Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 23, 2024 7:22 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Kerstcircus Ahoy Rotterdam
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2009 6:05 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
www.kerstcircus.nl
18-30 december
www.circus-web.nl/agenda/agenda-scripts ... anguage=nl

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy Rotterdam
BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 2:23 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Kaartverkoop is gestart
http://nieuwsbrief.ahoy.nl/emails/92109112640.htm

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy Rotterdam
BerichtGeplaatst: vr nov 13, 2009 6:30 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Laatste nieuwsbrief
http://nieuwsbrief.ahoy.nl/emails/111309165931.htm

abonneren op nieuwsbrief: http://nieuwsbrief.ahoy.nl

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy Rotterdam
BerichtGeplaatst: vr nov 27, 2009 4:40 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 31, 2008 6:55 pm
Berichten: 81
Het programma:

Petra en Roland Duss - Zeeleeuwen
Rossi Hochegger - Paard Scout
Duo Serjo - Handstandnummer
Olga en Pierino - Clown en Danseres
B Town All Stars - Break Dance
Kid Bauer - Tijgers en witte leeuwen
Suzanne Berdino - Exoten
Duo Garcia - Space Rocket
Duet Blues - Clowns
Troupe Shatalov - Hoepels en kegels (Acrobatiek)
Kamashova - Luchtact


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy Rotterdam
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2009 10:29 am 
Offline

Lid geworden op: wo feb 04, 2009 12:27 pm
Berichten: 37
Gister avond naar Ahoy geweest, het programma was zoals elke jaar top, Petra en Roland Duss waren wederom weer top, ze kwamen meerdere keren met hun zeeleeuwen terug. Ook het exoten nummer van Suzanne Berdino was erg leuk, alleen nog niet helemaal piste klaar. De clowns van Duet Blues waren ook super!

Enkelle minpunten waren:

Buitengewoon slap en langdradig begin door Olga en Pierino, ik vind dit echt een vreselijke reprise, ( niet alleen ik maar ook vele mensen om mij heen zaten te klagen van ''o nee daar heb je ze weer '').

Ahoy heeft veel mogelijkheden qua licht deze werden niet goed gebruikt.

Ondanks de minpunten in het een erg goed programma!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy Rotterdam
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 11:15 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Ik ben vanavond te gast geweest in Ahoy,

Inderdaad een prachtig programma, goed licht ook met goede foto's als gevolg. Een aantal originele nummers die je niet zoveel ziet in circussen.

Zoals de zeeleeuwen, die regelmatig als reprisenummer langs de tribunes gingen om wat te dollen met het publiek, een prachtige vondst en de dieren zowel als de kinderen vinden het prachtig!

Het nummer met een ondeugend paard oogstte ook veel succes.

Apart is het roofdiernummer waarin aan het eind alle dieren met een noodgang zo'n 10 rondjes rondjakkeren in de kooi, zeer spectaculair om te zien.

De exoten met kamelen, zebra's en lama's waren een echt mooi gezicht.

Ook jongleren met afwasteiltjes had ik nog niet eerder gezien.

Morgen meer, hier alvast een voorproefje

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy Rotterdam
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 7:35 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Zondagmiddag te gast geweest bij het Kerstcircus in Ahoy. Het was voor mij de eerste keer dat ik het Kerstcircus in Ahoy bezocht en het is me zeker goed bevallen. Het is dan wel in een hal maar zoveel doet dat er ook niet toe. De paarden, zeebra's en dromedarisen staan lekker warm acher de schermen in dezelfde hal terwijl de zeehonden buiten hun rondjes zwemmen in een ruim bad. De roofdieren staan ook buiten met een uitloop, een roofdiertunnel van een metertje of 100 brengt ze naar de piste. Zondagmiddag zaten de mega tribunes waarvan de grootste wel 30 rijen telt voor ruim driekwart vol en dat geeft toch een hoop sfeer in de hal. Een mooi programma een goed orkest een hele bak licht en goed geluid maken deze produktie zeker de mooite waard.

