Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 9:54 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: actiegroep circusleed
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2006 7:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Hallo allemaal,

Op de website van Actiegroep Circusleed heb ik bij de rubriek circussen een aantal filmpjes gezien van dieren in hun verblijven van een aantal in
Nederland reizende circussen, met o.a. bij het filmpje van het Groot Russisch Staatscircus ook nog teksten erbij die kant noch wal raken. Ik vraag mij af of men hiervoor wel toestemming heeft verkregen van de desbetreffende circussen, zoniet dan kan men ze toch wel aanklagen wegens smaad voor dergelijke schofterige streken.
Hopenlijk zijn de circussen dan eindelijk verlost van deze lage praktijken van o.a. actiegroep Circusleed.

Groetjes Max.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma feb 06, 2006 10:20 pm 
Er zijn diverse keren mensen van actiegroep CircusLeed bij circussen waarvan foto's op de op de site staan gaan kijken, bijvoorbeeld bij het Groot Russisch Staatscircus wat je als voorbeeld aanhaalt. De teksten die bij de foto's staan vallen echt niet onder smaad, omdat het gewoon objectieve feiten zijn, zoals die meer dan eens geconstateerd zijn door mensen van de actiegroep (onder andere door mijzelf).
En als je het over schofterige streken en lage praktijken hebt... zo denken wij nu precies over die dierenbeulen in circussen!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2006 12:34 am 
Kiwi schreef:
Er zijn diverse keren mensen van actiegroep CircusLeed bij circussen waarvan foto's op de op de site staan gaan kijken, bijvoorbeeld bij het Groot Russisch Staatscircus wat je als voorbeeld aanhaalt. De teksten die bij de foto's staan vallen echt niet onder smaad, omdat het gewoon objectieve feiten zijn, zoals die meer dan eens geconstateerd zijn door mensen van de actiegroep (onder andere door mijzelf).
En als je het over schofterige streken en lage praktijken hebt... zo denken wij nu precies over die dierenbeulen in circussen!


bij elke circus is het verboden om video-opnames te maken,
en dat wordt ook voor de voorstelling begint duidelijk
medegedeeld, dus daar gaat de actiegroep al de mist in.
Verder wordt er namen van circussen in de filmpjes getoond
en dat is ook nog eens strafbaar.
En als laatste heb ik ook ontdekt dat minstens 1 filmpje niet
bij het genoemde circus hoort , dus men liegt ook nog eens
de hele boel bij elkaar, en gaat het om dit filmpje dat bij
herman renz zou horen.

( zie site circusleed)
''Beelden van Tijgers (Groningen, 2004) van Dierenbescherming Afdeling Groningen.''

(klik op deze link voor het filmpje)
http://www.circusleed.nl/video/opname%2 ... ningen.mov

Op een gegeven moment gaat de camera even aan de tijgerwagen
voorbij, en wat zie ik? een blauwe tent! En ik kan me vergissen,
maar ik dacht dat hun tent toch rood was, anders heb ik vast iets gemist.
verder gaat de camera even de andere kant op, en wat zie ik daar?
de leeuwenwagen is beige met een groen randje, en bij
herman renz zijn de wagens allemaal overwegend rood,
dus wie zijn er nou een stelletje schoften kiwi?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2006 12:57 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
circusfan schreef:
bij elke circus is het verboden om video-opnames te maken, en dat wordt ook voor de voorstelling begint duidelijk
medegedeeld, dus daar gaat de actiegroep al de mist in.


We hebben de wet aan ons zijde. We mogen vanwege maatschappelijk belang gewoon opnamen maken van hoe de dieren er bij zitten e.d.
En de beelden zijn niet gefilmd tijdens voorstellingen. Gewoon daar buiten.

Citeer:
Verder wordt er namen van circussen in de filmpjes getoond
en dat is ook nog eens strafbaar.


Waarom vind je dat strafbaar? Het is toch gewoon feitelijke informatie. Wij laten zien hoe de dieren er bij staan en welk gedrag ze vertonen. De mensen proberen we aan te sporen door beelden te geven om zelf te kijken en te observeren bij een circus.

Citeer:
En als laatste heb ik ook ontdekt dat minstens 1 filmpje niet
bij het genoemde circus hoort , dus men liegt ook nog eens
de hele boel bij elkaar, en gaat het om dit filmpje dat bij
herman renz zou horen.


