Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:26 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2009 6:19 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
http://www.theatercarre.nl/show/NL/Wereldkerstcircus
18 december - 3 januari
www.circus-web.nl/agenda/agenda-scripts ... anguage=nl

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2009 10:17 am 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Nergens is circus mooier dan in Carré! EN TERECHT!
Gisteravond heeft het Wereldkerstcircus in Carré de start gegeven aan zijn voorstellingenreeks in Carré... Het tot de nok gevulde nostalgische circusgebouw met BN-ers en ander schoon volk (die wij als Belgen toch niet herkend hadden... Ik telde er 5, volgens de producenten een pak meer) ging uit de bol voor de hoogstaande acts die voor deze jubileumeditie waren geprogrammeerd.

Dit is geen hoogstaand circus, dit is de perfectie! Echt genoten hebben we gedaan, samen met de ongeveer 1490 andere mensen in de zaal!

Een aanrader voor zij die nog geen ticket hebben, zo'n programma zie je nooit van je leven nog in een circus!

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2009 4:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Citeer:
Nergens is circus mooier dan in Carré! EN TERECHT!


Ik geloof best dat het wederom een topprogramma is, maar ECHT circus hoort in een tent. Veel betere ambiance, gezelligheid en de echte circussfeer komt beter naar voren.

Laat mij voor een film maar in een gebouw gaan zitten. Die laat je toch ook niet in een tent zien :wink:

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2009 5:08 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
kevin schreef:
Citeer:
Nergens is circus mooier dan in Carré! EN TERECHT!


Ik geloof best dat het wederom een topprogramma is, maar ECHT circus hoort in een tent. Veel betere ambiance, gezelligheid en de echte circussfeer komt beter naar voren.

Laat mij voor een film maar in een gebouw gaan zitten. Die laat je toch ook niet in een tent zien :wink:


Wel Kevin! Ga naar Carré en snuif de circussfeer op! Vergeet niet dat het ECHTE circus begonnen is in een gebouw... De sfeer die in Carré hangt is fenomenaal!

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2009 5:20 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:57 pm
Berichten: 103
Locatie: amsterdam
Wat een waardeloze reactie van kevin. Ik kan me niet herinneren dat ik ergens circus met kerst mooier heb gezien dan in carre. Wat een sfeer hangt daar, SCHITTTEREND!!! En als je een klein beetje de geschiedenis van het circus kent, weet je dat het daar thuis hoort.
Je gaat toch ook niet in Duitsland, bij circus Krone in de winter zeggen dat het circus ''toch echt in een tent thuishoort''??!! Als de perfecte sfeer ook in een gebouw gecreert kan worden...waarom niet???


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2009 5:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
dit is natuurlijk jullie mening en het feit dat het circus in een gebouw is ontstaan kan ik natuurlijk niet ontkennen. Ik kraak Carre ook niet af ofzo. Ik zeg alleen dat er in een tent een betere CIRCUSsfeer is. Ook heb je hier meer het magische circusgevoel van verdwijnen en verschijnen.
Het fenomenale aan circussen is dat ze een heel theater creeeren in een tent, en dat die zelfde dag weer opbouwen waarna de volgende dag om 8 uur weer te beginnen. DAT is de magie van het circus. Niet hoe mooi een gebouw is aangekleed. (met allle respect)

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2009 9:29 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Het "echte" circus is rond 1770 begonnen...

op een weiland dat toen nog in de buurt van Londen lag. Londen is intussen "iets" groter geworden en het weiland is onder de bebouwing verdwenen.

Daarna verrees er een overdekte tribune en pas veel later een gebouw. De tent kwam pas op toen het circus met eigen materiaal ging reizen. Daarvoor was er nog een tentloze reisperiode. Men haalde hout en doek bij elke plaatselijke timmerman en maakte daarmee in elke plaats een nieuw onderkomen. Het huidige Carré is zelfs het derde onderkomen van Carré in Amsterdam. Daarvoor waren er al twee houten gebouwen cq. barakken.

Circus kan dus overal: Buiten, in een gebouw, in een tent of in een stadion!

Als de voorstelling boeiend is merk je het verschil tussen tent of gebouw niet. Tenzij de kachel defect is. :D

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2009 9:43 pm 
Offline

Lid geworden op: zo dec 13, 2009 2:24 pm
Berichten: 172
http://www.shownieuws.tv/web/show/id=18 ... tid=125885


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 20, 2009 11:49 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Vandaag een 2 pagina-vullende fotopagina in de Telegraaf met veel bners maar ook enkele artiesten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 20, 2009 2:09 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
aardig wat vrijkaartjes naar de Telegraaf gegaan... :clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 22, 2009 2:03 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Een recensie in de Volkskrant.

