Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do apr 18, 2024 9:55 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do dec 17, 2009 11:33 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 688
Locatie: Winterswijk
Morgen zal Freiwald zijn stal tenten opbouwen waarna zaterdag de dieren zullen arriveren.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2009 1:31 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Op de terugweg vanuit Haarlem was ik nog net op tijd om de premiere mee te maken van het Wintercircus Royal in Dordrecht. De tent zat zowat vol, er waren veel mensen uit de circuswereld op de premiere afgekomen. De voortent is voorzien van de nodige aankleding een buffetwagen en een poffertjeskraam. In de speeltent werd iedereen opgewarmd door een groot voornamenlijk blaasorkest waarna het circus orkest het voor de rest van de avond overnam. Het programma mag er best zijn ondanks het nog ontbreken van de Cherifian Troupe. De dierennummers van de Freiwalds lopen over het algemeen goed. Darren Burl blaast weer op de vreemste manier bellen en hij ziet er naar uit om komend jaar naar Amsterdam te komen met circus Roncalli. De Los Ginos laten de nodige borden en eieren sneuvelen eigenlijk is het jammer dat er niet wat meer clowns nummers in het programma zitten want ze krijgen de tent goed aan het lachen. The Biasini Family zorgt voor de nodige fietsacrobatiek en Miss Biasini (niemand weet hoe oud ze al is) breng haar Antipode nummer nog steeds met volle trots. Jean-Marc jongleert in rap tempo en voor de luchtacrobatiek zorgen Duo Blue en Ensemble Cielo. De show liep nogniet helemaal op rolletjes maar dat komt ook omdat Royal pas laat mocht gaan bouwen en er weinig tijd meer overbleef om te repeteren maar dat komt zeker goed de komende dagen. Al met al heb ik een show vol afwisseling gezien die alleenmaar beter kan worden. Na de show bleef het volk lekker hangen op de after party.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er komt meer.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2009 1:33 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover Wintercircus Royal.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2009 2:09 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Bedankt Guido,
Voor het wegmaaien van het gras voor mijn voeten.... :wink:
Ik was er dus ook, maar heb jou niet gezien, ik heb jou dan ook niet zo scherp op mijn netvlies staan. Volgende keer moeten we eens een praatje maken.
Een voorproefje mijnerzijds, de rest moet ik nog ff uitschiften.

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2009 8:18 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
dat is wat anders Burl in een net pak. Vind de roncalliversie toch gaver.
Leuk dat je zo last-minute nog een kaartje had geregeld


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2009 12:45 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:53 am
Berichten: 44
Maandag 28 december, de avondvoorstelling bezocht.

Al jaren staat Wintercircus Royal vast op mijn lijstje, van te bezoeken kerstcircussen. Simpelweg omdat ik het, het meest sfeervolle en gezelligste kerstcircus blijf vinden. Alle medewerkers en artiesten stralen groot plezier uit en er wordt nergens zoveel gelachen als daar. Ook het fantastisch spelende orkest, weet de sfeer er altijd goed in te houden.

Ook weten vader en zoon Teuteberg, mij iedere keer weer aan het lachen te krijgen. En dat is een knappe prestatie, want ik heb het niet zo op clowns. Vooral als Tonie zelf in de lach schiet, om de zoveelste improvisatie van zijn vader, kun je mij weg dragen.

Dan het programma zelf. Die is vaak niet zo heel spectaculair, maar bevat bijna altijd wel een bijzondere act of aanstormend talent. Dit jaar was dat Burl the Bubbleguy, die alvast een voorproefje gaf, van wat men kan verwachten van Roncalli aankomend jaar. Een bijzondere act waar je eerst van denkt; "wat is dit nou weer?", maar je doet eindigen met; "wow, wat een goede en orginele act!".

Verder drie dierennummers van de familie Freiwald. Eerst de orginele Groot en Klein, met een Fries paard en zebra, op de muziek van Michael Jackson. Het nummer liep een stuk beter, dan ik eerder in het Menagerie circus had gezien.
Vervolgens is het de beurt aan olifant Bubba en twee zebra's. Het blijft voor mij, de mooiste olifant uit de circuswereld. Dat zal ook te danken zijn, aan de liefde en voortreffelijke verzorging, die zij van trainer Lutz ontvangt. Een geweldig nummer!
Tot slot kamelen en lama's. Een net dressuur, al vindt ik het gekozen "piraten thema" er niet bij passen.

