Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 9:36 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 26, 2007 3:46 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Afgelopen zondag was ik in Meppel bij het Staatscircus van Moskou en wat schetst mijn verbazing op deze laatste speeldag was een groep van zeven dierenactivisten aan het actievoeren, ze deelden flyers uit, zoals ik kon zien waren dat flyers van CircusLeed. Manuel de zoon van directeur Hans Martens liep naar zijn wagen om een fototoestel op te halen en zette bij de ingang de activisten op de foto, wat ze nu niet bepaald zo prettig vonden ze trokken de capuchons en mutsen nog verder over hun hoofd en draaiden zich met de rug naar de camera toe. Dit heeft Fernand Banning ook al eens toegepast bij o.a. de circussen Krone en Arena.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 26, 2007 8:20 pm 
Offline

Lid geworden op: ma nov 21, 2005 1:03 pm
Berichten: 96
goed gedaan die foto's maar het is slechts een begin achterhaal hun name , adressen , geboortedata, en de kentekens van hun auto's , zoek uit waar ze werken of studeren en laat ze zelf ervaren wat het is om gestalkt te worden want je vijanden kun je het best bestrijden door ze door en door te kennen.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za okt 27, 2007 1:42 am 
Je vijanden [liever door mij genoemd andersdenkende] leer je kennen door met ze in gesprek te gaan en jouw mening te verkongingen tegen die van hen.
OK ...ze [die andersdenkende] zijn kort van stof en erg eenkennig, maar toch de moeite waard om jouw mening op een prettige wijze te verkondigen. Al gauw zal je tot de conclussie komen dat de grootste groep van deze mensen niet weet waar zij over spreken. Temeer omdat zij zich niet willen inleven in het gevoel "CIRCUSDIER' en blijven praten over misstanden die jaren geleden hebben plaatsgevonden.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 5:27 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Als jullie vinden dat een kameel genoeg heeft met een verblijf van 2 op 2 tja dan zijn we uitgepraat hoor. Dit vind ik véél te weinig! Het is zelfs wettelijk te weinig. ze moeten iets van 8 op 2 hebben geloof ik.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 6:43 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Ma nu ben ik blij seh! Ik vertel geen leuges! Vanmiddag foto's getrokken. Batterijen waren jammer genoeg plat en ik kon de tijgers niet trekken alsook de andere pony, ezel en geitjes. Maar één pony en de kameel staan erop: see for yourself. Ik vertel dus GEEN leugen;

http://i23.tinypic.com/kwx0g.jpg
http://i20.tinypic.com/1zxsdgi.jpg
http://i23.tinypic.com/2powies.jpg


Nu jij!
En dit was getrokken rond half 2. De voorstelling vond plaats om 3. Gisteren zaten ze ook al zo klein en dat al om 11 uur s ochtends terwijl de voorstelling toen pas om 6 was. Dit wijst erop dat dit dus daadwerkelijk hun verblijf is!!!

Wettelijk moet het zijn voor een kameel: buitenverblijf 100 m2 (oppervlakte) en binnenverblijf: 15 m2. Dat is dus 3 op 5
Ik weet nu niet of dit tentje als binnen- of buitenverblijf telt, maar dit voldoet niet eens aan de eisen voor een binnenverblijf.

Dan de pony ervoor. Pony's moeten wettelijk gezien: 40 m2 buiten en 9 m2 binnen krijgen. Voor een ezel hetzelfde.
De pony op de foto kreeg duidelijk niet de ruimte die hij moest krijgen.

Jammer genoeg waren men batterijen plat en kon ik daarlangs geen foto nemen. Maar ik zal het zo wel vertellen. De ruimte langs de kameel en de pony = even lang als die van de kameel en de pony tesamen en 2 maal zo breed.
Op dit stuk zaten nog 4 geiten, een pony en een ezel.

Ik schat het stuk van de pony + kameel op +/- 4 m lang op 2 m breed. Dus de ruimte daarnaast schat ik : 4 m op 4. Het kan ook 5 geweest zijn. Anyway, als ik het goed heb is dat dan 20 m2? (4x5).

De vereisten zijn: voor een pony en een ezel zoals al gezegd: 40 m2 buiten en 9 m2 binnen.

De geitjes moeten 30 m2 buiten en 5 m2 binnen krijgen. Dit PER dier.

Dus laten we stellen dat dit een binnenverblijf is. Dan heb je:
4 geiten x 5 m2 = 20 m2
+ 1 pony = 9 m2
+ 1 ezel = 9 m2

TOTAAL = 38 m2. Dit is wat de dieren wettelijk gezien minimum moesten krijgen. En ze hadden ongeveer 20 m2.

Jullie kunnen nog betwisten dat ik lieg over de ruimte daarlangs (ga zelf maar kijken als je me niet gelooft! er zit hier toch nog een Belg op dit forum niet?

Maar over de foto's kunnen jullie niets zeggen. Zijn niet misleidend gemaakt of niets.

