ook duidelijk merken.

Smaakmakers van de avond, waren zonder twijfel het duo Los Marinos met hun "Rad des Doods" en "Hoogdraad" nummers. Met energie voor 10, wisten ze het publiek goed te bespelen en het maximale uit hun nummers te halen.

Alleen de clowns paste naar mijn idee, niet helemaal bij dit programma. Bij al het Zuid-Amerikaanse/Europese temperament, stak het "edelweiss" van clown Didi, toch wat raar af. De korte bijdragen van Clown Tomi, kon ik ook moeilijk in dit programma plaatsen. Maar ach, smaken verschillen.

Mevrouw Schuyer deed het goed als spreekstalmeester en het orkest knalde uit de speakers.

Al met al, een daverende start van dit nieuwe kerstcircus. Wat zeker een bezoek waard is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 9:20 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Ik vond mevrouw Schuyer nou niet de beste

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 8:38 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
circus@achterhoek schreef:
Ik vond mevrouw Schuyer nou niet de beste


Tjah iedereen heeft zijn persoonlijke voorkeur bij Spreekstalmeesters.
Ik vond haar erg gezellig overkomen en ze betrok het publiek er ook goed bij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2009 12:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Eerste kerstdag een bezoekje gebracht aan het Mega Kerstcircus in Den Bosch. Het tentencomplex komt al mega over als je op de Pettelaarse Schans aankomt. Een winterse entree heet de bezoekers welkom. In de voortent zijn diverse verkoopstalletjes voor drank, braadworst, soep en popcorn en souvenirs een draaimolen en een toegang naar een apart café gedeelte. De speeltent biedt plaats aan 1600 mensen en is eerste voorstelling van eerste kerstdag voor ruim driekwart gevuld. Het live orkest zorgt voor de nodige sfeer er is behoorlijk wat licht in de tent het geluid is goed alleen vond ik de bassedrum af en toe wat te overheersend.

Spreekstal meesteres Sylvia Schuyer komt op mij over als een gezellige vrouw en ze doet het best aardig. De dieren nummers afkomstig van Barum lopen niet geheel foutloos maar zeker niet slecht. Clown Didi brengt zijn bekende lantaarnnummer en het bellennummer Edelweiss persoonlijk geen echte topnummers maar hij kreeg het publiek uiteindelijk wel mee. Clown Tomi heeft een stuk minder moeite om het publiek aan het lachen te krijgen ik vond zijn acts wel leuk, humor met een stukje illusie gaat hem goed af. Steven Pedersen met zijn zeeleeuwen maakt er zoals altijd weer een feestje van een echte circusman. Hij blijft ook dingen toevoegen aan zijn show de grote zeeleeuw deed alweer een stuk meer dan een aantal jaar geleden bij Herman Renz. The Argentinian Devils maken met een mannetje extra net iets meer lawaai en blijven ook dingen toevoegen aan hun act. Het Duo Goncalves houden allerlij dingen in de lucht in hun jongleursact en Martyn Chabry laat zien dat vrouwen zich ook snel kunnen verkleden en daarbij ooknog muzikaal kunnen zijn. Apeman Pierre Bauer haalt halsbrekende toeren uit in de nok van de tent voor een lekker banaantje een nummer waar de hele tent zijn aden voor inhoud. Dan nog een aantal toppers in het programma De Crows draaien hun rondjes om de rekstokken een zeer krachtig nummer. De Los Marinos komen twee keer boven de piste de eerste keer met een strakke draad nummer dat liep niet helemaal op rolletjes vandaag maar gelukkig wist Chico de draad te vinden toch een erg sterk nummer. Als finale act zien we Chico samen met een dame nog een keer terug met het rad des doods aangekleed met blauwe lanpjes en een aantal kleine strobo's. Chico maakt een aantal zeer hoge sprongen op het rad, een sterke afsluiting van het programma. Hierna volgt de finale waarna we de spekgladde Pettelaarse Schans weer afgleden opweg naar het kerstbuffet.

