Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 10:39 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2007 4:03 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
tieske schreef:
Hier heb ik niets van vernomen...


Dat verbaast me niets.
Zolang dieractivisten wel roepen maar niet luisteren.
In een ander vakgebied (radiocommunicatie) noemt met zoiets "alligators": Wel een grote bek maar héél kleine oortjes. Zodat je je zelf overstemt en niets hoort...


Het Circusfestival in Enschede (dir. Bram van der Weiden) heeft Alex Romijn van Circusleed persoonlijk uitgenodigd. Kijk en luister op http://www.rtvoost.nl/nieuws/?id=68613 voor de uitnodiging. Dat kun je toch niet ontkennen he?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2007 5:29 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Citeer:
Het Circusfestival in Enschede (dir. Bram van der Weiden) heeft Alex Romijn van Circusleed persoonlijk uitgenodigd. Kijk en luister op http://www.rtvoost.nl/nieuws/?id=68613 voor de uitnodiging. Dat kun je toch niet ontkennen he?


Dat is niet de uitnodiging waar het over gaat. Daar wil ik best nog gaan meekijken.

Maar Tom Dieck was het geloof die ergens in de media heeft geopperd dat ze maar eens moeten mee kijken en dat 'we' uitgenodigd worden. Een officiele uitnodiging is er nog steeds niet geweest.

Maar als wij willen kijken bij circus Herman Renz of Belly Wien worden 'we' tegenwoordig hardhandig, met geweld, verwijderd. En als je dan op dat aanbod in gaat... dan krijg je zeker elke dag dat geweld over je heen he..

Maar ik wacht nog steeds op de officiele uitnodiging...

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2007 6:45 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
peterklinkert schreef:
Die uitnodiging is wel degelijk geweest, zelfs meerdere malen ook om te kijken hoe die dieren getraint worden bij circus herman renz


Wij hebben nog nooit een officiele uitnodiging gehad. Ik weet dat sommige lokale dierenorganisaties wel eens uitgenodigd worden om te komen kijken, maar bij ons is er nooit een officiele uitnodiging geweest.

Ze zeggen het wel regelmatig in de pers dat we wel uitgenodigd zijn, maar dus niet. Kom maar eerst op met die uitnodigingen.

Citeer:
maarja als je dan de dierenactivisten uitnodig om samen te kijken en om de discussiëren enz,


Ik vind het best. Nodig me maar uit.

Citeer:
komen ze met apen en leeuwen paken met spandoeken enz, ja hoe kunnen we jullie dan sirieus nemen als je denk dat het en karnaval parade of voetbal wedstrijd is.


Dat hoort bij de ludieke opzet.

Citeer:
en dan over geweld spreken wie plak hier de reclameborden af met AFGELAST IVB MET DIERENLEED wie laten kleine kinderen in nijmegen voor een ijsje demonstreren over iets waar die kindjes helmaal niets van afweten, en nog te preken over hun ouders van die kinderen die van niets weten, en wie laten de circus dieren onsnappen


Sorry, maar je koppelt dat nu aan circusleed. Er zijn allerlei groeperingen die op allerlei manieren actie voeren.

Dat inhuren van kinderen dat vind ik zeker ook niet goed te praten als dat gebeurd is. En afplakken van reclameborden gebeurd regelmatig. De laatste jaar veelal door een extreem rechtse groepering.
In ieder geval werkt het negatief in onze ervaring, omdat de aandacht dan weer daarop gefocust word en niet op de boodschap.

Citeer:
als jullie sireus genomen willen worden praat dan geen leugens en maak van een mug geen olifant, en kijk de post eens na naar al die uitnodigingen.


Geen uitnodigingen in de post. Ik wacht er nog steeds op.

Ben ook benieuwd naar wat onze leugens dan zijn beste Peter.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2007 6:53 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
idd nodig me ook maar uit! en niet zomaar voor één traininkje waarbij men nog zen ware aard tov het dier zou kunnen verbergen zoals bij een show, maar echt een week.

En dan nog... als men echt wil dan houdt men zich in in het bijzijn van activisten... het zou al "under cover" moeten zijn :twisted: En dan maar stiekem filmen en gewoon wachten tot iemand zijn geduld weer eens verliest en erop losmept op zo'n dier.

En dan niet afkomen met: het is maar één keer en dit en dat: één keer op dat ene weekje tijd, net als er iemand filmt?! nou dat zou maar gek zijn.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2007 8:11 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
peterklinkert schreef:
Die uitnodigingen zijn er zeker wel geweest dat weet jij net zo goed als ik. en ik kan jou niet uitnodigen ik ben geen circus directeur


Er zijn 'uitnodigingen' in de media geweest. Niet gericht aan een organisatie. Wij hebben geen officiele uitnodigingen in de postbus ontvangen.

