Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel zo apr 28, 2024 11:38 am

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 9:09 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Lisa schreef:
Dames/heren van circusleed. Geef uw adres op aan de directies en u zult merken dat de uitnodigingen voor showgedeelte en een kijkje tijdens trainingen op de mat zullen vallen. Zo simpel kan het zijn.


Dat adres is bekend bij ze. Nooit echter iets ontvangen.

Citeer:
Nog beter is natuurlijk de info@mail adressen van diverse circussen. Schroom niet om uzelf aan te melden voor een kijkje achter en natuurlijk voor de schermen.


Dat is aan de circussen zelf. Deze zouden met uitnodigingen moeten komen die ze in de pers zeggen te hebben gedaan aan ons. Echter hebben wij geen officiele uitnodigingen mogen ontvangen.

Citeer:
Heus, circussen willen met u meedenken en waar nodig nadenken over hoe het anders kan. Zie dit niet als een overwinning maar als een gezamelijk belang.


Er is geen andere manier. Ja welzijnsverbeteringen. Maar daar zijn de dieren niet mee geholpen. Dat is uitstel. Zie de nertsenfokkerijen.. die kunnen nu doorgaan met de nertsenfok ondanks dat ze het welzijn van de dieren niet kunnen waarborgen. Ook niet met die 'welzijnsverbetering'. Net als de circussen kunnen ze roepen dat er verbeteringen komen, maar ook daar is er een grens van kunnen.

Er is wel te praten over stoppen met diergebruik. We willen dan in goed overleg wel praten over eventuele herplaatsing van de dieren binnen een termijn.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 11:13 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
De fout die Circusleed maakt is dat ze "mogelijke problemen in het welzijn van (niet alleen circus)dieren" alleen en uitsluitend willen oplossen door middel van verbod en daarom alleen maar demonstreren tegen (circus)dieren.

Als Circusleed nou eens de zaak van de positief-kritische kant zou bekijken dan was de afstand tussen samenleving en Circuleed en de afstand tussen circusbedrijven en Circusleed ongetwijfeld een heel stuk kleiner: Circusleed als adviesorgaan aan circussen en overheid.

Maar nee hoor, dat zal Alex nooit en te nimmer overwegen.
Waardoor de schijndiscussie elke keer weer oplaait.
Dat was zo in 2006, het Jaar van het Circus. Daarvoor had echt nog niemand van Alex Romijn en Circusleed gehoord. Die schijndiscussie werd gevoerd op de websites van het Jaar van het Circus, op Circusweb en (toen hij zijn eigen website klaar had) op Circusleed.nl

Om op Circusweb circusliefhebbers te bestoken met de anti-circusdieren-propaganda is verspilling van tijd en moeite van Alex. Toch blijft hij volharden in zijn persoonlijke kruistocht tegen circusdieren.

Richting gemeenten is de zaak nog interessanter: Alleen Winschoten heeft nu een verbod op circussen met "wilde" dieren. Alphen aan den Rijn (nog nooit genoemd door activisten, want die noemen alleen maar Winschoten en Veendam) overweegt een verbod, maar de verantwoordelijke wethouder is toch weer gaan twijfelen aan de juistheid van informatie over circusdieren. Alle andere gemeenten beschouwen de (twee)maandelijke mailings van "Wilde Dieren De Tent Uit" en de verzoeken om bepaalde circussen in de toekomst niet meer toe te laten intussen als een soort spam. Ook al wordt het niet per email verzonden maar keurig in een enveloppe gedaan door de secretaresse van Stichting Aap in Almere en op de post gedaan...

Het summum van het aan de kant zetten van dieractivisten is recent gedaan door het gemeentebestuur van Groningen. Daar onderkent men dat er naast voorstanders ook tegenstanders van circusdieren zijn. Maar om nou gemeentelijk beleid te funderen op de meningen van "twee kampen"? Alle circussen blijven dus welkom in Groningen. (bron: Raads Informatie Systeem op http://www.gemeente.groningen.nl Discussienotitie "Van kop tot staart" Dierenwelzijn in Groningen)

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 5:02 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
peterklinkert schreef:
als je overal op verder kijkt en door denkt, en je wilt dierenleed zien dan kun je overal dierenleed van maken of zien.


