Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 25, 2024 6:09 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 17, 2009 6:00 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
website
http://www.wintercircus.nl/
agenda
http://www.circus-web.nl/agenda/agenda- ... anguage=nl

Voor de Belgen ook interessant, ik zie een aantal plaatsen in Brabant en Limburg.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 17, 2009 8:33 pm 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Uit het programma herken ik een pas de deux van een groot spaans circus en Francesco is toch van de sheperds? Die staan tot 6 december bij Bouglione in Brussel?

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do sep 17, 2009 9:17 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Ze staan ook aankomend jaar weer in de buurt, misschien dit jaar wel eens een kijkje nemen.
Zo veel kerstcircussen met mooie programma's.... zal nu alvast beginnen met sparen :mrgreen:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 15, 2009 12:15 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Wintercircus in Schaffelaartheater

BARNEVELD - Het Hanson Wintercircus geeft woensdag 2 december twee voorstellingen in het Schaffelaartheater in Barneveld. Het toneel wordt dan omgevormd tot een 'circustent'. Omdat de uitvoeringen net voor Sinterklaas plaats vinden, wordt ook hier op ingespeeld.
Dit seizoen komt het Wintercircus voor de 31e keer naar de theaters met een verrassend programma voor jong en oud.
Het toneel van de grote Rabobankzaal in het Schaffelaartheater wordt getransformeerd tot een heuse circustent, compleet met een ronde piste vol zaagsel.
Het circus herbergt een internationale groep circusartiesten uit de Oekraïne, Hongarije, Polen, Tsjechië en China. Ook de circusdieren zijn afkomstig uit verschillende landen; het arsenaal van dieren bestaat uit Franse paarden, Duitse pony's, Russische honden en zelfs diverse huisdieren van de medewerkers van het circus. Natuurlijk ontbreekt ook de Nederlandse inbreng niet.
Dat het Hanson Wintercircus een echt circus is, wordt wel bewezen door de enorme stoet wagens die Barneveld zal inrijden.
Die stoet heeft een lengte van ongeveer vijfhonderd meter. Op de parkeerplaats van het theater aan de Churchillstraat worden circa 35 caravans geparkeerd.
Woensdag 2 december is pakjesavond in aantocht en daarom zal ook het circus een vleugje van het Sinterklaasfeest meekrijgen.
Op woensdag 2 december lopen er Zwarte Pieten rond in de foyer van het Schaffelaartheater en tijdens de voorstelling laat ook Sinterklaas zijn gezicht even zien, meldt het theater.
Speciaal voor deze gelegenheid is het Schaffelaartheater een kleurplatenactie gestart.
,,De kleurplaat is af te halen bij het theater en wie de kleurplaat mooi versiert, maakt kans op twee gratis toegangskaartjes voor het circus", aldus de organisatie.
De kleurplaat is tot woensdag 25 november in te leveren bij het Schaffelaartheater
Toegangskaarten voor het circus kosten 20 euro voor volwassenen en 15 euro voor kinderen. De voorstelling wordt 2 december twee keer uitgevoerd, om 15.00 en om 19.00 uur.
Meer informatie op de site www.schaffelaartheater.nl

http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Pl ... 51584.news

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 07, 2009 11:00 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Lovende kritiek op voorstelling Hanson

Een van de eerste wintercircussen die te zien is, is wintercircus Hanson. In Noordwijk hoorde de redactie van Circusweb al de lovende kritiek op de voorstelling. Complimenten voor het orkest, wat grotendeels is gevuld door de crew van Pater Moeskroen, een bekende Brabantse band die je normaal gesproken tegenkomt in het feesttentencircuit. Als circusorkest echt een ontdekking! De theateropleiding van Arlette schijnt door de hele voorstelling heen te sijpelen, echt een bezoek waard. Arnold Balk beschrijft in zijn recensie uitgebreid wat er in het programma zit. Komt dat zien!
======================================================================

“ Rivaliteit en Liefde “, de thema’s van het Wintercircus Martin Hanson dit winterseizoen.