Dan de artiesten op twee benen. Jongleur Jean Marc had een orginele presentatie (hij kreeg zijn attributen uitgereikt, vanuit een mobiel "pashokje") en goede act, maar ik vond hem niet echt een tempojongleur. Daar vond ik het tempo te laag voor liggen.
Overigens zou het vooral voor de mannelijke bezoekers, een leuke avond worden. Daar zorgde acts Duet Blue, Ensemble Cielo en als klap op de vuurpijl, een heuse paaldans-act wel voor. Geen spectaculaire hoogstandjes, maar mij hoorde je niet klagen :D. Want zoals mijn vriendin het zei; "de mannen zullen vanavond, zeker lekker slapen!".

Verder springacrobatiek door de Cherifian Troupe. Een klassiek gebracht nummer, prima uitgevoerd. Miss Biasini bracht een antipode act en samen met de rest van de Family, een act met fietsacrobatiek. Beiden acts heb ik zeker beter gezien, maar werden met veel enthousiasme gebracht.

Beste familie Teuteberg: het was weer ouderwets gezellig, tot volgend jaar!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 5:00 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Zoals we hebben begrepen was het een heksentoer om het circus op tijd speelklaar te krijgen, en dat wordt in editie 2010 niet beter.
Daarom staat editie 2010 geheel op losse schroeven en zal de gemeente beter mee moeten werken.

http://www.thymenstolk.nl/2010/01/13/ge ... dordrecht/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 7:07 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5417
Locatie: Belgie
Nja, ook een oplossing om het kerstcircus aanbod terug te schroeven natuurlijk....
Hopelijk is Royal er ook in 2010 weer bij !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo jan 13, 2010 10:29 pm 
Ziet er niet naar uit zo te lezen.

http://www.google.com/url?sa=X&q=http:/ ... Y7LXnEtqPA


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 14, 2010 6:46 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Hans schreef:


Dat is dezelfde link die heuvels ook al gepost heeft. Misschien moet Royal maar eens verder kijken dan Dordrecht groot is en z'n geluk elders in de regio gaan beproeven het zou toch jammer zijn als Wintercircus Royal verloren zou gaan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do jan 14, 2010 7:23 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5417
Locatie: Belgie
Ja zat ik ook al aan te denken....
Ok, laat Dordrecht dan varen, maar doe het circus in een gemeeste in de 'ruime' omgeving.
Weet niet welke tot de mogelijkheden horen, maar dat moet toch kunnen.
Toch wel onozel eigenlijk dat men nu die kerstmarkt zo laat in de maand zet.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 15, 2010 7:35 pm 
In een andere gemeente gaan staan is hetzelfde als helemaal op nieuw moeten beginnen met een naam op te bouwen, dus dat is geen optie.
Royal is een topcircus dat gewoon niet meer uit dordrecht weg te denken is, en is het gewoon te tenenkrommend voor woorden om te moeten
horen dat de gemeente dordrecht liever een paar parkeerplaasten heeft dan een super evenement als circus royal.
''Gemeente Dordrecht zet traditioneel kerstcircus aan de kant voor een paar parkeerplaasten.'' Dat zou een mooie kop voor in de krant zijn om
die gemeente eens flink op hun nummer te zetten.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr jan 15, 2010 10:08 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5417
Locatie: Belgie
Als ze parking willen zou nog te begrijpen zijn, maar plan de kerstmarkt dan een weekend vroeger....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jan 16, 2010 2:18 pm 
Circusboy schreef:
Als ze parking willen zou nog te begrijpen zijn, maar plan de kerstmarkt dan een weekend vroeger....

Nou, een traditioneel goedlopend en gewaardeerd evenement dat al bijna 25 jaar loopt aan de kant zetten voor een paar parkeerplaatsen is imo niet te begrijpen.
Het circus is er al langer dan de kerstmarkt, dus behoort de kerstmarkt op de 2e plaats te komen. Bovendien heeft de gemeente royal zelf die nieuwe lokatie gegeven,
dus moeten ze nu ineens niet de kerstmarkt gaan voortrekken. ik snap dan ook niet dat de gemeente dordrecht niet op zoek gaat naar meerdere kleine tijdelijke
parkeerplaatsen, want royal heeft gewoon de ruimte nodig, en auto's kun je overal kwijt. 2e punt is dat de kerstmarkt ruim 4 kilometer verderop gehouden wordt,
en dat is hetzelfde als dat je je auto in barendrecht moet parkeren om een bezoek aan ahoy te brengen. Verder zijn er genoeg locaties die als tijdelijke parkeerplaatsen
kunnen dienen, dus snap ik niet waarom ze royal zo dwars moeten zitten. Dan is het ook nog eens zo dat royal alleen het terrein nodig heeft dat binnen de cirkel ligt,
en daarbuiten nog plek zat is om te parkeren, dus zou het helemaal geen probleem moeten zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jan 17, 2010 2:13 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De kerstmarkt in het vervolg dan maar op het marktplein in het stadscentrum? Dat is toch te klein voor het circus.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.