Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 6:36 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Circusdieren in Rusland
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2020 4:51 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
We kwamen ze al eens tegen onder de noemer 'het land van de onbegrensde mogelijkheden', de circusdieren in Rusland.
Erg jammer dat na verloop van tijd heel veel afbeeldingen niet meer in beeld komen. Dat nadeel ligt voor het grootste deel aan facebook. Er komen dan zoveel nieuwere berichten op een site te staan dat de adressen van de foto's niet meer te vinden zijn....
Er zou iets aan de toen moeten zijn.....

Nog maar even wat recente opnamen, wat dacht u van gistermiddag.....:

Afbeelding

Afbeelding

Verjaardagsfoto, eveneens van gisteren:

Afbeelding

De geëerde kunstenaar van Rusland Sergo Samkharadze viert vandaag zijn verjaardag.

Sergo Tengizovich is een erfelijke circusartiest; samen met zijn vrouw Larisa zet hij het werk van de Samkharadze-dynastie van dierentrainers op de arena voort.
Ondanks de successen die hij in zijn beroep behaalde, blijft Sergo Tengizovich zich samen met het Russische Staatscircus ontwikkelen, klaar voor transformaties en nieuwe beelden.

Gefeliciteerd met uw jubileum! We wensen je nieuwe creatieve hoogten, welzijn en gezondheid!


(Wat zou het mooi zijn wanneer we in ons land nou eens 10% van dat soort respect zouden hebben.....)

Afbeelding

Afbeelding

Beer in een draadnummer: https://www.facebook.com/rosgoscirc/vid ... 018551082/

Geweldig hoe hij de draadlopers niet uit balans brengt!
Wat wil je met zo'n evenwichtsgevoel!

Ode aan het circus. Een gedicht en een tekening.
Een 10-jarig jongetje maakte het gedicht, dat vertaald maar niet gecorrigeerd is.
U begrijpt de strekking vast wel....
De prachtige bijhorende tekening is van een meisje van 13 jaar.

"Mijn nieuwe school"
Er zijn veel ontdekkingen in de wereld
Groot, uniek, grappig.
Maar het circus is voor mij het beste!
Ik hou meer van hem dan van school!

Nu, als we naar school gingen,
En daar is onze leraar een jongleur!
Ik gooide notitieboekjes en pennen in de lucht
En ik zou graag praten.

We renden naar de directeur op kantoor.
Onze directeur zou een sportatleet zijn!
Zware gewichten zou hij optillen
En hij gooide de halters op de planken.

We kwamen naar de sportschool en de leraar is een turnster!
In de sportschool op een bal houdt hij zijn evenwicht.
Gemakkelijk zonder zekeren, koorddansen
Terwijl de hele klas watten kauwde.

En naast ons is een muziekkamer.
Vanaf daar horen we plotseling een vocale stem.
We zien dat dit geen student is,
Onze poedel zingt van de noten - de ondeugende!

En op het schoolplein zien we ineens een olifant.
Als je wilt, geeft hij je een volledige rit!
Als je op een olifant rijdt, kijk je het kantoor in,
In de eetkamer zie je wat er nu voor de lunch is!

Dan hadden we allemaal bij de vijven gestudeerd.
We zouden naar school rennen zonder te stoppen!
In aktetassen droegen ze wortels voor een olifant -
Geen school, maar één vreugde!


Afbeelding

-Wat komen de kindertjes hier bij ons toch veel tekort; daar leren ze tenminste nog wat cultuur werkelijk inhoudt!!-

Hoezo, een hoorntje vol hooi? https://www.facebook.com/rosgoscirc/vid ... 235496869/

Jonge aap in training: https://www.facebook.com/rosgoscirc/vid ... 520550685/

Dit is geen waarzeggerij of een mysterieuze Afrikaanse ritus. Dit is hoe de anubisbaviaan zijn respect toont.
Deze met olijfkleurige apen passen zich zelfs in de natuur goed aan de menselijke nabijheid aan.
Ze zijn erg leergierig, actief, getalenteerd en vatbaar voor training.
Samen met Alexander en Dmitry Dudkin gaan Anubis-bavianen naar de arena in de Burlesque-show met de attractie Afrika:


https://www.facebook.com/rosgoscirc/vid ... 544880371/


Afbeelding

Een verjaardag op 23 juli. Van een artiest van buiten het circus. Maar die deze dag daar wel kwam vieren....!

