Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 9:56 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 8:49 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 8:56 pm
Berichten: 324
Wintercircus Louis Knie te Utrecht heeft als nieuwkomer dit jaar alles uit de kast gehaald om zich op de kaart te zetten. Reclames op radio en tv en reclameborden in zelfs delen van het land die ver van Utrecht lagen, zoals in Limburg. Het verbaasde mij ook om na mijn bezoek aan Kerstcircus Carre op het metrostation in Amsterdam een grote reclameposter van Louis Knie te zien. In Amsterdam zou een poster van Carre (wat 'om de hoek' is en hogere kwaliteit heeft) veel logischer zijn.

In 2000 bezocht ik Louis Knie tijdens de tournee door Nederland. Het was toen een juweel van een circus met mooie wagens, een schitterend dierenbestand en een prachtig programma. Met grote verwachting ging ik nu dus naar Utrecht.

Met 2 grote indrukwekkende koepeltenten ziet het er van buiten indrukwekkend uit. In plaats van de prachtige nostalgische wagens van vroeger heeft men nu helaas 'gewone' witte wagens met een beetje blauw. Ook hier zijn helaas veel wagens door containers vervangen. Binnen ziet het er mooi uit. De rode fluwelen bekleding op de bankjes zit heerlijk! Men presenteert het als zeer uitzonderlijk dat dit circus balconloges heeft. Later zag ik die echter ook in Den Bosch en bij Royal (waarbij ik wel moet opmerken dat ze er bij Louis Knie veruit het beste uitzagen.)

Dan de show. Men heeft hier niet de A nummers die Carre en Ahoy kunnen binnenhalen. Wel is de presentatie van de nummers werkelijk perfect. (Dat moet ook wel met Louis Knie jr. als regisseur). De show heeft veel tempo (vooral de eerste helft). Allemaal schitterend verzorgde kostuums! Het goede orkest met goede muziek met een zangeres, die ook als danseres werkt, geeft absoluut meerwaarde aan de show. Opening en finale zijn veel flitsender dan in Ahoy. Veel mooie luchtnummers. Christian Farla, de grote trekker, toonde een niet ophoudend repertoire van illusies. Wel vraag ik mij een beetje af of illusies wel bij het circus horen. Circus is namelijk 'echt'. Kennelijk denken sommige producenten daar ook zo over. In Ahoy of bij Monte Carlo heb ik namelijk nog nooit illusies gezien. De clownerie vond ik grappig maar niet geweldig.

Dan de dierennummers. De show begint met 6 koeien van Manuel Frank. Weet iemand of dit de koeien van Alberto Althoff waren? Het nummer ging namelijk precies hetzelfde. Daarnaast stond op de foto in het programmaboek ook een afbeelding van Alberto in plaats van Manuel. Bij Alberto vind ik het echter veel mooier (qua muziek, presentatie en veel minder zweepgeknal).

In het jaar 2000 kwam Louis Knie jr. zelf 3 keer de piste in. Een keer met paarden, een keer met exoten en een keer met olifanten. Ook waren er toen nog tijgers (Alfredo Beautour). Als gevolg van het strenge Oostenrijkse dierenbeleid (wat echter niet geldt in Nederland!) kwam Louis Knie nu slechts 1 keer de piste in. Met paarden. Een goed nummer, maar zeer zeker niet van het hoge niveau van zijn Zwitserse familie! Verder miste ik de grote dieren. Een bokken/hondennummer van Manuel Frank doet voor zo'n groot circus mijns inziens veel 'te klein' aan. Als laatste dierennummer de kozakkenruiters Iristons van Krone. Naar mijn smaak een veel te wild nummer.

Opvallend was dat er geen echte spreekstalmeester was. Er stond wel een man die de artiesten aanwees, maar hij zei niets.

Al is dit circus niet meer wat het vroeger was, het is het waard om in een grote stad als Utrecht te staan. De reclame vond ik alleen nogal overdreven (men was kennelijk bang zich niet goed op de kaart te zeten), maar verder ben ik het eens met de kritiek van 'circusfan' dat het geen goede zaak is wanneer mensen bij voorbaat (onterecht) negatief zijn over een circus. Volgend jaar zal dit circus er weer zijn. Ik ben benieuwd wat het programma dan te bieden heeft. Hopelijk ook wat meer grote goede dierennummers.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 9:45 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: za nov 24, 2007 3:32 pm
Berichten: 1161
Locatie: Breda
Na enig koeienvlekkenfotoonderzoek ben ik er wel uit dat de koeien dezelfde waren dan die Albetro Althoff bij had in Oudenbosch en Kerkrade vorig jaar. En ik denk dat er een aantal containers gehuurd waren ipv het overrijden van extra materiaal.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jan 18, 2010 10:58 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 09, 2008 8:34 pm
Berichten: 687
Locatie: Winterswijk
Sylvio,

Je haalt hier ook weer Louis Knie senior en junior door elkaar. Het circus dat in 2000 door Nederland heeft gereist van van senior en het circus dat in Utrecht speelde is van junior het oude Knie van senior is destijds ( n.a.l. ) van de Nederland tournee en natuurlijk andere factoren failliet gegaan.

_________________
circus@achterhoek is >>> Niek Oonk


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2010 5:42 pm 
Offline

Lid geworden op: wo jan 10, 2007 9:19 pm
Berichten: 3492
Citeer:
toonde een niet ophoudend repertoire van illusies


Dat vond ik het jammere van de act, nog niet bekomen van de ene illusie ging je de andere al in.
een 10-tal illusies achter elkaar is een beetje te veel, had het liever gesplitst gezien ... en wat minder reclame voor zijn theatertour en dat hij weer terug gaat naar Walibi :clown


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jan 19, 2010 6:27 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Voor alle duidelijkheid Louis Knie sr deed de toernee door Nederland junior presenteerde verschillende dierennummers en voerde de regie.Senior ging failliet en na enkele perikelen in de familiesfeer is junior voor zich zelf begonnen. Sinds enkele jaren werken ze niet meer samen.

Joop

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Forum gesloten  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.