Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 16, 2024 10:55 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 6:34 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
Citeer:
De kerstmarkt in het vervolg dan maar op het marktplein in het stadscentrum? Dat is toch te klein voor het circus


Daar zou ook de Kerstmarkt niet kunnen staan, want die slingert zich door heel de stad. Er is in Dordrecht voor de lokatie rondt het Plein van Europa als parkeergelegenheid gekozen om dat dit aan de snelweg ligt. Goed berijkbaar voor mensen van buiten de stad. Juist zodat al die auto's en bussen niet door half Dordt hoeven te rijden om bij de kerstmarkt te komen. Van hier rijden er pendelbussen naar de markt.

Voor Royal is een optie mischien sneller werken, dat lukt andere circussen ook.
Of later beginnen.
Of, zoals ze al jaaaaren roepen, echt stoppen...... :lol:

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 7:11 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5416
Locatie: Belgie
Als je ziet hoe snel H. Renz hun heus dorp afbreekt, verplaatst en opbouwd, op amper 1 dag soms dan kan je je misschien toch beginnen afvragen waarom Royal dat ook niet zou kunnen, het is tenslotte maar één keer per jaar.

Maar voor de medewerkers van H. Renz, is dit dan natuurlijk routine, die zijn dat zo gewoon van minstens elke week op te bouwen en af te breken, dat het zoiezo dan al sneller gaat dan dat je dit slechts 1x per jaar doet. En anders de premiere toch iets later eventueel.
Of ander dopr opzoeken, of als het echt moet stoppen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 8:37 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Het is natuurlijk zo dat RENZ een vaste ploeg mensen bij zich heeft het gehele seizoen die op elkaar ingespeeld zijn. Ik heb er zelf een aantal jaren in mee mogen draaien en de machine was met op- afbouwen op volle touren aan het werk en draaide goed als iedereen maar deed wat die moest doen.

Nu zal het in het winterseizoen moeilijker zijn om mensen bij elkaar te krijgen voor kerst-wintercircussen die voor de rest van het jaar niet op reis zijn. Daarnaast is het zo dat bij Royal nog een compleet restaurant moet worden opgebouwd wat veel werk is. Dan spelen de weersinvloeden ook nog mee en die zaten dit jaar ook niet mee. Dus alles duurt vanzelf langer dan.

Toen Royal nog op reis was liep dat ook allemaal vlotter.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 8:47 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Let wel dat ze bij Royal langniet over zo'n grote bouwploeg beschikken als bij Herman Renz en het bouwen van de strandtent ook iets meer tijd in beslag neemt dan een driemastertje rechtzetten. Daarnaast moet de show ook ooknog in elkaar gezet worden en een lichtshow geprogrammeerd worden. Het opschuiven van de premiere zou betekenen dat je weer voorstellingen gaat inleveren of je moet weer langer door mogen spelen in het nieuwe jaar als de vergunning dat toelaat. Je wil natuurlijk een goed lopende voorstelling hebben met de kerstdagen dus het opgeven van voorstellingen voor de kerst lijkt me ook geen optie. Misschien dat de gemeente wat verder moet kijken naar parkeerplaatsen voor de kerstmarkt bij de nieuwbouw van de sportboulevard komen ook zat parkeerplaatsen beschikbaar en even verderop bij de bowling is ook nog parkeerplek zat als er toch pendelbussen rijden maakt dat ook niet uit. De twee evenementen zouden elkaar niet in de weg hoeven zitten volgens mij.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 10:36 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
zembla schreef:
Citeer:
De kerstmarkt in het vervolg dan maar op het marktplein in het stadscentrum? Dat is toch te klein voor het circus


Daar zou ook de Kerstmarkt niet kunnen staan, want die slingert zich door heel de stad. Er is in Dordrecht voor de lokatie rondt het Plein van Europa als parkeergelegenheid gekozen om dat dit aan de snelweg ligt. Goed berijkbaar voor mensen van buiten de stad. Juist zodat al die auto's en bussen niet door half Dordt hoeven te rijden om bij de kerstmarkt te komen. Van hier rijden er pendelbussen naar de markt.

Voor Royal is een optie mischien sneller werken, dat lukt andere circussen ook.
Of later beginnen.
Of, zoals ze al jaaaaren roepen, echt stoppen...... :lol:


Bij de Staart is ook parkeergelegenheid zat, ik neem aan dat die Kerstmarkt alleen in het weekend is? En dat ik ook langs een rijksweg.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 9:06 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Circus Royal is in het verleden vaak geroemd als 'mooist aangeklede' circus. Aangekomen bij het Plein van Europa lijkt er van die eer niets meer over. Het ziet er wat rommilig uit. Het zal voor een deel ook aan het terrein kunnen liggen, alsmede aan de (noodgedwongen) gehaaste opbouw.

