Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 12:40 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2009 11:39 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Ik zag pas later de foto bij het artikel in Metro. :mrgreen:
De foto's van Dirk, Martijn en Guido mogen er overigens ook zijn! Er is bij Louis Knie in ieder geval ruim voldoende licht om ook de luchtnummers goed te fotograferen. En wat ik vorig jaar ook al eens schreef na mijn bezoek aan Moskou-Holiday: De LED lichtinstallatie maakt het fotograferen een heel stuk makkelijker. Na Moskou-Holiday hebben nu ook Louis Knie en Zanzara LED verlichting rondom de piste hangen.

De weersvooruitzichten zijn gunstig. Het zal dus wel lukken om maandag in Utrecht te komen. Het is ongeveer 20 minuten lopen vanaf het perron naar het circus. Loop naar Jaarbeurs. Je kunt dan kiezen: Of rechtdoor door de gang van de jaarbeurs, of links om de gebouwen heen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 10:47 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Alleen heeft Moskou-Holiday zijn Led-installatie niet meer wat ik begrepen heb.


En 20 minuten lopen is goed te doen en heb al aantrekkelijke kortingsacties op kunnen speuren.
Dus maandag naar Utrecht.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 7:56 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Wintercircus Louis Knie Jr. - Utrecht

Vandaag een 2e kans gehad om toch naar Utrecht te gaan en het is gelukt.
Weinig woorden maar genoeg foto's....eerst een buitendeel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo ook de showfoto's


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 8:06 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
De Show - Louis Knie Jr.

Over de show weinig woorden ik vond het een geweldige show.
Goede Clowns, Goede dierennummers, Geweldige acts gewoon.

Nouja .... The Flying Mendez hadden ze beter weg kunnen laten.
1 van de Trapeze-artiesten vloog vandaag uit de handen van de vanger recht heb publiek in.
Hij vloog met hoge snelheid over het vangnet heen waar hij gelukkig op de rand bleef hangen.
Louis Knie kwam meteen de piste in en gooide hem een stofjas toe waarna beide heren meteen naar achteren verdwenen.
Enkel bij de finale [afsprong] kwam hij nog eens terug [enja ook die sprong ging niet zoals het hoorde]

Wat een slechte Trapezegroep.... Kevin had helemaal gelijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Christian en zijn prachtige assistentes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na afloop konden de kinderen nog op de foto of een handtekening halen van "de grote ster" van het Circus


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 10:23 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
...de zoveelste al waarvan ik hoor dat de sprongen mislukken. Bij de eerste voorstelling had ik het voordeel dat ze de drievoudige in drievoud deden waardoor ik mezelf kon verplaatsen om nog wat foto's te maken vanaf een andere plek. En ik ook op de foto heb staan wat er misgaat...

Liet de jongleur ook weer zoveel vallen?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 10:26 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Dat viel op zich wel mee. eenmaal een kegel en 2 maal een hoedje wat niet helemaal de goede richting in ging.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2009 11:07 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Afgelopen maandag toen ik de show bezocht ging er ook veel mis bij ed jongleur en was de trapeze ook niet geweldig.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 1:59 am 
ik denk dat er een onderscheid gemaakt moet worden tussen fouten die gemaakt worden door artiesten die denken een kunstje onder de knie te hebben, en fouten die gemaakt worden door artiesten die weten dat zij dat kunstje beheersen, In het eerste geval is het een slechte keus van de 'inkopers' van die act in het tweede geval is het iets dat gebeurt omdat de artiesten ook mensen zijn.

Er zijn natuurlijk ook artiesten die in hun act één of meerdere ingestudeerde 'foutjes' hebben, om het allemaal nog spannender te maken.

