Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel do mar 28, 2024 3:08 pm

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 20, 2021 10:58 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Dave de Ruiter maakt zich zorgen, zijn optredens met de honden van mister Valentino worden afgezegd. Reden zou de nieuwe dierenwet zijn.
Kevin van Geet maakt zich wat minder ongerust.

Afbeelding

Lees artikel van Omroep Gelderland, mét filmpje.
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... ral-welkom

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: zo jun 20, 2021 2:31 pm 
Offline

Lid geworden op: do jul 21, 2011 3:38 pm
Berichten: 9579
Alwaar we lezen:

Dave is met zijn eenmanscircus lang niet overal welkom

Afbeelding

TIEL - Lang was Dave de Ruiter alias Mister Valentino door corona uit de roulatie, maar hij mag weer.
Volgende week start zijn tournee langs kleine theaters in de Bolle Kater in Tiel.
Hij wordt vergezeld door zijn trouwe groep circushonden.
Maar daarbij ondervindt hij steeds meer weerstand.


Een eenmanscircus, zo omschrijft Dave de Ruiter zijn Mister Valentinoshow.
Belangrijk onderdeel vormen de zeven gedresseerde honden en de zwarte kater Loki.
Hoewel er nog weinig duidelijk is over de uitwerking, zorgt de nieuwe dierenwet voor commotie.
Om ophef te voorkomen zijn er volgens De Ruiter al theaters die zijn show hebben gecanceld.

Tot verbijstering van de circusartiest. "Je wordt gewoon gediscrimineerd", vertelt hij.
"Als je dieren hebt is het 'doei'. Over een kam geschoren met niet eens een ervaring die ze gehad hebben maar een onderbuikgevoel.
Van horen zeggen en niet verder kijken dan je neus lang is."


Afbeelding

Iedereen is welkom om de leefomstandigheden van zijn dieren onder de loep te nemen.
En die stroken goed met hun natuurlijke gedrag, stelt de reizende Tielenaar.
"Honden zijn groepsdieren", vertelt hij. "Ik heb een hele groep. Ze hebben veel beweging nodig.
We hebben een ren van negen meter doorsnede. Ze hebben in hun werk geestelijke en lichamelijke stimulatie.
Voor de honden kan ik me eigenlijk niks natuurlijker(s) voorstellen."

En die vinden het dan ook prachtig, stelt de artiest. "Als ze weten dat we gaan werken, wordt het al onrustig in de bus", vertelt hij.
"Dan gaan ze al kijken, beginnen die staartjes heen en weer en wordt er al een beetje gehijgd van 'Ja, we gaan."

De dompteur neemt ze los mee naar de tent of het podium.
"Als ze het niet leuk zouden vinden dan kunnen ze alle kanten op vliegen", zegt hij.
"Zeven honden die hou je niet bij elkaar als ze niet mee willen.
Maar ze rennen met een bloedgang naar binnen, zodra ze hun muziek horen."

'Geen enkele reden om circusacts te stoppen'
De ervaringen van mister Valentino zijn vooralsnog uitzonderingen, meldt Kevin de Geet van branche-organisatie Circuspunt.
"Ik kan niet zeggen dat mij signalen hebben bereikt dat dit breed speelt", zegt hij.
"Maar dat heeft er wellicht ook mee te maken dat we pas net weer aan het opstarten zijn."

Van Geet ziet ook geen enkele aanleiding in de nieuwe wet om dierenacts te verbieden.
"Het is erg jammer als deze shows gestopt worden terwijl daar absoluut geen reden voor is", zegt hij.
"Ik kan meteen tien andere dingen aanwijzen wat veel meer met dierenleed te maken heeft.
Ik denk dat wij als circus als een van de laatste partijen aan de beurt komen als het daarom zou gaan."

Maar De Ruiter is er niet gerust op. Het verbieden van exotische dieren in het circus in 2015 staat nog vers in zijn geheugen gegrift.

"Dat was ook helemaal niet onderbouwd", stelt hij. "De shows met de dieren zijn nog niet zo heel lang erkent als volkscultuur.
Dat gold ook voor de wilde dieren. Aan de ene kant wordt het erkent en aan de andere kant wordt het zo weer weggeschoven.
Dus niets is veilig."

In het kleine theater De Bolle Kater in Tiel is hij in ieder geval nog van harte welkom om zijn tournee volgende week zaterdag en zondag met vier voorstellingen af te trappen.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zoals vermeldt met video.
Erg leuk filmpje wat Dave en zijn dieren betreft. Ging iedereen maar zo met zijn dieren om!
En dan bedoel ik dus in de eerste plaats huisdieren!
In de kern heeft Dave helaas wel gelijk, denk ik.
Want opnieuw is er een wet op slinkse wijze gewijzigd teneinde het houden van dieren te bemoeilijken.
Net als in 2015 is ook dit keer sprake van broddelwerk (indertijd zo genoemd door de Raad van State, wat echter geen invloed op de uitvoering betekende)
waar de minister die er verantwoordelijk voor is (demissionair minister Carola Schouten - CU) al over meldde niet te weten wat ze ermee aan moest.

Voor Dave geldt ondertussen dat het contact zoeken met de media een mooie opsteker is voor Theater De Bolle Kater...
Het lijkt wel circus........

O, en er zijn nog kaarten!
Hier kunt u reserveren, dat is verplicht: https://www.mister-valentino.nl/tournee-tickets

Ticket prijzen:
0-2 jaar - Gratis mits op schoot (LET OP wel reserveren!)
2 - 99 jaar - €10,00 p.p.
99+ jaar - Gratis! (LET OP! Wel reserveren!)


Shit, heb ik dat weer: ben ik nog te jong!!

De poster:

Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.