Eindelijk een eerlijk verhaal in plaats van de ronkende superlatieven uit de Telegraaf.
http://www.volkskrant.nl/recensies/kuns ... auwe_clown

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2009 9:40 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Gisteren zag ik met enorm enthousiasme de FANTASTISCHE supershow in Carre.

Voor het 25 jarig jubileum heeft men zeer groots uitgepakt!

Met sterdompteur Alexander Lacey het beste op roofdierengebied.

Met Geraldine Katharina Knie het beste op paardengebied. Wat een rust gaat er van haar en van dit nummer uit! Ook als iets niet meteen goed gaat. De driedubbele carroussel is uniek! En wat een mooie muziek! (Van het orkest van Knie).

Verder het beste springplanknummer ter wereld.

Daarnaast het beste op vliegende trapeze gebied. (Zowieso veel luchtnummers!) De Koreanen lijken echt te vliegen! Het gaat maar door. En de 4 voudige salto mortale is uniek in de wereld! Dat deze niet altijd lukt maakt het alleen maar spannender! Het publiek gaat uit zijn dak wanneer het wel lukt.

Werkelijk ongelooflijk waren de prestaties van een Chinese jongeman op de slappe draad. KLASSE!

Als uitsmijter de snelste illusionist ter wereld. Bijzonder dat deze van Nederlandse bodem komt. (Hans Klok.)

Dit alles is het beste van het beste op circusgebied verenigd in een unieke show die je volgens mij maar 1 keer meemaakt!

ELKE circusfreak MOET deze show zien!

GAAN DUS! Voor wie dit nog niet van plan was.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 2:10 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:53 am
Berichten: 44
Maandag 21 december, de middagvoorstelling bezocht.

Wereldkerstcircus Carré...vele herinneringen komen bij het uitspreken van deze naam, bij mij boven. Een jarenlange traditie, die ik als kleine jongen, met mijn opa had. Uniek vind ik het, dat na al die jaren én de grote renovatie, de sfeer nog steeds hetzelfde is gebleven.

Dit jaar is het 25 jaar geleden, dat het Wereldkerstcircus in Carré begon. En dat vroeg natuurlijk om een jubileumprogramma. Het was zeker een programma, met veel topnummers. Maar helaas die dag, ook met veel pech.....

Het programma werdt geopend door Alexander Lacey, met zijn gemengde roofdierengroep. Al snel viel op, dat de act anders was, dan normaal. Eén van de leeuwinnen was backstage gebleven en de rol van Masai (de mannelijke leeuw in het gezelschap), was tot een minimum beperkt. Hij nam geen plaats in de rij, voor het hoogzitten. En ook de spiegelbol op het einde, was geschrapt. Overigens waren alle dieren, vrij slecht gemutst en moest Alexander flink wat zeilen bij zetten (om misverstanden te voorkomen: dit hield in, dat hij bleef praten, herhalen en vooral rust bleef uitstralen), om de act tot een goed einde te brengen. Maar ondanks dit alles, bleef het een nummer, van absolute wereldklasse!
De dieren hadden overigens backstage, ruime verblijven, buitenkooien en zelfs warmtelampen tot hun beschikking.

Tijdens het afbreken van de kooi, kwamen Fumagalli en Daris voor het eerst, het publiek vermaken. Later zouden ze nog twee maal voorbij komen. Met hun entree, met de tafel (en niet met "de Bijenkoning" zoals in het programmaboek stond vermeld) en met gelegenheidsgroep "Fumaboys", bestaande uit de Errani broers en een vijfde persoon. Ondanks dat ik absoluut geen liefhebber ben van clowns, had ik nu toch hoge verwachtingen. Helaas werden die niet waargemaakt. Zeker, qua presentatie was Fumagalli, één van de betere die ik heb gezien. Maar niet vernieuwend of verrassend. Verder dan een glimlach, kwam het bij mij dan ook niet.

Een nummer, waar ik zeker wel van onder de indruk was, was die van Vertical Tango. Een nummer wat stond als een huis! Het schijnbare gemak waarmee beiden artiesten, hun act aan de mast ten uitvoer brachten, vroeg groot respect.

Dit was ook het geval, bij Duo Bobrov en hun nummer met het verticale scheepstouw. Ik had hen al eerder gezien, bij Krone in Munchen. En het blijft een "puntje van je stoel" nummer! Mede dankzij het geheel ontbreken, van enig veiligheidsmiddel. Circus op zijn best!

De chinese Zhang Fan bracht een nummer, op het slappe koord. Vooral veel handstanden, in diverse varianten. Een goed nummer, alleen ontbrak het wat aan uitstraling.

De Kovgar groep bracht een klassieke springplank act. Volgens het programmaboek "is er niet beter". Dat lijkt wat overdreven. Maar qua aankleding en presentatie, hebben ze zeker een streepje voor, op ander groepen die ik heb gezien.