Het Mega Kerstcircus heeft een goede binnenkomer gemaakt in de nederlandse kerstcircussen een topshow die gezien mag worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2009 12:50 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Eerste kerstdag een bezoekje gebracht aan het Mega Kerstcircus in Den Bosch. Het tentencomplex komt al mega over als je op de Pettelaarse Schans aankomt. Een winterse entree heet de bezoekers welkom. In de voortent zijn diverse verkoopstalletjes voor drank, braadworst, soep en popcorn en souvenirs een draaimolen en een toegang naar een apart café gedeelte. De speeltent biedt plaats aan 1600 mensen en is eerste voorstelling van eerste kerstdag voor ruim driekwart gevuld. Het live orkest zorgt voor de nodige sfeer er is behoorlijk wat licht in de tent het geluid is goed alleen vond ik de bassedrum af en toe wat te overheersend.

Spreekstal meesteres Sylvia Schuyer komt op mij over als een gezellige vrouw en ze doet het best aardig. De dieren nummers afkomstig van Barum lopen niet geheel foutloos maar zeker niet slecht. Clown Didi brengt zijn bekende lantaarnnummer en het bellennummer Edelweiss persoonlijk geen echte topnummers maar hij kreeg het publiek uiteindelijk wel mee. Clown Tomi heeft een stuk minder moeite om het publiek aan het lachen te krijgen ik vond zijn acts wel leuk, humor met een stukje illusie gaat hem goed af. Steven Pedersen met zijn zeeleeuwen maakt er zoals altijd weer een feestje van een echte circusman. Hij blijft ook dingen toevoegen aan zijn show de grote zeeleeuw deed alweer een stuk meer dan een aantal jaar geleden bij Herman Renz. The Argentinian Devils maken met een mannetje extra net iets meer lawaai en blijven ook dingen toevoegen aan hun act. Het Duo Goncalves houden allerlij dingen in de lucht in hun jongleursact en Martyn Chabry laat zien dat vrouwen zich ook snel kunnen verkleden en daarbij ooknog muzikaal kunnen zijn. Apeman Pierre Bauer haalt halsbrekende toeren uit in de nok van de tent voor een lekker banaantje een nummer waar de hele tent zijn aden voor inhoud. Dan nog een aantal toppers in het programma De Crows draaien hun rondjes om de rekstokken een zeer krachtig nummer. De Los Marinos komen twee keer boven de piste de eerste keer met een strakke draad nummer dat liep niet helemaal op rolletjes vandaag maar gelukkig wist Chico de draad te vinden toch een erg sterk nummer. Als finale act zien we Chico samen met een dame nog een keer terug met het rad des doods aangekleed met blauwe lanpjes en een aantal kleine strobo's. Chico maakt een aantal zeer hoge sprongen op het rad, een sterke afsluiting van het programma. Hierna volgt de finale waarna we de spekgladde Pettelaarse Schans weer afgleden opweg naar het kerstbuffet.

Het Mega Kerstcircus heeft een goede binnenkomer gemaakt in de nederlandse kerstcircussen een topshow die gezien mag worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2009 12:55 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2009 12:58 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover Mega Kerstcircus Den Bosch.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 9:20 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Met enigszins sceptische gevoelens reisde ik op de zondag van de laatste show naar het mega kerstcircus Den Bosch. Groot wil immers niet altijd zeggen goed.

Aangekomen bij het water bij de Pettelaarse Schans werd ik aangenaam verrast door de zeer mooie en grootse opzet. 'Circus' stond er met lampjes op de prachtige entree a la biertent. Daarachter twee zeer kolossale rode tenten (met een beetje wit).

Dan het programma. Perfect wat een tempo er in zat! En het zijn bepaald niet de minste artiesten die men heeft aangetrokken. Zo is er de muzikale kledingillusie van Martine Chabry. Ook fantastisch zijn de luchtnummers van Los Marinos; hogedraad en rad des doods. Met prima (tempo)muziek. Bij het laatste nummer de enige vrouw ter wereld op het rad des doods! Wat ook erg mooi was waren de flikkerende lampjes aan het rad!

