Circuswereld Forum

Welkom op dit forum. Lezen is leuk maar zelf een bericht plaatsen maakt het voor de anderen nog leuker.
Het is momenteel vr apr 19, 2024 3:33 pm

Alle tijden zijn UTC+02:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 7:11 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Citeer:
zijn tog ook kindren ge weest toen hielde julie tog ook van circus een met dieren


Nee. Sommige van ons zijn nog 'kind' (dus jonger dan 18 jaar). En bij ons doen ook ouders mee met hun jonge kinderen zelf. En die kinderen zijn ook tegen opsluiten van dieren.
Zou jij het leuk vinden opgesloten te zitten?

Citeer:
en julie eeten tog ook flees


Nee, de meeste zijn vegetarier of veganist.

De rest kan ik niet ontcijferen...

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 8:45 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Wij weten wel wat er in de natuur gebeurd. Daar hebben dieren vrijheid. Daar zijn ze geen object in dienst van de mens.

In het circus worden ze naar onze mening niet goed behandeld en daarom willen wij ze weg hebben.

Dieren horen bij het circus? Nee. Het circus is vanaf het begin tot nu toe ook heel divers geweest. Circussen met dieren en zonder dieren. En wilde dieren zijn ook pas later komen. Dus.. het circus moet zich gewoon mee ontwikkelen. Is dat zo erg? Men kan genoeg creatieve dingen verzinnen om de dierenacts te vervangen. En dan is het circus net zo circus als met dieren.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 9:31 pm 
Offline
Site Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: zo okt 23, 2005 10:34 pm
Berichten: 7475
Locatie: Maassluis
circusleed schreef:
Citeer:
Dus.. het circus moet zich gewoon mee ontwikkelen. Is dat zo erg?

Dat gebeurt al, ook zonder dierenactivisten. Met de weg van de geleidelijkheid. De circussen passen zich aan aan de smaak van het publiek, altijd al geweest. Als jullie het publiek willen voorlichten, OK. Maar dan zonder circusjes te pesten aub.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp:
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 9:48 pm 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
heuvels schreef:
circusleed schreef:
Citeer:
Dus.. het circus moet zich gewoon mee ontwikkelen. Is dat zo erg?

Dat gebeurt al, ook zonder dierenactivisten. Met de weg van de geleidelijkheid. De circussen passen zich aan aan de smaak van het publiek, altijd al geweest. Als jullie het publiek willen voorlichten, OK. Maar dan zonder circusjes te pesten aub.


Circussen voelen zich al snel 'gepest'. Als wij informatie geven voor hun deur vinden ze dat al niet leuk.

De smaak van het publiek is niet perse met dieren. Er gaan nu ook veel mensen niet naar het circus vanwege de dieren. Probeer het eens circussen. Doe eens zonder dieren. :)

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: hoi ruben
BerichtGeplaatst: wo feb 08, 2006 10:19 pm 
Offline

Lid geworden op: vr jan 27, 2006 12:14 pm
Berichten: 899
Locatie: Assen
Hoi ruben,

Wat lief dat je volledig achter mij staat, ik sta natuurlijk als circusmaatje ook volledig achter jou en samen achter het circus natuurlijk.

Wij zullen er samen met natuurlijk een reeks andere circusfans voor zorgen dat de dieren in het circus blijven, want een circus zonder dieren is geen circus maar variete.

groetjes max.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: hoi Ruben
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2006 1:33 am 
Goed gesproken Ruben, maar laat je niet gek maken door de mensen achter circusleed. CIRCUS EN DIEREN ZULLEN ALTIJD EEN EENHEID ZIJN..DAT WAS ZO..DAT IS ZO EN ZAL TOT IN LENGTE VAN DAGEN ZO BLIJVEN. Waar Circusleed spreekt over het feit dat er publiek wegblijft vanwege de dieren, weten wij beiden wel beter. En als circusleed theaterbedrijven noemt waar ze wel variete-acrobatiek-clowns en dergelijke zonder dieren hebben weten zij echt niet wat CIRCUS nu werkelijk is.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: circusjes pesten
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2006 2:10 am 
heuvels schreef:
circusleed schreef:
Citeer:
Dus.. het circus moet zich gewoon mee ontwikkelen. Is dat zo erg?

Dat gebeurt al, ook zonder dierenactivisten. Met de weg van de geleidelijkheid. De circussen passen zich aan aan de smaak van het publiek, altijd al geweest. Als jullie het publiek willen voorlichten, OK. Maar dan zonder circusjes te pesten aub.