Maar dan de show, want daar gaat het om. Rircus Royal onderscheidt zich altijd van andere circussen door unieke nummers. Die waren er weer. Waar zie je bijvoorbeeld een paaldansact? In het circus nog nooit eerder gezien. Gezien het feit dat dit puur acrobatie is past dit zeker in het circus. Ook heel bijzonder is de bellenblaasact van Burl van circus Roncalli. De dierennummers van Freiwald met de combinatie zebra en Fries en olifant en zebra's zijn ook uniek. Ik vind het sowieso heel bijzonder hoe circus Royal elk jaar opnieuw weer een nieuw olifantennummer uit de hoge hoed weet te toveren!

Omgang met de dieren van Lutz en Monica vond ik prima. De presentatie van kamelen en lama's door de Freiwald junioren vond ik een stuk minder humaan.

De antipodiste vond ik vanwege haar leeftijd geen geschikte verschijning in de piste. Dit bleek dan ook haar afscheidsoptreden te zijn. Het fietsnummer was leuk.

Royal was dit jaar weer aardig qua originaliteit, maar zeker niet spectaculair.

Nu ik lees dat circus Royal overweegt te stoppen realiseer ik mij dat men dit al heel vaak heeft gezegd, bijvoorbeeld nadat men van de Sikkelstraat weg moest alsmede toen men van de Maasstraat weg moest. Hopelijk is het weer loos alarm en zien we ook in Dordrecht volgend jaar weer een verrassende show.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 9:38 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Sylvio, het lijkt wel of onze meningen 200% van elkaar verschillen, dat mag gelukkig ook! :lol:

De aankleding van buiten ben ik het met je eens, het was niet veel bijzonders te noemen en vorig jaar mooier, de ingang met boomstronken en kerstbomen etc.
Wat een feit is is dat er weinig circusmateriaal/wagens zijn dus ook moeilijk op te vullen, het terrein.
Die paaldans act mag van mij meteen terug naar amsterdam, stelde niets voor en het publiek was nou ook niet bepaald enthousiast (niet over de act en niet over de vrouw zelf :P )

Royal heeft niet ieder jaar olifanten. De dressuur van de Freiwalds is altijd humaan en ook die van de kamelen en lamas. ik heb deze act inmiddels zeker 15 keer gezien, het is iets temporijker dan de andere acts maar zeker niet minder humaan.
Ik vond de antipode juist wel leuk en het stoorde mij niet dat het een oudere vrouw was. Deze vrouw moet overigens wel wegblijven uit het fietsnummer, dat ze helemaal in de knoei laat gaan. Het is sowieso niet meer zon goed nummer als bij Renz.

Dat Royal volgend jaar wegblijft, daar geloof ik niets van.Typisch circusdirectie-achtig om van die fabeltjes de wereld in te roepen en volgende maand weer vrolijk met de nieuwe voorbereidingen te beginnen. Extra publiciteit???? of medeleven vragen van de inwoners?? vertel het maar..

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2010 5:37 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Citeer:
ik heb deze act inmiddels zeker 15 keer gezien


Maarja dan ben je ook een beetje bevoorrecht he kevin :mrgreen:
Presenteerde ze de Olifant ook nog alleen? want dat vond ik bij Colombaro destijds een veel sterker nummer toen de olifant als Rocking Olifant de piste inkwam.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2010 9:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
MartijnH schreef:
Citeer:
ik heb deze act inmiddels zeker 15 keer gezien


Maarja dan ben je ook een beetje bevoorrecht he kevin :mrgreen:
Presenteerde ze de Olifant ook nog alleen? want dat vond ik bij Colombaro destijds een veel sterker nummer toen de olifant als Rocking Olifant de piste inkwam.


bevoorrecht, ja zo kun je het wel zien ja :lol: ik was zelfs een collega van buba :wink:
Nee maar even sirieus: De act toen bij Colombaro zal zeker sterker zijn geweest aangezien Buba afgelopen jaar weinig tricks uitvoerde. Dit komt omdat ze last had van haar poot aan het begin van de tour, toen is de act ingekord en sindsdien niet meer uitgebreid omdat Buba een beetje lui werd.
Voor de oplettenden: Bij Royal ging Buba al weer op een postement zitten, dus hopelijk is de act deze tour weer op oud niveau, of al een stuk beter.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.