Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr mar 29, 2024 10:58 am

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: circusdieren
BerichtGeplaatst: wo okt 04, 2006 8:51 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
kevin schreef:
alle tegenstanders van het gebruik van dieren in een circus zeggen dat bv. een olifant in het wild veel meer loopt dan in gevangenschap en dat hij het daarom in een circus slecht heeft.


Lees eens wat de bekende olifantenexperts er over zeggen.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circusjes pesten
BerichtGeplaatst: do okt 05, 2006 1:07 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
circusfan schreef:
Citeer:
CircusLeed.NL"

De meeste hebben gewoon een baan. Sommige nemen vrij om mee te kunnen doen.


Vrij nemen? welke baas geeft jou vrij om een circus te gaan
etteren?

of ben je soms zo'n zwaar, met overheidgeld overbetaalde
subsudieverslaafde halve zachte bebaarde pijplurkende en
jezusnike's dragene geitenwollensokkenagoogelaar, die in
een een of ander, van subsudie aan elkaar hangend,
vaag en onzinnig biologisch veldopbouwplatform les geeft
in tibetaanse klankschalentheraphie? 8)
Het frappante van dit forum is dat zodra je commentaar hebt op iemand van het circus, zelfs in beleefde uitdrukkingen, iedereen beledigd is, er wordt geprobeerd te achterhalen wie je bent, wie durft zoiets te zeggen! Maar uitdrukkingen als iemand met " Jezusnike°s is geen probleem? Nogmaals, ik heb niets te maken met de actiegroep circusleed, ik was voordat ik op dit forum kwam gewoon iemand die geintresseerd was in circus, graag naar circus ging kijken, maar ik kan me wederom niet aan de indruk onttrekken dat de tegenstanders van circusleed de gene zijn die steeds in de verdediging schieten, die zich aangevallen voelen en op een onbehoorlijke en zeer onvriendelijke toon reageren. Kijk maar eens wat berichten terug en zie hoe circusleed op een normale toon reageerd, met argumenten. Nogmaals, of je het er mee eens bent of niet, dat heeft met deze opmerking niets te maken,hou toch op met dat kortzichtige gedoe, i.p.v de deur op slot, en niemand komt binnen!!!! En Max, ik vind dat jij daar een groot aandeel in hebt op dit forum, je bent steeds snel beledigd en kan weinig hebben, ik vind dat geen goede eigenschap als je op een forum vertoefd. En dit zeg ik niet om te pesten maar met oprechtheid en respect.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: do okt 05, 2006 5:47 pm 
Offline

Lid geworden op: wo mei 31, 2006 4:37 pm
Berichten: 25
Van harte met je eens Anoniem.

@Sanderketels,

Zo'n opmerking als: "Ik vind dat circussen zonder dieren geen circussen zijn." getuigt toch van enige kortzichtigheid. Dit hoor je telkens weer.

Ik zelf heb helemaal niets tegen circussen zonder dieren. Die shows zijn zeker minstens zo mooi als de shows met dieren. In een circus met dieren zijn de acrobatiek, clowns e.d. toch ook leuk? Of zouden er mensen zijn die alleen en uitsluitend voor de dieren komen?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: reactie Anoniem
BerichtGeplaatst: do okt 05, 2006 7:32 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Bij deze mijn welgemeende excuses mocht ik iets geplaatst hebben wat niet zo vriendelijk overkwam, maar ik maakte mij nogal druk op de rubriek Gemeente-info, over het feit dat de gem. Winschoten & Waterland, geen circussen met dieren meer willen binnen hun gemeentegrenzen, daarom bleef ik er maar op doorhameren, om te gaan lobbyen bij je eigen gemeente, zoals ik dat al bij mijn gem. Assen heb gedaan,en met positief resultaat en wellicht en laten we dat hopen, zijn er al circusliefhebbers geweest deze week, die dit al binnen hun eigen gemeente hebben aangekaart.
Dan nog iets anders ik kan het slecht hebben wanneer mensen die graag naar het circus gaan een bepaalde produktie afkraken en dan heb ik het over het Groot Russisch Staatscircus, zoals je gelezen hebt op hun nieuwe en met vele kleurenfoto's gelardeerde website, komen ze toch met voor een groot gedeelte nieuwe show.
Maar goed ik zal in het vervolg wat rustiger reageren op een ander zijn of haar mening en ik zal zo min mogelijk reageren op Circusleed al zal dat niet mee gaan vallen.
Een tip nog gebruik de rubriek gemeente-info uitsluitend voor zaken aangaande circussen en gemeenten. Bij voorbaat hiervoor alvast hartelijk dank. max.

