Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 6:55 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2006 3:46 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Er wordt niet getwijfeld aan jullie kennis, tenminste niet door mij, maar aan de manier waarop je die kennis hebt opgedaan en deze probeert te verspreiden. Het is een puur theoretisch verhaal dat jullie ophangen.
En daarom wilde ik je aanbieden een tijdje mee te lopen met een circus zodat jullie die praktijk ervaring wel op kunnen doen.
Maar het feit dat je hierop niet ingaat zegt al genoeg over jullie club.
Die praktijkervaring is namelijk onontbeerlijk wil je een beetje geloofwaardig overkomen. Dan weet je waarover je praat en hoef je het publiek niet lastig te vallen met een stuk eenzijdige theoretische onzin. Daar zitten de mensen namelijk helemaal niet op te wachten want theoretisch gelul is er al meer dan genoeg in dit land.
De echte kennis ontbreekt bij jullie en daar zal het publiek ook heel snel doorheen prikken. Maar goed, jij hebt een rotsvast vertrouwen in je cluppie...
Pas maar op dat wij niet infiltreren in je club want met die beveiliging bij jullie zit het ook niet zo geweldig in elkaar heb ik gemerkt....en je moet je mensen wel kunnnen vertrouwen.
Ik zag dat je lid was van de partij voor de dieren.......veel succes met de komende verkiezingen. Je zult vast een hoop stemmen halen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma feb 20, 2006 4:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
magnum schreef:
Er wordt niet getwijfeld aan jullie kennis, tenminste niet door mij, maar aan de manier waarop je die kennis hebt opgedaan en deze probeert te verspreiden. Het is een puur theoretisch verhaal dat jullie ophangen.
En daarom wilde ik je aanbieden een tijdje mee te lopen met een circus zodat jullie die praktijk ervaring wel op kunnen doen.
Maar het feit dat je hierop niet ingaat zegt al genoeg over jullie club.


Beste Magnum,

Waarom vind je het belangrijk dat wij meelopen met het circus? Wat leren we daar volgens jou over de dieren wat niet in de theorie te vinden is? En wat we niet leren van de kennis die wij overgedragen krijgen van experts, kenners en zelfs ex-circusmensen? Ooit gehoord van kennismanagement?
Bijvoorbeeld.. peta heeft iemand undercover zitten bij een dierproeflab.. daar zijn toen veel gegevens naar buiten gekomen. Deze kennis die is opgedaan gebruikt men. De woordvoerder van die organisatie zat zelf niet undercover. Maar door kennisoverdracht weet die hoe en wat. Wil je nu zeggen dat die woordvoerder dan geen enkele kennis heeft en dus maar eens praktijk moet meelopen bij zo een dierproeflab?
Het gaat niet om wat de voorman van een groep als achtergrond heeft, maar wat de groep voor kennis in zowel theorie en praktijk heeft in totaal en hoe dat overgedragen is naar alle andere leden. Zoals ik al eerder zei is de kennis binnen de actiegroep van verschillende personen/organisaties en is er in totaal genoeg kennis over zowel theorie als praktijk.

Citeer:
Die praktijkervaring is namelijk onontbeerlijk wil je een beetje geloofwaardig overkomen. Dan weet je waarover je praat en hoef je het publiek niet lastig te vallen met een stuk eenzijdige theoretische onzin.

Ik weet waar ik over praat. De actiegroep weet waar die over praat. Vertel ik leugens enzo, dan moet je dat maar aanvechten als je denkt dat wij de foute kennis bezitten.

Citeer:
De echte kennis ontbreekt bij jullie en daar zal het publiek ook heel snel doorheen prikken. Maar goed, jij hebt een rotsvast vertrouwen in je cluppie...

Ik heb vertrouwen ja. Maar goed.. ik weet waarom ik zo een vertrouwen heb :)

Citeer:
Pas maar op dat wij niet infiltreren in je club want met die beveiliging bij jullie zit het ook niet zo geweldig in elkaar heb ik gemerkt....en je moet je mensen wel kunnnen vertrouwen.