Nu eerst wat buiten en achter de schermen foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Later meer.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy Rotterdam
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 10:43 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Ik had ook buitenopnamen gemaakt, maar toen ik binnen was, zag ik dat mijn geheugenkaart bijna vol was (vergeten te formatteren) dus moest ik hem leegmaken voor de show. en na de show was het te donker....
Gelukkig hebben we Guido nog..... :clown

Afbeelding

Bij dezen mijn showfoto's...
http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Kerstcircus Ahoy Rotterdam
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 8:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Eerst eens gekeken naar de dierenhuisvesting. Deze was perfect! Een groot buitenbassin voor de 4 zeeleeuwen (Duss Family). Daarnaast een ruime ronde uitloopkooi voor de leeuwen en tijger (Kid Bauer). In sommige circussen staan er wel buitenkooien, maar worden ze niet, nauwelijks of maar door enkele dieren tegelijk benut. Hier liep alles tegelijk buiten. (8 dieren). Dit zal ook beter mogelijk zijn doordat het nog jonge dieren zijn.

De opening van show was bepaald niet flitsend. Jammer! De trage clownerie van Olga en Pierino is aan mij niet besteed. De tweede clownsgroep, Duet Blues, daarentegen vind ik heel goed. Vooral het jongleernummer met de teiltjes (man+vrouw) vind ik GEWELDIG! Fantastisch hoe deze mensen op elkaar ingespeeld zijn! Met een zo'n sterke clownsgroep vraag je je af waarom men de andere nog contracteert.

De dierennummers waren uniek. Zeleeuwennummers vind ik meestal nogal saai, traag en allemaal een beetje hetzelfde. Meestal zij het er ook maar 2. De Duss Family met 4 fantastisch getrainde zeeleeuwen, die werkelijk alles lijken te kunnen, bevestigen met deze uitzondering de regel. Zij doen dingen die je voor dieren voor onmogelijk zou houden. Zijn deze zeeleeuwen zo super intelligent of doen Petra en Roland Duss het zo fantastisch? Het is super!

Het roofdierennummer van Kid Bauer was spiksplinternieuw. De tijger en 7 leeuwen (waar onder 3 witte) traden, na afgelopen zomer in zijn Franse park getraind te zijn, voor het eerst op in een circus! Aan het einde van het nummer iets wat ik nog nooit gezien had; een soort van vrijheidsdressuur waarbij alle dieren rondjes renden door de kooi en daarbij steeds over 2 hekken sprongen! Een mooi gezicht.

Het exotenummer van Suzanne Berdino en haar drieling met 3 paarden, 4 dromedarissen (een zeldzaamheid in de piste!), 4 zebra's, 3 alpaca's en een lama was speciaal voor Ahoy ingestudeed. Uitgebreide echt goede exotennummers zijn er niet zo heel erg veel.

Ook het nummer van Rosi Hochegger met haar bedpaard is uniek.

Dan de artiesten. De raket van de Garcia's is een act die uniek is in haar soort. De entree met veel rook in de piste is zeer spectaculair. De solo trapeze van Ekaterina Karmashova is verbluffend.

Toch waren er ook nummers die ik minder geweldig vond. De prestaties van de Chinezen (twee nummers) vond ik zeker geen topkwaliteit. Ik heb veel betere Chinese nummers gezien. En de breakdanceact kon mij niet bekoren. Daarnaast hadden de Russen van de Russische schommel (net zoals de meeste Russen) absoluut geen uitstraling (voor in de piste).

Een hoge hal als Ahoy lijkt mij uitermate geschikt voor mooie, grote luchtnummers. Het is daarom erg jammer wanneer vliegende trapeze ontbreekt.

Ahoy heeft veel nieuwe en unieke dingen. Dat is de kracht. Maar er zijn zeker niet zoveel A nummers in huis als in Carre.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.