Het Wintercircus Martin Hanson begon in het Posthuis te Heerenveen met pech, daar een deel van aangekondigde artiesten aanvankelijk niet kwamen opdagen. Wel de groep van de witte clown RONALDO ( niet de aangekondigde FRANCESCO, die binnenkort komt ).Gelukkig waren er artiesten van Jeugdcircus Saranti uit Leeuwarden op bezoek en die wilden wel invallen. Na een korte introductie melden de anderen zich toch nog, aangevoerd door de clowns JOFRI & KLADZA met veel lawaai en bombarie. Er ontstond wel enige rivaliteit en na gesjouw met het “artistengepäck “ op en af het toneel kon de voorstelling beginnen. Tegen het fraaie in blauw uitgelichte decor voerden IVAN & NATALIA CHEN een sierlijke Pas de Deux uit op de ruggen van hun mooie grote Boulonais hengsten, muzikaal begeleid door het nieuwe 6-mans/vrouw orkest o.l.v. Vincent v. Lent en Robbert Koekoek. Na onenigheid over de programmavolgorde tussen RONALDO en JOFRI verbaasde slangenmens TARAS NADTOCIY het publiek met zijn elastische en zeer snelle tricks. RONALDO liet enige goocheltrucs zien en dat leek JOFRI & KLADZA ook wel wat, maar zowel bij de fles uit de lege koker, alsook de hoge hoed waar water uit komt , visten ze achter het net en werden wel nat. De broer en zusters VINICKI-SMAHA vulden de piste met hun spetterende jongleerkunsten, waarbij ook de voeten meewerkten van Petr als hij met 4 clubs jongleerde. Als groot nummer aangekondigd WAUZZ op een stokpaardje, als intro voor de aardige vrijheid met 6 pony’s van ROY & TRIXI QUAISER. De paardjes liepen praktisch uit zichzelf hun rondjes en sprongen en steigerden ook. Begeleid door toetsenist Bas Uijtdewilligen liet het Chinese duo ZHANG ZHAO en CAO JUPENG ons genieten van hun werkelijk buitengewone krachtige en uitgebalanceerde lichaamsbeheersing, zonder de meestal gebruikelijke bodybuilders uitstraling. Vervolgens assisteerden JOFRI & KLADZA de charmante ZUZANA bij haar stuwende hoelahoepnummer met discodrums, welke muzieksoort RONALDO niet gepast vond in een circus en het kwam weer tot bijna ruzie tussen de artiestengroepen. Directrice ARLETTE HANSON moest als scheidsrechter optreden en er zou in de pauze over worden gepraat!

Het tweede programmadeel werd geopend door JOFRI, KLADZA en RONALDO, die al of niet van harte gezamenlijk de “Martin Hanson- mars “ speelden op een flessenorgel Hierna werd de piste in bezit genomen door de 7 man sterke Chinese LONGCHENG ACROBATIC TROUPE PUYANG , die in tempo van links en rechts onder- en boven door hoepels sprongen. Alleen of met zijn tweeën en tot 3 hoepels hoog. Vanuit de coulissen probeerden een danseres en een acrobaat regelmatig elkaars aandacht te trekken. Na een trompetsolo van RONALDO verrichtte ALEXANDRA met haar hondje Mucha vertederende acrobatische toeren, waarbij ze sommige gelijktijdig deden. Enige artiesten overhandigden daarna de danseres een verlichte roos namens de acrobaat. Met 2 witgepluimde zwarte paardjes vertoonde TRIXIE QUAISER een klassiek circusbeeld, die naast o.a. achteruit lopen ook op postament en achterop elkaar stonden. De danseres liet een brief met hartenwens achter alvorens RONALDO met een wensmachine in de piste kwam. Bij hem kwamen er de lekkerste zaken uit, maar als JOFFRI & KLADZA het ook proberen mislukte alles, dus dolle pret. MARIA KAPITANSKAYA combineerde met behulp van een illusiekast kostuumwisselingen en de dressuur van teckels, die zgn. ook van kleur van jasje wisselden. Het diabolonummer van BENNO en JOHANNES werd in de meest verrassende combinaties gepresenteerd en de diabolo’s vlogen ook met 5 tegelijk door de lucht. De danseres liet de 2 clowns de roos zien, die namen de bloem van de steel en gooiden die verlicht over en weer, tot in de orkestbak aan toe. Toen zij de roos weer terug had kwam de acrobaat en samen bracht het verliefde DUO VIRO een poëtisch doekennummer van grote klasse in een mooie choreografie. Als slotnummer kwamen de Chinezen weer in de piste, nu met 6 man waarbij ze met hoedjes jongleerden en tegelijkertijd een breed scala aan acrobatiek toonden. In de finale werden alle artiesten nog een keer voorgesteld door RONALDO aan het enthousiaste publiek, dat toch nog een volwaardige circusvoorstelling kreeg te zien en waarbij de liefde uiteindelijk hoogtij vierde. Een mooi vooruitzicht voor de komende kersttijd, onderstreept door het 31e WINTERCIRCUS MARTIN HANSON!

