Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 8:57 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Mijn kerstcircus-tour
BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 9:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
We hebben in de afgelopen week zeker 1000 km gereden, waarvan vele kilometers naar de kerstcircussen gingen. Van Enschede tot Dordrecht, van Uden tot Utrecht.
Hieronder per kerstcircus een overzichtelijk verslagje met foto('s)


Zat 19 dec. 2009
Mega Kerstcircus Den Bosch – Net iets té Mega


Tip: Kleinere voortent met gezelligere inrichting
Top: 1e jaar al een groot programma, met live orkest

Overige opmerkingen:
- Geen afwerkingen in zowel hoofd- als voortent (masten onafgedekt, geen bekleding voor de balkonloges etc
- Ze hebben er alles: Grote tenten, groot programma, live orkest, perfecte toiletvoorziening. Is een popcorn en suikerspinmachine dan nog te duur???
- Neem een fatsoenlijke spreekstalmeester. “Uw applaus” is 1x leuk, maar ik heb het haar denk ik wel 100x horen zeggen. BN’er betekent niet meteen GS’er (Goede Spreekstalmeester)- Goede locatie en zichtbaar vanaf de snelweg, maar dat was al bekend van de Pettelaar. Parkeergelegenheid was redelijk in orde.
- Verwarmde, gratis en heel belangrijk: schone WC’s. Super, je zou bijna nog een keer extra naar de WC gaan!!
- Dieren van Barum stelden niet veel voor, maar dit komt ook omdat de persoon die ze eigenlijk zou moeten prestenteren niet aanwezig was, vandaar dat Rebecca de kamelen, paarden en pony’s presenteerde.
- Over de clownerie: Tomi was BAR EN BAR SLECHT. Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ma 21 dec. 2009
Wintercircus Utrecht, Louis Knie – Je weet niet wat je zie!


Tip: Nederlandse spreekstalmeester inschakelen was geen overbodige luxe geweest, ondanks ik die niet echt miste.
Top: Perfecte, warme uitstraling van beide tenten. (Oude RENZ medewerker, is wel te zien)

Overige opmerkingen:
- Leuk dat live orkest speelde in de voortent, je hebt het orkest toch, dus waarom niet?
- Goede belichting door LED parren, moving heads etc.
- Orkest kwam niet goed tot zijn recht, geluid slecht afgestemd.
- Prachtig paardennummer van Louis waarin verschillende paarden verschillende malen terugkwamen in de piste
- Vliegende trapeze was niet denderend, als een 3-voudige niet lukt, ook niet na 3 keer proberen, dan kun je beter een naar een kleiner circus gaan.
- Goede clownsnummers, die zoals enkele andere lange clownsreprises in andere circussen, niet verveelden. De clowns waren ook nog eens muzikaal en ze deden een handstand nummer.
- Finale deed aan Roncalli denken maar van horen zeggen blijkt weer dat Roncallie die van Knie heeft nageäapt. Naäpen is in de circuswereld niets onbekends dus hier doe ik verder ook geen uitlatingen over.
- Erg leuk geiten/hondennummer, dat ondanks dat het rommelig was, niet rommelig overkwam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Di 22 dec. 2009, Uden
Wintercircus Martin Hanson – Wat een goede verpakking voor moois kan opleveren


Tip: Aan het begin een voorwoordje door spreekstalmeester of Arlette en openingsmedley ipv. meteen de paarden erin. Dit haalt de kracht van de opening weg.
Top: het beste circusorkest van Nederland (en durf dit niet te ontkennen, ga het met eigen ogen aanschouwen).

