Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 7:38 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Europees Circusfesival Luik
BerichtGeplaatst: za okt 31, 2009 9:15 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Afbeelding

http://www.europeancircus.com

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 31, 2009 10:32 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Dacht dat Belgie een 2 talig land was (zelfs 3 infeite) !
En maar klagen, als vlamingen niet aan een Franse versie gedacht hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za okt 31, 2009 11:32 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
ik kan me voorstellen dat de franse versie eerst online komt en de nederlandse iets later. maar ik beloof niks....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 12:01 am 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
heuvels schreef:
ik kan me voorstellen dat de franse versie eerst online komt en de nederlandse iets later. maar ik beloof niks....

Normaal gezien komt er van deze site geen nederlandstalige versie... Is nog nooit zo geweest ook. Voor een festival dat eens per jaar in 't midden van Wallonië gehouden wordt en waarvan het publiek voor 99 procent uit Walen bestaat, 0,5 procent Nederlandstalige bezoekers (allemaal circusvrienden wellicht) en 0,5 anderstalige circusvrienden vind ik het niet nodig dat deze site meertalig moet...

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 12:45 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
En op deze manier zal het aantal franstaligen wel altijd 99% blijven. Hoewel, Maastricht is vlakbij....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 3:02 am 
Nederlandse vertlaling zou best op zijn plaats zijn hier. Zo te lezen, voor zover ik begrijpen kan, ziet het er goed uit. Heb toch liever wat meer tekst en uitleg in mijn eigen taaltje.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 9:49 am 
Offline

Lid geworden op: za dec 17, 2005 10:43 pm
Berichten: 291
Locatie: Brugge, België
Hans schreef:
Nederlandse vertlaling zou best op zijn plaats zijn hier. Zo te lezen, voor zover ik begrijpen kan, ziet het er goed uit. Heb toch liever wat meer tekst en uitleg in mijn eigen taaltje.

Ik vond het Festival di Latina ook écht sterk, net als die van Monaco en Massy, maar ook geen site in 't Nederlands... Ik vind het echt niet nodig...

_________________
A day without a laugh is a wasted day... (C. Chaplin)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 10:36 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Xavier schreef:
... maar ook geen site in 't Nederlands... Ik vind het echt niet nodig...


makkelijk gezegd als je zelf vloeiend Frans leest. ik moet er nog bij nadenken en af en toe een woord opzoeken. en vele nederlandssprekenden komen niet verder dan du pain, du vin, du boursin, en deux biere.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 11:36 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
er is wel een NL hyves
http://europeancircus.hyves.nl/
maar persoonlijk word ik daar niet veel wijzer van

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 11:40 am 
Offline

Lid geworden op: ma jun 08, 2009 8:31 pm
Berichten: 125
Even in de google vertaler gooien, sommige woorden zullen er wel geradbraakt uitkomen, maar dat is ook nog eens om te lachen. :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo nov 01, 2009 11:42 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 1:06 pm
Berichten: 217
Locatie: Papendrecht
copier de website url bij google-vertaaling.
het wordt een beetje krom nederlands, maar wel begrijpelijk.

_________________
May all your days be circus days


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2009 12:23 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:53 am
Berichten: 44
Zaterdag 19-12 de middagvoorstelling bezocht.

Al enige tijd, stond het bezoeken van het Europees Circusfestival Luik op mijn verlanglijstje. Vooral vanwege het vaak "dierrijke" programma. Dit jaar was het dan zover.

Bij aankomst op het circusterrein, was er sprake van de eerste verbazing. Het betrof een vrij kleine opstelplaats, waarbij alles vrij dicht op elkaar gebouwd stond. Met aardig wat dierennummers, ga je dan toch denken "waar laten ze die?". Alleen van de tijgers en paarden kan ik het melden. De tijgers (acht stuks) zaten in een trailer, in aparte compartimenten. Qua ruimte, had het wel wat meer gemogen. Er stond wel een ronde buitenkooi opgesteld, maar daar liep op dat moment niets in.
De paarden zaten gehuisvest, in boxen van redelijke omvang. Na alle verhalen over de Dierenwelzijnswet en Gaia, had ik toch hele andere huisvestingen verwacht.

