Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel di apr 23, 2024 7:40 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 57 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: reactie naar circusleed
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2006 5:44 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Hallo,

Hierbij wil ik even reageren op de reactie van circusleed op mijn artikel, menloopt blijkbaar met oogkleppen op, want de dieren hebben hier in Nederland bij de circussen wel degelijk goede verblijven, zoals olifanten in ruime staltenten, roofdieren in behoorlijk grote loopkooien en paarden in ruime boxen en dat elk paard in een aparte box. Verschillende dierenactivisten zijn al diverse keren benaderd door de circusdirecties/circusmanagers om het instuderen van acts met dieren bij te wonen, want dit gaat wel degelijk met veel liefde en geduld , maar men wijst dergelijke uitnodigingen telkens weer resoluut van de hand.
Ik sta als enorme circusliefhebber dan ook volledig achter het circus.
Jullie zijn dom bezig en de uitlatingen zijn ongefundeerd. Dit geld niet alleen voor Circusleed maar b.v. ook voor Stichting Aap.

Max.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie naar circusleed
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2006 11:16 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Hierbij wil ik even reageren op de reactie van circusleed op mijn artikel, menloopt blijkbaar met oogkleppen op, want de dieren hebben hier in Nederland bij de circussen wel degelijk goede verblijven, zoals olifanten in ruime staltenten, roofdieren in behoorlijk grote loopkooien en paarden in ruime boxen en dat elk paard in een aparte box.


Max, het is een kwestie van perspectief. Jij acht die verblijven normaal, maar dat doe je zonder veel kennis over de dieren. Experts zeggen bijvoorbeeld dat olifanten veel meer loopruimte nodig hebben en niet zo de hele dag moeten blijven staan.
Olifanten lopen in het wild 50km gemiddeld per DAG. Bij een circus is het amper wat ze lopen. ZElfde voor roofdieren etc.
De kooien van de tijgers zijn niet groot. En de dieren vertonen stereotype gedrag. Vind je dat normaal dat ze dat doen?

De boxen van de paarden zijn niet zo ruim. En ze zitten daar lange tijd/alle tijd. Niet dat het bij maneges beter is hoor. Ken wel maneges met kleinere ruimten ook. Maar daar krijgen ze tenminste dan nog meer beweging.

Citeer:
Verschillende dierenactivisten zijn al diverse keren benaderd door de circusdirecties/circusmanagers om het instuderen van acts met dieren bij te wonen, want dit gaat wel degelijk met veel liefde en geduld , maar men wijst dergelijke uitnodigingen telkens weer resoluut van de hand.

Nodig mij maar uit. Echter wil ik wel zien hoe ze nieuwe acts aanleren plus dat dat ik de training van jonge dieren zou willen zien. Jammer genoeg krijgt men dat niet te zien. Alleen de verborgen camera kan dat soms achterhalen. En op de vraag of we dan mogen filmen enzo wordt nooit meer gereageert.

Citeer:
Ik sta als enorme circusliefhebber dan ook volledig achter het circus. Jullie zijn dom bezig en de uitlatingen zijn ongefundeerd. Dit geld niet alleen voor Circusleed maar b.v. ook voor Stichting Aap.


Dat mag je vinden.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: reactie naar circusleed
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2006 11:45 pm 
CircusLeed.NL schreef:
Max schreef:
Ik sta als enorme circusliefhebber dan ook volledig achter het circus. Jullie zijn dom bezig en de uitlatingen zijn ongefundeerd. Dit geld niet alleen voor Circusleed maar b.v. ook voor Stichting Aap.


Dat mag je vinden.


Nee, dat mag hij niet! Onze uitlatingen zijn namelijk absoluut niet ongefundeerd, maar berusten op herhaalde waarnemingen, bij meerdere circussen!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di feb 07, 2006 11:55 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Doelde meer op dat hij ons dom vind. ;)

Maar idd.. wat je ook zegt :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 2:07 pm 
Citeer:
circusleed schreef:
Max, het is een kwestie van perspectief. Jij acht die verblijven normaal, maar dat doe je zonder veel kennis over de dieren. Experts zeggen bijvoorbeeld dat olifanten veel meer loopruimte nodig hebben en niet zo de hele dag moeten blijven staan.
Olifanten lopen in het wild 50km gemiddeld per DAG. Bij een circus is het amper wat ze lopen. ZElfde voor roofdieren etc.
De kooien van de tijgers zijn niet groot.