Overige opmerkingen:
- Ik kreeg toch wel een beetje de ‘circuskriebels’ in een theater, ondanks dat normaliter tegen mijn principes is.
- Roy Quaiser met de pony’s met live muziek is geweldig!
- De jongens met de diabolo staan binnen nu en 5 jaar in Monte Carlo (naast ons zat het nieuwe diabolonummer dat hun gaat vervangen, beide acts konden niet het hele winterseizoen werken)
- Ook een erg leuke jongleeract met 3 personen, perfecte muziek erbij.
- Jammer dat er een matige restauratie was met niets warms en geen popcorn maar dat is de verantwoording van het theater, en niet van Arlette.

Afbeelding

Di 22 dec. 2009
14e Circusfestival Enschede – Dit jaar, nee!


Tip: Bram, knijp die beurs niet zo dicht en zet wat kerstbomen in de voortent. Als dat er al niet (meer, nouja, dat is nooit zo geweest) af kan.
Top: 10 mans live orkest, dat helaas te weinig nummers begeleidde, zeker 5 nummers met band muziek. Dan heb je het grootste orkest in Nederland, gebruik het dan!! Ik kan best begrijpen dat er enkele nummers alleen met bandmuziek willen werken, maar geen 5.

Overige opmerkingen:
- De prijs-kwaliteit verhouding ligt totaal scheef. De entree is veel te duur, en dan kost ook nog een flesje drinken 3 euro, wc 0,50 en gardarobe 1 euro. Verder nergens gezien dat het zo duur is.
- Goede kozakken (die naar Monte Carlo gaan), en ook een erg goed Pools duo.
- Het enige temporijke in de acts van Popov is de volgspot en zijn rat. Maarja, hij is er toch alleen maar als publiciteitsstunt.
- De kamelen van Kaselowsky traden niet op omdat er een act van Popov ism. de krant bij was gekomen. Jammer, er waren al niet zo veel dierennummers.
- De olifant vond ik niet zo bijzonder en zeker niet humaan gepresenteerd. Tevens kan er bij Monsieur Kaselowsky ook geen lachje af. Jammer.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6VVZIFQB.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Woe 23 dec. 2009
Wintercircus Royal Dordrecht – “Als de sfeer maar goed is”


Tip: Begin op tijd met voorbereidingen. We mochten nog niet op het terrein is geen excuus want er waren zaken die allang veel eerder geregeld konden worden. Hierdoor was er geen generale repetitie met licht/geluid. Logisch dat dit niet ideaal is voor de diernummers
Top: De goede sfeer en warme aankleding in de foyertent.

Overige opmerkingen:
- Ivm. Premiere speelde er in de piste een groot orkest, dat verdween toen de voorstelling begon.
- Tonie is perfecte goede spreekstalmeester
- Waar zijn de traditionele gratis oliebollen???
- Er waren diverse circus bekendheden zoals Pammy Boltini, Aad van Toor en Maurice Veldkamp. Job Lijfering staat achter de restauratie.
- De Marrokaanse acrobatengroep was nog niet gearriveerd
- Biasini Family het fietsnummer stelde niet zoveel voor, evenals de act in het net. Moeder met de voetantipode was wel erg goed. Leeftijd hoeft niet altijd een grens te betekenen.
- Er speelden na afloop twee orkesten, één in de foyertent die langzaam leegliep, en de andere in het palviljoen, waar nog tot in de laatste uurtjes ‘gezopen’ werd 
- Joop was weer erg goed als clown en kan met de kleinste dingen het publiek laten schateren, ook zijn trompetnummer was prachtig.
- Wat een *** tribune. Was eerst van Rogier, toen naar Althoff maar die kreeg hem niet opgebouwd (logisch) en nou staat hij dus bij Royal net wel-net niet op instorten. Als je een stoeltje aantikte viel het er al vanaf. Iedereen liep dus met stoeltjes in zijn hand.
- Ik vond de aankleding buiten niet zo sterk als vorig jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga waarschijnlijk 3 januari nog naar Heiloo. Dan is het wel weer even genoeg, al die kerstcircussen.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Mijn kerstcircus-tour
BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 9:41 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Rebecca Siemonheit-Barum presenteert in Den Bosch de dieren en dat was toch gewoon de bedoeling?
Ik zelf vond dit zeer goede nummers die met veel rust en respect gebracht worden.
Vooral de Kamelen zien er zeer goed uit.