Als wij bij een circus komen kijken worden we bij sommige circussen hardhandig verwijderd. Dat staat een beetje haaks op al die uitnodigingen waarin gedaan word alsof we met open armen ontvangen worden.

Citeer:
en hoe bedoel je hoe kan ik dan daar filmen, 9van de10 filmpjes zijn al zo oud als de weg van rome, en laat mijn maar dan en recente filmpje zien dat een circus dier mishandeld word, want die heb je niet


Misschien zou je onze website moeten bekijken. Vorig jaar zijn nog beelden gemaakt waar we aantoonden hoe circus herman Renz aan het liegen was over gebruik van olifantenhaak. Ook zag je hoe dieren tikken kregen. Tuurlijk.. voor jullie wellicht niet 'erg' genoeg, maar het gaat niet alleen om slaan e.d. tegenover de dieren. Ook de hele behandeling van de dieren is voor ons dierenmishandeling.

Citeer:
dat is weer de zoveelse leugen dat en dier mishandeld word, en dieren trainer heeft er niets aan als die dat zou doen, dat had je kunnen weten als je op die uitnodiging in was gegaan voor een training van circus herman renz


Wij willen de echte trainingen zien. Niet de 'repetities'. Daar hebben we niets aan. Ook niet aan vooropgezette trainingen.

Naar onze mening is dieren niet de juiste zorg bieden gewoon mishandeling. Circussen kunnen niet de juiste zorg geven en zullen dat ook niet doen. Welzijnsverbeteringen halen hun max in het circus en verder kan een circus niet gaan, want een circus moet compact zijn en dat betekent ook beperking in leven van de dieren.

Citeer:
ik snap niet waarom jullie niet dieren helpen die echt in nood zijn, want dat zijn er nog heel wat in europa en in de wereld, dan jullie kostbare tijd voldoen aan iets wat op leugens en onwaarheden berust.


Tuurlijk. Circusdieren zijn ook niet de enige dieren waar dierenactivisten mee bezig zijn. Anders werden we wel circusdierenactivisten genoemd.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: zo nov 04, 2007 10:12 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
peterklinkert schreef:
De Welzijnsverbeteringen halen hun max, daar ben ik echt niet mee eens want de techniek gaat steeds verder, en zal nooit aan het einde zijn


Hier denk je weer beperkt door te denken dat dieren genoeg hebben aan menselijke 'maten'. Een dier heeft niet genoeg aan een hapje, drankje en dak boven het hoofd.

Je moet verder kijken. Elk diersoort (zelfs per ras) heeft bepaalde behoeften. Natuurlijke behoeften. Experts hebben het ook wel over soorteigen gedrag.

Je kan de kooien nog zo groot maken, maar wil je dieren voorzien in hun echte behoeften, dan moet je bijvoorbeeld de ruimte hebben van een safari park om daar aan te voldoen. Dat kan een circus niet, want ze hebben meestal niet die ruimte. Zie ook ander topic op het forum waarin circusfan zelfs aangeeft dat circus herman renz spreekt over ruime bassins en over buitenkooien, maar dat het niet zo is wat betreft het bassin en die buitenkooien ook niet overal opgesteld staan.

En zo nog talloze voorbeelden van waarom het niet kan.

Citeer:
ook de trainings methode blijven veranderen zo kon je vorig jaar zien bij het circus festifal monte carlo waar een stuk of 14 paarden zonder hulpmiddelen zoals zweep of wat tan ook, gewoon puur op de stem
hun act deden


Leuk en aardig. Maar zonder hulpmiddelen zegt niet perse iets over de trainingen. En ook niet over het welzijn van het dier. Wij zeggen ook zeker niet dat alle dieren met geweld getraind zijn. Echter wel veel over de huisvesting e.d. Ik zie bij circussen paarden eigenlijk nooit echt in een weiland rondrennen. Het is meestal op stal. Niet een ideale situatie voor de paarden.

Citeer:
ben ff vergeten hoe die dieren trainers heten mischien weet iemand anders dat!!!


Dat was volgens mij die ook in carre stond. Ben ook even zijn naam kwijt.

Citeer:
de olifanten van circus herman renz gaan al zeker 2jaar niet mee op tournee dus weet niet hou oud dat filmpje is en ik heb het nog niet gezien, dus geef eens die link door


Renz had de olifanten vorig jaar. Aan het einde van het jaar zijn ze verdwenen. Hier kan je het vinden: http://www.youtube.com/CircusCruelty

Citeer:
en tussen tik en tikken geven zit een heel groot verschil de dieren trainers geef alleen een comando met zijn zweep op stok of wat dan ook,


Ze sloegen hard genoeg om geluid te horen. Ook prikten ze met de olifantenhaken.