Ja daar begint het wel op te lijken. Circusjes pesten. Ok die lui zijn bezig en van de straat af, maar volgens mij zijn er ergere dingen in Nederland (en de wereld) aan de hand om je druk over te maken. Nederlandse militairen naar Afganistan, een buurvrouw/man die 2 jaar dood in huis ligt zonder dat de buren het wisten, rellen om een spotprent, gezinsmoorden, falend kabinetsbeleid, de vete Israel/Palestina, en ga zo maar door. Gelukkig zijn er voor de burgers dan nog enkele houvasts in deze wereld, en dat zijn de cultuur natuur en sport. Even weg van al die moeilijkheden, even ontladen. Maar als de aloude cultuurvorm circus dan wordt geplaagd door mensen die dit nu eenmaal het liefst zonder dieren ziet, is ook die pret al gauw weg. Laten zij zich eens druk maken over wat er WERKELIJK speelt in de wereld en de 'waarden' de 'waarden' laten.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circusjes pesten
BerichtGeplaatst: do feb 09, 2006 10:35 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
Hans schreef:
Ja daar begint het wel op te lijken. Circusjes pesten. Ok die lui zijn bezig en van de straat af,

De meeste hebben gewoon een baan. Sommige nemen vrij om mee te kunnen doen.

Citeer:
maar volgens mij zijn er ergere dingen in Nederland (en de wereld) aan de hand om je druk over te maken. Nederlandse militairen naar Afganistan,


Ik ben wel voorstander daarvoor. Niet dat ik het leuk vind, maar als je A zegt moet je ook B zeggen en dan niet een paar jaar daar staan en dan volgende periode bang terugtrekken. Ok, er zijn wel dingen die daar anders konden gedaan worden, maar wederopbouw daar is wel iets wat je moet gaan doen toch..

Citeer:
een buurvrouw/man die 2 jaar dood in huis ligt zonder dat de buren het wisten,

Wat is daar erg aan trouwens? Dat die mensen geen sociaal contact hadden met de buurt? Of bedoel je dat niemand het merkte?

Citeer:
rellen om een spotprent, gezinsmoorden, falend kabinetsbeleid, de vete Israel/Palestina, en ga zo maar door. Gelukkig zijn er voor de burgers dan nog enkele houvasts in deze wereld, en dat zijn de cultuur natuur en sport. Even weg van al die moeilijkheden, even ontladen. Maar als de aloude cultuurvorm circus dan wordt geplaagd door mensen die dit nu eenmaal het liefst zonder dieren ziet, is ook die pret al gauw weg. Laten zij zich eens druk maken over wat er WERKELIJK speelt in de wereld en de 'waarden' de 'waarden' laten.


Wij maken ons druk om vele dingen. Het is niet zo dat we alleen op circussen richten. Zoals je begrepen al hebt (we hebben dat al tig keer herhaalt). Onderwerpen als mensenrechten zitten ook dicht bij ons.

Teken dit ook maar eens: http://www.savetibet.org/nl/action/itemgoogleaction.php

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circusjes pesten
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2006 3:50 am 
Citeer:
CircusLeed.NL"

De meeste hebben gewoon een baan. Sommige nemen vrij om mee te kunnen doen.


Vrij nemen? welke baas geeft jou vrij om een circus te gaan
etteren?

of ben je soms zo'n zwaar, met overheidgeld overbetaalde
subsudieverslaafde halve zachte bebaarde pijplurkende en
jezusnike's dragene geitenwollensokkenagoogelaar, die in
een een of ander, van subsudie aan elkaar hangend,
vaag en onzinnig biologisch veldopbouwplatform les geeft
in tibetaanse klankschalentheraphie? 8)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circusjes pesten
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2006 7:48 am 
circusfan schreef:
Citeer:
CircusLeed.NL"

De meeste hebben gewoon een baan. Sommige nemen vrij om mee te kunnen doen.


Vrij nemen? welke baas geeft jou vrij om een circus te gaan
etteren?

Welke baas vraagt naar de reden waarom je vrij wilt? :roll: Ik heb gewoon vijf weken vakantie per jaar, en die mag ik besteden hoe ik zelf wil, daarover hoef ik geen verantwoording af te leggen aan mijn baas hoor! Dus als ik het tijdig aanvraag krijg ik inderdaad gewoon vrij om een demonstratie bij te wonen, simpel.


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circusjes pesten
BerichtGeplaatst: vr feb 10, 2006 10:55 am 
Offline

Lid geworden op: ma okt 24, 2005 12:21 am
Berichten: 661
Locatie: Utrecht/Amsterdam
circusfan schreef:
Citeer:
CircusLeed.NL"

De meeste hebben gewoon een baan. Sommige nemen vrij om mee te kunnen doen.