Ik heb diverse studies over roofdieren gelezen. Vooropgesteld horen roofdieren thuis in de wildernis. Niet in kooien in dierentuinen of circussen. Hiervoor is het echter veel te laat en moeten wij, met dank aan onze voorouders, accepteren dat er roofdieren in gevangenschap leven (vanaf geboorte tot hun dood).

Roofdieren in het wild doen werkelijk niets. Slapen / luieren / omdraaien / weer slapen / nog meer luieren. Pas wanneer ze honger krijgen komen ze in beweging. Na vangst van een prooi en het verorberen begint het zojuist geschetste beeld weer van luieren en slapen. Diverse studies bevestigen dat roofdieren soms dagenlang op hetzelde plekje blijven. Circusleed heeft het hier dus volkomen bij het verkeerde eind. Roofdieren zijn derhalve uitermate geschikt om, wanneer in gevangenschap geboren, te houden in een circus of dierentuin. Op de luiaard na zijn roofdieren de meest luie dieren die er bestaan.

Circusleed orienteer je eerst goed voordat je opmerkingen plaatst op dit forum.

Let wel een ieder zijn mening.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 2:18 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Robert schreef:
Ik heb diverse studies over roofdieren gelezen. Vooropgesteld horen roofdieren thuis in de wildernis. Niet in kooien in dierentuinen of circussen. Hiervoor is het echter veel te laat en moeten wij, met dank aan onze voorouders, accepteren dat er roofdieren in gevangenschap leven (vanaf geboorte tot hun dood).

Ja, maar dat betekent wel dat je verantwoordelijkheid hebt ze een zo een goed mogelijk leven te bieden.

Citeer:
Roofdieren in het wild doen werkelijk niets. Slapen / luieren / omdraaien / weer slapen / nog meer luieren. Pas wanneer ze honger krijgen komen ze in beweging. Na vangst van een prooi en het verorberen begint het zojuist geschetste beeld weer van luieren en slapen. Diverse studies bevestigen dat roofdieren soms dagenlang op hetzelde plekje blijven. Circusleed heeft het hier dus volkomen bij het verkeerde eind. Roofdieren zijn derhalve uitermate geschikt om, wanneer in gevangenschap geboren, te houden in een circus of dierentuin. Op de luiaard na zijn roofdieren de meest luie dieren die er bestaan.

Circusleed orienteer je eerst goed voordat je opmerkingen plaatst op dit forum.

Let wel een ieder zijn mening.


Nee onjuist beste Robert. Dat ze veelal op 1 plek liggen betekent voor de dieren niet dat ze dan maar in een hok moeten blijven. Daarnaast. Men zegt dat die dieren toch wel luieren enzo in circushokken... maar hoe vind je het dan dat tijgers bijvoorbeeld uren achter elkaar stereotype gedrag vertonen?

Tijgers hebben volgens de kenners wel meer nodig dan een vervoerskooi, een hapje, een drankje e.d. Stress e.d. zorgen daarnaast dat de dieren geen prettig leven hebben.

Denk dus niet dat wij niet weten wat de dieren nodig hebben. Wij weten dat wel. En we weten ook dat de dieren niet op hun plek zitten.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: circusleed
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2006 4:56 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Op een reactie van Circusleed in de rubriek circusdieren, vroeg ik mij werkelijk af of ze, zoals ze in oktober j.l. schreven op circusweb vergunning hebben gekregen om te demonstreren in gemeenten waar een dierencircus staat en men noemt dat ook nog gezellig, ga dan als je het gezellig wilt hebben bij elkaar op de koffie en laat het circus met rust en dat getetter in die megafoons geeft gewoon geluidsoverlast, zoals ik dat in oktober heb kunnen constateren in Assen bij het Russisch Staatscircus, ik snap niet dat de gemeente en politie hier niet in grijpen.
Dan nog iets anders, Kiwi zegt op mijn reactie op o.a. dom bezig zijn, dat ik mijn mening over circusleed niet mag ventileren op Circusweb, een grote schande, ik mag toch mijn mening wel geven op circusweb dat er speciaal voor de circussen is. Maar ja als je voor het circus opkomt moet je, je mond dichthouden, men kan schijnbaar niet tegen kritiek, laf hoor,
maar ja dat zijn we wel gewend van jullie.
Max.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2006 7:11 pm 
Citeer:
CircusLeed.NL schreef:
Ja, maar dat betekent wel dat je verantwoordelijkheid hebt ze een zo een goed mogelijk leven te bieden.