Citeer:
en het kan best zo zijn dat de dier er mee aan geraakt word, maar dat is zo zachtjes en zo subtiel een het is alleen een comando uit te voeren, en het heeft niets te maken met slaan of mishandelen,


Pak eens een klein stokje. Sla die maar eens met een tik op je arm. Doet genoeg pijn. Dat voel je. Ondanks dat een olifantenhuid wellicht dik is hebben deze dieren wel een zeer gevoelige huid.

Citeer:
dat er alleen gewerkt word met behulp van de stem.
als je mishandeling wil zien kan je ze overal in zien


Als ik over dierenmishandeling spreek, dan heb ik het wel over wat meer, dan wanneer jij er over spreekt natuurlijk. Ik vind het beperken van dieren in hun behoeften gewoon al dierenleed. En jij zal pas wanneer je bloed ziet waarschijnlijk spreken over dierenleed.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 1:03 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Peter,

Zoals je merkt: alles is een herhaling van zetten.
Bespaar ons allen die moeite. De verhalen van Alex/Circusleed kennen we allemaal ondertussen wel. Wil je toch met Alex corresponderen, doe dat dan maar via de Persoonlijk Bericht mogelijkheid van dit forum. Dan hoeven we niet allemaal voor de zoveelste maal mee te genieten.

Je geeft Alex nu een kans om op deze plek wederom zijn persoonlijke mening te geven.

Wie belangstelling heeft in de mening van dieractivisten mag zelf gaan kijken op http://www.circusleed.nl , http://www.wilddierendetentuit.nl , http://www.veganisme.org/forum/viewforum.php?f=23 , http://www.isis-veganisme.nl , http://www.indymedia.nl , http://www.ravagedigitaal.org en http://www.stormfront.org/forum/forumdi ... .html?f=22

Op de genoemde websites even zoeken naar "circus", "circusleed" of "wilde dieren". Dan kom je de meningen vanzelf tegen. En o ja: een waarschuwing vooraf: als je naar Stormfront gaat niet schrikken van het gotische lettertype.

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 1:09 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
peterklinkert schreef:
Ik heb op youtube geken maar kan er niets van vinden over circus herman renz over wat jij zij, en de rest van de filmpjes zijn 9van de10 erg oud, ik kan niet echt iets recents zien


http://www.youtube.com/watch?v=UP9ZeFykB8o
Directe link.

Die filmpjes zijn overigens vanaf 2005. Dat is dus recent. Tenzij jij dat niet recent vind natuurlijk.

Citeer:
de olifantenhaak wordt niet meer gebruikt


Vorig jaar door circus Herman Renz dus nog wel.

Citeer:
evenals het kettingen van een olifant dat behoord al tot verleden tijd


Hoe lang ben jij wel niet bij een circus geweest. Zie: http://www.youtube.com/watch?v=dtgD4JNxtQA

Beelden van 2 maanden oud.

Citeer:
paarden in het circus lopen wel degelijk vrij rond maar de meeste mensen zien alleen de de paarden 1uur voor de voorstelling of 1uur erna en meestal staan ze dan ook op stal om gewassen te worden voor de voorstelling


Ben benieuwd bij welk circus dat dan is. Alleen als ze op een plek staan waar er wel wat ruimte is dan geven ze nog weleens wat mogelijkheid te lopen. Maar bijna elke keer staan ze niet op een plek waar ruimte is. Dan staan ze in de stallen.

Citeer:
als je rieel en gewoon logies over de situatie denkt hebben die dieren het erg goed in het circus, ze worden goed verzorgd en ik durf met 1000% zeggen dat de dieren niet mishandeld worden en met liefde behandeld worden.


Dat is naief.

Citeer:
iedereen heeft wel eens een huisdier gehad die je verzorgd en iedereen weet dat je aan zo beestje gehecht raakt, en van zo beestje gaat houden zeker als je zon dier met de fles groot brengt, dus je wilt dat zon beestje het goed heb en je zou het diertje nooit pijn willen doen, en zo is het ook met de dieren in het circus en hun verzorgers.


Onzin. Dan zou je denken dat het altijd goed gaat, maar voorbeelden uit het verleden en recente geven aan dat verzorgers van circusdieren nog vaak genoeg laten zien dat ze niet altijd zo om de dieren geven.

Verder betekent houden van niet altijd direct dat je goed met dieren omgaan. Circusdierentrainers houden van hun dieren wellicht. Maar boeren houden ook van hun dieren. Zelfs de boeren die legkippen houden of waar varkens in stangen zitten waardoor ze niet eens kunnen bewegen.
Is dat houden van dan ook direct gericht op dat een dier de juiste verzorging krijgt? Nee. Houden van kan ook inhouden houden van je werk. En dat is vooral zo bij circusdierentrainers. Houden van het werk. Echt houden van hun dieren.. tsja.. dan zouden ze erkennen dat die dieren meer verdienen. En gelukkig zijn er trainers geweest die dat wel inzagen en gestopt zijn. Denk aan dolfijnentrainer Ric o'barry die nu de wereld afreist om over de hele wereld te protesteren tegen dolfinaria.

