Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 7:31 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2010 12:24 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5435
Locatie: Belgie
Heeft er misschien ook wel mee te maken omdat men in culturele centra/theaters speelt dat er minder dieren aanwezig zijn.
Regels strenger geworden, wat te weinig ruimtes aan de leveranciersingangen enzo...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2010 10:52 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Kan inderdaad te maken hebben met het feit dat Hanson in theaters speelt. Niet zozeer de ruimte bij de "leveranciersingangen" maar de beperkte ruimte op het toneel van een aantal theaters zal de beperkende factor zijn. Vind maar eens goede nummers die ook in Heerenveen of Maassluis passen. Om maar eens twee kleinere theaters te noemen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2010 11:10 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Die pony's zetten anders een prima show neer. Qua grootte niet zo imponerend als grote Friezen maar hartstikke leuk om naar te kijken.

Nu nog een paar kleine kamerolifantjes... ergens op een eiland schijnt nog een populatie te zijn. :wink:

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 26, 2010 7:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Vroeger was het voor mij altijd een traditie om wintercircus Martin Hanson te bezoeken. Het was vooral elk jaar weer een verrassing wat voor dierennummers Martin uit de hoge hoed zou toveren. Vaak kleine, wat onbekendere dierennummers uit het Oostblok. Omdat roofdierennummers de grote passie van Martin waren kwam er elk jaar een verrassend roofdierennummer. Ook herinner ik mij nog een leuk klein exotennummer van het Franse Medrano.

Sinds dochter Arlette de regie voert zijn er geen roofdieren meer. En ook geen exoten. Sindsdien blijft het meer bij honden en pony's. Hierdoor was het bezoeken van dit wintercircus voor mij de afgelopen jaren geen traditie meer. Het deed mij 'te klein' aan. Maar aangezien de meeste reakties op circusweb over de show van dit jaar bijzonder positief zijn, besloot ik na 2 jaar niet geweest te zijn toch weer eens te gaan en dit circus aan mijn lijst toe te voegen.

Ik ga hier niet de hele show bespreken, want dat hebben anderen al uitgebreid gedaan. Ik noem alleen enkele punten.

.Ten eerste het clownsduo Jofry en Kladza. Clown Jofry (bekend van Magic circus) is werkelijk grappig! Hij heeft een geweldige uitstraling! Alleen al zijn manier van bewegen is grappig. Daarentegen heb ik nogal wat vraagtekens bij de rol van Kladza. Ik vind hem niet meer dan een schaduw van Jofry. Hij heeft eigenlijk helemaal geen echte eigen inbreng. Ik vraag mij ook af of het een echte clown is. Ik herinner mij dat bij het Magic circus de clownspartner van Jofry altijd Davy was. Ik vraag mij af (zonder dat ik er fan van was) waar deze gebleven is. Misschien weet iemand dit.

.De goochelkunsten tussendoor vond ik goed. Net zoals de witte clown.

.De pas de deux op de twee schitterend opgetuigde witte Franse paarden geeft een mooi klassiek circusbeeld.

.Het eerste (er waren er twee) ponynummer van Roy vond ik erg mooi. De dieren werken perfect zonder dat er aansturing nodig is. Een mooi gezicht.

.Het jongleurstrio vond ik erg goed en vooral origineel. Blues Brothers stijl zie je bij jongleursnummers niet zoveel (meer bij trampoline).

.Het hoela hoepnummer vond ik mooi. Lekker flitsend, vooral ook vanwege de discomuziek. Wel was het helaas erg kort.

.Het tissuenummer is van goede kwaliteit, maar gezien het feit dat dit circus toch vooral op kinderen gericht is misschien wat langdradig.

.Het 'oude mannen orkest' onder leiding van Coty Teutenberg heeft na vele jaren plaats gemaakt voor een groep jongeren. Dat is wel leuk, maar het is mij eigenlijk niet zo duidelijk waaarom veel mensen ze zo ontzettend goed vinden.

.Programmaboek is keurig verzorgd. Leuk dat er ook wat andere souvenirs zijn.

Mijn oordeel is dat dit theatercircus een voorstelling geeft die de moeite waard is voor in het theater, maar als je het met grotere circussen vergelijkt bij mij toch wat 'klein' aandoet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 26, 2010 8:07 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Citeer:
Davy


Davy Davidson?
Die heeft o.a bij Harlekino gezeten, begin dit jaar ook nog bij Magic toen de artiestengroep het visum nog niet had en komend jaar bij Sijm te zien als ik het goed heb :)
En heb hem ook nog ooit bij Bavaria gezien..

Mocht het die clown zijn die je bedoelt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 26, 2010 8:19 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Ja, die bedoelde ik.

Aangezien ik de kleinere circussen meestal niet bezoek was ik hem dus 'kwijt'.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2010 1:26 am 
de film calimucho ook niet gezien zeker???


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2010 1:44 am 
nog even verder gezocht....

http://www.itsmagicproductions.nl/


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.