Arnold J. Balk

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 08, 2009 12:36 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:26 pm
Berichten: 1382
Locatie: Katwijk aan Zee
En om zelf eens een kijkje te nemen bij Hanson, deze promotiefilm, met dank aan Secco

http://www.youtube.com/watch?v=5tYHHKqRtFM&feature=player_embedded

_________________
Neem ook eens een kijkje op http://www.circusweb.nl (voor het meest actuele circusnieuws)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 14, 2009 12:42 am 
hoi alle maal i was eer gistren aan het kijk bij haar super mooi sjow
ik keek mijn oog een uit voor met die paarde nummer die ook dit jaat te zien was bij harlekino
echt mooi en ook die http://www.wintercircus.nl/p-httpd/imag ... MbcL.jpger Francesco
die volgend jaar ieder avond weer in slagharen weer te zien is
maar ik von alles wel erg mooi ik had er geen worden meer voor zo mooi en zeer knap in elkaar ge zet die show dit noem pas theater circus dus ik zal zeg wie nog niet ge weest is ga er zelf nog eens kijk een voor je het weet is het weer te laat dit mag je echt niet mis een
groetjes ruben


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 14, 2009 2:20 am 
hey ruben,

na jouw verslagje ben ik zeker ge intreseerd geworden naar dit circus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 16, 2009 12:16 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
In Veenendaal kunnen kinderen die de voorstelling bezoeken deelnemen aan een gratis workshop

http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Lo ... 66846.news

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 19, 2009 1:00 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Vrijdag de 18e samen met Gera de 19:00 voorstelling bezocht, foto's en recensie volgen. Hier alvast de achterkant van theater de Lampegiet, waar het circusdorp stond opgesteld.

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 20, 2009 3:37 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Zoals beloofd hier de recensie en de foto's.
Zoals al eerder vermeld in het forum begon de voorstelling met de finale van de workshop...

Afbeelding

Daarna begon de echte voorstelling....
Wintercircus Hanson, lust voor oog en oor

Bezoekers van Wintercircus Hanson die een programmaboekje aanschaffen kunnen het direct constateren. Arlette Hanson betovert alle bestaande nummers tot topacts. Dat doet zij niet alleen door verrassende metamorfoses van de kostuums, maar ook door soms subtiele veranderingen aan te brengen in de bestaande nummers.

Arlette Hanson heeft er overtuigend een oog voor. Zij scout in alle uithoeken van de wereld haar talenten met prachtige acts. Links en rechts een beetje bijslijpen of kneden, en de acts staan als een huis.
Verzin er een of twee rode draden doorheen, en het publiek blijft geboeid tot het eind. Zo genoot ik van de prachtige kostuums van Jofri en Kladza, een vloekende kleurcombinatie van oranje en roze, en toch fantastisch om te zien.
Welke acts er uitsprongen? Acrobatische Alexandra met haar hondje Mucha, die haar lichaam als wandelpad gebruikt terwijl Alexandra allerlei buitelingen maakt. De snelle en lenige jonge Chinese acrobatengroep die met aan perfectionisme grenzende timing allerlei buitelingen langs elkaar heen maken, en later nog eens terugkomen met een prachtige hoedenjonglage in combinatie met acrobatiek. Natuurlijk zag het er extra vrolijk uit met de kostuums van Hanson, een tolk uit Peking stond garant voor het overbrengen van kleine veranderingen in hun act. Veel creativiteit in de jonglage van het trio Vinicki-Smaha, waar iedere Nederlandse jongleur zich even door zou moeten laten inspireren. Taras Nadtochiy heeft in zijn eigen land Oekraine bekendheid gekregen door Ukraine?s got talent. Als je de filmpjes via youtube opzoekt, dan denk je te weten wat je te zien krijgt, maar let op, ook hier is het Hanson-sausje overheen gegaan. Taras is klaar voor de grote wereld. Het Duo Viro geeft een nummer luchtacrobatiek weer, waarbij zelfs de meest verwende circusfan de handen nog eens warm kan klappen. Eigenlijk zou je verwachten dat dit de finale zou zijn van de show, maar na deze schijnbare climax komt nog veel meer. Onderandere Benno en Johannes uit Berlijn die een echte verrassend diabolonummer laten zien. Over het circusorkest hadden we al via de tamtam het een en ander aan lovende woorden ontvangen, o.a. van circusnieuwsbriefjournalist Piet Schellekens, die verbaal even verrassend is als op schrift. Al voor aanvang van de voorstelling krijgen ze het publiek helemaal in de stemming, en dan is er nog niet eens muziek te horen. Weten ze in Brabant al wat Pater Moeskroen is, dankzij Hanson komt de rest van Nederland er nu ook achter wat echt feesten is op muziekgebied. Echt een fantastische prestatie. Je kunt je voorstellen dat de redactie van Circusweb met rode wangen het circusterrein verliet. Echt een aanrader, dat Wintercircus Hanson!