Afbeelding

Vandaag wordt de verjaardag gevierd door de theater- en filmacteur, tv-presentator, zanger, parodist, geëerde kunstenaar van Rusland Alexander Oleshko.
Een persoon die echt van circus houdt en het begrijpt. Vertelt erover zodat je keer op keer wilt luisteren.
Het is onmogelijk om de charme en het charisma van deze kunstenaar te weerstaan.
En we zijn Alexander dankbaar voor de popularisering van circuskunst en het actieve werk in deze richting.

Alexander, fijne verjaardag!
Wij wensen u oprecht geluk en warmte, creatief succes en onuitputtelijke inspiratie!
Laat al je dromen uitkomen, vooral de meest gewaagde!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wassen en drogen: https://www.facebook.com/rosgoscirc/vid ... 926918360/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusdieren in Rusland
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2020 4:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Dit hoort hier eigenlijk niet bij. Maar het plaatje komt van een Russische culturele pagina en ik moest het even 'parkeren'.....

Afbeelding

Ach en poezen horen tenslotte ook bij het circus, toch?

Nog iets prachtigs dan maar, die Russen kunnen er wel wat van!
Zag al wel eens meer Russisch Landleven op een tentoonstelling, deze mag er ook wel zijn....

Afbeelding
Konstantin Makovsky. Boerenlunch tijdens de oogst. 1871. Taganrog Kunstmuseum

Nog even en we krijgen hier ook al een kunstrubriek.....
Het moet niet gekker worden, dat wielrennen is al erg genoeg....!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusdieren in Rusland
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2020 5:36 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Eerder zag u hierboven al een fraaie tekening en een gedicht van Russische kinderen waarin ze het circus prezen.
Misschien een ideetje voor hier, om het circus wat meer naar een culturele hoogte te tillen?
Daar was de landelijke actie in ieder geval een groot succes!
Met een jury bestaande uit ervaren circusmensen èn kinderen.
Die grote moeite hadden om de prijswinnaars uit de duizenden inzendingen te bepalen!
(Ook in de Woordenslang staat elders een mooie tekening, geheel toevallig met een artieste met een tamboerijn in haar hand....)

Nog maar een dan:

De auteur van deze afbeelding voor de actie "Hallo, circus!" is Julia Chizhikova (8 jaar oud).
Julia houdt van dieren, vooral honden en paarden.
En het gedicht is geschreven door Artem Evdochenko (4 jaar oud) uit de stad Nizhny Tagil.
Hij gaat met zijn moeder naar het circus en doet hier inspiratie op voor zijn werk.

"Vriend in het circus"
Ik ben niet in de stemming
Ik heb een advertentie in de krant gezet:
"Mijn tuinhond is weg,
Ik was de hele dag naar hem op zoek. "
Zodat ik nu erg verdrietig ben

Papa kocht een kaartje voor het circus.
Ik wacht tot de show begint
De nummers worden bekend gemaakt.
Het publiek is verrast
Circusmeesters
Treden op in de arena
Op een groot mooi podium.
Dieren helpen hen:
Tijgers, paarden, kittens.
Bruine beren fietsen snel.
De leeuw speelt met de hond
De bal wordt geworpen.
De hond stopte het spel.
Het publiek was door iedereen verrast.

Hij herkende mijn stem al in de gang
Hij kwam snel naar me toe.
En gaf me meteen een poot
Maakte me voor de tweede keer aan het lachen.
Ik heb je gevonden, vriend!
Het is goed dat je terug bent gekomen!


Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusdieren in Rusland
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2020 5:42 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Paardenverwennerij.....https://www.facebook.com/rosgoscirc/vid ... 910470943/


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusdieren in Rusland
BerichtGeplaatst: do aug 13, 2020 5:48 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusdieren in Rusland
BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2020 6:08 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Opnieuw een jubileum in Rusland. Al zijn ze daar nooit zo secuur met de vermelding van data...
Kennelijk weet iedereen dat allemaal wel.....

Op facebook:

Vandaag (14 augustus) wordt het jubileum gevierd door de People's Artist van de RSFSR Viktor Shemshur.