Vind je soms een beetje TE kritisch, bekijk het soms wat positiever.
Een 3 voudige salto lukte bij een groot circus soms ook niet, en waarschijnlijk had je een pechdag.


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Mijn kerstcircus-tour
BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 9:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
MartijnH schreef:
Rebecca Siemonheit-Barum presenteert in Den Bosch de dieren en dat was toch gewoon de bedoeling?
Ik zelf vond dit zeer goede nummers die met veel rust en respect gebracht worden.
Vooral de Kamelen zien er zeer goed uit.

Vind je soms een beetje TE kritisch, bekijk het soms wat positiever.
Een 3 voudige salto lukte bij een groot circus soms ook niet, en waarschijnlijk had je een pechdag.


Dat rebecca ze presenteerde was niet de bedoeling, kamelen zagen er dan wel goed uit maar ze deden navanant niets. Ik ben niet te kritisch ik zeg gewoon waar het op staat :) Daar heeft iedereen meer aan, ook de directeis. die worden ziek van alle circusvrienden die maar op hun schouders kloppen met "wat was het toch geweldig, daar en daar is het zo slecht maar hier.... bla bla "

en die trapeze, ze zeiden zelf ook bij het circus dat het geen sterk nummer was.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Mijn kerstcircus-tour
BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 9:55 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Kevin,

leuk dat je zo overzichtelijk jouw tour op een rijtje zet, maar voor de geïnteresseerden is het minder overzichtelijk. Vanaf de Kerstsite wordt er per circus naar het forum verwezen, en wel naar de draad ven het betreffende circus. Nu staan jouw recensies dus op een "zijspoor."

Nog een opmerking: jij zegt dat een clown bar slecht is. Even een nuance: JIJ VINDT hem slecht. Misschien dat anderen hem ook slecht vinden, maar weer anderen, peutertjes misschien, vinden hem wellicht goed.

Nog iets: Circus Royal mocht pas laat opbouwen en kon door tijdsgebrek weinig repeteren. Er zijn volgens mij ivm het ontbreken van de Marokkanen wat vervangende nummers ingezet, zoals die net-act en de paaldanseres. De sfeer was inderdaad niet stuk te krijgen gelukkig, misschien ga ik nog eens kijken komende week.

Nog even over Popov, ik zag hem van de week in een oude documentaire (zie tv tips) en hij vertelde dat hij wel moet werken omdat al zijn spaargeld (roebels) verdampt is.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Mijn kerstcircus-tour
BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 9:56 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
De dieren van barum zouden in eerste instantie gepresenteerd worden door de oude dresseur van barum. Het was niet zo dat de beesten hun avond niet hadden in de kamelen dressuur was geen slot trick het kwam nogal ommelig over en de paarden van paard gepresenteerd kan erg mooi zijn ( zoals Jos Uyterlinde dat vroegr gedaan heeft ) mijn gevoel zegt dat ze nog niet genoeg gerepeteerd heeft hiermee. De dieren liepen bij barum zelf we vlot met hun oude dresseur.

Laten we ook iets positiefs zeggen: hanson is dit jaar geweldig en dan met name het nieuwe orkest speelt echt de sterren uit de hemel voor mijzelf zelfs 1 van de beste programma's die ik gezien heb. ( ik heb hem nu 4x gezien en het verveelt nog steeds niet )

Kritiek mag gezegd worden en dat heeft mijn inziens niks met iets positiever bekijken te maken.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Mijn kerstcircus-tour
BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 10:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
heuvels schreef:
Kevin,

leuk dat je zo overzichtelijk jouw tour op een rijtje zet, maar voor de geïnteresseerden is het minder overzichtelijk. Vanaf de Kerstsite wordt er per circus naar het forum verwezen, en wel naar de draad ven het betreffende circus. Nu staan jouw recensies dus op een "zijspoor."