_________________
ik hou van het CIRCUS, zowel zonder, maar vooral ook met DIEREN.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Circusleed of dierenleed
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2006 11:39 am 
Offline

Lid geworden op: ma jan 02, 2006 9:34 pm
Berichten: 46
Circusleed ik heb een voorstel

ga eerst een wat doen aan de amiricaanse stieren rijden
of terwel de rodeo shows
mensen die op een stier zitten en die stier komt in een hokje
waar die net in kan echt niet groter dan gat er iemand op zitten
het hek gaat open de stier is wild en hij maakt bokken sprongen niet normaal dat is dieren leed

of in spanje de stieren vechten die stier matten ze helemaal af en
hij krijgt nog ens zwaarden in zijn lijf ook doe dar eerst eens wat aan
en die toriadoor mar trots zijn dat hij die stier dood heeft gemaakt
o wat een eer

dan kan je zien wie er beter word behandeld

in een circus maken ze geen dieren dood

als je hier mee klaar bent (dus als deze twee dingen echt zijn gestopt dan mag je weer eens de circusen gaan pesten )

Ug ik heb gesproken CIRCUSEN KOP OP ik hou van circus


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: Circusleed of dierenleed
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2006 11:48 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
frank1982cas schreef:
of in spanje de stieren vechten die stier matten ze helemaal af en hij krijgt nog ens zwaarden in zijn lijf ook doe dar eerst eens wat aan en die toriadoor mar trots zijn dat hij die stier dood heeft gemaakt
o wat een eer


Ik ben afgelopen juli in Spanje geweest om te protesteren tegen stierenrennen/vechten.

Citeer:
dan kan je zien wie er beter word behandeld


Allebei niet.

Citeer:
in een circus maken ze geen dieren dood

Nee, maar ze geven ze wel amper ruimte, etc. Zie http://www.circusleed.nl

Dat we een circuscampagne hebben betekent niet dat we niet tegen ander dierenleed protesterne.

oja.. CDA Rhenen wil verbod op wilde dieren las ik net.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2006 12:27 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 02, 2006 9:34 pm
Berichten: 46
Citeer:
Quote:
in een circus maken ze geen dieren dood

Nee, maar ze geven ze wel amper ruimte,


dus jij wilt zeggen dat een stier die zometee gedood word 1. beter word behandeld

2 meer ruimte heeft

ik kan je 1 ding zeggen no way ga zelf maar kijken

bdw kom jij wel eens bij mensen met honden sommige mensen
hebben honden en die sluiten ze op in hokken anders vallen ze de bezoekers aan dat is leed [/quote]


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2006 12:41 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
frank1982cas schreef:
dus jij wilt zeggen dat een stier die zometee gedood word

1. beter word behandeld

2 meer ruimte heeft


1) Dat zeg ik niet.

2) Dat zeg ik niet.

Ik zeg dat de stieren net zo veel benadeeld worden in hun leefomgeving, in hun welzijn dus, als dat het geval is bij circusdieren.

Stieren worden verder doodgemaakt in spanje. In portugal worden ze niet gedood in de show.

Bij de rodeo/stierenvecht stieren is alleen voor de voorstelling dat er vele dingen vooraf gaan dat niet goed te keuren is. Soortgelijke dingen die ook in de circuswereld niet onbekend zijn als methoden die zijn gebruikt of nog gebruikt worden om dieren te beheersen.

Het verschil is er niet in essentie. Het is beide vermaak waar dieren leed voor toegebracht moeten worden. Daar kan je gradaties in maken natuurlijk. En circusdieren worden verder niet zomaar gedood. Stieren meestal wel.

Citeer:
bdw kom jij wel eens bij mensen met honden sommige mensen
hebben honden en die sluiten ze op in hokken anders vallen ze de bezoekers aan dat is leed


Dus circussen doen ook aan leed geef je toe? Dan zijn we het eens ;)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2006 1:22 pm 
Offline

Lid geworden op: ma jan 02, 2006 9:34 pm
Berichten: 46
Citeer:
Quote:
bdw kom jij wel eens bij mensen met honden sommige mensen
hebben honden en die sluiten ze op in hokken anders vallen ze de bezoekers aan dat is leed


Dus circussen doen ook aan leed geef je toe? Dan zijn we het eens


nee ik doel niet op honden in het circus momenteel
ik doel nu op huis dieren HONDEN DIE IN HUIS GEHOUDEN WORDEN

in het circus hebben ze ook handen ja en die zitten niet vast in een kooi
die lopen over het hele terijn rond


maar goed dit is een welles niet spelletje en ik vind dat niet leuk
laten we gewoon ophouden met iedereen zwart te maken
[/quote]