Geloof me maar.. om me heen staan alleen vertrouwelingen. Bij de acties zullen vast welleens mensen komen die we niet helemaal kennen ofzo, maar zolang ze aan de regels houden is het geen probleem.

Citeer:
Ik zag dat je lid was van de partij voor de dieren.......veel succes met de komende verkiezingen. Je zult vast een hoop stemmen halen.


Ik hoop van wel ja.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2006 11:04 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
"De wereld heeft mij nodig, de dieren hebben mij nodig.. mijn omgeving heeft mij nodig. 2006 studeer ik gelukkig af. Dat is 1 ding minder. Geen school meer.. geen verplichting daarvoor. Ik hoop me daarna gewoon fulltime te kunnen gaan inzetten bij een idealistisch bedrijf of organisatie."


Bovenstaande is een citaat van de website van Alex. Iedereen kan trouwens ook reageren op de diverse berichten op zijn site. Je moet echter wel een sterke maag hebben om dit te lezen en te bekijken. Als je toch zo'n eigendunk hebt is circusleed.nl ten dode opgeschreven. Nog wat stuiptrekkingen dit jaar en snel vergeten die club.
Zoals ik al eerder zei heb ik deze club zien demonsteren in Zwolle j.l. weekend en het is een zootje ongeregeld. En Alex....begin nu niet te jammeren dat ik het op de man speel, je website is voor een ieder toegankelijk.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2006 11:17 pm 
magnum schreef:
Zoals ik al eerder zei heb ik deze club zien demonsteren in Zwolle j.l. weekend en het is een zootje ongeregeld.

Er is afgelopen weekend GEEN demonstratie van/door CircusLeed geweest, dus het is ONMOGELIJK dat je ons hebt zien demonstreren!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2006 11:20 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
[ kiwi zei]
Er is afgelopen weekend GEEN demonstratie van/door CircusLeed geweest, dus het is ONMOGELIJK dat je ons hebt zien demonstreren![/quote]



Alex gaf al toe er te zijn geweest. Actie tegen dierproeven. Kun je zien hoe de communicatie bij jullie is geregeld.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2006 11:24 pm 
magnum schreef:
Alex gaf al toe er te zijn geweest. Actie tegen dierproeven. Kun je zien hoe de communicatie bij jullie is geregeld.

Ik weet heus wel dat Alex in Zwolle is geweest om te demonstreren, maar NIET uit naam van CircusLeed!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 28, 2006 11:35 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Als er geen circussen zijn moet je wel ergens anders demonstreren. Of het nu om circusleed gaat of niet, het zijn dezelfde mensen die hun naam aanpassen aan de soort demonstratie.
Het demonstreren zit jullie gewoon in het bloed. Maar wat ik in Zwolle zag van de actievoerders.......droevig.
Op deze wijze mogen jullie elke dag actie voeren bij het circus want je maakt jezelf volkomen belachelijk bij het publiek. Maar goed.....ik zal ook wel stereotype gedrag vertonen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mar 01, 2006 12:02 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
magnum schreef:
Bovenstaande is een citaat van de website van Alex. Iedereen kan trouwens ook reageren op de diverse berichten op zijn site. Je moet echter wel een sterke maag hebben om dit te lezen en te bekijken. Als je toch zo'n eigendunk hebt is circusleed.nl ten dode opgeschreven. Nog wat stuiptrekkingen dit jaar en snel vergeten die club.


Buitenstaanders weten niet waarom ik daar op zulke manier schrijf. Dus je moet dat ook niet gaan proberen te begrijpen als buitenstaanders.

Citeer:
Zoals ik al eerder zei heb ik deze club zien demonsteren in Zwolle j.l. weekend en het is een zootje ongeregeld. En Alex....begin nu niet te jammeren dat ik het op de man speel, je website is voor een ieder toegankelijk.


Heeft niets te maken met toegankelijkheid. Als je je gaat richten op achterhalen van hoe iemand zijn achtergrond is en hoe die in het dagelijks leven doet enzo, dan ben je toch erg op de man aan het spelen. Of tenminste dat probeer je te doen.