Viktor Grigorievich, een van de eerste Sovjetartiesten, werd laureaat van het Internationale Circusfestival in Monaco en ontving in 1976 de "Zilveren Clown".
Acrobaat en trainer Viktor Shemshur creëerde een nummer waarin acrobaten-voltigeurs en getrainde beren tegelijkertijd optraden.

Victor Grigorievich, we feliciteren je met je verjaardag!
We wensen je veel levensjaren, trouwe vrienden, een goed humeur en een goede gezondheid!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Evengoed leuk, al is het maar vanwege de mooie wensen!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusdieren in Rusland
BerichtGeplaatst: di aug 25, 2020 5:18 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Afbeelding

- En hou je van mij?
- Ja.
- Zal je voor altijd bij me zijn?
- Ja.

Dat is de -ware- liefde in het collectief van Sumatraanse tijgers van de People's Artist of Russia Nikolai Pavlenko.


Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusdieren in Rusland
BerichtGeplaatst: zo aug 30, 2020 3:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Meet Ivan (......de Verschrikkelijke?).

Circusdier achter de schermen, dit keer de kolossale Ivan:

https://www.facebook.com/rosgoscirc/vid ... _tn__=kC-R

De zeeleeuw Ivan houdt van vis.
De 750 kilo zware Ivan gaat alleen samen met de trainer Lyudmila Chugunova naar de arena.
En achter de schermen heeft dit knappe mannetje, zoals je kunt zien, veel vrienden.
Bijvoorbeeld het circuskind Nikita Onoprienko. En dit is niet verwonderlijk.....
Kijk eens hoe schattig Ivan is, ook al is hij een roofdier!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusdieren in Rusland
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2020 5:35 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Het is jammer, maar ook hier (-boven) smelten de foto's weer weg als de Siberische sneeuw!
Maar we blijven het gewoon proberen!

Mooi filmpje tijgertraining: https://www.facebook.com/rosgoscirc/vid ... nf&__xts__[0]=68.ARDeHRY18DYNnRpMIiewnRn5QOLIA55wA7CEWF-ylG6OX1NgZQHzdnbadxzxh7OeDx3yAiBecIreVtXk5knn9jKgxZV5xz_-qhpakAPt7qL5wJiUO0zhrnpaBL241Q9kunn71GEeEWdNChgfEkzaOEU1i9VEerqJl0tpnlZULSqteVr-OPpTD8DKI74fRfIirSlr6zQhA61DzmIbBP9kS7P_6hJOQiakNi3kZ4bh1-dCMQYsURuo2ETKN3EZI2L4g7w5lUjmpbevjxBlSUxaXNPJp6_b6-7IL-zSKeP4iQXgP_mgeFJ2pNvaYJ-cq34rhL9DJkwxrAn0kn0T&__tn__=kC-R
Zo doe je dat dus, vol liefde en respect!


Een pré-première van de voorstelling Het Meisje en de Olifant in het Sochi Circus. Een bespreking door het hele gezelschap.
Ook al te zien op Youtube, lijkt me van langer duur: https://www.youtube.com/watch?v=7nxQAVU5368

Het achterliggende verhaal met een filmpje:

https://www.facebook.com/rosgoscirc/vid ... _tn__=kC-R

Kornilova Nina Andreevna kwam in 1943 als 16-jarig meisje naar het circus.
En bijna onmiddellijk begon ze met de olifanten te werken.

Op een dag werd een olifant uit haar collectief ziek - haar slagtand verteerde zich. Artsen gaven teleurstellende voorspellingen.
Maar Nina Kornilova weigerde op te geven.
Ze zette een bedje naast de zieke olifant en waste, zonder haar te verlaten, elke anderhalf uur haar slagtand.
Dit duurde drie maanden, en de ziekte zakte.

"Daarna hoefde ik het niet zo vaak meer te doen als voorheen", zegt Nina Andreevna. "De olifant begreep me perfect en deed alles wat ik haar vroeg.
Dit zijn zulke gevoelige, dankbare, geweldige dieren. En liefde voor hen doet wonderen.
Daarom kan ik gerust zeggen dat de zin van het leven in het circus liefde voor dieren is. "


Bij dat laatste sluiten we ons graag aan!


Vrienden! In de sociale netwerken van het Russische Staatscircus en de accounts van onze artiesten, kun je de HELE waarheid ontdekken over hoe circusdieren leven.
Kijk waar en onder welke omstandigheden ze wonen, wat ze eten en hoe ze hun tijd doorbrengen.