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2006 4:32 pm 
Offline

Lid geworden op: zo mei 28, 2006 5:53 pm
Berichten: 170
Max, jouw laatste bericht vind ik klasse, en Frank, dat al die zaken die jij noemt verschrikkelijk zijn zoals het stierenvechten is helemaal waar, ik denk dat niemand dat zal bestrijden, ontzettend om te zien. Als ik de berichten goed begrijp van de circusleed mensen, zijn ze in het algemeen tegen dieren in het circus omdat ze vinden dat dieren in de natuur thuis horen en niet vervoerd moeten worden in vrachtwagens en in het circus kunstje moeten vertonen en natuurlijk helemaal tegen het slaan,prikken etc. Dus ook als de dieren goed te eten krijgen en voldoende bewegingsruimte hebben, ze zijn in algemeenheid tegen dierengebruik voor entertainment. Begrijp ik het zo goed circusleed?


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: vr okt 06, 2006 9:21 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Citeer:
nee ik doel niet op honden in het circus momenteel
ik doel nu op huis dieren HONDEN DIE IN HUIS GEHOUDEN WORDEN


Ja dat snap ik. Lees nog maar eens.

Wat probleem met huisdieren is, is dat mensen heel vaak en snel een huisdier nemen zonder zich te verdiepen in het dier. Veel dierenleed ook inderdaad. Denk aan konijntjes e.d. die alleen zitten in een klein hokje. Ik ben ook voorstander daarom van minimale wettelijke eisen mbt het houden van huisdieren. Nu kunnen de dieren in mini hokjes gehouden worden en dierenbescherming etc. kunnen niets doen. En ben voorstander van diverse andere maatregelen om te zorgen dat mensen geen impulsaankopen meer doen. Zou veel dierenleed iig schelen.

Citeer:
in het circus hebben ze ook handen ja en die zitten niet vast in een kooi die lopen over het hele terijn rond


Handen die lopen niet.. tenzij men op handen aan het lopen is. ;)

Oh honden bedoel je. Bij sommige lopen die los (renz-berlin), sommige zitten aan de ketting (renz-berlin), anderen zitten in kooien (belly wien) of in een afbakening (herman renz).

anoniem schreef:
Dus ook als de dieren goed te eten krijgen en voldoende bewegingsruimte hebben, ze zijn in algemeenheid tegen dierengebruik voor entertainment. Begrijp ik het zo goed circusleed?


Actiegroep CircusLeed is er voor de circusdieren of gewoon de dieren in het entertainment wereldje. Bij ons zitten mensen aangesloten die tegen gebruik van dieren zijn voor ontspanning. We zijn van mening dat waar dieren gebruikt word voor vermaak dat daar geen goed welzijn kan geboden worden. Circussen e.d. die moeten gewoon weg.

Wat betreft diergebruik/houden in het algemeen. We zijn een organisatie die bestaat uit vele mensen die met ons meedoen en met ons sympathiseren. Ikzelf ben tegen gebruik van alle dieren (een dier moet niet leven met als doel het dienen van de mens vind ik). Maar anderen vinden huisdieren weer wel ok, mits deze goed verzorgt zijn. Kortom is daar geen officiele circusleed mening op te geven.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za okt 07, 2006 10:38 am 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
We zijn van mening dat waar dieren gebruikt word voor vermaak dat daar geen goed welzijn kan geboden worden.

Ik kan de redenering van Circusleed een heel eind volgen maar hier zie ik de logica niet van in.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za okt 07, 2006 12:53 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
Citeer:
We zijn van mening dat waar dieren gebruikt word voor vermaak dat daar geen goed welzijn kan geboden worden.

Ik kan de redenering van Circusleed een heel eind volgen maar hier zie ik de logica niet van in.


Waar dieren gebruikt word voor vermaak is er altijd wel het geld of 'traditie' wat voor dierenwelzijn gaat.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: za okt 07, 2006 3:07 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7474
Locatie: Maassluis
Citeer:
Waar dieren gebruikt word voor vermaak is er altijd wel het geld of 'traditie' wat voor dierenwelzijn gaat.

Vind ik verkeerd uitgangspunt. Volgens mij hebben jullie vroeger te vaak naar films gekeken als Pinoccio en Dombo, met foute circusdirecteuren. Ook de Dikkedeur van Pipo deugde niet helemaal herinner ik me.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.