Vrij nemen? welke baas geeft jou vrij om een circus te gaan
etteren?


Ik ben eigen baas ;), dus ik bepaal dat lekker zelf :)
Maar iedereen kan gewoon vrij vragen (vrije dagen opnemen) om zelf te besteden.

En bij mijn part-time job vinden ze het erg goed als ik demonstreer ;) En dat is niet iets met subsidie. En ik kan daar redelijk mijn eigen tijd indelen, dus dat komt mooi uit.

En met mijn studie is het erg simpel. Ik sla ook gerust een tentamen over voor een actie tegen het circus. Of een les ofzo. Meestal hoeft dat niet. Vorige keer had ik een toets gemaakt, even snel naar huis, actie spullen ophalen en richting circus.

_________________
Circus met dieren = dierenleed ;)


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: circusdieren
BerichtGeplaatst: wo okt 04, 2006 4:56 pm 
Offline

Lid geworden op: do sep 07, 2006 9:43 pm
Berichten: 635
Locatie: Hapert
alle tegenstanders van het gebruik van dieren in een circus zeggen dat bv. een olifant in het wild veel meer loopt dan in gevangenschap en dat hij het daarom in een circus slecht heeft. dat is niet zo, in het wild MOETEN olifanten veel lopen om voldoende eten en drinken te verzamelen. in een circus krijgen ze dat voldoende en ze hoeven er bijna niets voor te doen. ik weet dus bijna zeker dat een olifant liever minder loopt om aan voedsel te komen. de olifant in gevangenschap moet wel voldoende bewegingsruimte hebben, daar ben ik het mee eens. maar olifanten kunnen best in een circus gehouden worden.
en als alle circussen geen dieren meer zouden houden zal het bezoekersaantal sterk afnemen. een circus moet het toch hebben van mensen die al ver voor de voorstelling rondlopen op het terrein om naar bv de dieren te kijken. dan kopen ze meestal alsnog een kaartje. een circus zonder dieren vind een kind meestal niet zo intressant, dus kopen de ouders ook geen kaartje.

:wink:

_________________
Circus met dieren


Omhoog
   
 
 Berichtonderwerp: Re: circusdieren
BerichtGeplaatst: wo okt 04, 2006 7:51 pm 
Offline

Lid geworden op: wo mei 31, 2006 4:37 pm
Berichten: 25
kevin schreef:
alle tegenstanders van het gebruik van dieren in een circus zeggen dat bv. een olifant in het wild veel meer loopt dan in gevangenschap en dat hij het daarom in een circus slecht heeft. dat is niet zo, in het wild MOETEN olifanten veel lopen om voldoende eten en drinken te verzamelen. in een circus krijgen ze dat voldoende en ze hoeven er bijna niets voor te doen. ik weet dus bijna zeker dat een olifant liever minder loopt om aan voedsel te komen. de olifant in gevangenschap moet wel voldoende bewegingsruimte hebben, daar ben ik het mee eens. maar olifanten kunnen best in een circus gehouden worden.
en als alle circussen geen dieren meer zouden houden zal het bezoekersaantal sterk afnemen. een circus moet het toch hebben van mensen die al ver voor de voorstelling rondlopen op het terrein om naar bv de dieren te kijken. dan kopen ze meestal alsnog een kaartje. een circus zonder dieren vind een kind meestal niet zo intressant, dus kopen de ouders ook geen kaartje.

:wink:


Hmm. .. artritis is nog altijd doodsoorzaak nummer één van olifanten in gevangenschap en wordt veroorzaakt door te weinig beweging in combinatie met langdurig staan op een te harde ondergrond. Olifantendeskundigen zijn het er over eens dat olifanten gewoon veel meer moeten bewegen om gezond te blijven.

Dat ouders meestal voor hun kinderen naar een circus gaan klopt wel. Maar of het bezoekersaantal teruloopt als een circus geen dieren meer heeft? Je kan best wel goede en mooie shows geven zonder gebruik van dieren. Ik zou in ieder geval wel naar zo'n circus toegaan.

Het blijft een moeilijk verhaal. Een circus met dieren is natuurlijk erg leuk, maar als je je wat meer in het op een juiste wijze houden van dieren gaat verdiepen, zoals ik, dan begin je toch ernstig te twijfelen.


Omhoog
   
 
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kunt niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kunt niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kunt niet je eigen berichten verwijderen in dit forum
Je kunt geen bijlagen plaatsen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBBservice.nl & phpBB.nl.