Als je geïnteresseerd bent in de huidige momenten van het dagelijkse leven van circusdieren, volg dan onze berichten om waarheidsgetrouwe informatie uit de eerste hand te ontvangen.

Trainer Dan Zapashny @danzapashny houdt op Instagram en YouTube een gedetailleerd dagboek bij over het dagelijkse leven van zijn arenapartners - chimpansees Bon en Malta.


Hier in een filmpje: https://www.facebook.com/rosgoscirc/vid ... _tn__=kC-R

Maar weinig dieren deze reis.....

Nog eentje dan, met een leuk verhaaltje van het baasje:

Afbeelding

Alles komt goed als er een echte vriend in de buurt is.
Ik vraag me af wat de hond zou zeggen als hij gesproken berichten verstuurde?

Hond: Verschrikking, verschrikking! Ik sliep vredig op mijn bed ... En plotseling ontplofte het kussen! Veren in alle richtingen! Ik ben geschokt! ⠀
Baasje: Je hebt het kussen weer gescheurd ?! Je hebt een biljoen speelgoed, waarom zou je je kussens scheuren ??? ⠀
Hond: Ik deed het niet! Zoals ik al zei, het explodeerde! ⠀

Foto: Tatiana Shitova en Margarita Maltseva-Zvyagina


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusdieren in Rusland
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2020 5:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
https://ru-ru.facebook.com/rosgoscirc/v ... 720768035/

Het hertje Yasya verheugt zich in de stralen van de herfstzon tijdens een wandeling op de binnenplaats van het Ivanovo-circus.

Yasya is de nieuwe artiest van de act "Games of the Peoples of the North".
In het voorjaar is besloten om deze actualiteit nieuw leven in te blazen.
En nu is het jongste lid van het team al bezig zijn trucs te verbeteren, zowel in de arena als in de frisse lucht.


https://ru-ru.facebook.com/rosgoscirc/v ... 756141566/

Aida Gadzhimirzaeva heeft een geweldige partner - Tyoma.
Hij maakt gemakkelijk twee pirouettes (wikkelt zich om zijn achterpoten).
Maar plotseling deed hij alle VIER pirouettes!

Aida zegt dat hij waarschijnlijk nog wel langer had kunnen doorgaan, maar zelf was ze te duizelig om rondjes te rennen :P


Felicitaties op 3 oktober, en dat kunnen ze in Rusland altijd erg mooi:

Afbeelding

Vandaag is de verjaardag van Georgy Eradze, geëerd kunstenaar van Rusland en Georgië, circusproducent, inspirator en hart van het Koninklijk Circus.

In de circusgemeenschap is het erg moeilijk om “jezelf” te worden.
De meeste circusartiesten hebben diepe dynastieke wortels en zijn opgegroeid met tradities die van generatie op generatie zijn doorgegeven.
Georgy Giulevich werd niet geboren in een circusfamilie.
En toen hij ooit als jongen in het circus was gekomen, werd hij zo diep en oprecht verliefd op deze kunst dat hij er het werk van zijn hele leven van maakte en voor altijd verwant werd aan het circus.
Georgy Eradze volgde de weg van assistent in een paardensportattractie naar circusproducent en werd niet alleen "zichzelf", maar bereikte ook de hoogste hoogten in de wereld van het Circus.

Georgy Giulevich, we feliciteren je met je verjaardag!
Wij wensen u een goede gezondheid, voorspoed, onuitputtelijke vitaliteit, nieuwe ideeën en de uitvoering ervan!
En laat de muziek, waarmee je door het leven loopt, altijd een koninklijke mars zijn!


Mooi maar weer....


https://ru-ru.facebook.com/rosgoscirc/v ... 967651132/

Kleine Uma leert met interesse de wereld om haar heen. Er is zoveel verbazingwekkend en mysterieus in het Ryazan circus- en circushotel.

Toegegeven, al dit plezier vereist veel energie van mama en papa - Aliya Takshantova en Valentin Zosich.
Je kunt een rusteloze minx geen minuut onbeheerd achterlaten.

(Voor wie het niet mocht weten: een minx is een brutale meid....)


Afbeelding

Het gevoel dat je niet alleen cool bent, maar ook enorm knap.....
In de arena is de kunstenaar van het Filatov Bear Circus de beer Misha.




https://ru-ru.facebook.com/rosgoscirc/v ... 937333652/

Wie is witter dan wit en ziet eruit als gigantische sneeuwvlokken?