Een circusbezoek is LIVE entertainmant waarin gebeurt wat er gebeurt. Geen gemonteerde televisie bewerking waarin alles goed gaat.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 10:55 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Als er alleen maar kunstjes gedaan worden die altijd 100% lukken, zal het niveau van het circus dalen.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 2:01 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Natuurlijk kunnen niet elke voorstelling alle acts goed gaan dan zou de spanning ook weg zijn maar als het elke voorstelling fout gaat is er iets zeker niet goed. En er was hier ook niet sprake van het spannend maken door iets fout te doen.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di dec 29, 2009 8:13 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
heuvels schreef:
Als er alleen maar kunstjes gedaan worden die altijd 100% lukken, zal het niveau van het circus dalen.


en als er enkel kunstjes gedaan worden die voor 25% lukken daalt het niveau nog sneller :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2009 12:30 am 
Offline

Lid geworden op: wo dec 31, 2008 2:02 pm
Berichten: 46
Locatie: Alkmaar
Hallo beste circusvrienden:
Hierbij een paar foto's van de reportage die ik heb gemaakt van de fantastische voorstelling van Louis Knie.

1 Afbeelding

2 Afbeelding

3 Afbeelding

4 Afbeelding

5 Afbeelding

6 Afbeelding

_________________
Nikon D700, Nikkor 24-70 F2.8 ED, Nikkor 80-200 F2.8


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Complimenten aan Hillenaar
BerichtGeplaatst: zo jan 10, 2010 8:05 pm 
Offline

Lid geworden op: vr okt 30, 2009 6:18 pm
Berichten: 42
Ik wil de organisatoren en initiatiefnemers van Kerstcircus Utrecht complimenteren voor hun lef. Het begon na de aankondiging al met heel veel kritiek op de familie Knie waarschijnlijk door lieden die niet weten waar ze het over hadden. Elk circusminnend persoon weet dat zowel Louis Knie sr als jn vakmensen zijn. Dat Louis jr niet meer zo'n groot circus als vader heeft is jammer maar helaas in Oostenrijk onbetaalbaar. Met de middelen die hij heeft doet hij het uitmuntend. In Nederland zou het bestaande Oostenrijkse programma aangevuld worden met diverse topacts en dat is gedeeltelijk gelukt. De kozakkenrijders van Krone en een uitstekende russische bar zijn daar goede voorbeelden van.
Helaas een wat minder vliegende trapezenummer en ook de clowns konden MIJ persoonlijk niet echt boeien. Maar het gaat ALTIJD om het geheel. En dat geheel was prima in orde.
*3 muzikanten aanvullen met orkestbanden en je hebt het idee dat er 10 personen zitten.
*Een werkelijk prachtig paardennummer van Louis Knie jr.
*Een gezellige voortent met op de openingsavond de Coca Cola truck met live muziek voor de deur.
*Een drie uur durende show met op zich prima circus.
EN DAT ALLEMAAL VOOR DIT EERSTE JAAR
Ik ben twee keer geweest. De eerste avond en de laatste avond.
De laatste avond duurde de staande ovatie van het publiek bijna vier minuten. Dat zegt wat over hoe het publiek het heeft ervaren.
Commercieel gezien weet ik het niet. Ik hoorde van honderd man op maandagmiddag. Jammer.
Ik denk dat er een flink blik reclamebudget is opengetrokken om na de tegenvallende voorverkoop toch nog redelijk gevolde tenten te krijgen.
Ook ik kan rekenen en denk dat alle radio en TV commercials niet datgene heeft opgeleverd wat men hoopte.
Alle begin is moeilijk. Ik hoop dat Hillenaar zich niet laat kisten en DOORGAAT. Het duurt altijd drie,vier jaar voor iets echt een succes gaat worden. Zeker met prima kwaliteit. Het wordt vanzelf lonend, dat weet ik zeker.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 11, 2010 4:29 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
uit de krant van Hans geknipseld...
Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2010 8:01 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De discussie is zonder verwijderingen verplaatst naar www.circuswereld.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=2692

Hier alleen recensies, (krante)berichten en foto's plaatsen over Wintercircus Utrecht Louis Knie.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.