Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 8:03 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jul 11, 2020 6:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Overal volop in het nieuws, met heel wat foto's en filmpjes van kortgeleden in beslag genomen leeuwen bij een Frans circus.
Eerst werd in juni een volgens de beelden uitgemergeld mannetje weggehaald, deze week volgden ook de vier dames.
Ze zagen er weliswaar iets beter uit, maar florissant is teveel gezegd.
Franse en Belgische 'dierenredders' kwamen in actie, de dieren verhuisden naar opvangplaatsen als dierentuinen.
Waar ze achter de schermen verblijven teneinde voorlopig aan te sterken.
Wat overal ontbreekt is de naam van het circus. Maar die bleef na enig speurwerk voor ons niet verborgen!
Want wanneer ook maar een deel waar is van wat de beelden tonen betreft het hier een terechte inbeslagname en mogen alle pijlen gerust op dit circus gericht worden! Tenslotte verpest zo'n bedrijf het gigantisch voor de hele sector!
Het gaat om het Cirque de Paris van Steven Gougeon. Die in alle staten is, want de getoonde dieren zijn niet de zijne!

Hij meldt dan ook, vrij vertaald uit het Frans:

Steve Gougeon is boos. De dierentrainer in het Cirque de Paris, tijdelijk gestationeerd in Vironvay, is van plan een klacht wegens laster in te dienen tegen de vereniging One Voice, die daarentegen mishandelingen binnen haar circus aan de kaak stelt. Een impasse sinds de inbeslagname van een leeuw, vrijdag 5 juni.

'Het is niet mijn leeuw op de foto's en video's van de One Voice Association', verzekert de trainer.
'Als hij van mij was, kun je je voorstellen dat er al eerder op zijn betreurenswaardige gezondheidstoestand was gewezen!'
Steve Gourgeon verwijst naar het prefectuurrapport dat op 27 april is uitgebracht na een onverwachte controle.

Na een controle in een circus in Vironay, is een leeuw in beslag genomen door het Franse Bureau voor Biodiversiteit.

'Ik weet niet waar mijn leeuw is'

In het persbericht geeft de prefectuur een "ogenschijnlijk goede gezondheid" van de dieren aan, door echter te specificeren dat er geen veterinair onderzoek is uitgevoerd.
"Als mijn leeuw skeletachtig was, zoals die op de foto's van One Voice, zou de prefectuur dat nooit hebben geschreven", gebaart de trainer en houdt hem vast, bezorgd over zijn leeuw omdat "(hij) niet weet waar hij is" .

In het persbericht informeert de prefectuur echter dat "in dit wettelijk kader (-van de inbeslagname-) en op initiatief van de staat de vereniging One Voice werd gevraagd om de mogelijk in beslag genomen dieren te kunnen bergen" .

Desgevraagd zei Muriel Arnal, voorzitter en oprichter van de vereniging, dat het inderdaad de leeuw was die op vrijdag 5 juni in Vironvay in beslag werd genomen volgens de foto's op zijn website.
De leeuw was in beslag genomen vanwege een administratieve onregelmatigheid in aanwezigheid van het Franse Bureau voor Biodiversiteit (OFB) en de gendarmes van Louviers.
De justitie van Evreux heeft een gerechtelijke procedure ingeleid.

In afwachting van het einde van deze affaire zorgt Steve Gougeon voor zijn vier leeuwinnen.
'Ze worden goed gevoed en in de watten gelegd', belooft de opvoeder, die dierenmishandeling bestrijdt.

In het midden van de landbouwgrond werd een omheining gebouwd om de grote katten te vermaken: 'Er zijn lange kettingen, banden', zegt Steve Gougeon.
Voedsel wordt opgeslagen in een vrachtwagen die een paar meter verderop geparkeerd staat.
Twee diepvriezers sluiten kilo's gevogelte en rood vlees af voor de grote katten.
'We kopen in de regio van Parijs en bij mijn neef.
Zeg me alsjeblieft niet dat ik mijn dieren niet voer!', verdedigt Steve Gougeon, die hoopt zijn leeuw terug te krijgen, genaamd Oscar ...


Deze tekst is van voor de dag dat ook de vier leeuwinnen in beslag werden genomen.
Die zagen er wel wat beter uit dan het mannetje, maar echt perfect is overdreven.
Ze waggelden hun tijdelijke verblijf binnen, maar dat kan ook het gevolg van de verdoving wegens het transport zijn....

Afbeelding

Het mannetje zoals het er volgens One Voice op 5 juni uitzag:

Afbeelding

Met een filmpje waarin ook de recent in beslag genomen vier vrouwtjes te zien zijn.
Beelden om niet echt vrolijk van te worden.....

https://www.facebook.com/onevoiceanimal ... 840110609/


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: za jul 11, 2020 8:25 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Maar goed dat de dieren nu opnieuw op krachten kunnen komen.
Die Coronacrisis is voor niemand goed, o.a ook niet voor deze dieren zo blijkt hier.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2020 3:33 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
We kunnen alles wel in de schoenen van Corona schuiven, maar dat lijkt me iets te makkelijk...
Tenslotte is de leeuwentemmer in die periode ook niet zo sterk afgevallen.....

De leeuw als lokker:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is (uiteraard) niet het leeuwenverblijf:

Afbeelding

Nu maar hopen dat dit het juiste circus is....
Want namen van circussen en directies veranderen ook in Frankrijk soms net zo snel als het weer....
Niet in de laatste plaats door publiciteit in de regionale pers is het welhaast zeker genoemd bedrijf.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: di jul 14, 2020 12:35 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Men heeft hun trailers wel mooi bewerkt op die foto's te zien.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.