Nou klest je uit je nek, want in andere topics wil je daar niks
van weten. Jij wil maar 1 ding, en dat is lege kooien,
en waar die dieren dan naar toe moeten intereseert je niks,
want je komt niet met een oplossing.
( niet dat het nodig is, want voorlopig blijven de dieren
mooi in het circus, en heb jij het nakijken.)

Citeer:
Nee onjuist beste Robert. Dat ze veelal op 1 plek liggen betekent voor de dieren niet dat ze dan maar in een hok moeten blijven. Daarnaast. Men zegt dat die dieren toch wel luieren enzo in circushokken... maar hoe vind je het dan dat tijgers bijvoorbeeld uren achter elkaar stereotype gedrag vertonen?


Ik heb het je al eerder gezegt, de kooien mogen best iets
groter, en hebben vele circussen al een buitenkooi, dus d'r
wordt aan gewerkt, en dan is het nu aan de gemeentes om
fatsoenlijke circusterreinen aan te leggen, want dat verdommen
ze, dus is het de gemeentes hun schuld als een buitenkooi niet
opgebouwd kan worden.

Citeer:
En we weten ook dat de dieren niet op hun plek zitten.


oh nee? ben jij daarin afgestudeerd om daar over te kunnen oordelen?
nee! wat dan wel? niks! jou bevindingen zijn puur op
persoonlijke emoties gebaseerd, en daar moet je eens mee ophouden.
ga anders een boom knuffelen of zo.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circusleed
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2006 8:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
max schreef:
Op een reactie van Circusleed in de rubriek circusdieren, vroeg ik mij werkelijk af of ze, zoals ze in oktober j.l. schreven op circusweb vergunning hebben gekregen om te demonstreren in gemeenten waar een dierencircus staat


Wij hebben bij alle demonstraties vergunning/bevestiging gekregen om te mogen demonstreren. Kan je overigens navragen bij politie/gemeente als je wilt hoor.

Citeer:
en men noemt dat ook nog gezellig, ga dan als je het gezellig wilt hebben bij elkaar op de koffie en laat het circus met rust


Tsja.. het is heel plezier gevoel om daar te staan met mensen die voor hetzelfde doel gaan.

Citeer:
en dat getetter in die megafoons geeft gewoon geluidsoverlast,


We laten ons graag horen. Van te voren denken wel wel na of we met geluid bezig gaan en in hoeverre mate.

Citeer:
zoals ik dat in oktober heb kunnen constateren in Assen bij het Russisch Staatscircus, ik snap niet dat de gemeente en politie hier niet in grijpen.


Ze mogen niet. Als ze dat doen hebben ze rechtzaak aan hun broek enzo.. vanwege schending van onze rechten.

Citeer:
Dan nog iets anders, Kiwi zegt op mijn reactie op o.a. dom bezig zijn, dat ik mijn mening over circusleed niet mag ventileren op Circusweb, een grote schande, ik mag toch mijn mening wel geven op circusweb dat er speciaal voor de circussen is. Maar ja als je voor het circus opkomt moet je, je mond dichthouden, men kan schijnbaar niet tegen kritiek, laf hoor, .


Kiwi doelde op dat je niet iets mag zeggen wat niet klopt. Als je zegt dat wij ongefundeerd bezig bent, dan heb je het namelijk mis, want wij hebben dat wel.