Nog een opmerking: jij zegt dat een clown bar slecht is. Even een nuance: JIJ VINDT hem slecht. Misschien dat anderen hem ook slecht vinden, maar weer anderen, peutertjes misschien, vinden hem wellicht goed.

Nog iets: Circus Royal mocht pas laat opbouwen en kon door tijdsgebrek weinig repeteren. Er zijn volgens mij ivm het ontbreken van de Marokkanen wat vervangende nummers ingezet, zoals die net-act en de paaldanseres. De sfeer was inderdaad niet stuk te krijgen gelukkig, misschien ga ik nog eens kijken komende week.

Nog even over Popov, ik zag hem van de week in een oude documentaire (zie tv tips) en hij vertelde dat hij wel moet werken omdat al zijn spaargeld (roebels) verdampt is.


Sjaak, mijn bedoeling van alles achter elkaar zetten is juist om een vergelijking te kunnen maken tussen de kerstcircussen. Het is misschien wat onlogisch mar ik heb er ook geen 20 tal fotos bij gezet per circus, dat had ik dan wel in de juiste topic gedaan. Over de clown: ik kijk in het publiek of hij goed is of niet. en iedereen zei : daar heb je hem weer. als je niets anders kunt dan met een rode neus op een hobbelpaardje rijden dan ben je slecht. En over Popov, uiteindelijk beslist de directie van Enschede nog altijd of Popov komt of niet. Of hij dan werkt voor zijn spaargeld dat heeft er niets mee te maken.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Mijn kerstcircus-tour
BerichtGeplaatst: vr dec 25, 2009 10:07 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
en bovendien, kritiek is helemaal niet erg. Hier kunnen de directies ook iets mee. En ze hebben dit liever dan sommigen 'circusvrienden' die alleen maar komen voor het gratis kaartje en zeggen dat het programma geweldig is. En later bij de andere directie weer zeggen hoe goed hun programma is en hoe slecht het vorige.

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Mijn kerstcircus-tour
BerichtGeplaatst: za dec 26, 2009 4:48 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jun 08, 2009 8:31 pm
Berichten: 125
Re: Oleg Popov
Ik heb hier ook zo mijn idee over , maarrr even een boekje lezen en even bekijken wat die man allemaal gerealiseerd heeft in zijn leven. Het circusleven is altijd niet zo zwart/wit, ondanks dat hij vroeger een primo apparatsjik was, heeft hij toch in de jaren vijftig (50) iets totaal nieuws gebracht en uitgevonden.
Het zou hetzelfde zijn als nu van Paul Mc Cartney beweren dat hij eigenlijk niet zo'n goede bassist is. "
Respect" is dan wel zo'n hip-hop term maar zeker in het jargon van sommige circusvrienden zou het zeker niet misstaan. Spijtig genoeg kan de man geen "greatest hits" cd uitbrengen en moet hij zelf in persona zijn kunst aan de man brengen ( gedateerd of niet, dat laat ik hier in het midden ).
Ik ken er heel wat meer die tot de dag van vandaag de pistes bevolken met een clownact waarvan ze zelf wonder en mirakel denken, maar waarboven ik nog steeds een André Van Duin prefereer !


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Mijn kerstcircus-tour
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2009 1:47 am 
leuk, kort en bondig overzicht. Soms [opbouwend] Kritisch, maar dat zou moeten kunnen. Circusvrienden staan nu eenmaal wat verderaf van 'het bedrijf' en hebben zo een ander inzicht. een inzicht die directies niet altijd zien omdat zij door de jaren heen "bedrijfsblind"zijn geworden. Die blindheid vertaalt zich meestal in 'doofheid' en niet luisteren naar begaande medestanders, maar kan nooit kwaad.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.