Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 1:54 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 11:34 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Kerstcircus Heerlen (Circus Renz Kopenhagen) op het voorm. busstation Hoppenhof, 18 december t/m 3 januari

Afbeelding

http://www.circus-web.nl/agenda/agenda- ... anguage=nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 11:36 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Circus renz kopenhagen???


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 11:42 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
MartijnH schreef:
Circus renz kopenhagen???

Ja, eenmalig in Nederland met een kerstcircus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 11:53 am 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
magnum schreef:
MartijnH schreef:
Circus renz kopenhagen???

Ja, eenmalig in Nederland met een kerstcircus.


Is dat de andere helft van Renz-Berlin ?
Heb je website/foto's?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2009 8:22 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
er is een website al worden we daar nog niet veel wijzer van.

http://www.circusrenzkopenhagen.nl

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2009 10:22 am 
neem aan dat dit franz renz is de broer van bernhard renz


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za nov 21, 2009 11:31 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Dat klopt helemaal.

joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2009 6:06 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
En Toen Was Er Ineens Het Wintercircus!!!
Circus Renz aan het centraalstation van Heerlen.

Afbeelding

Kijk ik vorige week uit het keukenraam, zijn ze in mijn achtertuin een compleet circus aan het opbouwen! Circus Renz het Wintercircus staat er keurig fleurig bij. Heel voorzichtig hebben ze het nieuwe circus opgebouwd rondom de lantarentjes van het vroegere busstation. Dat zit nu ‘n eindje verderop. Ik ben vandaag gaan kijken. Het is op en top kraakhelder, schoon, goed verzorgd, modern en heel goed onderhouden. Het wordt een totaal plezier te gaan naar ‘t circus te gaan kijken en volop genieten. Dat zal dus op de 18e zijn bij de première.
Heerlen heeft daarmee een leuke primeur voor het Wintercircus. Het staat aan de uitgang van het spoorweg centraal station dus iedereen in wijde omgeving kan erheen. En feitelijk hoort een wintercircus een echt circus te zijn en niet een voorstelling in de schouwburg zoals veel Nederlandse steden het wintercircus noemen.
Jaren geleden had Heerlen niet veel geluk met het Russische Staatscircus. Het stond te versakkeren op een groot grasveld in het Aarveld. Er kwamen steeds minder bezoekers. De inrichting en uitvoering van het Russisch Staatscircus waren sleets. Aan vermolming en bederf verwaarlozing en verloedering onderhevig. De artiesten waren oud.
Circus Renz is inmiddels in de achterliggende tientallen jaren diverse malen in andere leidinggevende handen overgegaan en het is er steeds beter moderner schoner leuker en frisser op geworden. Je moet collega Henk van der Meyden in z’n circusgekte er maar eens over horen vertellen!
Het wordt genieten in het Heerlense wintercircus.
Dat is altijd veel spannender en echter dan in de schouwburgzaal.
Voor het overige ben ik deze maand bijna niet meer thuis en onderweg en op vakantie op diverse plaatsen en centra in het land. Aanvullen van de Blog zal alleen nog sporadisch geschieden met het mobiele telefoontje.
Tegen dat ‘t nieuwe jaar begint zullen we dan nog wel ‘ns zien wat er allemaal staat te gebeuren.
Voorzover ik niet onder de bruggen van Parijs slaap in een kartonnen doos en met ‘n goede fles wijn groet ik u.

http://juzo.wordpress.com/2009/12/06/en ... tercircus/

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2009 6:18 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Grote speeltent met daarin volgens mij een echt Familieprogramma.
Weinig Caravans te zien rond de tent, dus veel eigen nummers gok ik zo.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2009 8:35 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 11, 2009 12:07 pm
Berichten: 273
MartijnH schreef:
Grote speeltent met daarin volgens mij een echt Familieprogramma.
Weinig Caravans te zien rond de tent, dus veel eigen nummers gok ik zo.


bis zum 18. können noch viele artisten anreisen :wink:
georg


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2009 10:10 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
georg schreef:
MartijnH schreef:
Grote speeltent met daarin volgens mij een echt Familieprogramma.
Weinig Caravans te zien rond de tent, dus veel eigen nummers gok ik zo.


bis zum 18. können noch viele artisten anreisen :wink:
georg


Dat is wel waar, maar op die foto te zien heeft men niet meteen nog veel overschot voor andere woonwagens.
Ik denk, indien er nog artiesten zouden afkomen men dan iets verder van de tent een ander terrein zal hebben voor woonwagens.
Andere misschien nogal onwaarschijnlijke oplossing, is dat de artiesten op hotel, appartementjes gaan logeren.
Verbaasd me trouwens dat het tentencomplex al helemaal in orde staat !


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2009 10:35 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Is het niet zo dat vooral met kerstcircussen de artiesten pas op het laatste moment aankomen.Meestal hebben ze ook nog andere verplichtingen voor de kerstcircussen aanvangen.
Dat geldt is in ieder geval voor het internationale kerstcircus in Leeuwarden van Renz Berlin waar de ingehuurde artiesten pas de laatste week aankomen.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo dec 06, 2009 10:56 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
De artiesten rijden van half november tot half december toch het schompus en dan vooral voor gala's in Frankrijk.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 07, 2009 1:14 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
joop schreef:
Is het niet zo dat vooral met kerstcircussen de artiesten pas op het laatste moment aankomen.Meestal hebben ze ook nog andere verplichtingen voor de kerstcircussen aanvangen.
Dat geldt is in ieder geval voor het internationale kerstcircus in Leeuwarden van Renz Berlin waar de ingehuurde artiesten pas de laatste week aankomen.

Joop

Henk v/d Meyden tipte mij voor deze superlocatie :wink: :lol:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma dec 07, 2009 7:41 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De historie van deze locatie is in héél Nederland berucht: Heerlen is jarenlang drugsstad nummer drie van Nederland geweest. Hier stond - aan de achterzijde van het NS station - het busstation met een hoge overkapping en lage bushokjes. Het was het gratis hotel voor drugsverslaafden uit Nederland, België en Duitsland. Het busstation, de stationstunnel (ingang achter de trein op de foto) en het plein tussen station en Royal Bioscoop vormden tezamen de gevaarlijkste plek in Nederland. Roofovervallen, moorden en uiteraard grootschalige drugshandel waren de belangrijkste gebeurtenissen op deze lokatie.

Het busstation is intussen verplaatst naar een andere plek, ook achter het station. De stad blijft echter verdeeld door de spoorbaan en drugsproblemen zijn er ook nog. Het terrein, een betonnen vlakte, staat al jaren leeg. De belijning van het busstation staat er nog steeds op net al enkele restanten van lantaarnfunderingen. Het wordt gebruikt als parkeerplaats. Nu er een circus staat moet je (ook als circusbezoeker) elders parkeren. Tenzij je met het openbaar vervoer komt. Dan zijn bus en trein dichtbij. Al kom je dan wel aan de achterkant van het circus binnen. De doorloopkassa staat rechtsboven op de foto...

Aan het einde van de straat die je tussen de circustent en het witte gebouw kunt zien stonden vroeger de kleine en middelgrote circussen. Hoer heb ik Rob Ritmans bekende circus hier nog bezocht. Voor grote circussen was en is er het Bekkerveld, de toplocatie in Heerlen.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.