Overigens mag je verder je mening wel zeggen hoor. Geen problemen mee. Kiwi heeft daar ook geen problemen mee.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2006 8:55 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
circusfan schreef:
CircusLeed.NL schreef:
Ja, maar dat betekent wel dat je verantwoordelijkheid hebt ze een zo een goed mogelijk leven te bieden.


Nou klest je uit je nek, want in andere topics wil je daar niks
van weten. Jij wil maar 1 ding, en dat is lege kooien,
en waar die dieren dan naar toe moeten intereseert je niks,
want je komt niet met een oplossing.
( niet dat het nodig is, want voorlopig blijven de dieren
mooi in het circus, en heb jij het nakijken.)


Ja, uiteindelijke doel is lege kooien ja. Maar dat betekent niet dat ik de dieren er maar uit gooi in de vrije natuur en ze dan maar geen nazorg geef. Ik ben daar voorheen ook duidelijk in geweest hoor.




Citeer:
Ik heb het je al eerder gezegt, de kooien mogen best iets
groter, en hebben vele circussen al een buitenkooi, dus d'r
wordt aan gewerkt, en dan is het nu aan de gemeentes om
fatsoenlijke circusterreinen aan te leggen, want dat verdommen
ze, dus is het de gemeentes hun schuld als een buitenkooi niet
opgebouwd kan worden.


Grappig hoor :) Maar waarom moet een gemeente inschikken met wat circussen willen? Ze mogen niet verbieden van jouw, maar ze moeten wel meer ruimte creeeren? Is dat niet een beetje tegenstrijdig? Is het gewoon dat je hiermee zegt dat men alles moet doen voor de circussen om ze een goede plek te bieden?

Citeer:
oh nee? ben jij daarin afgestudeerd om daar over te kunnen oordelen? nee! wat dan wel? niks! jou bevindingen zijn puur op
persoonlijke emoties gebaseerd, en daar moet je eens mee ophouden.
ga anders een boom knuffelen of zo.


Dat heeft niets met studie te maken. Ik doe zelfstudie ten eerste en daarnaast ga ik o.a. mee met externe experts en interne expertise betreffende wilde dieren en gedomesticeerde dieren.

Zal ik de boom namens jou een extra knuffel geven?

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: tip voor circusleed
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2006 11:01 am 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Bij deze wil ik actiegroep Circusleed even mededelen dat er sinds voring jaar een boekje uit is over circusdieren het heet;
Boekje open over dieren in het circus,

Mochten jullie dit boekje nog niet hebben dan kun je het aanvragen bij de VNCO, zie voor informatie hun website.
Misschien wordt jullie dan e.e.a. duidelijk.
Max.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za feb 11, 2006 6:49 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Beste Max,

Ik ken het boekje hoor. Je moet niet denken dat wij maar wat in het wilde weg aan het actie voeren zijn. Wij hebben genoeg kennis over het circus.

groet,

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2006 1:28 am 
Citeer:
CircusLeed.NL


Grappig hoor :) Maar waarom moet een gemeente inschikken met wat circussen willen? Ze mogen niet verbieden van jouw, maar ze moeten wel meer ruimte creeeren? Is dat niet een beetje tegenstrijdig? Is het gewoon dat je hiermee zegt dat men alles moet doen voor de circussen om ze een goede plek te bieden?


een gemeente moet gewoon braaf zijn en z'n eigen niet met de dierenhuishouding bemoeien want die hebben, net als jij en je clubje
schreeuwers, de knowhow niet om daar over te oordelen.

Verder dienen alle gemeentes eens fatsoenlijke evenemententereinen
aan te leggen , want ze pakken al 100 jaar stageld aan voor
de meest gore terreinen waar je tot de enkels wegzakt in de blubber,
en het enige wat er op vooruit is gegaan zijn de belachelijke
stagelden, want die zijn flink de hoogte ingeschoten.

Heb je wel een van huisjesmelkers gehoord?
Dat is je zakken vullen door huizen te verhuren
en geen bal aan het onderhoud doen, en dat doen de
gemeentes nu al 100 jaar met de circusterreinen.



Citeer:
oh nee? ben jij daarin afgestudeerd om daar over te kunnen oordelen? nee! wat dan wel? niks! jou bevindingen zijn puur op
persoonlijke emoties gebaseerd, en daar moet je eens mee ophouden.
ga anders een boom knuffelen of zo.