Ohja nog wat: ze hadden 2 bengaalse tijgers.
Wettelijke vereisten: 30m2 buiten en 9 m2 binnen.
Ze zaten in zo'n trailer (zoals een lange vrachtwagen) van ik schat 10 meter. Hierin zaten 2 tijgers, gescheiden met dus ieder de helft van die vrachtwagen.
Dat maakt dus 5m op +-2m (breed). Dat is wel degelijk 10m2 dus deze zaten (als ik juist bereken) wettelijk groot genoeg (alhoewel ik 5 op 25 belachelijk klein vind). MAAR: wettelijk moeten tijgers ook verrijkingsmateriaal krijgen (zoals een tak, trapje of iets anders van die aard) + een waterbassin.... en dit hadden ze NIET.

Dus al hun dieren zaten te klein of misten iets. Geloof je me niet? Ga zelf kijken. Ik lieg niet, zeker niet over wat ik met men eigen ogen zie!

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 8:13 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Mmmm... Hebben we het nog steeds over het Staatscircus van Moskou waar deze topic mee werd geopend? Of over Barones? Of Peter over Staatscircus en Tieske over Barones? Ik denk van het laatste. Dit lijkt dus op langs elkaar heen discusieren.
In ieder geval geloof ik niet dat Tieske helemaal in Meppel gaat fotograferen....en die vierkante metertjes gelden voor Belgie, in Nederland werkt de AID nog niet met een lineaal voor zover ik weet.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 8:22 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Inderdaad circus Barones. Maar maakt dat uit? dat is het eerste circus waarnaar ik zelf ga kijken (sindsdat ik op dit forum kom) en het is al meteen een circus dat de wetgeving niet naleeft. (zelfs als het de wetgeving naleefde zaten de dieren klein maar soit).

Het gaat er hier om dat iedereen hier hard roept dat ik lieg als ik zeg dat een kameel op een stukje van 2 op 2 staat.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 8:41 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Lees opnieuw peter: de dag ervoor (gisteren dus) was ik om 11 uur s ochtends gaan kijken en de voorstelling was toen pas om 6 (omdat het school was tot 4).

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 8:49 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Iemand die goed georganiseerd is zal op voorhand (vooraleer hij of zij met een circus begint) checken waar hij wil gaan staan en of daar mogelijkheden zijn om de dieren goed te huisvestigen.

Als ze weten dat ze ook op zulke kleine terreinen moeten gaan staan (meer dan een paar keer) en als ze dus weten dat de dieren daar te weinig plek hebben, dan zullen ze, als ze ECHT iets inzitten met de dieren, geen dieren aanschaffen omdat ze op voorhand weten dat ze de dieren tekort zullen doen.

Ze kunnen dan eventueel bij een groter circus gaan werken. Een circus dat het zich financieel wel kan permitteren om steeds grote terreinen te huren.

Je denkt dan misschien dat die mensen liever zelf hun eigen baas zijn etc, maar tja als die mensen echt zoveel om de dieren geven, dan gaat het welzijn van dieren toch boven hun dromen?!

Kijk eh, nu kom ik met bewijzen en nu wordt het op deze manier afgewimpeld. Je kunt zoveel roepen dat gemeentes meer plaats moeten maken. Zo kun je ivm vlees en de dieren in de bio-industrie ook roepen dat als de klanten meer geld willen betalen voor het vlees, de boeren dan betere en grotere stallen kunnen bouwen. Dit klopt wel.
Maar feit blijft dat de circusmensen (en de boer) nog steeds vrij kunnen kiezen of ze voor dit beroep kiezen of niet. Ze kunnen op voorhand berekenen wat ze de dieren te bieden hebben.

Als ze niet genoeg te bieden hebben moeten ze die droom maar laten varen, want hun droom wordt dan misschien werkelijkheid, maar het wordt wel een nachtmerrie voor de dieren!

Flauw dat je het zo afdoet hoor.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 8:50 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
tieske schreef:
Inderdaad circus Barones. Maar maakt dat uit? dat is het eerste circus waarnaar ik zelf ga kijken (sindsdat ik op dit forum kom) en het is al meteen een circus dat de wetgeving niet naleeft. (zelfs als het de wetgeving naleefde zaten de dieren klein maar soit).

Het gaat er hier om dat iedereen hier hard roept dat ik lieg als ik zeg dat een kameel op een stukje van 2 op 2 staat.


Je hoort mij niet zeggen dat je liegt hoor, maar misschien is Barones wel een slecht voorbeeld van een goed circus. Of een goed voorbeeld van een slecht circus zo je wilt. 2x2 meter is wel erg klein inderdaad. Dat heb ik bij geen enkel ander circus gezien.
Ik kraak dus niet op voorhand Barones af, het is voor mij gewoon een onbekend circus.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo nov 07, 2007 8:54 pm 
Offline

Lid geworden op: do jan 04, 2007 6:54 pm
Berichten: 350
Als er nog andere circussen in de buurt zijn dan ga ik ze vast en zeker checken! Ik zal dan kijken of men de regels van de wetgeving naleeft en of deze regels (mits nageleefd) ook daadwerkelijk "goed" zijn voor de dieren. Zoals ik al zei is 9m2 voor een tijger toch weinig als binnenverblijf. Maar soit.

Zoals ik al zei: als er nog eens circussen in de buurt zijn ga ik zeker een kijkje (en een fototje) nemen.

_________________
Bescherm de dieren tegen de beesten!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.