Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 8:08 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2009 12:26 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
De Peking Acrobats zijn ook weer van de partij
(met dank aan Max voor zijn zoektocht)

08.12 Beverwijk (Kennemertheater)
09.12 Barendrecht (Theater het Kruispunt)
10.12 Maaseik Belgie (C.C. Achterolmen)
11.12 Heerlen (PLT Theater)
12.12 Delft (Schouwburg De Veste)
13.12 Almere (Schouwburg)
15.12 Tilburg (Theaters Tilburg)
16.12 Rotterdam (Oude Luxor theater)
19.12 Nijmegen (Keizer Karel Podia)
20.12 Alkmaar (theater de Veste)
21.12 Venray (Schouwburg)
22.12 Bergen op Zoom (Schouwburg de Maagd)
25.12, 26.12 & 27.12 Hoogeveen (Theater de Tamboer)
28.12 Hasselt Belgie (Cultureel Centrum)
29.12 Cuijk (Schouwburg)
30.12 Den Bosch (Theater a/d. Parade)

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 11:31 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
The PEKING ACROBATS houden van Holland (met filmpje)

INGEZONDEN The Peking Acrobats houden van Holland: de teamcaptain en tevens oudste acrobaat van het stel, Wan (zie foto), kijkt erg uit naar de Hollanse tournee. “De theaters in Nederland zijn prachtig, mooi ruim en de mensen hier zijn erg gastvrij. Vorige keer was ik zo trots omdat ook mijn dochter meedeed aan de show…ik heb toen stiekem posters meegenomen uit de theaters waar zij op stond. Ik ben niet alleen trots op mijn dochter, maar op het hele team, het zijn stuk voor stuk natuurtalenten.”
In 1986 maakten The Peking Acrobats hun debuut in de Verenigde Staten en sinds 2006 zijn deze topacrobaten in de Nederlandse theaters te bewonderen. Niet alleen in de theaters bouwden ze een internationale reputatie op, maar ook werkten ze mee aan diverse Tv-programma’s en bereikten ze zelfs een vermelding in het Guiness Book Of Records met een nieuw record stoelen stapelen. Een hoogtepunt was dan ook de rol van één van de acrobaten in de bekende films Ocean’s 11, 12 en 13 met o.a. Brad Pitt en George Clooney.

De show kenmerkt zich door kracht, souplesse, elegantie, lenigheid en bovenal verbluffende evenwichtskunsten met behulp van allerlei attributen. Deze unieke kans om de acrobaten live te zien mag je niet missen.

De Chinese acrobatiek wordt in het thuisland al meer dan 2000 jaar als topsport beschouwd. De acrobaten worden jarenlang getraind en opgeleid om topniveau te bereiken. The Peking Acrobats is één van de weinige Chinese groepen die over de hele wereld optreedt.

De pers over The Peking Acrobats:
“Verbluffende acrobatenshow ... enthousiasme, ongeloof en rillingen ... absolute topvoorstelling” - Dagblad van het Noorden

“Klamme handjes en ingehouden adem” – TheaterCentraal

“De ooooh’s en de aaaah’s klonken door de zaal, handen werden af en toe voor het gezicht geslagen, monden vielen open van verbazing. Hoe kan het ook anders bij een optreden van The Peking Acrobats. Dit is qua acrobatiek van een niveau dat je zelden tegenkomt. (…) En wie zich de opening en de sluiting van de Olympische Spelen voor de geest haalt, weet dat ook de choreografie en de belichting tot in de puntjes verzorgd zijn.” – Leeuwarder Courant

"The things these kids can do before breakfast…seem to push the envelope of human possibility. If daring and dexterity turn you on, this is a show that will probably twist you around in your seat…it's amazing and exciting!" - New York Post.

http://www.echo.nl/aw-aw/uitgaan/ingezo ... n.holland/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 8:42 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Na uiterst lovende recensies uit diverse landen bezocht ik met interesse de in Nederland langs theaters rezende Peking Arobats. Ik verwachtte de top van de top. Zou dit worden waargemaakt?

Deze volledig uit China afkomstige formatie begon met 6 mastacrobaten. Vervolgens 4 diabolomeisjes (in Carre heb ik weleens beter gezien). Daarna een vaasjongleur. (Een jaar of 10 geleden was zo'n nummer ook eens bij Herman Renz.) De vaas werd ook vaak met het hoofd opgevangen. 'Geeft dat geen hoofdpijn?', zou je je afvragen. Gezien het feit dat de muziek zacht stond kon ik op basis van het geluid concluderen dat de 'vaas' niet van steen was, maar van plastic!

Vervolgens een dubbele antipode. Ook met tafels. Daarna grondacrobatiek waarbij er door ringen werd gesprongen (zoals je dat in circussen ook Keya boys vaak ziet doen). Op een gegeven moment 5 hoog. Daarna werd er gejongleerd met door middel van een touwtje verbonden schaaltjes (a la Miss Katy bij Moscow Star circus). Vervolgens liet een Chinees allemaal houten krukjes op zijn hoofd balanceren. Daarna een nummer waarbij door 3 Chinezen rijdend op eenwielers schaaltjes van voet op hoofd gemikt werden (bij Fredy Knie zag ik van deze discipline een vele malen beter nummer!) Vervolgens een strapatennummer, gevolgd door een nummer waarbij strijdkunsten vertoond worden. Er wordt een staaf tussen 2 lijven gebogen, een stapel bakstenen op iemands hoofd door midden geslagen en een man gedragen op 4 speren. (Bij het huidige zomerprogramma van Krone is een spectaculairdere variant van dit nummer te zien.)

Na de pauze een mooie tradtitionele Chinese leeuwendans, waarbij op een rollende bal over een wipplank wordt gemanouvreerd. Daarna rola rola en balans op vrijstaande ladder, krachtacrobatiek+tissue door een duo, piramide bouwen met draaiende bordjes in de hand en antipode met parasols. Daarna een stoelenbalans op 4 flessen, waarbij er metershoog vlak voor het publiek op de eerste rij een handstand wordt gemaakt!

Nadat er 10 Chinezen op 1 fiets reden en menselijke piramides werden gebouwd namen de 16 Chinezen hun applaus in ontvangst.

Tijdens de show die ik bezocht ging er nogal veel mis. Er werden heel veel disciplines vertoond, maar de top van de top was het zeker niet. In veel circussen heb ik dezelfde nummers gezien, maar dan van hogere kwaliteit.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.