Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel za apr 27, 2024 5:22 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 02, 2007 11:04 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Clown Argo erg ontgoocheld door verbod levende dieren op Songfestival

Afbeelding

Clown Argo toont zich zwaar ontgoocheld over de nieuwe EBU-clausule in het Songfestivalreglement die levende dieren op het podium verbiedt. De zingende clown die met zijn levende papegaaien wilde deelnemen aan de Vlaamse voorronde wordt nu gedwongen de handdoek in de ring te gooien. De VRT laat intussen weten de nieuwe clausule te zullen toepassen in het Eurosongreglement van zodra men officieel op de hoogte is gesteld vanuit Genève.

Eén past Eurosongreglement aan
Eén-woordvoerder Björn Verdoodt kon ons nog niet meedelen of de openbare omroep al officieel door de EBU op de hoogte werd gesteld van de nieuwe clausule die in het Songfestivalreglement is opgenomen. Die bepaalt dat levende dieren op het Songfestivalpodium expliciet niet zijn toegelaten. Voorheen bepaalde het reglement daarover niets en was het bijgevolg toegelaten. Daar komt nu een eind aan. Kartonnen exemplaren, zoals de Oostenrijker Alf Poier in 2003 gebruikte, kunnen natuurlijk nog wel.

'Het is evident dat we het Eurosongreglement in die zin zullen aanpassen van zodra we over de officiële informatie vanuit Genève beschikken', zegt Björn Verdoodt. Eerder liet de Eén-woordvoerder zich al in die zin uit omdat het toch geen zin zou hebben iets in de nationale voorronde toe te laten wat nadien op het Songfestival verboden is en meteen zou vreten aan de kracht van de act van de Eurosong-winnaar.

'EBU wil deelname van kanshebber aan Eurosong verhinderen'
Grote verliezer in dit verhaal is uitgerekend de man die hoogst waarschijnlijk de 'kat' de bel aanbond en dus aan de basis ligt van de nieuwe EBU-clausule: clown Argo die met zijn levende papegaaien van Eurosong ook letterlijk een circus wilde maken.

In een reactie toont de lolbroek zich zwaar ontgoocheld en zelfs geviseerd: 'Ik vind dit een jammerlijke zaak. Het lijkt er op dat de EBU de hete adem in zijn nek voelde en een kanshebber via een clausule wil verhinderen deel te nemen aan Eurosong.' De clown stoort zich vooral aan het feit dat hij op één vormaspect wordt gepakt, 'zonder te weten over welk lied en act ik precies beschik om deel te nemen aan Eurosong.'

'Vriendelijkere act dan griezels vorig jaar'
'Blijkbaar is men bij de EBU blijven vasthangen bij het eerste Songfestival en gaat men totaal niet mee met zijn tijd', foetert de harlekijn. 'Men laat onze bekende artiesten, die de afgelopen jaren met sterke nummers hebben deelgenomen, liever wegblazen door het onterechte systeem van stemmen.'

Argo wordt vooral als songfestivalliefhebber in het hart geraakt. 'Ik ben een rasechte songfestivalfan. Net nu ik ervan overtuigd ben met een sterk nummer te komen en op een originele manier met mijn papegaaien wil deelnemen!' De zingende clown wijst er fijntjes op dat zijn 'act met papegaaien een veel vriendelijkere uitstraling heeft dan de griezels van vorig jaar (de Finse songfestivalwinnaars Lordi in 2006, nvdr).'

'Vreemd dat men net nu levende dieren verbiedt'
Een mens zou voor minder denken dat hij het slachtoffer is geworden van een 'kat-en-muis'-spel van de EBU. 'Is het niet vreemd dat men uitgerekend nu ik de vraag heb gesteld of deelnemen met levende dieren toegestaan was, uitpakt met een clausule die het verbiedt? Voordien heeft daar nooit iemand bij stilgestaan', dixit Argo.

Als troostprijs voor zijn fans en de vele nieuwsgierigen laat clown Argo nog weten dat het nummer waarmee hij naar Eurosong wilde gaan zal deel uitmaken van zijn nieuwe papegaaienshow die volgend jaar in première gaat. 'Maar ik blijf erbij dat ik enkel aan Eurosong zou deelgenomen hebben als het mét mijn papegaaien kon gebeuren', aldus de Testeltse harlekijn.

Bron http://www.eurosong.be/nieuws.php?id=11555

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2007 9:22 am 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
Echt of toch een reclamestunt van Clown Argo?

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2007 7:48 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7476
Locatie: Maassluis
Ron Mikkenie schreef:
Echt of toch een reclamestunt van Clown Argo?


weet je maar nooit, maar ik hou het op de stunt. aandacht heeft hij in ieder geval.

_________________
Gelukkig zijn niet alle circussen hetzelfde....


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za nov 03, 2007 8:12 pm 
Offline
Gebruikersavatar

Lid geworden op: vr aug 15, 2008 9:55 pm
Berichten: 2773
Locatie: thuis
en wat mij betreft mag het songfestival ook best weer worden wat het ooit was: een zangwedstrijd. Nu wint de groep met de mooiste show, de mooiste (naakte!) benen of de groep uit het meest bevriende (voormalig Oostblok)land.

Voorstel: Haal het songfestival van de buis en breng het op de RADIO!

Dan hoef je ook geen verbod op dieren, naakt of andere showelementen af te kondigen. De beste zanger(*) wint. Punt Uit


(*) m/v of groep

_________________
Ron Mikkenie (CircusVreugd )
http://www.klassiekcircus.nl
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.