Dan de clownerie, van clown Didi. Als zeer ervaren circusbezoeker heb ik al heel wat clowns gezien, maar clown Didi vind ik werkelijk leuk! Hij is ten eerste origineel. Ten tweede heeft hij een fantastisch enthousiasme. Het is schitterend hoe hij (terwijl het toch al een wat oudere clown is) volledig uit zijn dak gaat! Ik hoop dat hij zijn nummers nog vele jaren blijft doen.

Dan de dieren. Op de dressuur van Rebecca Simoneit Barum had ik mij zeer verheugd. Het humane paardennummer vond ik dressuurtechnisch perfect. Het kamelennummer liep echter in de soep. Opvallend was dat nadat enkele kamelen niet gingen liggen niet de kamelen die het fout deden gecorrigeerd werden, maar de dieren de het goed deden beloond werden. Nadat het niet meer goed te krijgen was mochten de dieren de piste uit en werd het nummer niet afgemaakt. Jammer. 'Zelfs de dieren zijn van slag vanwege het feit dat het de laatste voorstelling is', maakte de spreekstalmeesteres de bezoekers wijs. Het zeeleeuwennummer van Pederson (met 2 pinguins die van een glijbaan geduwd worden) haalde tijdens de tweede helft behoorlijk het tempo uit de show. Een zeer traag nummer. Net zoals de meeste zeeleeuwennummmers overigens. Het zeeleeuwennummer van de Duss Family vind ik eigenlijk helaas het enige zeeleeuwennummer van grote klasse. Nadat je dat gezien hebt in Ahoy dan zie je de wereld van verschil bij een ander zeeleeuwennummer. Wel hadden de kinderen die een kusje van een zeeleeuw kregen de dag van hun leven.

De spreekstalmeesteres was heel enthousiast en de muziek, van het orkest van Benneweis, was geweldig!

Mijn eindconclusie:
Kerstcircus Den Bosch is niet alleen groot, maar ook heel goed! Ik vind het een zeer goede prestatie wat voor een programma men hier heeft samengesteld. En dat voor een eerste keer! Een groot compliment voor deze sterke nieuwkomer is hier op z'n plaats! Ik heb begrepen dat dit circus er volgend jaar weer zal zijn. Ik ben nu al benieuwd naar het programma!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 9:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Ten eerste vond ik de facade van tuinschuttingen en een entree uitziende als tuinhuis, niet echt circus-achtig. De voortent was veel te groot en daardoor moeilijk gezellig aan te kleden.

Ik vond de show eerlijk gezegd tegenvallen. Het draadnummer vond ik niet veel bijzonders, de paarden en kamelen nummers duurden veel te kort en waren niet echt bijzonder. Didi daar moet je van houden...
Ze is overigens niet de enige vrouw ter wereld op de rad des doods, ik weet niet waar je dit fabeltje vandaan tovert??? Bv bij de Fam. Ferenzcy, die te zien waren bij Harlekino , en dit seizoen bij Bongo, is er ook een vrouw op het rad (enkel rad weliswaar).

De zeeleeuwen duurden inderdaad een beetje lang, en nummers als die van Borcani of Duss zijn inderdaad leuker om naar te kijken, vooral die kinderen in de piste halen is leuk maar wel erg langdradig. Het gaat toch om wat de zeeleeuwen kunnen, niet de kinderen :wink:

De spreekstalmeester (mag ik het zo wel noemen?) was de slechtste die ik ooit gezien heb. Je wordt er toch gek van als er na elke clownsact (die er al te veel zijn en niet eens goed) gezegd wordt: is ie niet grappig, of "hahahhahaha". De mensen bepalen of hij grappig is en niet mevrouw schuijer.

Desalniettemin was het geen slecht programma voor het eerste jaar. Het orkest was ook wel leuk.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 9:59 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
kevin schreef:
Ze is overigens niet de enige vrouw ter wereld op de rad des doods, ik weet niet waar je dit fabeltje vandaan tovert??? Bv bij de Fam. Ferenzcy, die te zien waren bij Harlekino , en dit seizoen bij Bongo, is er ook een vrouw op het rad (enkel rad weliswaar).


Zo kondigde de spreekstameesteres het aan. Omdat ik mij zelf ook even geen vrouw kon herinneren op de verschillende raderen des doods die ik heb gezien ging ik er vanuit dat dit klopte. Niet dus.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.