Dit zijn ijsberen - Umka, Knopa, Motya en Dora.
Ze gaan samen met de dappere Yulia Denisenko en Yuri Khokhlov naar de arena.

Nu is het team aangekomen bij het circus van Yekaterinburg en rust het uit na de reis.
Glimlachen, zichzelf wassen en zijn groeten rechtstreeks vanuit het zwembad sturen : Motya.

Het is goed om ijsbeer te zijn, zwemmen in de herfst lijkt hen helemaal niet koud!



https://ru-ru.facebook.com/rosgoscirc/v ... 299808697/


Chimpansees hebben meer ontwikkelde tanden dan mensen.
Maar onze kiezen zijn bedekt met een dikkere laag glazuur en zijn slijtvaster.
Daarom volgt Dan Zapashny nauwlettend de toestand van de tanden van Malta en Boni.


Nog een verjaardag, op 26 september:

Vandaag is het de verjaardag van Askold Zapashny, People's Artist of Russia, artistiek directeur van het Bolshoi Moscow Circus.

Askold Walterovich, we feliciteren je!
We wensen je nieuwe creatieve hoogten en succesvolle experimenten, veel succes, vervulde hoop en een goede gezondheid!


Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusdieren in Rusland
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2020 5:14 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
We waren hier een poosje niet. Tja, en dan zijn dus de meeste (mooie) afbeeldingen weer verdwenen.....
Met (geen) dank aan facebook.....

Actueel (voor zo lang als het duurt) de volgende woorden bij het berenfilmpje:

Drie citaten van Grant Ibragimov over training uit de film "Masters of the Russian circus: Grant Ibragimov":

Je hoeft alleen maar trucs te doen voor de lol. Ze vangen het snel op. En dan zullen ze eisen. Je leert de beer met zijn poot te zwaaien, hij zal zwaaien en zal niet achterblijven.

Ik heb een band met beren.
Niet zoals voorheen, weet je, er was zo'n woord "temmer". Dit is het verkeerde woord.
We temmen niemand, we leren en onderwijzen. Ik sta niet in de arena en wijs niet met een stok met de woorden: "Doe dit, doe dit."
Ik speel met ze: "Kom op, dit en dit, en je kunt, nou ja, me een bal gooien, en ik zal antwoorden."

Het kwellen van een dier kan niets creëren.
Alleen met liefde en genegenheid kun je ze leren iets vrijwillig te doen.


Het filmpje: https://www.facebook.com/rosgoscirc/vid ... =2&theater

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Elk jaar op 10 december viert de wereld voetbaldag.

En hoewel deze datum nog steeds niet officieel is, wordt deze niet alleen actief gevierd door professionals, maar ook door amateurs.

Zo besloten de artiesten en dieren van het Russische Staatscircus dit jaar een vriendschappelijke wedstrijd te houden.
Van circus tot circus, spelers zouden elkaar online passeren.
Het spel verenigde alle circussen van het land.

Zo kwamen we erachter dat niet alleen mensen, maar ook tijgers, honden, olifanten, beren en zelfs pelikanen met plezier voetballen.
Overtuig uzelf: https://www.facebook.com/rosgoscirc/vid ... _tn__=kC-R

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vier jaar geleden leefde deze glorieuze vrouwelijke wasbeer in het bos, in de meest natuurlijke omstandigheden.
Totdat de tieners op een dag stenen naar hen gooiden, ze werd ernstig kreupel.
Toevallig kwam er een paddenstoelenplukker langs, die het arme dier redde.

De man bracht de baby naar het Koersk-circus en overhandigde het aan de regisseur, Natalia Shulga.
Ze bood onderdak aan de wasbeer, zorgde voor de behandeling en noemde Docey.
Toen Natalya Nikolajevna werd benoemd tot directeur van het Sochi-circus, nam ze het harige dier mee.

Het circus in Sochi werd Docey's huis. Nu is ze gezond en speels, al vertrouwt ze mensen nog steeds niet zo erg. In tegenstelling tot honden.
Maar het belangrijkste is dat ze nu veilig is!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schattige Afrikaanse nijlpaarden Yana, Aida en Zlat tijdens een lunchpauze tussen spannende trainingen in het Omsk-circus.