Citeer:
de huidige circus dieren zijn dieren van generatie lange dieren die in het circus geboren zijn en zijn leef gewoontens zijn in de loop van de eeuwen ook veranderd.


Dat is onzin. Dan kom je weer met het 'ze weten niet beter' argument. Echter zijn dieren die al generaties gefokt zijn niet hun soorteigen gedrag kwijt geraakt. Elke bioloog zou je uitlachen als je dat denkt. Al die welzijnsveranderingen in de veesector e.d. zijn gericht op dat dieren soorteigen gedrag hebben. Die dieren zijn ook al zolang doorgefokt, maar varkens die zullen als ze uit de intensieve veehouderij worden gehaald en ze losgelaten worden in een vrij gebied direct zorgen voor modderpoelen bv. Die dieren zijn dan wel gefokt en hebben nooit daglicht gezien, maar hun soorteigen gedrag behouden ze.

Citeer:
je moet ook zo zien en tijger of en leeuw in de natuur zijn maar 3 a4uur per dag actief met jagen de rest van de dag slapen ze of liggen ze lekker in de zon te zonne.


Je begrijpt toch zelf wel dat zo een argument nergens op slaat?
Een tijger heeft een territorium van tientallen tot honderden kilometers. Als je een 3 a 4 uur per dag actief bent met jagen in zo een groot gebied, dan heb je wel zin om eens goed te rusten natuurlijk ;)
Zo een leefgebied is zeer divers en daarnaast maakt die enorme afstanden. Een tijger heeft gewoon goed beweging nodig. Dat lukt sowieso niet bij het circus.
Overigens zit zo een tijger in het circus constant maar heen en weer te bewegen. Stereotype gedrag noemt men dat. Ik heb tijgers dat uren zien doen bij een circus. Achter elkaar. Dat gedrag geeft aan dat het dier toch echt niet goed zit. Weet je wat de verklaring is van de verzorgers? Dat het dier zenuwachtig is voor de show of dat ze aan het dansen zijn.
Dat is toch een onzin antwoord.

Citeer:
tegewoordig word elke dier peperkt in zijn leef omgeving kijk maar naar al het groen en weilanden die volgebouwd worden en verdwijnen
als je overal op doordenkt dan kun je overal dieren leed zien of er van maken


Je hebt gelijk dat de mens het leef gebied in pikt van de dieren. Alleen dat is geen reden om dan maar te zeggen dat wij dieren dan maar moeten opsluiten in beperkte kooien en ze trainen allerlei kunstjes te doen.
Sommige zelfs in nog van die rare pakjes. Dat is gewoonweg onrespectvol naar de dieren. Wat willen wij onze kinderen leren? Dieren in kooien en het leefgebied van dieren inpikken? Of dat we op een planeet leven tussen de dieren, waarin we respect hebben voor de dieren en hun unieke waarde erkennen? Ik kies toch wel voor het laatste.

Het circus moet zeker blijven bestaan, maar dan wel zonder dieren. We hebben ook niets tegen het circus op zich, maar wel tegen het diergebruik.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 1:37 am 
Dames/heren van circusleed. Geef uw adres op aan de directies en u zult merken dat de uitnodigingen voor showgedeelte en een kijkje tijdens trainingen op de mat zullen vallen. Zo simpel kan het zijn.

Om geen persoongebonden berichten met privegevoelige informatie op deze site te hoeven zetten, stel ik voor dat u dat via de PB aan de webmaster van dit forum doet. Nog beter is natuurlijk de info@mail adressen van diverse circussen. Schroom niet om uzelf aan te melden voor een kijkje achter en natuurlijk voor de schermen.
Heus, circussen willen met u meedenken en waar nodig nadenken over hoe het anders kan. Zie dit niet als een overwinning maar als een gezamelijk belang.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 9:05 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
peterklinkert schreef:
ben zelf ook eigelijk klaar met die leugens en onwaarheden van alex/ circusleed wordt beetje ziek van die onzin verhalen :roll:


Tsja.. die mening mag je hebben. Ik ben benieuwd naar je tegenargumenten danwel uw aantoning van de leugens. Die heb je hier nog niet aangetoond namelijk. Ik heb echter wel aangetoond dat kettingen en olifantenhaken toch echt niet verdwenen zijn.

Maar goed.. blijkbaar wil je niet de discussie aan of durf je dat niet.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.