Ik zal het even voor de zekerheid navragen bij degene van de beelden. (DB groningen). Misschien dat ik nu de Renzen door elkaar haal :)
Maar bedankt dat je me wijst op een eventuele fout. Wij zijn ook menselijk en kunnen dingen door elkaar halen of fout overgebracht krijgen. Het heeft niets met liegen te maken. En je doet nu alsof direct alles gelogen is.. heel apart natuurlijk.


Ik heb de link naar filmpje er even afgehaald (vind het niet goed als er een fout is gemaakt). Zal even kijken of ik de juiste info had gekregen daarover.
Qua beeldvorming maakt het niet uit. Het filmpje liet ook zien dat er veel stereotype gedrag is bij circusdieren. En bij Herman Renz net zo erg als bij anderen.

Overigens staan de olifanten bij Renz ook in blauwige tent.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2006 9:59 pm 
helaas maar waar ik heb het ook nog even opgezocht
zolang de fotos en beelden met eigen camera en het circus genoemd word mag het, maar als nog jullie mogen de beelden ook wel eens van verder af erop zetten want je ziet de helft niet alleen jullie weten het altijd zo tefotograveren dan je alleen de tralies ziet en heel dicht bij je ziet nooit foto's dat ze aan het spelen zijn of andere fotos als ze in de buiten kooi zijn zoals de tijgers dus mogen ook wel wat meer foto's op want zo geef je ook niet het juiste beeld is gewoon beetje mensen mislijden zo


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2006 10:51 pm 
Als ik een tijger fotografeer in een hokje van twee bij twee is er echt niet veel meer dan op de foto staat hoor, ik kan er ook niks aan doen dat die kooien zo schofterig klein zijn!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2006 11:06 pm 
nee ,maar jullie zetten niet de foto's erop als ze buiten lopen dus jullie geven geen compleet beeld ook al vinden jullie dit nog te klein maar gaat me gewoon om het totaal beeld laat de mensen dat ook zien op jullie site en niet alleen maar de dichtbij gefotografeerde beelden
dus zo mislijd je de mensen ook een beetje


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2006 11:10 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
helaas maar waar ik heb het ook nog even opgezocht
zolang de fotos en beelden met eigen camera en het circus genoemd word mag het, maar als nog jullie mogen de beelden ook wel eens van verder af erop zetten want je ziet de helft niet alleen jullie weten het altijd zo tefotograveren dan je alleen de tralies ziet en heel dicht bij je ziet nooit foto's dat ze aan het spelen zijn of andere fotos als ze in de buiten kooi zijn zoals de tijgers dus mogen ook wel wat meer foto's op want zo geef je ook niet het juiste beeld is gewoon beetje mensen mislijden zo


Op de website staan ook afbeeldingen van hele kooien. Daarnaast is het zo dat die kooien klein zijn.

Citeer:
nee ,maar jullie zetten niet de foto's erop als ze buiten lopen dus jullie geven geen compleet beeld ook al vinden jullie dit nog te klein maar gaat me gewoon om het totaal beeld laat de mensen dat ook zien op jullie site en niet alleen maar de dichtbij gefotografeerde beelden
dus zo mislijd je de mensen ook een beetje


We laten zien hoe de dieren het meeste van de tijd zitten. Zo zitten ze nu eenmaal lange tijd en de tijd die ze mogen buiten lopen (als ze dat al mogen) is niet veel. Dit is hoe wij dat zien in de observaties bij de circussen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2006 11:42 pm 
Ik heb trouwens nog bij geen enkel circus tijgers buiten zien lopen... :?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2006 11:45 pm 
en hoeveel uur opserveren jullie dan?
ok ik wil je wel wat mooie foto's sturen van beesten in buiten verblijven en foto's sturen van dieren in kooien (tenzij je ze ook op jullie site zet natuurlijk)
ik denk dat deze een meer totaal beeld geven van het verblijf dan dat wat jullie foto graveren
bedoel we komen hier toch nooit uit over dit onderwerp maar ik vind persoonlijk dat een hoop foto's zo mislijdend zijn en niet een totaal beeld geeft van een dieren verblijf


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2006 11:53 pm 
Ik ben diverse keren langere tijd (uren) bij meerdere circussen geweest, maar ik heb echt nergens roofdieren gezien die ook maar een beetje de ruimte hadden. Meestal zitten ze met teveel in een veel en veel te kleine ruimte waarin ze niet veel meer kunnen doen dan wat gestressed heen en weer lopen. Niet misleidend dus, maar de wrede realiteit, voor de meeste circusdieren, het allergrootste deel van hun leven. :cry:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 12:12 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
en hoeveel uur opserveren jullie dan?