Trainers: Tofik en Lyudmila Akhundov.

https://www.facebook.com/rosgoscirc/vid ... _tn__=kC-R

Het circus zoekt nog een kwijldweiler.....!!!!


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusdieren in Rusland
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2021 5:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Astrakhan-25.ru brengt een leuk filmpje over het wegen van dieren in het circus.
U vindt het hier: https://astrakhan-24.ru/news/society/ci ... um=desktop

JOURNALISTEN IN ASTRAKHAN UITGENODIGD OM CIRCUSDIEREN TE CONTROLEREN

Sommige artiesten wegen meer dan een halve ton!
Het circus van Astrakhan draagt ​​zorg voor de gezondheid van de viervoetige artiesten, daarom wordt elke twee maanden een controleweging georganiseerd.
Geen enkel dier zal de weegschaal missen. Hier is het een verplichte en reguliere procedure voor allemaal.

Op dit moment zijn herders, poedels, katten, bruine beren, paarden en buffels er met succes overheen gegaan.
De weegschaal heeft aangetoond dat de circusdieren het juiste gewicht hebben.
Een goede fysieke conditie helpt hen om moeilijke passen in de piste uit te voeren en synchroon met de muziek te dansen.
In het programma "Mishki-dzhigits" verrassen de artiesten met uitvoeringen van gelijkheid, luchtgymnastiek en toneeleffecten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusdieren in Rusland
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2021 5:46 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Een winkelwagen vol welpen geboren in het Bryansk-circus!

Vier tijgerwelpen zijn geboren in het circus van Bryansk

In het Bryansk-circus kregen twee tijgerinnen tegelijkertijd nakomelingen.
De geboorte van tijgerwelpen in gevangenschap is een zeldzaamheid, maar hier gebeurde het bij twee tijgerinnen tegelijk, volgens de officiële pagina van het circus.

Moeder Gina's welpen werden op 16 april geboren. Het zijn er drie en ze hebben al namen: Thea, Flora en Gaby.

En op 8 mei werd een charmant meisje geboren in het verblijf van een andere tijgerin. Deze tijgerwelp heet Maya.

Voorheen rapporteerden ze geen pasgeboren welpen - ze wachtten tot de baby's sterker waren geworden.
Nu maken alle welpen het heel erg goed.
Ze maakten voor het viertal een speciaal verblijf waarin ze, net als andere kinderen, kunnen spelen, slapen en eten.
Het circus vertelde dat de kinderen goed aankomen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusdieren in Rusland
BerichtGeplaatst: wo jun 23, 2021 5:55 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Trainer Rustam Gazzaev wordt nooit moe van het accepteren van felicitaties. Zijn pupillen, de Canadese bizons Grammy en Oscar, werden ouders.
Baby TEFI, met een gewicht van 30 kilogram, werd geboren op 12 juni, toen het hele land de Dag van Rusland vierde.

De moeder van de pasgeborene maakt het goed.
Nu neemt ze een pauze van optreden en besteedt al haar aandacht aan haar zoon.
Onmiddellijk na de geboorte van de baby onderzochten dierenartsen hem en zeiden dat hij gezond en sterk was en een uitstekende artiest zou zijn - de eerste in zijn circusdynastie van buffels.
Alleen in tegenstelling tot de ouders die uit Canada zijn meegebracht, is TEFI een Oeral-stier die in Rusland is geboren.

“Dit bewijst maar weer eens dat het circus uitstekende leefomstandigheden heeft.
De zorg en liefde van de trainers zorgen ervoor dat de dieren zich veilig voelen”, aldus directeur en artistiek directeur van de groep Gia Eradze.
"Nu moet het kind TEFI sterker worden, volwassen worden, kunstjes leren en een professionele circusartiest worden".

Rustam Gazzayev kwam op het idee om anno 2019 een nummer te maken met deze eigenzinnige, bijna onmogelijk te trainen dieren.
Hij was er zeker van dat alles goed zou komen, en dat bewees hij met zijn unieke nummer.


Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtonderwerp: Re: Circusdieren in Rusland
BerichtGeplaatst: wo jul 21, 2021 2:50 pm 
Offline

Lid geworden op: zo okt 26, 2008 7:47 pm
Berichten: 5362
Locatie: Belgie
Beren act gaat fout tijdens voorstelling:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210720_97397705


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.