Bij binnenkomst in de restauratietent kreeg men een stembiljet uitgereikt. En hierop weer een verassing: het olifantennummer van Sonni Frankello (zoals genoemd op de website), was blijkbaar vervangen door Yeuk Bauer (met 1 olifant). Daarnaast stond op het stembiljet gemeld, dat deze zelfde olifant van 15 t/m 22 december, afwezig was.
Toch slordig dat je op je website een andere artiest noemt, dan die er is. Terwijl dit blijkbaar al enige tijd bekend was, gezien Yeuk Bauer wel in het programmaboekje gemeld stond. (Noot: sinds 2 dagen staat wel het juiste olifantennummer genoemd. Alleen spreekt men nu over Dereck Bauer ipv Yeuk)
Over het programmaboekje gesproken; deze was orgineel gemaakt. Het was namelijk een kalender voor 2010, met op elke maand, de afbeelding van een artiest.

Toen de speeltent. Van een circusevenement met de titel "Europees Circusfestival", had ik toch wat meer gala en luxe verwacht. Hiervan was nu geen sprake. Er waren naast de aparte logestoelen, alleen houten tribunes die alles behalve comfortabel zaten. Qua aankleding was er weinig gedaan. Gelukkig zorgde een zo goed als uitverkochte tent, toch nog voor wat sfeer. Er was een 7-koppige orkest die op zich niet slecht speelde. Alleen had het geluid, wat beter afgestemd mogen worden. De trompetten overheersde de rest.

Dan het programma. De rode draad waren de acts van de familie Bormann-Pauwels. Vader Eric bracht de tijgers, in een prima dressuur. Alleen jammer van de ingeblikte muziek, die totaal niet paste bij het nummer. Verassend was het einde, nadat alle tijgers de piste hadden verlaten. Op dat moment kwam vrouw Alexandra de kooi in. Vervolgens kwam ook 1 van de tijgers weer terug. Hierop maakte Eric een handstand tussen twee postamenten, waarop de tijger tussen zijn benen door sprong. Een apart slot.

Verder bracht Alexandra een paardenvrijheid, wat echter niet geheel vlekkeloos verliep. De paarden bokten er flink op los. Maar Alexandra bleef kalm en corrigeerde rustig. Tevens bracht zij een jongleernummer, met de nodige ringen en kegels, balancerend op een "wereldbol".

Tot slot bracht zoontje Richard, de loopeenden voor. Dit deed hij met veel gevoel voor show en zichtbaar plezier. Geen wonder dat zijn ouders op de achtergrond, glunderde van trots. Van dit talentje, gaan we zeker nog meer horen/zien.

Dan de overige artiesten. Clown Mister Shap bracht enkele aardige reprises, o.a. "de filmopname". Duo Sankar & Sankar brachten een slangenmens nummer, echter zonder de discipline die je vaak ziet, bij bijvoorbeeld chinese collega's. Hier werden de ledenmaten weinig subtiel, in de nek "geworpen". Silvia Silvia deed een technisch knap kruisboognummer. Duo Clarisson kwam met twee zeeleeuwen de piste in. Het al wat op leeftijd zijnde duo, miste echter het enthousiasme en de mimiek, wat (naar mijn idee) hoort bij een zeeleeuwennummer. Hierdoor werd het jammer genoeg, een vrij saai nummer. Victor Ponce bracht als italiaanse kok, een grappig nummer met draaiende schotels (maar dan zonder, de bekende stokjes).
Verder bracht een duo ook nog een luchtnummer. Volgens mij betrof het hier een ander, dan in het programmaboekje stond vermeld.

Dan de grootste verassing. Yarek Bauer en "Baby" (populaire olifantennaam) bleken wel aanwezig te zijn! In de pauze kwamen ze opeens tevoorschijn en kon men op de foto. En later in het programma, brachten ze ook hun act. Baby liet zien, alle bekende bewegingen te kunnen. En ook een evenwichtsbalk was geen enkel probleem. Een rustig uitgevoerd nummer. Tenminste tot het einde...Want toen kwamen de opblaasballen tevoorschijn, die Baby vervolgens het publiek in trapte. Maar die kwamen net zo hard weer terug, wat de trainer blijkbaar zag, als een non verbale "we want more". En hij bleef Baby dus ook maar ballen voorschotelen. Zonde, anders was het een heel net nummer geweest

Eindconclusie: Helaas viel het allemaal een beetje tegen. Ik had meer gala en uitstraling, in en rond de tent verwacht. Het programma was zeker niet slecht, maar kende voor mij, niet echte winnaars. Mijn stem ging uiteindelijk dan ook, naar de jonge Richard Bormann-Pauwels. Een motivatie stem, voor een mogelijk glansrijke carriere.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.