Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 6:46 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2009 10:19 am 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5418
Locatie: Belgie
Hopelijk is die persoon vandaag alweer bij het circus....
Waarmee ik bedoel dat de verwondingen hopelijk meevallen.
Jaarovergang in het ziekenhuis doorbrengen is ook maar triestig !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2009 12:13 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Meermalen bewustzijnsverlies duidt toch minimaal op een hersenschudding en dus enkele weken rust. In ieder geval beterschap gewenst.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 9:09 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
In een artikel in het AD (wat ik toen noemde) werden voor Kerst veel wintercircussen kort besproken. Het Groot Russisch Kerstcircus Den Haag werd daarin bestempeld als een circus met een rechttoe rechtaan programma. Enkele dagen later kwam er een ingezonden brief in de krant van een boze Ilja Smitt (producent van Groot Russisch Kerstcircus), die het er niet mee eens was. 'Wij hebben veel juist topnummers in ons programma' , luidde het. Ik ging kijken wie er gelijk had......

Bij het Groot Russisch Kerstcircus is de show meestal qua opbouw altijd een beetje hetzelfde; veel accrobatiek, altijd veel illusies en na de pauze steevast roofdieren. Deze regelmaat bedoel ik zeker niet negatief, aangezien ik een persoon ben die graag weet waar hij aan toe is.

Bij binnenkomst in de voortent bleek al gauw de goede verzorging. Er is zelfs een aparte garderobetent. Bijzonder voor een tentcircus! De sfeer is goed.Veel lampjes in de vorm van kroonluchters. Daarnaast veel kerstverlichting. Dit geeft de speeltent absoluut kerstsfeer. Waar het mijns inziens echter aan ontbreekt is circussfeer! Dit komt doordat er geen piste is met zand en zaagsel zoals in andere circussen, maar een verhoogd podium met tapijt.

Wat op mij de meeste indruk maakte was het nummer met 4 voudige ikarische spelen. In plaats van 2 mannen (zoals in de meeste circussen) werd er door 8 mannen (waar onder 3 nog erg jong) gewerkt.

Het paardennummer van Katja Kossmeyer was ook goed.

Het is voor mij elk jaar weer een verrassing dat men bij Groot Russisch steeds opnieuw weer een heel nieuw roofdierennummer uit de hoge hoed weet te toveren. Dit keer Heiko Olf met 1 leeuw en 3 leeuwinnen. Het mooiste is de band die hij heeft met de mannelijke leeuw. Hij laat hem uit zijn hand en mond eten. Qua rustige presentatie, muziek en kleding (+hoed) lijkt het nummer een regelrechte imitatie van Tom Dieck. Senior te verstaan! Gelukkig maar, want de wilde omgang van junior met de mannelijke leeuwen kan mij niet bekoren. Ik vind dat je een leeuwenman als een echte koning moet presenteren, zoals de gebroeders Lacey dat ook doen.

De grote trekker van dit jaar, Scott en Muriel, die men betitelt als wereldkampioen (slapstick)illusies, viel mij behoorlijk tegen. Zij kwamen 3 keer de piste in met 1 truc en daarnaast nog een keer een klein trucje. In totaal slechts 4 trucs dus! Hoe kan men dit de wereldkampioenen in (slapstick)illusies noemen??? Dan zouden zij toch wel veel en veel meer in hun mars moeten hebben! Hans Klok in Carre deed veel meer! En Christian Farla in Utrecht deed nog veeeel meer!

Er was een ballet. Dat is goed, maar het deed alleen helaas erg weinig.

Daarnaast ben ik het eens met de opmerking van cirkus-zirkus over dat de (vriendelijke) uitstraling veel beter zou moeten. Bij Groot Russisch is dat naar mijn mening nooit de sterkste kant geweest. Toch gaat het in het circus niet alleen om prestatie, maar ook om presENtatie.

Mijn eindconclusie over deze show is dan ook dat ik er niet van ondersteboven ben, weinig echte uitschieters zag en vroeger wel veel betere producties van dit circus heb gezien.

Vol trots zegt men vaak dat men hier het enige circus is wat door de Koninklijke familie wordt bezocht. Dit zou met de kwaliteit te maken hebben. Mijns inziens heeft dat er absoluut niets mee te maken. De Koninklijke familie gaat gewoon (net zoals de meeste Nederlanders) naar het circus wat hun achtertuin aandoet. Woonden ze bijvoorbeeld in Utrecht dan zouden ze naar Louis Knie gaan.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.