Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 16, 2024 3:46 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 08, 2009 8:03 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
het gekissebis over de tourmanagers is weggeknipt en staat nu bij keuvel en prietpraat.
deze welles-nietes discussie hoort niet in een rubriek waarnaar rechtstreeks vanuit de kerstpagina's van Circusweb verwezen wordt.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 10, 2009 5:18 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Er schijnt in Heerlen voornamelijk materiaal van Renz Berlin opgesteld te staan.
http://juzo.wordpress.com/2009/12/06/en ... /#comments

een ooggetuige ter plekke:
Ik heb vandaag nog eens even op het circusterrein voor mijn deur in Heerlen gekeken:

ALLE wagens en ALLE tenten dragen het opschrift
CIRCUS RENZ BERLIN.

je informatie was dus onjuist.
Jules Zollner.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 11, 2009 12:16 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
nog een foto
http://img124.yfrog.com/i/n8yg.jpg/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr dec 11, 2009 10:25 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
heuvels schreef:


http://www.respectvoordieren.nl/compone ... w,details/

Het gezelligste circus van Nederland. Olifanten in polonaise en kamelen in een partytent. :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 12:22 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
in ieder geval aardig, dat ook deze activisten vinden dat Circusweb de beste informatie geeft. het is niet anders....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 2:04 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:53 am
Berichten: 44
Zaterdag 20-12 de avondvoorstelling bezocht.

Het circus stond ruim opgesteld, op een terrein naast het treinstation. Helaas was parkeren rond deze locatie, niet echt gemakkelijk en was het flink zoeken, naar een parkeerplek.

Voor de entree stonden er enkele "dierenvrienden", bezoekers op te wachten met flyers. Blijkbaar hadden ze weinig succes, want bij "nee, dank je" reageerden ze nogal geirriteerd. Tja, bij een gevoelstemperatuur van min 20, hoop je natuurlijk op "warmere" reacties. :lol:

In een kleine voortent, stond een restauratiewagen en een kraampje met koffie.
De middelgrote tent was geheel voorzien van kuipstoelen en zag er netjes uit.
Helaas door het barre weer, geen kijkje kunnen nemen bij de stallen. Al leken dezen ook niet bereikbaar, aangezien het terrein was afgezet met hekken.

In "duits-nederlands" werd men welkom geheten, door de vrouwelijke spreekstalmeester.
Het programma zelf bestond vooral uit klassieke nummers, als strakke koord, (sabel)balans, western nummer, draaiende schotels etc. De dierennummers betroffen twee paardenvrijheden (1 uitgevoerd in Blacklight, waarbij de 3 paarden geheel gehuld waren, in "middeleeuwse" kleden), een ponyvrijheid en een act met 3 indische olifanten. De in persberichten aangekondigde exoten kwamen niet. En ook de kamelen, bleven beperkt tot 1 exemplaar in de pauze, waarop kinderen een rondje konden rijden. Alle dieren zagen er overigens wel zeer goed verzorgd uit.
Bij alle acts was zichtbaar aandacht besteed, aan aankleding en presentatie. Het niveau van de acts was zeker niet verkeerd, helemaal voor een programma, wat slechts door enkele artiesten werd gevuld.

Het geheel werd door een tweekoppig orkest begeleid. Waarvan de bezetting tijdens de voorstelling, overigens nogal eens wisselde. Opmerkelijk waren de drumkunsten, van de jongste artiest (jongentje van jaar of acht), die niet onder deden, voor de drumkwaliteiten van zijn volwassen collega.

Eindconclusie: voor de regio is het een mooi alternatief, op het "nieuwe" Cirque d'Hiver in Roermond of Kerstcircus Sittard. Vooral voor jonge gezinnen, is het een leuk avondje uit (en met de kortingsbon ook zeer betaalbaar). Voor de wat meer verwende circusbezoeker, brengt het weinig nieuws of spectaculairs, maar stelt het ook zeker niet teleur.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: wo dec 23, 2009 10:30 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Bedankt, mooie duidelijke recensie. Geeft een goed beeld, maar hoe zat het met de Kerstsfeer? reikt die verder dan de kerstmuts van de juffrouw in de restauratiewagen en de kerstboom bij de ingang?

Kerstsfeer maakt een circus een Kerstcircus tenslotte.....

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do dec 24, 2009 11:23 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 15, 2009 12:53 am
Berichten: 44
heuvels schreef:
Bedankt, mooie duidelijke recensie. Geeft een goed beeld, maar hoe zat het met de Kerstsfeer? reikt die verder dan de kerstmuts van de juffrouw in de restauratiewagen en de kerstboom bij de ingang?

Kerstsfeer maakt een circus een Kerstcircus tenslotte.....