Afbeelding

Dit was dus de recensie van Gera,
Ik zou hier de pony's aan willen toevoegen.. bij uitstek geschikt voor de kleine theaterpiste. Het leek of Roy de dieren aan een onzichtbaar touwtje had, zo vanzelfsprekend legden zij de figuren neer op het zaagsel.
Jofri en Kladza waren nadrukkelijk aanwezig, en luisterden samen met hun tegenhanger Francesco de voorstelling op, maar een echt slapsticknummer zoals we van hen gewend zijn, zit helaas niet in de show.

En hier de rest van de foto's
KLIK OP http://naskast.synology.me/album/displayimage.php?album=352&pid=9874&slideshow=5000 voor een diashow

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2009 2:20 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Atze Lubach zag de show in Stadskanaal, gedeeltelijk door de zoeker van zijn camera....

Afbeelding

KLIK HIER voor de diavoorstelling http://www.circusforum.nl/album/displa ... eshow=5000

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2009 11:24 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Er komt veel voor kijken om de circuskaravaan elke keer te kunnen huisvesten in een andere plaats. Gelukkig regelt het theater dat allemaal.

http://hetzaantheater.blogspot.com/2009 ... -zien.html

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 10, 2010 7:49 pm 
Offline

Lid geworden op: vr okt 30, 2009 6:18 pm
Berichten: 42
Vandaag (10 januari Beverwijk) ben ik naar dit circus geweest.
Wat mij opvalt is dat het toch steeds meer een kindervoorstelling aan het worden is dan puur circus.
Als dat de doelgroep is, geen probleem, maar ik vergelijk het in mijn hoofd een beetje met jaren terug toen Martin nog de touwtjes in handen had. Toen werd er daadwerkelijk een grote circusshow neergezet.
Nu waren er naast aardige chinezen twee goede nummers: Het jongleurstrio en het dioboloduo. De rest was middelmaat en daaronder.
Het orkest KAN perfect spelen maar krijgt te weinig de kans om 'uit te pakken'.
Ook wil ik de naam Francesco nadrukkelijk noemen omdat zijn rustige manier van presentatie, zijn mooie stem, zijn fraaie kostuums kortom zijn totale spel voor mij persoonlijk verrassend was. Goffrey deed het zeker leuk maar kwam toch te vaak.
Voorts denk ik dat het tijd wordt dat Arlette Hanson eens gaat nadenken over een wat professioneler en fraaier decor en piste.
Ik heb me eigenlijk een beetje verveelt.
Wel komplimenten voor de ontvangst in de hal van het theater.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 10, 2010 10:19 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Ik deel de mening voor de voorstelling van afgelopen jaar niet. Arlette heeft inderdaad de afgelopen weleens voorstellingen gehad waar ik me heb zitten vervelen en die meer kinderlijk waren ik vond dat dit jaar niet zo. Ik was verrast en vind het 1 van de beste shows van de afgelopen jaren en het orkest is geweldig vind ik zelf. Vooral bij het duo Viro vind ik de muziek hoogstaand.

De voorstellingen die Martin vroeger maakte waren inderdda groter dan die van Arlette een andere persoon met een andere kijk. het is wel jammer dat er zo weinig dieren in de voorstelling staan.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.