Of: als je overal je ogen voor dicht doet en je wil geen dierenleed zien, dan zie je het ook niet.
Iets wat héél veel mensen doen! Neem het van me aan, en ik spreek heus niet over circusdieren alleen!



peterklinkert schreef:
iedereen heeft wel eens een huisdier gehad die je verzorgd en iedereen weet dat je aan zo beestje gehecht raakt, en van zo beestje gaat houden
zeker als je zon dier met de fles groot brengt, dus je wilt dat zon beestje het goed heb en je zou het diertje nooit pijn willen doen, en zo is het ook met de dieren in het circus en hun verzorgers.


Er was vorige week nog een documentaire op tv: 80%!!!!! van alle ouders slaat hun kinderen regelmatig. Dit is bij wet verboden, maar toch gebeurt het bij de overgrote meerderheid van de ouders. Zij beweerden allemaal dat die "tikken" (waarbij de kinderen zelfs moesten huilen) nodig waren bij de opvoeding... Yeah right.

Soit: deze ouders hielden thans ook stuk voor stuk van hun kinderen. Ze willen ook dat hun kinderen het goed hebben, waarom ze dan toch pijn doen?!

Leg me dat dan eens uit. En leg me dan vervolgens eens uit waarom circusmensen niet op die dieren zouden slaan, als zelfs ouders op hun kinderen slaan.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 5:19 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 06, 2005 2:16 am
Berichten: 442
Locatie: Groningen
tieske schreef:
peterklinkert schreef:
als je overal op verder kijkt en door denkt, en je wilt dierenleed zien dan kun je overal dierenleed van maken of zien.


Of: als je overal je ogen voor dicht doet en je wil geen dierenleed zien, dan zie je het ook niet.
Iets wat héél veel mensen doen! Neem het van me aan, en ik spreek heus niet over circusdieren alleen!



peterklinkert schreef:
iedereen heeft wel eens een huisdier gehad die je verzorgd en iedereen weet dat je aan zo beestje gehecht raakt, en van zo beestje gaat houden
zeker als je zon dier met de fles groot brengt, dus je wilt dat zon beestje het goed heb en je zou het diertje nooit pijn willen doen, en zo is het ook met de dieren in het circus en hun verzorgers.


Er was vorige week nog een documentaire op tv: 80%!!!!! van alle ouders slaat hun kinderen regelmatig. Dit is bij wet verboden, maar toch gebeurt het bij de overgrote meerderheid van de ouders. Zij beweerden allemaal dat die "tikken" (waarbij de kinderen zelfs moesten huilen) nodig waren bij de opvoeding... Yeah right.

Soit: deze ouders hielden thans ook stuk voor stuk van hun kinderen. Ze willen ook dat hun kinderen het goed hebben, waarom ze dan toch pijn doen?!

Leg me dat dan eens uit. En leg me dan vervolgens eens uit waarom circusmensen niet op die dieren zouden slaan, als zelfs ouders op hun kinderen slaan.

Als jij vroeger iets meer klappen had gehad zat je nu niet zo dom te praten.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 6:28 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Peter ik wilde gewoon wat aantonen.

In het algemeen geven mensen meer om hun eigen kinderen dan om eens stel circusdieren toch? (ik denk niet dat je het hier oneens mee kunt zijn).

Maar toch slaan mensen hun kinderen. 80% van alle ouders. Dat is énorm veel. Dat besef je zelf ook, en ik heb het niet over een éénmalige tik maar over minstens één per dag.

Als mensen hun bloedeigen kinderen al slaan - iets waar ze énorm veel van houden en waar ze alles voor doen - waarom is het dan zo gek om te bedenken dat circusmensen circusdieren weleens durven te slaan?!

De meerderheid van de gewone huisdieren wordt trouwens ook regelmatig geslagen.

Dus nogmaals: als dit gebeurt met kinderen en huisdieren, waarom zouden circusdieren dan gespaard blijven?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 6:35 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Tieske behoort dus nu tot een MINDERHEID:
Ze is nooit door haar ouders geslagen (<20% van de bevolking) en ze heeft het niet zo op dieren in het circus (<1% van de bevolking).