Qua kerst aankleding, was er weinig gedaan. Behalve wat verlichte kerstfiguren boven de artiesteningang en de eerder genoemde kerstmuts.

Maar is dat dan ook echt nodig, om het een echt kerstcircus te laten zijn? Volgens mij kent Wereldkerstcircus Carre helemaal geen extra aankleding. Maar dat maakt het nog niet, een "normaal" circus.
Kerst staat voor mij, voor traditie. Een gezellige periode die je door brengt, met vrienden en familie. Een circus wat in die periode, elk jaar op dezelfde plaats een programma brengt, wordt dan ook traditie. Vooral voor veel van de bezoekers (lees: de samengekomen families en vrienden). En daarnaast zorgt moeder natuur zeker dit jaar, voor de winterse taferelen die erbij horen. Een mooi verlicht circusterrein in een sneeuwlandschap, overtreft voor mij toch elke andere (kunstmatige) decoratie.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 8:57 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Erg benieuwd was ik naar circus Renz Kopenhagen in Heerlen. Een unieke kans om deze (andere) helft van Renz Berlin, die sinds enkele jaren onder leiding van Franz Renz in Denemarken reist, weer eens terug te zien.

Pal voor het station staat het circus er heel mooi bij. Wagens en een heel mooie facade met mooie afbeeldingen en lichtjes met de tekst 'circus' op de tent. Van buiten een lust voor het oog. Aan de achterkant viel mij de nogal krappe partytent van de 4 kamelen op. (Er was ook niet zoveel ruimte beschikbaar.) De tent was aan alle 4 de kanten open. Ondanks dat kamelen goed tegen barre weersomstandigheden kunnen heeft dit de beeldvorming dusdanig beinvloed dat activisten dit als basis voor hun anti-campagne hebben gebruikt, zoals bleek uit een bericht op deze site. Van de 10 wintercircussen met dieren die ik bezocht heb was dit circus de enige waar ik activisten (nog wel in de regen) voor de deur aantrof, zonder dat het de premiere was. Het ging hier om een groep 'respect voor dieren.' Hun leus op de flyers luidde niet 'wilde dieren de tent uit'. Hun leus luidde zelfs 'alle dieren de tent uit'. Toch stond er een lange rij bezoekers voor de kassa.

Bij een familiecircus van dit formaat was de aanwezigheid van een orkest voor mij een verrassing. Ook al bestond het slechts uit 2 leden, dit geeft absoluut een sfeerverhogend effect. Dan de show. Niet slecht, maar ook zeker niet geweldig. Een traditioneel paardennummer door Franz Renz jr. en een modern paardennummer en een ponynummer door Anthony Renz. De 3 olifanten werden op rustige wijze door Franz Renz jr. gepresenteerd. De kamelen traden niet op. Een echt goed Nederlands sprekende spreekstalmeester ontbrak. De presentatie in deze show kan absoluut beter. Toch zat ik twee keer op het puntje van mijn stoel. De eerste keer met een stoelenbalans, maar wat ik het meest ongelooflijk vond was dat er een man een stoel (waar een meisje uit het publiek op zat!) op zijn kin liet balanceren! Nog nooit had ik zoiets gezien. Heel bijzonder.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 9:01 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Dan ben je nooit bij Rigolo geweest. De stoelenbalans van de familie Kaselowsky kent deze trick al heel lang. Elk jaar te zien in de zomer.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 9:24 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
Citeer:
De eerste keer met een stoelenbalans, maar wat ik het meest ongelooflijk vond was dat er een man een stoel (waar een meisje uit het publiek op zat!) op zijn kin liet balanceren! Nog nooit had ik zoiets gezien. Heel bijzonder.


Ik dacht even te lezen alleen de stoel uit het publiek, dat zou nog niet zo bijzonder zijn geweest. Maar er zat dus een meisje op een stoel die hij balanceerde, zou je een schatting kunnen geven van hou oud het meisje was? of gewicht ongeveer?

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 9:33 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
kevin schreef:
Citeer:
De eerste keer met een stoelenbalans, maar wat ik het meest ongelooflijk vond was dat er een man een stoel (waar een meisje uit het publiek op zat!) op zijn kin liet balanceren! Nog nooit had ik zoiets gezien. Heel bijzonder.


Ik dacht even te lezen alleen de stoel uit het publiek, dat zou nog niet zo bijzonder zijn geweest. Maar er zat dus een meisje op een stoel die hij balanceerde, zou je een schatting kunnen geven van hou oud het meisje was? of gewicht ongeveer?


Ik denk toch wel en jaar of 7/ 8. Ze kreeg daarnaast de instructie mee om stil te blijven zitten en goed recht omghoog te blijven kijken. Ondanks dat ze dat laatste niet voortdurend 100% deed ging het toch goed.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.