Als pauzenummer, de paardencarrousel van Géraldine-Katharina Knie. Helaas hadden ook hier, de dieren andere plannen, dan de trainer. Enkele exemplaren moesten meerdere malen, terug naar hun plaats worden gedirigeerd. Hierdoor liep de carrousel wat moeizaam. Echter kreeg het publiek hierdoor wel, wederom een schoolvoorbeeld, waar het bij een dierennummer echt om draait. Namelijk een trainer die respect heeft voor zijn/haar dieren, ook als het even niet loopt. Een trainer die voornamelijk zijn/haar stem gebruikt en zijn/haar dieren door en door kent. In de pauze was dan ook niets dan lof te horen, met betrekking tot de nummers, van zowel Alexander Lacey, als Géraldine-Katharina Knie.

Na de pauze, was het de beurt aan The New Young Flyers. Een grote groep jonge artiesten, aan de vliegende trapeze. Hun doelstelling is, om in 2011 in Monte Carlo ,een Gouden Clown te winnen. Die mogelijkheid hebben ze zeker, al mag het repetoire aan trucs, dan nog wel wat uitgebreid worden.
Ook hier wilde het allemaal niet echt lukken. De 4 voudige salto achterwaarts door een vrouwelijke artiest, lukte ook na een 2de poging niet. En ook een ander, was dankbaar voor het vangnet wat er hing.

Duo Minasov bracht een transformatienummer. De bezoekers die nog niet wisten, hoe dit werkte en die in de juiste hoek zaten, konden na afloop aardig de truc vertellen. Slordig!

De chinese groep Dalian, bracht een leuk evenwichtsnummer op fietsen.

Dan weer een nummer van wereldklasse; Fratelli Errani met hun Ikarische spelen. Naar mijn idee, het beste in zijn soort! Het nummer word in hoog tempo en met veel uitstraling gebracht. Maar helaas, ook hier ging het mis. Bij het "van zittend,naar staand", kwam Guido (de broer die wordt rond gedraaid) ten val. Ook bij een tweede poging, ging het bijna mis. Gelukkig ging poging nummer 3, wel zoals het hoorde. Desondanks, één van de hoogtepunten van die middag.

Na Duo's Vertical Tango en Bobrov, nog een duo wat op zeer veel waardering kon rekenen. "Flight of Passion" aan de strapaten, liet een knap staaltje werk zien. Ook hier geen veiligheidsmiddel, wat natuurlijk extra spanning aan het nummer gaf. Terecht dit jaar in Monte Carlo, beloond met een Gouden Clown!

Tot slot: Hans Klok. Hij bracht enkele bekende illusies, uit zijn voorgaande shows. Helaas was bij de keuze van illusies, geen rekening gehouden met het feit, dat er ook mensen achter op het podium zaten. Die hebben denk ik, de helft niet kunnen zien. Puntje voor (hopelijk) een volgende keer.

Alles beschouwd, heb ik een zeer sterk programma gezien. Voor de nog twijfelende lezer: Ga en geniet!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 9:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Het programma van Carre was dit jaar ijzersterk.

Aangezien er een aantal dingen in het programma zaten die qua prestatie zo moeilijk waren dat zij niet altijd 'automatisch' goed gingen (roofdieren, paarden en vooral vliegende trapeze) gaf dit de show veel extra spanning. (Lukt het wel, lukt het niet?) Hierdoor is de show ook altijd anders.

Daarom besloot ik nog een tweede keer te gaan. Dat was op vrijdag 1 januari.

Die dag werd een historisch dag. Het was namelijk de eerste keer dat het met de vliegende trapeze zowel de Koreaanse man als vrouw lukte de legendarische viervoudige salto mortale te maken! Een schitterend moment. De spreekstalmeester gooide van opwinding met zijn hoed!

Het Chinese nummer op de slappe draad is werkelijk zo'n beetje het beste wat ik op circusgebied heb gezien. Ongelooflijk wat hij allemaal doet; op zijn hoofd staan, koprol voor- en achterover, op de handen lopen en balans houden op de draad terwijl deze sterk heen en weer zwenkt.

Toen daarna de paardenvrijheid van Knie begon sprongen de tranen mij in de ogen vanwege de prachtige muziek. Het
nummer ging dit keer in een keer goed.

Nergens is het circus zo mooi als in Carre.

Voor de show had ik ook nog even 'achter' gekeken bij de roofdieren. Alex Lacey, die van te voren aangegeven had alleen te zullen komen als hij achter Carre voldoende ruimte had zijn buitenkooien op te bouwen, heeft eerste klas huisvesting voor zijn dieren. De buitenkooien (die bij sommige circussen nogal kaal zijn) hadden een goede inrichting met boomstronken, ligplanken en ligmanden met stro er in. Verder had ik nog nooit eerder ergens warmtelampen gezien!

Ik ben heel benieuwd wat Carre volgend jaar heeft.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.