Kom gewoon met goede argumenten in plaats van dingen over mij te plaatsen. Dat heeft namelijk toch geen nut.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo mar 01, 2006 12:06 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
magnum schreef:
Als er geen circussen zijn moet je wel ergens anders demonstreren. Of het nu om circusleed gaat of niet, het zijn dezelfde mensen die hun naam aanpassen aan de soort demonstratie.
Het demonstreren zit jullie gewoon in het bloed.


Man, ga eens kijken naar wat dierenactivisten allemaal doen. Elke week wel demonstraties tegen circussen, tegen dierproeven, tegen bont etc. We staan er voor elk dierenleed wel.

Citeer:
Maar wat ik in Zwolle zag van de actievoerders.......droevig.

Bewijs maar eens dat je er bij was daar. En dat je ons gezien hebt.
Want wat is er droevig aan? En waarom kom je dan niet even discussieren?

Citeer:
Op deze wijze mogen jullie elke dag actie voeren bij het circus want je maakt jezelf volkomen belachelijk bij het publiek. Maar goed.....ik zal ook wel stereotype gedrag vertonen.


Strategien zijn per doel anders meestal. En qua activisten ook verschillend bij de acties.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 25, 2006 11:13 am 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
Op de site van circusleed vernomen dat ze aktie voeren tegen Nestle (de producent van o.a. smarties) omdat er circudieren in gevangenschap staan vermeld op de verpakking van Smarties.
Ik vraag je.....hoe zielig kun je zijn en hoever kun je vallen.
Droevig maar het toont aan dat je niets beters te doen hebt. Het kleine beetje respect wat ik nog had is bij deze wel verdwenen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Circusleed/smarties
BerichtGeplaatst: za mar 25, 2006 5:21 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Inderdaad hier heb ik ook geen goed woord voor over, om tegen Nestle actie te voeren v.w.b. de afbeeldingen van circusdieren op de verpakkingen van Smarties, hebben ze nu werkelijk niets beters te doen en dan ook nog de e-mail richting Nestle te publiceren op hun forum, ook niet netjes om maar rustig te zeggen onbeschoft en dtzelfde geld ook richting de actie van 22/3 j.l. bij het Staatscircus van Moskou in Landsmeer om de directeur zo te schande te zetten op hun forum, wat een lage praktijken. En dan og iets omtrent de circusmanifestatie in Utrecht op 1/4 a.s. om met megafoons en spandoeken mee te gaan lopen met de circusparade en dan ook nog vermomd als clown of circusdiere om zo dus niet herkend te worden, wat laf. Ik vraag mij af of dit wel is toegestaan door de circussen en het Nederlands centrum voor Volkscultuur, ze zouden ze gewoon moeten laten verwijderen door de politie, wegens illegaal deelnemen. Ook nog laf van Circusleed om de politie om eventuele bescherming te vragen, kom dan niet en blij lekker thuis en dan ook nog de sfeer in het Griftpark te willen gaan verpesten een grote schande. Wij als circusfans zullen dan ook die dag voor de circussen opkomen, zondermeer en we gaan de felle discussie zeker niet uit de weg. Max & Ruben. :)

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za mar 25, 2006 9:55 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
magnum schreef:
Op de site van circusleed vernomen dat ze aktie voeren tegen Nestle (de producent van o.a. smarties) omdat er circudieren in gevangenschap staan vermeld op de verpakking van Smarties.
Ik vraag je.....hoe zielig kun je zijn en hoever kun je vallen.
Droevig maar het toont aan dat je niets beters te doen hebt. Het kleine beetje respect wat ik nog had is bij deze wel verdwenen.


Het is niet zozeer actie voeren, maar ze op een paar dingen wijzen.
Lijkt me niet verkeerd om te doen. Het is volgens ons van de gekke dat men doet alsof die dieren het leuk hebben.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circusleed/smarties
BerichtGeplaatst: za mar 25, 2006 10:03 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Inderdaad hier heb ik ook geen goed woord voor over, om tegen Nestle actie te voeren v.w.b. de afbeeldingen van circusdieren op de verpakkingen van Smarties, hebben ze nu werkelijk niets beters te doen en dan ook nog de e-mail richting Nestle te publiceren op hun forum, ook niet netjes om maar rustig te zeggen onbeschoft en


Wat is er onbeschoft om een email te publiceren die wij sturen naar Nestle?