Komt er binnenkort een Tieskerechtenactivist die het voor haar opneemt? Arme meid!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 6:46 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Euhm wie zegt dat ik nooit klappen kreeg?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 7:16 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ik rook niet en neem geen drugs. Niet stoned dus.

Snap je écht niet wat ik wil zeggen?!

Hoeveel geven mensen om kinderen? eeeeeeeeeeeeeeenorm veel. Kinderen slaan de klok. Ouders doen alles wat ze maar kunnen voor hun kinderen.

En hoeveel wordt er om circusdieren gegeven? Misschien wel veel, maar zeker niet zoveel als om kinderen.

Wat ik dus bedoel: als mensen kinderen al slaan, waarom zouden circusmensen de circusdieren dan wel niet slaan?

Ik zeg dit omdat iedereen roept: circusmensen houden van die circusdieren en ze zouden ze geen kwaad kunnen doen.
Tja ouders houden ook van hun kinderen en toch kunnen ze hun kinderen kwaad doen.
Dus een circusartiest kan zeker ook zen dieren pijn doen.

Als je het nu niet snapt dan is het toch een teken dat je het niet wil snappen hoor.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 8:02 pm 
Offline

Lid geworden op: vr mar 23, 2007 8:03 am
Berichten: 198
Locatie: Lier België
Heb jij kinderen tieske?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 8:09 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Neen ik heb er (nog) geen. Waarom vraag je dat?

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 10:43 pm 
Offline

Lid geworden op: di dec 27, 2005 10:42 pm
Berichten: 338
Locatie: leeuwarden
Het geleuter is weer begonnen

_________________
maak van iedere dag een circusdag


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: ma nov 05, 2007 11:06 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Als ouders hun kind slaan dan komt dat meestal omdat de ouders de druk van het opvoeden niet kunnen weerstaan (soort stress) en dan beginnen te slaan. Dat is een heel andere situatie dan bij circusdieren.

Als een dresseur zijn dieren slaat dan in de kans heel groot dat het dier in de aanval gaat en vroeger of later de dresseur daar het slachtoffer van wordt. Als ouders hun kind slaan is dat risico helemaal afwezig omdat een kind nooit het fysieke overwicht heeft dat een dier dus wel heeft.

Tieske wil het gewoon niet weten en de boodschap ook van niemand aannemen.

Tuurlijk zijn er enkele circussen die fout met de dieren omgaan. Voornamelijk in de VS, waar men (helaas voor mens en dier) andere omgangsvormen hanteert. Daarvan getuigen de filmpjes op de websites van PETA en Animal Defenders International. Maar van hetzelfde Barnum&Bailey liggen er door (menselijke) artiesten geschreven brieven en memoires in het archief van het Theater Instituut te Amsterdam. Stukken uit de 30-er jaren van de vorige eeuw waar uit blijkt dat men aldaar ook de menselijke artiesten als een soort van vuil behandelde. Bij dat ene circus was het dus foute boel. Maar om dan meteen alle circussen op een hoop te gooien?

Daar gaan zowat alle dieractivisten de mist in. Generaliseren. Alsof het overal foute boel is. Verder is en blijft het een persoonlijke mening van de dieractivisten. Waarbij wel heel strikte normen worden gehanteerd voor het begrip "diermishandeling". Normen die veel verder gaan dan algemeen aanvaard in de samenleving. Wanneer je als activist dan "op je strepen gaat staan", dan vergroot je alleen maar de kloof tussen de activisten en de rest van de bevolking. Met onbegrip als gevolg. Daar is nog nooit een dier beter van geworden.

Joop, ik ben het helemaal met je eens!

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: di nov 06, 2007 8:20 pm 
Hallo allemaal

aangenaam ? ik dacht gezellig kletsen op circusforum.

dierenleed.nl en tieske heb niets tegen jullie maar als ik die verhalen lees , beetje overdreven als het aan mij ligt

Als jullie echt iets voor ECHTE mishandelde en zielige dieren willen doen
neem eens een kijkje in b.v Thailand.

Ik weet en dat weet ik zeker als je dieren niet op de juiste manier behandeld werken ze niet voor je , en als je goed voor je dieren bent hebben ze plezier in en buiten de piste.

Vriendelijke groeten Tienaa


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.