Citeer:
Dat heeft niets met studie te maken. Ik doe zelfstudie ten eerste en daarnaast ga ik o.a. mee met externe experts en interne expertise betreffende wilde dieren en gedomesticeerde dieren.


Die experts van jou, weten helemaal geen ene moer af van
circusdieren, want daarvoor moet je minimaal 20 jaar in een circus
gewerkt hebben, dus snap ik niet waar die figuren het lef vandaan
halen om zich expert te noemen.


Citeer:
Zal ik de boom namens jou een extra knuffel geven?


ja hoor, maar dan met een kettingzaag. :twisted:


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2006 2:41 am 
Waar gaat dit heen??????? Kan iemand niet beter een politieke cartoon maken waarin hij zijn gram haalt. In Denemarken hebben ze hier wel wat expertise in.
Laat het echter niet zover komen en ga niet op de man spelen, maar houd het belang van je organisatie-en/of doel in de gaten. Speel het fair en met argumenten. Nog een [over]denking...........wij leven en strijden NU. Straks zijn wij er niet meer, maar wordt de 'strijd' nog steeds gestreden. Dit gaat al eeuwen zo en zal zo nog eeuwen doorgaan.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2006 10:20 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
circusfan schreef:
een gemeente moet gewoon braaf zijn en z'n eigen niet met de dierenhuishouding bemoeien want die hebben, net als jij en je clubje schreeuwers, de knowhow niet om daar over te oordelen.


De politiek in den haag ook niet altijd.. dus waarom zou men uberhaupt dan regels stellen over dieren.
Nee, je weet duidelijk niet dat gemeente ook diverse onderwerpen heeft die betrekking tot dieren hebben. Denk aan het honden- en kattenbesluit, taak om zwerfdieren op te vangen (14 dagen), etc. Genoeg punten met dieren. Het is overigens inderdaad zo dat gemeenten vaak niet eens weten dat ze die taken hebben. Wanneer ze wel uiteindelijk daar meer op gaan richten, dan vragen zij de expertise aan externen. Er word dan meestal een werkgroep/adviescommissie opgericht. En daaraan kunnen de partijen in het 'conflict' hun woord doen.

Citeer:
Verder dienen alle gemeentes eens fatsoenlijke evenemententereinen aan te leggen , want ze pakken al 100 jaar stageld aan voor de meest gore terreinen waar je tot de enkels wegzakt in de blubber, en het enige wat er op vooruit is gegaan zijn de belachelijke
stagelden, want die zijn flink de hoogte ingeschoten.


Circussen kiezen toch waar ze willen staan. Als je geen goed terrein kan vinden en geen groot terrrein, waarom gaat men dan daar willen staan?
Het gaat alleen maar om geld te verdienen. Dus gaan ze sowieso gewoon daar aanvragen. Gemeenten bieden gewoon terreinen aan die ze beschikbaar hebben daarvoor. Je kan moeilijk verwachten dat ze voor het circus dan maar even een terrein laten aanleggen welke circussen goed vinden.

Citeer:
Heb je wel een van huisjesmelkers gehoord?
Dat is je zakken vullen door huizen te verhuren
en geen bal aan het onderhoud doen, en dat doen de
gemeentes nu al 100 jaar met de circusterreinen.

Niet te vergelijken.

Citeer:
Die experts van jou, weten helemaal geen ene moer af van
circusdieren, want daarvoor moet je minimaal 20 jaar in een circus
gewerkt hebben, dus snap ik niet waar die figuren het lef vandaan
halen om zich expert te noemen.

Je kent de experts niet eens en dan wil je daar over oordelen al... lekker makkelijk he... Overigens hebben wij ook contacten met ex-circusmensen/trainers.
Trouwens circusdieren zijn nog steeds dieren en hebben gelijke behoeften als wilde soortgenoten. (soorteigen gedrag). Hoeveel kennis hebben circusmensen nou van die dieren? Ik denk een heel stuk minder.

Citeer:
ja hoor, maar dan met een kettingzaag. :twisted:


:lol:

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 57 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.