Is verschillend. Ligt er ook aan hoeveel tijd iemand heeft.

Soms zijn we bij het circus uren in de buurt om polshoogte te nemen (en dan heb ik het niet over 2 uurtjes ofzo.. maar over dat je echt een dag er voor uit trekt bij wijze vna spreke). En ook op de uren rondom aankomst, vertrek, rond een voorstelling etc. En ook vaak zijn we meerdere dagen bij circussen om te kijken.

Citeer:
ok ik wil je wel wat mooie foto's sturen van beesten in buiten verblijven en foto's sturen van dieren in kooien (tenzij je ze ook op jullie site zet natuurlijk). ik denk dat deze een meer totaal beeld geven van het verblijf dan dat wat jullie foto graveren
bedoel we komen hier toch nooit uit over dit onderwerp maar ik vind persoonlijk dat een hoop foto's zo mislijdend zijn en niet een totaal beeld geeft van een dieren verblijf


Het enige grote verblijf van tijgers wat ik gezien heb was afgelopen keer bij circus Ahoy. De dieren waren van Martin Lacey jr. (van de beruchte lacey familie). Zulke kooien heb ik in ieder geval nog nooit bij nederlandse circussen gezien. Nou ja.. het was een groot buitenverblijf waarin 3 tijgers konden lopen. De rest zat nog gewoon in de vervoerskooien. Vergelijkbaar met die van Renz.
Niet dat die grote ruimte genoeg was, maar het was iig stukken beter dan wat ze doorgaands hebben in hun vervoersverblijven. Maar goed.. als alle dieren erin zouden lopen zou het weer niet erg ruim zijn.
Echter die dieren waren wel de opgefokste dieren die ik gezien heb.

Over de foto's. Ben benieuwd naar die foto's hoor. Zet ze maar hier op het forum neer.

Wij willen met de foto's laten zien hoe de dieren er bij staan voor het grootste deel van de dag. Als ik een foto zou plaatsen van een paard die in een stuk afgezet terrein even mag rondlopen, maar dat dit misschien maar een half uurtje is wat die er staat, dan kan de bezoeker denken dat die daar grootste deel van de tijd staat.
We laten de dieren zien hoe ze staan voor de grootste tijd van de dag dus.

Ik heb overigens ook nog wat video van dieren in buitenverblijven. Alleen ben ik nog bezig om de kwaliteit er van te verbeteren. Is erg slechte kwaliteit.
En ik heb ook nog materiaal waarop een dompteur wat 'oefeningen' doet met tijgers. Zie je ook enkele zitten in de 'buitenkooien'. Is verder nog niet verwerkt.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 12:39 am 
vind je het niet wat ver gaan om een ULTIMATUM te stellen tegen staats bosbeheer.zoals op jullie site staat .en anders actie gaan onder nemen
denk dat ze zelf wel mogen bepalen wat op hun grond gebeurt of kunnen jullie het niet winnen van de politiek op verbot op dieren in gemeentes dat jullie je nou op andere instanties gaan storten


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 9:21 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
sannie schreef:
vind je het niet wat ver gaan om een ULTIMATUM te stellen tegen staats bosbeheer.zoals op jullie site staat .en anders actie gaan onder nemen denk dat ze zelf wel mogen bepalen wat op hun grond gebeurt of kunnen jullie het niet winnen van de politiek op verbot op dieren in gemeentes dat jullie je nou op andere instanties gaan storten


Politiek gaat traag Sannie. Het kost erg veel tijd en geduld om in de politiek iets te weeg te brengen. We zijn met meerderen gemeenten bezig ook.
Maar daarnaast proberen we ook bezitters van grond te bewegen om niet circussen toe te staan.
Als je een gemeentelijk verbod hebt, dan mogen circussen nog wel op prive-grond (voor zover ik weet). Dus ook belangrijk dat je prive-grond bezitters aanpakt. Staatsbosbeheer zou ons terug contacteren, maar verder niets gehoord. Daarom hebben wij ze een datum gesteld waarvoor ze kunnen reageren. Als ze niet reageren zullen wij aannemen dat ze het niet serieus behandelen en zullen we ook actie voeren tegen staatsbosbeheer.

Zelfde zal ook gelden in toekomst voor andere bedrijven, organisatie e.d. die mee werken aan dierencircussen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.