Citeer:
dtzelfde geld ook richting de actie van 22/3 j.l. bij het Staatscircus van Moskou in Landsmeer om de directeur zo te schande te zetten op hun forum, wat een lage praktijken.


Heeft niets te maken met lage praktijken, gewoon feit van hoe die directeur deed.

Citeer:
En dan og iets omtrent de circusmanifestatie in Utrecht op 1/4 a.s. om met megafoons en spandoeken mee te gaan lopen met de circusparade en dan ook nog vermomd als clown of circusdiere om zo dus niet herkend te worden, wat laf.


Misschien moet je lezen, want meelopen met de parade zelf doen WIJ niet. We zullen alleen in de buurt van parade/festival zijn verkleed als clown e.d. en met protestborden/spandoeken.

Citeer:
Ik vraag mij af of dit wel is toegestaan door de circussen en het Nederlands centrum voor Volkscultuur, ze zouden ze gewoon moeten laten verwijderen door de politie, wegens illegaal deelnemen.


Politie kan weinig doen tegen het protest. Als ze zeggen van dat ze het niet willen hebben schenden ze ons grondrecht, dus dat kan niet. We willen met de politie praten over hoe we het allemaal het beste kunnen laten verlopen.

Citeer:
Ook nog laf van Circusleed om de politie om eventuele bescherming te vragen, kom dan niet en blij lekker thuis en dan ook nog de sfeer in het Griftpark te willen gaan verpesten een grote schande. Wij als circusfans zullen dan ook die dag voor de circussen opkomen, zondermeer en we gaan de felle discussie zeker niet uit de weg. Max & Ruben. :)


Met al die agressievelingen van de circussen moet je soms wel uitkijken ja. Wij hebben geen enkele voorneme om agressief te worden en willen gewoon ons burgerrecht uiten. Gaan circusmensen agressief doen, dan doen ze maar, dat is hun keuze. Wij gaan echter niet als een stel bangerikken dan maar thuis blijven. Ook niet vanwege dreigementen (van NCV) e.d. Politie wil ik er misschien wel bij, omdat er wellicht ook jongere deelnemers mee zullen doen. En circusmensen boeit het niet hoe oud een activist is...

Jullie verpesten de dieren.

Maar tot 1 april he ;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mar 27, 2006 4:34 pm 
Ik wil het volgende even kwijt:

Ik ben van de week de hele week in& Rondom Circus renz geweest! Echt super... Ik heb bij de repetities lopen kijken.. Ik heb niks verkeerds gezien.. Bij de leeuwen of olifanten! Zondag waren er dierenactievisten die briefjes uitdeelde.. Ik moet zeggen ik vind dit overdreven.. Jullie kunnen beter actie voeren tegen de Zeehondjes in Cannada. Want die dieren worden echt super goed behandeld! Oké de ruimte van de olifanten is niet zo super groot.. Maar ze kunnen er voldoende in lopen.. Je kan moeilijk een heel veld uit gaan strekken.. voor de dieren,. En die leeuwen die mogen als ze geen show hebben gewoon lekker buiten lopen..


Dit wou ik even kwijt! :lol:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma mar 27, 2006 4:55 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
Citeer:
Ik ben van de week de hele week in& Rondom Circus renz geweest

Leuk Ramon,
Volgens mij zit hier wel een leuk verhaal in om op circusweb te zetten... Hoe heb jij het voor elkaar gekregen om Renz van zo dichtbij mee te mogen maken? We zouden het leuk vinden als je een verslag maakt van jouw ervaringen, liefst met een leuk fotootje erbij voor op circusweb. Je kunt het sturen naar gera1@circus-web.nl
Groetjes webmaster Sjaak


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.